Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:55

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:00

Roxette heeft ongeveer hetzelfde als jouw merrie en doet moet nog maar 4,5 week tot aan de uitgerekende datum dus ik vrees dat ze overtijd gaat.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:22

Bedoel je hetzelfde kwa uier? Dus jouw merrie moet nog 4,5 week en je denkt dat ze overtijd gaat omdat ze nog zo weinig uier heeft?
Ligt er denk ik ook wel aan of je merrie al een veulen heeft gehad wat betreft de uier, ik zie hier ook vaak gigantische uiers maar dat zijn vaak merries die al veulens gehad hebben. Bij mijn merrie groeit het wel veel de laatste weken. Dus denk ik niet dat ze overtijd gaat. Maar ja dat hoopt natuurlijk iedereen en als ik denk dat ze niet overtijd gaat ,gaat ze natuurlijk even leuk een recordje breken Knipoog

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:24

m'n merrie zit ook pas op 308, dus als ze nog 4,5 week zou doen, dan zit ze iets over de 340 dagen. Dat is wel gemiddeld toch. Daar teken ik voor, als het maar niet richting de 360 gaat Gestoord

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:30

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Je moest de " weghalen en dan doen ze het wel.
Dus niet:
[img]"http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/1603/DSC02768.JPG"[/img]
Maar: (doe ff een spatie ertussen, anders kun je het nog niet zien Haha! )
[img] http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen ... C02768.JPG [/img]

Mooie dikke buik al zeg!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 16:51

@ Wendy_Kila: thanx! Ik was het gewoon helemaal kwijt. ben vandaag nog ziekjes, daar zal het aan liggen ahum.... Bloos

Sorry allemaal dat er nu bijna een pagina doorheen is gegaan met dezelfde foto's omdat ik de foto's er niet goed op kreeg!
Het zal niet meer gebeuren want als ik het vergeet zoek ik gewoon even deze pagina op Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 18:38

Geeft niet hoor, we vergeven het je omdat je nog een beetje ziekjes bent Knipoog Tong uitsteken.
Maar mooie buik heeft je pony al! Hangbuik Tong uitsteken.

Kun je Pavo brok ook thuis laten bezorgen? Ik heb daar al veel goede dingen over gehoord, maar hier in de buurt kan ik het nergens vinden... Misschien Breda trouwens, zal eens een mailtje gaan sturen naar de Pavo Knipoog.
Merriebrok is echt weer een geweldige mijlpaal idd! Whiii!! Hyper!

Ik begin bij Ivanka te merken dat alles echt steeds meer energie begint te vragen. Het veulen begint nu echt goed te groeien volgens mij, de buik vind ik iig met de dag groter lijken Haha!. En ook nu ze aan het verharen is, vraagt dat natuurlijk ook weer meer energie. Dan kom ik haar ook nog eens pesten door er zelf op te gaan zitten Tong uitsteken.
Maar de laatste tijd is het na 20 minuten werken toch eigenlijk wel op, meestal ga ik dan nog maar 10 minuten stappen, want als ik dan nog door wil, dan is het toch maar een gevecht van: "loop door!" "Nee ik wil niet meer!". Ik begin te luisteren naar mijn drachtige muts Clown.
Dat ze nu 4 kilo krachtvoer krijgt, is iig niet te merken Knipoog.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:04

petraaken schreef:

Vreemd, Ik heb nog nooit zonder brok gezeten van Pavo. Maarja ik heb er dan ook maar 4 en jij misschien een stuk meer.

Ja wij hebben een hele manege met wel 100 paarden waaronder tal van goedgekeurde zwarte Arabische hengsten. Tong uitsteken

Neenee, serieus, ik heb er ook maar 4 en dan is 1 daarvan nog onderweg ook. Het probleem met Pavo was dat het om de andere reden (waarom precies is me nog niet duidelijk) nooit bij de levering zat van die winkel ... (ik bestelde het via de winkel alleen gaven zij die bestelling te laat of niet door of weet ik welke smoezen allemaal nog ... ) En zo zat ik dan 3 weken te wachten op m'n merrie of veulenbrokken, dan kom je wel is tijdje zonder te zitten en moet je je veulen merriebrok geven of omgekeerd Gestoord (of recreatievoer van een ander merk ... )

Op den duur was ik het zat, eender wat je bestelde kwam te laat of niet! Mist van op Bokt had net hetzelfde probleem alleen gaf die Cavalor en dat kun je in véél meer winkels krijgen hier in de omtrek. Cool (dus die gaat nou ook op een ander Haha!)
Keuze was snel gemaakt, ik voer nu enkel nog Cavalor en ze doen het er goed op al zeg ik het zelf!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 19:12

Loolapelooza schreef:
Ja wij hebben een hele manege met wel 100 paarden waaronder tal van goedgekeurde zwarte Arabische hengsten. Tong uitsteken

*LOL* *LOL*

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:02

@ Lola, ja met wel 100 paarden en tal van zwarte hengsten geniet je wel een voorkeursbehandeling natuurlijk Knipoog

Fanja krijgt ook Pavo en daar doet ze het erg goed op. Momenteel krijgt ze 4 kilo per dag. Het gaat er in als zoete koek. (Bij wijze van spreken Haha! )

Vandaag 258 dagen drachtig!!!
We moeten dus nog wel even...

Wel heb ik vandaag weer even wat foto's gemaakt. Komen ze Haha! Bloos

Afbeelding
Allereerst "de buik." Vandaag voor het eerst het veulen echt veel en lang zien bewegen. Het stuiterde echt alle kanten op. Op een gegeven moment "gleed" het echt langs mijn hand heen.

Afbeelding
Voorkantje Haha!

Afbeelding
Achterkantje... Er steekt wat uit...

Afbeelding
Afbeelding
De melkbar "in wording," de afgelopen twee dagen begint het hard te groeien. Is dit niet te vroeg? Ze heeft al meerdere veulens gehad... (Sorry, overbezorgd typje... Bloos )

Afbeelding
Deze vond ik zelf erg grappig Clown haar schaduw heeft een flink puntbuikje... (hengstje?)

Aanstaande zaterdag gaat ze naar de "kraamstal."
Volgens mij gaat het echte wachten dan pas beginnen...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 20:17

Fnanne schreef:
Afbeelding
Deze vond ik zelf erg grappig Clown haar schaduw heeft een flink puntbuikje... (hengstje?)

Whaha!! Deze is geweldig....!!!!!!!!!! Ze ziet er super uit verder!!

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:01

Citaat:
Maar de laatste tijd is het na 20 minuten werken toch eigenlijk wel op, meestal ga ik dan nog maar 10 minuten stappen, want als ik dan nog door wil, dan is het toch maar een gevecht van: "loop door!" "Nee ik wil niet meer!". Ik begin te luisteren naar mijn drachtige muts .
Bij Lady is het ook op hoor na 20 minuten 'flink doorrijden. Daarna nog even naar buiten om droog te stappen.
Vandaag 25 minuten vol les gehad...moest haar ongeveer duwen naar huis nadat we buiten waren gaan uitstappen. Ze schrok van iets buiten en ging ineens de lucht in met d'r voorbenen. Ze kan het nog steeds met d'r buikje van 8,5 maand!!!!!!!!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:16

Dat was bij mij ook al heel vroeg, dat ze na 20 min. het wel goed vond. Echt op 7maanden ofzo was dat al. Alleen als je echt het bos in ging met een ander paard dan werd ze wel weer actief! Ik mis het rijden wel als ik er over praat, probeer er zo min mogelijk over na te denken, want zoals vandaag met dit lekkere weer zijn de eerste kriebels die ik krijg: Rijden! En dan even van: ohnee, veulentje! Niet dat dat minder leuk is, veel leuker nog vind ik zelf. Maar ik kan toch ook niet wachten om over een paar maanden weer mee te draaien in de les.
Vandaag was het echt heerlijk met het weer, ze heeft lekker de hele dag op de wei kunnen lopen. Er zit zelfs ook weer groei in het gras, dus ik hoop dat als het veulen er is over een maandje dat we weer een volle wei hebben.

Muizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:19

Sorry voor het aantal foto's Knipoog haha. Maar ik had nog geen tijd gehad om ze erop te zetten. Ze is op 28 april uitgerekend en deze foto's zijn op 1 maart gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:23

Mooie merrie zeg, vooral die eerste foto, mooi hoofdje!
Ze is zeker normaal gesprokne erg slank, want je kunt bij haar alleen achter de flanken goed zien dat ze drachtig is. Heeft in elk geval zeker geen hangbuik zoals de mijne Bloos Misschien gaan we zien of de theorieen kloppen over hangbuiken en zijliggingen, of het dan hengstjes of merries worden Haha!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:38

hier nog wat foto's van cheyenne der buikje, ze studeerd voor koe....

Afbeelding

en van der uier:

Afbeelding

foto's zijn van vandaag

erg he.....

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:43

Muppet krijgt nu ook al een heel buikje Lachen
je kunt het veulentje nu al best duidelijk voelen Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:04

Hier foto's van Odess vandaag!

Afbeelding

Wat een punt he!!

Afbeelding

Ze vindt Timon nog steeds lief Lachen Ze glimlacht Clown

Afbeelding

Haar lieffe hoofdje Lachen Op een zeldzaam fotogeniek moment Haha!

Afbeelding

Waggel waggel, helaas niet goed vast te leggen op een foto, maar ze is een heel stuk breder en waggelt als ze loopt Ja

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:12

Jeetje!! Wat een buiken weer!! Beide zijn enorm! Die van Odess en die van Cheyanne!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 22:18

Grr... ik kan mn tekst niet meer edit-en, en dat terwijl ik een gigantische taalfout heb gemaakt. What was I thinking toen ik lieffe inplaats van lieve intypte??? Blond

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:22

Odess schreef:
Grr... ik kan mn tekst niet meer edit-en, en dat terwijl ik een gigantische taalfout heb gemaakt. What was I thinking toen ik lieffe inplaats van lieve intypte??? Blond

Haha! Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:25

Je dacht vast aan haar lieffe hoofdje Tong uitsteken *LOL*.
Maar wat een puntbuik idd! Bloos! Odessa ziet er goed uit, met appeltjes! Haha!

Hoe was dat toch ook alweer, met of het een merrie of hengstje wordt? Tong uitsteken Ik weet het niet meer Clown .
Ivanka krijgt trouwens steeds meer krul in haar staart, dat was merrie toch? Tong uitsteken

Fijn om te horen dat Ivanka niet de enige is die er na 20 minuten genoeg van heeft. Normaal gesproken galopeerde ik echt veel, maar dat hoef ik nu echt niet meer te doen. Ik heb een ronde links en rechts verzameld gegalopeerd en toen mocht ze nog op de grote wei even voluit. Alleen is voluit nog niet veel harder dan verzameld trouwens *LOL*.
Nu heeft ze 2 dagen vrij, na 3 dagen werken. Misschien dat dat ook wel fijn is voor haar Lachen. Morgen lange schooldag en vrijdag ben ik de hele dag op Indoor Brabant.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:35

Ik heb een beetje een week-schema:
2 dagen onder het zadel, 1 dag iets anders (longeren, los, buitenritje, wandelen etc) weer 2 dagen onder het zadel, 1 dag iets anders en 1 dag vrij. Ik heb nog 1x per week les en dat gaat heel aardig!
Zit me ineens te bedenken dat ik er sinds zaterdag al elke dag op zit...5 dagen dus. Morgen maar lekker longeren/wandelen ofzo.
Vandaag was ze wel erg bezweet (maar dat ligt ook aan het weer)

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:48

Odess schreef:

Penny-moment Clown

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:22

Om 20.00 kuil wezen voeren en ik zag weer ietsie pietsie meer uier. Go jij! Go jij! Nu was kuil weer helemaal in en vandaag overdag het oude hooi uit 2003 Verward Ze krijgt nog steeds 1 schep musli (voor eiwitgevoelige paarden) per dag onbeperkt hooi en kuil en natuurlijk wortels.