Hopelijk mag ik me snel aansluiten. Alledrie de veulens hier ziek dankzij een "vriendin" met een ziek veulen wat werd weg geschreven onder koliek. Inmiddels 2 van mijn veulens weer opgeknapt, nu de derde nog...
Daarnaast een merrie met veulen op de kliniek met een sinus ontsteking bij de merrie. Maar ze kunnen niet vinden welke kies de ontsteking veroorzaakt, dus nu brengen we ze morgen naar een kliniek 3 uur rijden hier vandaan waar ze een ct scan kunnen maken.
En of mijn 2021 merries drachtig is is een raadsel. Tweede scan zou ze leeg zijn. Hengstig gespoten maar die hengstigheid sloef nergens op. 1 keer gedekt maar ging absoluut niet mooi. Nu maar afwachten en schouwen. Scannen doe ik wel na 50 dagen ofzo nog een keer.
Vandaar dus de grote steen waar ik onder zit... eeeh leef...
Jakkes Caily.. Weet je wel wat de veulens nu hebben? Beterschap, ook voor de sinus merrie
Imaginaerum
Geplaatst: 14-09-20 21:30
Oh nee, wat een narigheid, Caily. Hoop dat het goed afloopt allemaal! StalMelyn en BusyMissy, mooi zo! Cynthia, dat is een fijne opluchting. Renske_W, strakke hafjes. Mooi zo, Alicelover!
Iedereen met een positieve scan gefeliciteerd. Nu op naar het lange wachten tot volgend jaar.
Ik heb morgen de laatste scan maar ik heb er een hard hoofd in. De scan met kloppend hart zag er goed uit maar ik denk toch dat ze nog verworpen heeft.
Ze word snel bol als ze drachtig is en dat is nu niet. Daarnaast staat ze sinds een paar dagen met staart omhoog te knipperen en daarnet zag ik haar ook vocht verliezen. Vandaar dat ik er een hard hoofd in heb.
Caily rot zeg, hopen dat de laatste ook gauw beter is en de merrie.
Angelpam hoop voor je dat het meevalt, en dat de baby nog lekker binnen zit. Ik duim mee
Muronia die is al aardig bol inderdaad, boller dan die van mij die nu precies op de helft van de dracht zit
smeetje_x
Geplaatst: 14-09-20 23:57
Wat een mooie beginnende buikjes allemaal al April is momenteel 67 dagen drachtig. We gaan volgende week weer scannen, en hopelijk zit het er nog. Momenteel zitten we ongeveer op een eekhoorn dacht ik? Ik heb het idee dat ik al wel iets een buikje zie maar ben ook bang dat ik het mijzelf verbeeld. Dit was ze vanavond na het rijden, ik moet nog even weer een foto maken zonder spullen op.
Wanneer beginnen jullie eigenlijk met jullie merrie's merriebrok/extra's te geven? April krijgt nu per voer beurt +/- kilo Cavalor Action Pellet, 1 maatbeker luzerne en een +/- halve kilo basismuesli van Dodson & Horrel.
BusyMissy
Geplaatst: 15-09-20 00:02
Wat vervelend Caily, sterkte met de ziekenboeg. is er bekend wat de veulens hadden (hebben)?
Klinkt spannend Angelpam, hopelijk valt het mee.
AM_Horses
Geplaatst: 15-09-20 00:14
Wat naar Caily, hopelijk knapt snel het laatste veulen op. Wat apart allemaal. Hopelijk is ze ondanks alles toch mooi drachtig
Cynthia. Wat fijn dat de zweer open is gebroken. Zo'n opluchting altijd.
Angelpam. Hopelijk toch drachtig. Ik zal duimen.
Aantal positieve scans voorbij zien komen. Gefeliciteerd allemaal
Van ochtend waren mijn merries ook aan de buurt. En allebei nog mooi drachtig lagen te diep om veel te kunnen zien, maar bij het veulen van Didi hebben we wel ribbetjes gezien.
Sterkte Caily, wat vervelend al die zieke veulentjes. Dan zijn ze toch nog klein
Angelpam ik duim voor een goede scan.
Merriebrok: ik heb mijn merrie nooit merriebrok gevoerd, ze krijgt normaal een handje basisbrok en een schepje vitaminebrok (naar gewicht) per dag, meer niet. Ze is een Welsh A, die snel vet wordt. Nu ze én Noble zoogt én drachtig is is ze voor haar doen aan de dunne kant, ze krijgt nu 2 handjes brok, daar doet ze het nu goed op.
Riv_Q
Geplaatst: 15-09-20 11:49
Gefeliciteerd voor degene met goed nieuws!!
Spannend Angelpam, weet je al meer? Hoop dat ze je voor de gek houdt...
Caily, bah wat vervelend.. ik ben ook wel benieuwd wat voor ziekte! Ik hoop ook dat jij je snel mag aansluiten!!
Angel, wat balen..ik wens je iig succes. Hengstig tonen kan natuurlijk.. heeft die van mij ook gedaan.
Muronia, jaa mooi klein buikje! Tof!!
Michelle, wow!! De helft al!!
Smeetje, ik was al begonnen met iets merriebrok gezien de intense trainingen voor spieropbouw ook. Maar nu ze met blessure stilstaat... Zorg ik iig dat ze echt haar vitaminebrok binnenkrijgt. Daarnaast krijgt ze dan wat luzerne. En ze is zeker niet aan de lichte kant, wat ze wel altijd was..dus wss pas rond laatste trimester weer. En als het veulen er is sws natuurlijk. Anders gaat ze echt wel invallen ben ik bang.
Am yess goedzo.. lijkt me heel mooi om te zien met zo'n scan.
Hier toevallig mooi kunnen laten wegen en meten. 161cm en 564k. Da zei de vorige keer dat ze rond de 530 goed zat.... Yikes.. maar dan denk ik weer... We gaan wel de winter in, plus ze is drachtig. Dus beetje erbij kan nog wel en anders moet ik echt gaan minderen met voer...