Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

frenia

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:25

froukje daan: nounou...zeker dat jij op vakantie wil vertrekken? dàt ziet er namelijk aardig-dicht-in-de buurt-komend uit Wow!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:42

AMAI Froukje-Daan,dat is toch een heel behoorlijke uier hoor!! Die kan best te vroeg gaan Knipoog

Frenia: Angel heeft volkomen gelijk,toch wel onbeschoft van die man éh Haha!
Overigens hebben ze hier vandaag ook een dagje stalrust,en ik ga vanavond ook vol verwachting onder de merries hun buik gaan hangen Haha!

Regine: Hier gebeurt het ook dat Pretty haar brokken laat staan nu,ze is meer tuk op hooi en bieten..als ze snachts op stal gaat is alles smorgens wél meestal op,wat erop duidt volgens mij dat ze idd.liever kleine beetjes eten!

Cubalibre: Ze ziet er super uit hoor! Zo mooi bescheiden buikje!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:13

Froukje-daan; nou dat is al een behoorlijke uier, misschien komt beeb toch eerder?

Regine: minder eetlust? Uhhh daar heeft Sjanty nog geen last van Clown die kan of wil de hele dag wel eten Afbeelding
Misschien werkt het om zegmaar 3 in plaats van 2 keer per dag te voeren en over die keren dan de hoeveelheid te verdelen? Ik heb geen idee hoevaak je nu voert, maar het is maar een idee Bloos

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:26

Gefeliciteerd pippalex!

Pauk; mooi buikje van Alonna zeg!! Wel erg jammer van Paulien.. laat je haar dit jaar weer dekken? Vienna en Kyra zien er toppie uit !
Ga zo eventjes je topic bekijken

Frenia; heb een gokje gewaagd.. wordt nu wel spannend zeg. Dat moet wel een knap veulen worden! Hahaha die angel, groot gelijk hoor.. geen vreemde mannen ongevraagd naar je uier laten kijken Knipoog

Tienn; behoorlijke uier zeg! Mooie merrie heb je
Over de stal zit ik nog in dubio…

Jennyk; leuke foto’s van je dametje, lekker buikje ook. Gipspootje is blijkbaar erg interessant hihi. Hoelang moet je nog in ’t gips?

Cuba; mooie buikje zeg!! En kan dat de uier wat minder is door meer beweging van je merrie.
Maare, ik mis de onderkantfoto? Knipoog
Dat wordt vast een druktemakertje!

Quirina; spannend zeg! En goed dat je ook een birth alarm omdoet. Ik herken je zorgen wel. Vorige keer hebben we ook echt superveel geluk gehad dat we erbij waren omdat Kaylen behoorlijk groot was en we echt hebben moeten helpen.. moet er niet aan denken dat het dan mis zou gaan…

Dreeke; Darlah zou nu op 289 zitten en heeft ook nog totaal geen uier, Shak is 2 dagen verder en die heeft wel uier, maar dat is geen maiden meer

Silketje; zo dat zijn behoorlijke buiken! Pipi is leuk!

Sjoert; heb je site eventjes bekeken en ziet er toppie ui zeg! Wou dat ik dat kon!

Maseike; mooie foto. Kan me voorstellen dat het pijnlijk is om te stoppen met rijden. Maar het is voor ’t goede doel he! Behoorlijke buik heeft ze!

Froukje_daan; komt natuurlijk wel eens voor dat het eerder is.. ze heeft idd wel een enorme uier zeg..
Fijne vakantie alvast!!

Regine; super dat het rijden zo lekker gaat. En ook al wat uier, spannend!
Hier eten ze nog net zoveel.. maar Shak heeft bij d’r vorige dracht ook gewoon nog net zoveel gegeten. Komt vast omdat ‘t een tinker is.. Knipoog

Hollybollie; gefeliciteerd met de mijlpaal!!! En ook al zo’n druk veulen!

Neon; dat is ook bijzonder zeg een veulen op 312 dagen en kerngezond!

Borderdan; he dat schiet niet erg op zeg.. hopelijk komt het veulen snel. Jullie moeten behoorlijk lang wachten! Ik hoop 350 dagen ook niet mee te maken.. pff

Go jij! Go jij!
Van de week zag ik 't veulen bewegen bij Shakyra, en vanochtend voelde ik hem/haar voor 't eerst. Echt 2 van die trapjes Lovers echt helemaal leuk.
Heel m'n dag weer goed Knipoog ik kan echt niet meer wachten en we moeten nog 49 dagen Clown

Darlahs beeb voel ik echt nooit, maar Darlah drinkt nooit in mijn bijzijn Clown

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-07 15:33

Jemig, dit is niet meer bij te houden! Ik heb alles gelezen en leef nog steeds met iedereen mee hoor, maar reageren is even te veel werk nu. Sorry!

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:39

@ Djesseka, hahaha dat heb ik nou ook. Ik lees trouw elke pagina mee maar heb er de tijd niet altijd voor om te reageren...

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:24

@ Mazzel-meid.. Ik laat Pauk weer dekken in april Lachen Dus er komen volgend jaar als het goed is 2 beebs.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:27

Pauk: Leuke kudde heb je al bij elkaar zo Ja Vienna heeft ook een schattig koppie Lachen

Tienn: Wat een uier al, die speentjes moeten nog een inhaalslag gaan doen Lachen
Ze ziet er mooi uit. Ik denk dat de merries hierachter in de wei zullen bevallen.

Jennyk: Lekker zo zonder deken, lekker rond al op die buikfoto!

CubaLibre: Uier is idd weer weg daar, kan ook door het wandelen komen?

Pippalex: Gefeliciteerd met de mijlpaal!

Quirinake: Dan is een birth alarm zeker een fijne extra maatregel Ja

Love_Anouk: Nou, dat is al een beste buik, wat merk je verder al voor veranderingen aan haar? Kun je niet proberen te achterhalen wanneer er een hengst bij geweest is?

Silketje: mooie kudde buiken hoor! En kan me voorstellen dat je nog geen uiertjes kunt zien met al dat haar Lachen

Sjoert: Mooie site! Net al even langs de onderwerpen gebladerd en daar stonden al bijzondere foto’s bij! Ga er binnenkort eens uitgebreider rondkijken.

Froukje_daan: Uiers nemen soms een groeispurt om daarna weer wat af te zakken of stil te blijven staan in groei. Dat het ineens zoveel meer is geworden kan goed komen doordat ze (veel) minder beweging heeft dan daarvoor.
Wow, maar dat is wel een behoorlijke uier ja! Wie houdt haar (extra goed) in de gaten terwijl jij weg bent?

Regine: Heerlijk dat jullie nog zo fijn genieten van het rijden! Minder eten is vrij normaal en idd laten ze eerder hun brokken staan dan het hooi.

Hollie: Gefeliciteerd!

KDHtjuh: Haha, ja zo kun je het ook zien, elke dag is er een Lachen Ik heb volgens mij de scans op 18 en 42 dagen en 100, 200 en 300 dagen genoemd als mijlpaal. 320 dagen vind ik ook weer een mijlpaal, dan wordt het veulen als levensvatbaar beschouwd.

Borderdan: 350 dagen, da’s al een hele tijd. Hoe is het met de rest van de voortekenen?

Amandake: Ach gut voor fleurtje. Alles goed gegaan met het verhuizen van het veulen?

Frenia: Haha! En wat vond meneer ervan, had hij ook nog gegokt wanneer het zou komen?
Heb ook gegokt in je topic. (En ik dacht echt dat Angel bruinbont was Bloos! )

Mazzelmeid: Beebje gevoeld, leuk! Dat geluk moet ik nog steeds een keer hebben, ik heb nog nooit wat gevoeld bij die merries. Misschien doen ze het expres Lachen

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:35

@ Nicole288 : de stal; eigenaar c.q. fokker

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 16:56

nicole: die meneer vond dat het vast nog veel langer ging duren Tong uitsteken gezien de uier
maar bij navraag bleek dat hij enkel een shet ruintje heeft en nog nooit gefokt heeft Nagelbijten / Gniffelen
volgens neonlight is ze bruinbont, ik ga het nog ns bezien Tong uitsteken maar volgens mij (en papieren) zwartbont... nouja, je gokt maar Tong uitsteken

MM: he! leuk he! alleen jammer dat je bij darlah niks te zien of te voelen krijgt Boos! dat is nu toch je zorgenkind he Ach gut

vroeg m'n moeder me daarnet: én? laat je ze dit jaar weer allebei dekken?
eerlijk gezegd is dat voor mij out of question, ik heb nu 2 merries en nu wil ik ook elk jaar 2 veulens, voor zolang als de merries het goed trekken natuurlijk Lachen
denk dat het moederlief stoort dat ik nu 2 paarden heb en toch nog niet meer kan rijden, maar dat stoort mij dus echt helemaal niet Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:09

Mazzelmeid: Haha! ach ja zie je naam en denk gelijk ik heb dus geen mazzel Clown Bloos
Morgen worden de hechtingen verwijderd, dan nog gips tot 19 maart. Ik mag dus nog wel even Vork

Nicole: ja ze vond het heerlijk, vandaag alleen wel weer regendeken opgedaan, het is nu niet zulk lekker weer Knipoog En Ja ze begint nu toch te groeien, ook haar uier wel. Als je de foto van gister en die van een maand eerder naast elkaar ziet zie je toch wel verschil.

Afbeelding

Afbeelding

oké 't is nog steeds niet veel maar toch Haha!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:12

haha jenny en je man maar denken aaaah mijn vrouw kan niks..
maar onder tussen....

dikke tietjes!!!

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:13

zie heel wat leuke ronde buikjes voorbij gaan,en al aardige uiers,die van mij heeft nog echte theezakjes.
wel krijgt ze nu 2 iets wat meer opgezettere achterbenen,dit terwijl ze een uitloopstal heeft.

@pauk:Jij heb een stel mooie haflingers!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:16

Nou nu komt mijn mannetje er eindelijk achter dat een huisvrouw meer doet dan de hele dag t.v kijken Ach gut En ik was echt kapot van dat stukkie naar sjanty lopen en jasje uitdoen, heb nog en halfuur op het bankje buiten zitten kijken Bloos

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:21

frenia schreef:
nicole: die meneer vond dat het vast nog veel langer ging duren Tong uitsteken gezien de uier
maar bij navraag bleek dat hij enkel een shet ruintje heeft en nog nooit gefokt heeft Nagelbijten / Gniffelen

Haha! Haha!

jennyk: idd verschil hoor Lachen Bij die merries in het bos heb ik er ook nog even onder gekeken, maar daar zie je echt nog niks aan.

froukje_daan: Gelukkig, dan kun je toch met een gerust hart op vakantie.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:27

frenia schreef:
sjoert: site bekeken! eerste foto is wel creepy joh! wat een oog Wow!
verder écht héél erg mooi in elkaar gezet en pràchtige foto's!

Ik heb het vaker gehoord. Clown
Ik vind dat oog juist weer mooi. Mooi met die drie waterdruppels onderlangs. Bloos
Ik blijf er naar kijken. Clown

Mijlpalen: ik heb geen idee hoever die van ons is, kan me verder ook niet zo veel schelen. Clown

//edit

Ik heb nu al zin om bij Maseike foto's te maken van dr veulen Haha! Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:31

Isabel is 16 mei uitgerekend Sjoert Tong uitsteken
Hoor je wel te weten hoor!

Doei! allemaal!

frenia

nou nicole, dat hoop ik dan maar voor Froukje_daan
ik zou het niet kunnen: heb nu al paniekaanvallen Ach gut
als ik zie dat er mensen zijn die op 3 en 4 maart gokken: dat komt helemaaaaaaaal niet uit want dan heb ik repetitie en examen van de mencursus Gestoord alsof ik zo al niet gestresst genoeg ga zijn!
11 maart is ze uitgerekend en is het uitgerekend ook nog hengstenkeuring...geen denken aan dat ik een veulen van pas een dag oud (stel op 10 maart geboren) ga "alleen" laten, dan moeten die hengsten maar wachten Tong uitsteken
en de weekend daarop mag ze ook al niet bevallen want dan zit ik in duitsland: ik stérf als ze dan bevallen wilt Bloos

bij Tinkerbell is het nog erger: die is 17 april uitgerekend en 23 april vertrek ik voor een week naar Parijs met m'n school (als begeleider).
Ik hoop dus héél erg dat ze mooi op tijd gaat...
want mijn ouders en vriend spannen samen: die willen me niks laten weten mocht het veulen tijdens mijn afwezigheid geboren worden Boos!

maar ik geef het toe...ik ben een beetje overbezorgd...want zowel moeder als vader en vriend zouden er goed voor zorgen...
(maar ik kan er niet aan doen: toch vertrouw ik alleen mezelf Bloos )

nouja, iedereen die zich niet zoveel zorgen maakt, doe gewoon zo verder! is veeeeel gezonder Knipoog

sjoert: oh maar ik vind het ook een hele mooie foto hoor, had zelf alleen een andere gekozen als startfoto Tong uitsteken

Sjoert

Ik bedoelde meer op hoeveel dagen ze zit. Clown
Dat ga ik toch niet bijhouden. Clown

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:34

frenia schreef:
sjoert: oh maar ik vind het ook een hele mooie foto hoor, had zelf alleen een andere gekozen als startfoto Tong uitsteken

Ik hou wel van indringende foto's Haha!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:36

Sjoert schreef:
frenia schreef:

Ik hou wel van indringende foto's Haha!

Ik vind het juist een ontzettend goede startfoto, erg blikvangend. Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:49

Frenia, jij weet het allemaal wel te plannen zeg! Tong uitsteken

En wat betreft de kleur van Angel, stamboeken schetsen ze nog wel eens verkeerd. Knipoog En het verschil tussen bruin en zwart is soms heel moeilijk te zien.
Hieronder een foto van een merrie van ons, lijkt zwart, maar is bruin, heeft met een zwarte hengst (enkele generaties echt zwart) een bruin veulen gegeven. Staat geschetst als.......zwart. En we doen alles maar meteen in 1 foto, het veulen wat erbij loopt is het veulen dat op 312 dagen geboren is, net een paar uurtjes oud.

Afbeelding

Frapante is dat we 1 echt zwart veulen hebben gefokt uit haar, die hebben ze weer als bruin geschetst. Gestoord

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:51

frenia: ik zelf ook niet Lachen Helemaal niet als het mijn eigen merrie zou zijn die moest bevallen. Maar als iemand er dan toch niet bij kan zijn is het wel een vertrouwd idee dat er iemand op let die er bij woont.

Over de oog-foto, ik vond hem idd indringend, zo super scherp en apart geplaatst, het wekt wel meteen je intresse naar de rest van de foto's Ja

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 17:57

neonlight: hahaha! ik zou idd hebben durven zweren dat ze zwart is Ja
moet ik toch eens over een dna-test gaan nadenken Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 18:06

Dachten wij ook eerst hoor. Knipoog Hoewel we wel twijfels hadden, maar dat kon ook door de zon komen. Maar na dat bruine veulen wisten we het zeker. Tong uitsteken