Cynthia82 schreef:Wilmatje, als jij echt zo met je dieren omgaat, hoor je inderdaad niet in dit topic thuis. Je staat niet eens open voor meningen en kennis van (zeer) ervaren fokkers in dit topic. Weet jouw ene opa echt meer dan al die mensen hier? Zo ja, vraag dan eens de deskundige mening van een dierenarts. Misschien dat je die wel wil aannemen. Je hebt een verantwoordelijkheid naar je merrie toe.
Het ergste vind ik nog dat bij mensen die er zo makkelijk mee omgaan, altijd alles goed gaat en mensen die alles doen om het goed te laten verlopen, moeten meer dan eens het verdriet dragen van het verlies van hun dier.
Ik zeg nergens dat ik er niet voor open sta, ik ben zelf alleen niet van al die voorzorg maatregelen. Dat kan toch? Of moet je tegenwoordig alles maar doen wat een ander ook doet?
Ik bedoel je hebt het over ervaren fokkers, maar moet ik ruiken dat het ervaren fokkers zijn dan?
Ik ben gewoon nogal nuchter opgevoed en zo ga ik ook met mijn dieren om. Ik behandel ze als dieren, niet als porseleinen poppetjes. Ik vind scannen prima, maar zie het niet als noodzaak.
Net zoals een geboortealarm, melk strips en weet ik het wat. Ik gebruik graag mijn boeren verstand en mijn ogen en mijn gevoel. En als het dan mis gaat zal ik der alle zorg bieden die ze nodig heeft. Maar daar ga ik niet van te voren van uit. Zoals jullie dat wel lijken te doen? Uit gaan van het ergste zodat het alleen maar mee kan vallen?