[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:27

Fotsy schreef:
oh wat een gedoe met het stamboek zeg, raar inderdaad dat ze niet rekenen vanaf de dekdag, krijg je wel een dekbon dan op jou naam ;) even uit nieuwsgierigheid

Er is een vakje voorzien op de dekbon voor verkoop van het vruchtje :) Dus nee de dekbon wordt niet vervangen, alleen afgetekend door de oude eigenaar.

Ik heb het in praktijk ook nog nooit eerder doorlopen, dus ga ook alleen maar af op de info op de website van het stamboek en wat de bestuurders me vertellen :) Dus wordt vervolgd ;)

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:49

Woogy, mooi filmpje van je knappe man. Lange stelten heeft ie <3 wauw!

Pretty: geweldige foto's vooral nr 4 :D .

En weer wat dikke uiers voorbij zien komen.... :j hoop dat jullie merrietjes krijgen.
Ben heel blij met m'n Pielemosie maar (eerlijk gezegd) ging mijn voorkeur ook uit naar een merrie. Is wat makkelijker maar goed, tis nu ook goed, zal wel een bedoeling hebben/ ergens goed voor zijn.

Ik had altijd van die hysterische merries en nu een coole hengst die nergens bang voor is. Gisteren ging hij in de drinkplaats rollen ( hele grote ronde plas water). Gelukkig liep Youna weg en stond hij weer gauw op maar z'n buik was al nat. 8)7
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 30-03-16 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

peetjjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:52

SofieHavan schreef:
Trouwens ik mag nu totaal niet meer in de buurt van haar uier of flanken komen, ze zou mij meppen.
Wat denken jullie zou ik nog wat oefenen met een valse hand of haar gewoon met rust laten?
Ik ben beetje bang dat als'k teveel zou gaan proberen ze helemaal gek wordt en totaal niets meer gaat toelaten...
Met een veulen zal ze normaal wel anders reageren, toch?

Ben ook wel benieuwd naar deze vraag. Meer een beetje met oog op de melkstrips straks, ben ook bang dat merrie dan straks niks van veulen wil weten.

pretty schreef:
Ik had allemaal appelbuiken maar geen merrie's. Dit jaar weer,niks peervormig te zien nog. :+

Hahaha.. Ik weet niet wat het verschil bij een appel en een peer bij buiken is, maar zag net bij de foto's die je postte allemaal appels denk ik!

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:54

Afbeelding
Spannend :o

L_isanne

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:56

Oeh spannend Loesvl!!

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:03

:):) oehhhhhh :):) harsjes!!!

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:04

@ peetjjuh...Younah vond het in het begin echt geen probleem dat ik aan haar tietjes zat. Aan het eind vd dracht wilde zij ook niet dat ik er aan zat. Ik heb dit zo gelaten.
En toen Mick er was, liet ze hem gewoon drinken.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:17

Spannend Loesvl!!!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:21

Spannend LoesVL, duidelijke harsjes *\o/* Niet dat minuscuul ding van 1mm dat Sierra had de dag voor haar bevalling :D

Het vervolg in de stamboek-soap: "Denk je dat ik niets beters te doen heb dan hele dagen dingen te doen voor het stamboek." En als conclusie: "geef dan toch gewoon een latere geboortedatum aan hé, ik stond daar toch niet bij toen dat veulen geboren werd, dus weet ik veel" 8)7

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:22

spannend loes +:)+

succes vannacht voor alle wakers

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:34

Balen Crines en nu?
Toch het risico nemen en latere datum aangeven?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:38

[quote="Fotsy"]

pol1 pfff das echt niet leuk meer, hopelijk komt het vlug nu, oudere merrie of jonge merrie?

De merrie is 9..Wel haar eerste veulen..
Paard is niet heel groot 1.64 maar heeft nu toch echt een deken op van haar verkering ( mn oude mannetje van bijna 25) heeft dekenmaat 215!! %)

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:56

Succes voor alle wakers vannacht!

Hier is Gentle vandaag de grote(re) weide opgegaan en dat leverde wat mooie plaatjes op....
Afbeelding

Verstoppertje spelen
Afbeelding

Maar ik kan echt nog makkelijk onder mama door hoor:
Afbeelding

<3
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:00

Wat een heerlijke fotos. Van dartelende veulens en dikke buiken.

Hier zitten we op de 57 dagen nog een ruime maand en dan zit ze in de veilige zone

Afbeelding

Afbeelding

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:10

Mopjemop schreef:
@ peetjjuh...Younah vond het in het begin echt geen probleem dat ik aan haar tietjes zat. Aan het eind vd dracht wilde zij ook niet dat ik er aan zat. Ik heb dit zo gelaten.
En toen Mick er was, liet ze hem gewoon drinken.

Dank je voor de reactie, ik ga der ook gewoon afblijven dan :j

LoesvL schreef:
Spannend :o

Super spannend *\o/* Ben benieuwd!!

Crines schreef:
" En als conclusie: "geef dan toch gewoon een latere geboortedatum aan hé, ik stond daar toch niet bij toen dat veulen geboren werd, dus weet ik veel" 8)7

Bah, zo vervelend gedoe met het stamboek. Ik zou eventueel ook gewoon een latere datum durven opgeven.
Denk je dat zij dat echt zo gaan controleren? Volgens mij niet!

Ah <3 CL knappe Gentle!! Hij is zo wit dat mijn ogen er pijn van gaan doen :') wat een verschrikkelijke mooie kerel is het toch hé :D Foto met die staart is trouwens wel grappig!! :D

Butengeweun, wat een schattig uiertje! Zeker met dat roze ertussen :D

pol1 schreef:
Hier nog steeds niks :D op naar dag 351..

Ik hoop dat ik jou niet achterna ga! Welke merrie heb jij? Een warmbloed?

Cynthia :) mooi bol zeg!

Hier opweg naar 344 ;) ook geen verandering in uier, ik hoop dat het mooie weer verandering brengt :j

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:28

Spannend LoesVL! Wie is er nog aan het waken momenteel? Chimello, nog iemand waar het vannacht kan gebeuren?

CL hij is al mooi breed aan het worden he!

Peetjuh en SofieHavan, ik zou toch proberen te oefenen hoor... Crome wilde er eerst ook niet van weten dat ik aan haar uier kwam. Ik heb het toch stillaan opgebouwd en al maar goed. Het drinken vlotte echt niet in het begin, veulen vond de uier maar niet. Dus de eerste uren moeten melken en flesjes biest geven. Lijkt me geen pretje met een merrie die niet aan haar uier laat komen..

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:29

Ugh, 344... hoop voor je dat ze eens op gaat schieten en je (en ons) gaat laten zien wat ze ervan gebakken heeft!

Ik moet zeggen dat foto's maken van zo'n wit veulen af en toe ook wel moeilijk is.... damn, hij geeft soms gewoon licht _O-
Lang leve photoshop.... even wat aanpassen et voila foto2zien er ineens weer wat beter uit ;)

@tinniie: hij begint op n tankje te lijken.... krijgt billen en word idd wat zwaarder :)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:34

Crines schreef:
Grrr, trekt zichzelf intussen het haar uit het hoofd. ^)
Sierra is pas op 29 maart overgeschreven... Furioso is dus 2 dagen te vroeg geboren :( Kan niet meer als eigen fokproduct geregistreerd worden. Gevolgen: vorige eigenaar komt als fokker in stamboek te staan, geen kans meer op beste fokproduct op de keuring later, geen uithangbord als eigen fokproduct als hij later heel goed blijkt te worden.
Spoiler:
Riskeer ik me dat om hem in te schrijven als geboren op 30 maart ipv 27 maart?

Het lijkt wel moedwillig opzet te zijn. Heb ff helemaal mijn buik vol van dit stamboek, wat een toon ook dat ze aanslaan ^) -:(-

Heb je al tegen de mensen van het stamboek gezegd dat hij geboren is? Zo ja, dan niet doen dan is het inderdaad fraude. (helaas :x ) Ik weet dat het bij de friezen wel zo is dat als de gene die nu als fokker genoteerd zou worden ook instemt, jij wel als fokker genoemd kan worden. Kan je zoiets niet laten doen?..... Antwoord kwam al voorbij haha, zou er dan gewoon achteraan bellen inderdaad. Kan me heel goed voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn, die stamboeken zijn altijd lastig _-:(

Bij het KFPS is het zo dat degene die eigenaar is van de merrie als deze bevalt, op het papier komt te staan als fokker van het veulen. Eigenlijk gaat het bij andere stamboeken wel 'eerlijker' als ik dat zo lees.

LoesvL, oeh dat wordt spannend!

CubaLibre, kruipt hij nou onder mama door? :')

Mijn merrie heeft helaas weer een klein schimmelplekje in haar vacht. Toen ze net drachtig was had ze een mega schimmel explosie over haar hele borst, nu was het een mini plekje op haar hoofd. Gelijk maar zalf op gesmeerd, elke dag maar trouw smeren en hopen dat het niet erger wordt...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:37

Ik heb helaas te weinig tijd om uitgebreid te reageren, lees wel alles.

Crines hij is echt gaaf man, wat een benen en die pappa is ook mooi!

Gentle is ook echt gaaf. Leuke kiekjes :j

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:37

Aha Cubalibre, ik vond em al elke x zo schoon :o nooit gedacht aan fotoshoppen en ben geeneens blonT _O-
Gave foto's ook :j
Laatst bijgewerkt door Mopjemop op 30-03-16 21:38, in het totaal 1 keer bewerkt

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:38

Loesvl spannend zeg dat word snel een veulentje.

Knappe gentle.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:43

Knappe Gentle <3

Loes, spannend :):)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:44

Oh Crines, wat een naar spelletje! Kan dat nou écht niet anders? Als de vorige eigenaar er bv ook nog een berichtje aan waagt richting stamboek? Wát flauw zeg -O- Als je alle communicatie nog hebt zou je toch denken sterk te staan. Of ben ik nou weer te naïef? Bij ons stamboek is ook degene waar het veulen geboren wordt de fokker; toch blijkbaar overal weer anders. Je wordt wel echt steeds blijer van Sierra hè? Heerlijk! Klinkt als een toppertje. Hoe oud is ze eigenlijk? Nog helemaal niet ingereden dus?
Cynthia82, wat een heerlijk buikje. En LoesVl, jeeeej! Spannend!
CL, heeeeeerlijke foto's!

pretty schreef:
Dankje Arianne,jij ook nog wat merrietjes? :D

Yes please!! :D Bonneke maakt nu trouwens opeens een spurtje. Echt nog geen bomvol uier, maar de spenen lopen al wel iets vol, en dat terwijl er 2 dagen nog amper iets te zien was. Ook wat spitser in de achterhand. Maar eens goed in de gaten houden dus.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:45

Hij is van zichzelf zo schoon... daar doe ik niets aan fotoshoppen maar speel wel wat met contrast en kleur want doordat hij zo licht is zijn er best wat foto's niet 100% goed ;)

En jups, hij kruipt onder mama door... zag hem dat gister op de cam ook doen waarop ik dacht: doe dat eens als ik m'n camera bij heb want dan leg ik t vast! Jill moet haar hele buik optrekken en hij moet echt wel moeite doen maar 't lukt m dus wel :p

Als hij wil drinken maar mama niet stil wil staan bokt hij en slaat Jill dan:

Afbeelding

Hopen dat de schimmel meevalt Emma!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:46

SofieHavan schreef:
pol1 schreef:
Hier nog steeds niks :D op naar dag 351..

Ik hoop dat ik jou niet achterna ga! Welke merrie heb jij? Een warmbloed?

Warmbloed ja..Special D x Samber.
Zou dat uitmaken dan?