[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimthirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:42

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit is mijn nieuwe gebruikers naam

Hier heb ik een foto van de hengst Total US en mijn merrie en een fotootje van de echo.
Ze is nu prescies 68 dagen drachtig.

En zo is haar buik, ik zie er nog erg weinig van.
Afbeelding

kimthirs

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:43

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:43

Milan-lover ik heb met 103 dagen laten scannen en ik zag het allemaal erg goed, hartje, hoofd, ribben, beentjes, alleen geen geslacht kunnen zien.
Geen idee of dat kan, maar naar wat ik van mijn DA begreep is dat ze tot de 120 nog aardig onder de endeldarm zitten (en daarna pas gaan zakken) dus of daar tussen nog zoveel gas kan zitten vraag ik mij dan af.
Kan je niet bij een andere arts eens proberen voor de zekerheid?

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:45

Leuke combi kimthirs!!

Ik heb net leuke fotos van Lady gemaakt :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Milanlover , leuke manier om zo naar de DA te gaan!

Balen zeg Vulina..

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:46

Kimthirs, mooie merrie en gave hengst!

Silly, ze had haast overal gas zitten... DA die haar nu gescand heeft is dit jaar afgestudeerd en had haar nog niet eerder gescand, dus wellicht een optie om het door de vaste DA te laten doen. Of bedoel je wellicht met betere, duidelijkere apperatuur? Ze heeft in ieder geval niet de hele baarmoeder af kunnen scannen... Ben een beetje in dubio, hoop natuurlijk dat alles nog goed zit, maar hier hadden we natuurlijk gewoon niet op gerekend...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 20:53

Nee denk niet dat er aan de apparatuur wat scheelt, want dan had zij dat toch ook geweten, maar een andere DA inderdaad of op een ander tijdstip, anders zit je de hele tijd nog in onzekerheid.
Ik begrijp heel goed dat je toch heel wat anders verwacht had te zien

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:07

Welkom aan alle nieuwelingen! Leuk dat er steeds weer mensen bij komen.

Carmuh; mijn pony's zijn allemaal drachtig en uitgerekend in februari en maart. Ze lopen nog gewoon onder het zadel met hun verzorgers en op wedstrijd. Gaat prima. Het is dan wel B niveau en 2 tot 3x per week maar ik merk er nog niet veel van.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:33

Afbeelding
Vera haar buik een week of 2 geleden.
De afgelopen weken lijkt t of de groei wat gestabiliseerd is en ze niet veel dikker is geworden.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:41

Allemaal buikenfoto's.

Ik geloof niet dat mijn paard een buik heeft gekregen door dracht. Dat is nu vooral een ruwvoer buik :+

Ze mag wel even aan het werk, want ze moet niet te zwaar gaan worden, niet nu al.

Afbeelding

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:46

aniekr _/-\o_ daar zit echt wat tussen, dank je wel, heb het al genoteerd als ik nog eens wil brainstormen, want voor de pony's moet er een disneynaam in (uiteraard he verkoopt wat beter, als ik het ooit over mijn hart krijg :P ) en bij Flo moet er iets met mams en paps gemengd worden maar kan ik zeker iets mee, ik dacht ook aan until......
Die namen met een u zijn wel leuk hoor, alleen geen fan van U2 :')

welkom nieuwelingen, knappe hengst die total us

hier kan je ook op geslacht laten scannen maar volgens Da moest ik niet meer komen, misschien toch stiekem eens gaan :P , alleen moet het voor 105dagen, want erna zie je niks meer, veulen ligt te diep.
Milan lover kan zijn dat het niet meer te zien is? dan moet je wachten en eens van buitenaf laten scannen?

leuke foto's kabayo

hihihi pretty hier hebben ze ook altijd buik, mmmm zou het aan ons liggen of gewoon aan de merrie's :D

DL die wordt rond ja

hinte, plots, opeens schiet die naam je gewoon in je hoofd :j

ok ik doe ook kleine poging, wie weet kunnen jullie er iets mee

L
Lizzy, Lilo, Lily,
Lot, Louie, Luigi, Lefou, Larry, Lafayette

M

Malina, Megara, Melody, Merida, Morgana
Marlin, Max, Meeko, Milo

Vulina jammer zeg

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:16

Fotsy: Engels met de U is toch best wel wat leuks van te maken? Beginnen met Up of Until bijvoorbeeld. Undercover. Umpire. Unique. En anders plak je er een hoorntje op en noem je het Unicorn :D :+ .

Ester28: Ik heb wat M namen op mijn lijstje staan, maar die hou ik nog even voor mezelf. Als je een draak van een merrie krijgt is Malificent misschien wel stoer (heks/draak uit doornroosje). Magnificent (prachtig, magnifiek) is ook wel een toffe als je voor Engelse namen wilt gaan. Mister of Miss/Misses met iets kenmerkends erachter is natuurlijk ook een relatief makkelijke optie om met de M te beginnen. Marvelous.

FF: dat is ook interessant, je kan het inderdaad niet meer veranderen maar je kan er wel op inspelen inderdaad. Ik hoop dat je komend jaar gewoon minimaal 1 merrietje mag verwachten!

Hinte: Stiekem een nieuwe avatar nemen, daar raak ik altijd van in de war. Wel leuk zo, de dames samen.
Namen met de L.... uhm mijn merrie naam met de L ga ik je niet geven :Y) . Al vind ik Lent(h)e ook altijd wel leuk en simpel. Liz, lekker kort maar krachtig. Lenore, wat zachter. Lieve. Lex.

Milan_lover: dat is wel balen zeg, zoveel gas dat je eigenlijk weinig ziet. Hopelijk snel duidelijkheid. Mijn merrie vind aan de fiets lopen ook erg leuk, mooie manier van beweging geven ook als ze dat braaf doen.

Nieuwkomelingen ook weer welkom, kwamen weer knappe nieuwe merries (en hengsten) voorbij.

Marit: Mooie merrie heb je toch, lekker gevarieerd ook met haar aan de slag zo te zien. Leuk!

Hier ook alleen nog maar een buik van het gras. Het is bij ons vaak een beetje puzzelen, we hebben een groepje van drie uiteenlopende types. Mijn Welsh merrie, Arabische ruin en dan nog de Noord Zweedse (trekpaard type) ruin van een vriendin. Mijn merrie en haar ruin worden vrij snel wat dik, mijn ruin is juist sneller wat schraal. Dus de dikbillen zijn een beetje de beperkende factor voor hoeveelheid gras, mijn ruin mag nu elke dag aan de andere kant van de draad een beetje bij snoepen. Vonden de andere twee niet zo leuk :+ (foto gemaakt toen ik begon met poep scheppen, vandaar de hoeveelheid drollen :o )
Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:30

Haha, herkenbaar trouwens!
Bij ons is er 1 die wel wat extra's mag, de andere 2 hebben het niet zo nodig. Maar zij vinden zelf van wel :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:57

Welkom nieuwelingen :D

Ooohh dikke buiken foto's... Gaat dat al beginnen? Buikjes van mijn merries zullen nu snel gaan groeien, of zal dat komen omdat de keuring geweest is en ze nu weer 24/7 op het land staan.... :') := hihi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 06:52

Jammer zeg Vulina! Maar misschien als je bied en aangeeft dat je interesse hebt dat ze toch willen verkopen?

Fokfanaat, leuk dat je op geslacht laat scannen. Hoeveel hengstveulens en hoeveel merrieveulens hebben je merries nu gehad?

Qua naam, is hier vrij, als ik tenminste NAS registreer, anders moet een hengstveulen met een D beginnen (NRPS) maar dan zit ik met de stalnaam Reedhill's in de knoop. :+

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:54

meisylover, Welkom!

Dustinlover, Wat een leukerd is spook! Heerlijk koppie zit er op.

_Yvonne, Welkom!

Milan_lover, Wat braaf zo langs de fiets mee!

kimthirs, Blijft leuk foto van de echo.

Kabayo, Leuke foto's, mooi die met zons ondergang

Esther28, Ook al zo'n mooi buikje!

MaritB, Woww, wat een gang op de 1ste foto!

mooney, Nu maar hopen dat we niet de zelfde naam boven aan hebben staan :+
Ook hier altijd lastig met het gras, Trees groeit al van de lucht en de andere mogen wel wat meer

kimthirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:24

dank jullie wel! leuk zeg al die buik foto's! mijn dierenarts vertelde mij dat ze ook het geslacht zou kunnen zien bij de laatste scan.., hebben jullie hier ervaring mee?

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:35

Ik twijfel sws of ik die laatste echo voor de gust verklaring laat doen...merrie krijgt er stress van en 99,99999999% zeker dat ze drachtig is.

kimthirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:50

ja dan zou ik het ook niet doen nee

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:53

Heel veel mooie foto's komen er hier voorbij zeg.
Als je echt zeker bent dat ze drachtig is,zou ik die laatste echo ook maar laten varen als je de minpunten erbij krijgt.

Yvonne welkom,leuke merrie!

Milanlover heerlijk zo met de fiets mee. En wat spijtig van het scannen,wellicht eens herproberen later idd. Je was toch overtuigd van dracht,dan komt het vast wel goed. :(:)

Kimthirs leuk die echo foto's.

Marit prachtige merrie. <3

Vulina inderdaad wat Neon zegt,wie niet waagt,niet wint?

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:22

Dan ook maar even de buikjes showen van Trees en Gipsy

Afbeelding

Afbeelding

Hinte is dan wel niet drachtig maar kan haar toch niet over slaan

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:31

Bedankt voor jullie leuke reacties!

Leuke pony's hierboven :j

Als dracht zeker is zou ik niet meer scannen, het is en blijft toch een extra risico. Ik heb 2x gescand tijdens de dracht en mijn merrie is ook heel bang, heb laten sederen (voor 1/3 van gewicht)

Vulina, misschien kun je het dier toch nog kopen?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 11:43

Al gedaan...

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:02

Leuk weer om te lezen dat er weer zoveel kleintjes in de maak zijn!! Hier geen dracht a.k jaar maar misschien over 2 Jr weer wel.. We zijn erg tevreden over Livia en inprincipe fok ik niet voor verkoop maar kan ik ook niet alles houden..Helaas!
Heel veel suc6 allemaal en geniet ervan!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:04

Vulina schreef:
Al gedaan...

* vind ik leuk* proficiat!

Wat een superleuke pony's heb je toch Hinte! <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 13:08

Vulina schreef:
Al gedaan...

*\o/* mogen we je dan al feliciteren?

Pol1 bedankt en ja livia is echt goed gelukt, ga je veel plezier aan beleven