[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 09:28

Wat heerlijk al die dikke buiken en filmpjes <3

Ik heb zaterdag mijn merrie opgehaald maar die zit nog redelijk strak in d'r vel. 13 april is ze aan de telling!

Sterkte Sjinto -O-

Ik ga ook zeker voor het rijden maar met het oog op eventuele drachtigheid van mezelf is een merrie wel makkelijk. Deze merrie is onbeleerd dus ik ga haar nu rustig zadelmak maken, even kijken hoe ze het oppakt. Dan kunnen we na het afspenen zo verder.

draaakje

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 10:03

Zo leuk die bewegende buiken al!

Gaaf dat filmpje Pradadaan!!

Jeetje Sjintoo, wat een nachtmerrie dat je dan ook nog eens je lieve merrie moet verkopen. Hoe gaat het met jezelf?

Leuke combinatie Balou_K!

Wat leuk Pantykous! En spannend, misschien zelf ook een mensen-veulentje :D

Ik vind het ook zo bijzonder dat ik Khaleesi zelf geboren heb zien worden en al vanaf baby af aan bij ons is, en dat ze nu zelf een kleintje gaat krijgen.
Haar moeder was enorm rond (achteraf niet alleen door de dracht), vandaar misschien ook dat ik Khaleesi nog maar slank vind. Maar het veulentje is natuurlijk ook nog maar heel klein.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:25

Sorry, onwijs druk gehad = geen tijd om te reageren ! Maar ik lees nog altijd mee hoor !
Dustinlover schreef:
Gewoon een mooie baby buik Fotsy!

Nou mag ik dan mijn 5 merries ook even lijstje indienen bij sinterklaas, komt die hoor:

Bij Spook een palomino merrie met blauwe ogen en grote witte bles
Bij Amber een palomino bonte merrie en ja als die blauwe ogen zouden kunnen zeg ik geen nee hoor..
Bij Celine een valk bonte hengst met blauwe ogen.
Bij Jolene een zilver champagne cream splash hengst met blauwe ogen
Bij Empty een valk merrie met blauwe ogen.

Ben niet gek op blauwe ogen hoor :P

Hahahaha ik kijk nu al uit naar jou veulens, ik ben ook zooo dol op blauwe ogen !

Kwa kleur wordt het hier ook geen verrassing; zwart maar blauwe ogen zou idd wel echt een cadeautje zijn !! Merrie of hengst maakt me weinig uit deze keer, we houden het veulen toch ! Maar als ik moet kiezen toch wel eerder voorkeur voor een merrie, maar dat is meer omdat ik altijd meer een klik heb met merries ! Een echt merrie mens :') Uiteraard maakt niks uit als het maar gezond is ! En idd een kolletje of iets wits zou wel echt heel leuk zijn :D

Linda; heerlijke buikfoto's !

Eilionora; fijn Pepper weer te zien, ze is voor mij echt onderdeel van het DBT hoor ! Ik heb er overheen gelezen denk ik, maar van welke hengst is ze drachtig ?

Welkom Pantykous ! Mooie merrie hoor !

Sterkte Sjintoo !

Draakje; Khaleesi is zoooo knap !! En die naam ook hihi Vooral haar hoofdje is zoooo leuk !

Knolselder; leuk filmpje ! Goed bewegelijk idd !

Pradadaan; ohh die is ook erg mooi zeg, je ziet het onwijs goed kloppen !

Balou, welkom !

Pfff iedereen is al zo ver ! Wij zijn nu op 50 dagen ofzo ... het duurt echt nog eeuwig ! 3 dagen terug is Himinn opgehaald, dus Halla is nu wel met vlagen wat van slag ! Hopelijk gaat nu nu flink aankomen om de winter goed door te kunnen komen en haar nieuwe baby goed te laten groeien !

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:33

Haha Daisy.. Hier dus ook nog een eeuwigheid, maar daarom is dit topic extra leuk. Meer voorpret voor ons. :')

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:39

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes. Zelf ben ik redelijk OK. Goed geschrokken en een whiplash waarvan ik nog steeds last heb.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:23

Balou_k schreef:
Nee dat klopt, maar het veulen krijgt wel volledige stamboekpapieren in het B register. Daar de regels binnen het haflinger stamboek zijn veranderd.
Mijn keuze was naar Liz. Wales gegaan dit jaar, helaas werd ze na twee cyclussen insemineren niet drachtig en vertrok deze hengst daarna naar Oostenrijk.

Daarna heeft ze samen met Prins in de weide gestaan en heeft de natuur zijn gang mogen gaan. Ik wil volgend jaar de veulenhengstigheid gebruiken om haar dan hopelijk alsnog drachtig te krijgen van Liz. Wales. :)

Ondertussen is ze het scannen al een stuk meer gewoon, daar had ze enorm veel stress van, dusdanig dat ze werkelijk agressief werd. Dat zal het insemineren ook niet geholpen hebben.

Bij welk Haflingerstamboek ben jij dan? Het KVTH? Bij het KVTH kennen ze alleen het wachtregister.
Het is echter voor merries nooit mogelijk om opgenomen te worden in het Stamboek. Dit is pas mogelijk met nakomelingen in de 6e generatie. Dat wil zeggen dat zij veulens voortbrengt van een goedgekeurde hengst en dat de nakomeling van dat veulen de 3e generatie is in de lijn. Het zal dus lange tijd duren voordat er een registratie plaats kan vinden voor nakomelingen. Je kunt er dus niet mee naar de keuring en bij fokken zullen de eerste veulens ook totaal geen waarde hebben.
Wales is natuurlijk voor zijn Leistungsprüfung naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe hij het daar heeft gedaan!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:02

Pradadaan......wat een gaaf filmpje!

Sjintoo....jeetje, hoe gaat he met jezelf? sterkte

Elionora.....Pepper is echt weer huge!

Knolselder....Wauw!

Balou....Welkom!

Pantykous...... Welkom!

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:20

suffie schreef:
Balou_k schreef:
Nee dat klopt, maar het veulen krijgt wel volledige stamboekpapieren in het B register. Daar de regels binnen het haflinger stamboek zijn veranderd.
Mijn keuze was naar Liz. Wales gegaan dit jaar, helaas werd ze na twee cyclussen insemineren niet drachtig en vertrok deze hengst daarna naar Oostenrijk.

Daarna heeft ze samen met Prins in de weide gestaan en heeft de natuur zijn gang mogen gaan. Ik wil volgend jaar de veulenhengstigheid gebruiken om haar dan hopelijk alsnog drachtig te krijgen van Liz. Wales. :)

Ondertussen is ze het scannen al een stuk meer gewoon, daar had ze enorm veel stress van, dusdanig dat ze werkelijk agressief werd. Dat zal het insemineren ook niet geholpen hebben.

Bij welk Haflingerstamboek ben jij dan? Het KVTH? Bij het KVTH kennen ze alleen het wachtregister.
Het is echter voor merries nooit mogelijk om opgenomen te worden in het Stamboek. Dit is pas mogelijk met nakomelingen in de 6e generatie. Dat wil zeggen dat zij veulens voortbrengt van een goedgekeurde hengst en dat de nakomeling van dat veulen de 3e generatie is in de lijn. Het zal dus lange tijd duren voordat er een registratie plaats kan vinden voor nakomelingen. Je kunt er dus niet mee naar de keuring en bij fokken zullen de eerste veulens ook totaal geen waarde hebben.
Wales is natuurlijk voor zijn Leistungsprüfung naar Oostenrijk. Ben benieuwd hoe hij het daar heeft gedaan!

U vraagt wij draaien :D

Afbeelding

Volgens mij hebben ze bij t kvth idd geen B register. En t NHPS ook niet...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:41

Daisy ja ik ook hoor!!! Met halla heb je ook kans op blauwe ogen of is dat je andere merrie?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:46

suffie schreef:
Balou_k schreef:

Ik zit bij het BTH en wil ook lid worden van het NHPS.
De gebruikersklasse heet dat overigens, ik weet niet hoe ik het hiervoor heb genoemd. :)
Maar veulen krijgt gewoon papier, met alle generaties vernoemd. Althans, volgens Gino Verplancke..

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:11

Balou_k schreef:
suffie schreef:

Citaat:
Ik zit bij het BTH en wil ook lid worden van het NHPS.
De gebruikersklasse heet dat overigens, ik weet niet hoe ik het hiervoor heb genoemd. :)
Maar veulen krijgt gewoon papier, met alle generaties vernoemd. Althans, volgens Gino Verplancke..

BTH weet ik niet hoe t zit.. Maar als Gino t zegt dat t zo werkt bij t bth zal hij t wel weten :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:27

xLeoniee schreef:
BTH weet ik niet hoe t zit.. Maar als Gino t zegt dat t zo werkt bij t bth zal hij t wel weten :j

Mijn merrie heeft overigens ook gewoon papier, maar staat nog in het veulenboek. Ik wou met haar naar de keuring dit jaar, maar was toen juist op vakantie. Naar de keuring als ze niet in shape is lijkt mij ook erg zonde voor eventuele punten?

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:39

Balou_k schreef:
xLeoniee schreef:

Mijn merrie heeft overigens ook gewoon papier, maar staat nog in het veulenboek. Ik wou met haar naar de keuring dit jaar, maar was toen juist op vakantie. Naar de keuring als ze niet in shape is lijkt mij ook erg zonde voor eventuele punten?

Ze kan gewoon worden opgenomen dan, ook al heeft ze een veulen aan de voet.. Ook met veulen kun je ze voor een zogende merrie aardig in shape krijgen en er wordt rekening gehouden met dat ze zogend is. Qua totaalpunten punten ze echt op de bouw/hoofd/beweging etc.

Maar denk niet dat de rest van de mensen uit dit topic zitten te wachten op alleen maar haflingerberichten dus mocht je meer willen weten kun je me altijd een pbtje sturen :=

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 07:14

Sterkte sjintoo met de verkoop.

Marley zit bijna op 195 dagen. Kan bijna aftellen *\o/*
Ook direct buikfotos gemaakt
Afbeelding
We hebben een linksligger
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:09

Jeetje, dat is niet niks Sjintoo, nogmaals sterkte, doe vooral maar rustig aan met je nek.

Ah, Marley ook een bescheiden buikje :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:18

draaakje schreef:
Jeetje, dat is niet niks Sjintoo, nogmaals sterkte, doe vooral maar rustig aan met je nek.

Ah, Marley ook een bescheiden buikje :)

Wacht maar tot ze de 300 aantikt :+ net een wandelend tonnetje hihi

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 08:30

@ Luna, wat een leuke pony!!
@ Leonie, ik PB je vanmiddag, je hebt gelijk. :')

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 10:50

marley ziet er goed uit sara :j mooi buikje al :)

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:58

Wat een berichtjes allemaal welkom degene die ik nog niet ken heb plat gelegen met migraine dus effe niet gereageert hoop gauw weer op de been te zijn en zelf weer voor de paardjes te kunnen zorgen

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 00:35

eventjes weer uitgerekend hoeveel dagen de dames drachtig zijn :)
Glowy 216 en Camille 192 dagen, gaat mooi zo :D

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:09

Dan zitten wij gelijk achter jou jolandje. Tooske 193 dagen nu

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:40

En wij vlak daarachter met 187 :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 08:50