Fotsy schreef:oh wat een gedoe met het stamboek zeg, raar inderdaad dat ze niet rekenen vanaf de dekdag, krijg je wel een dekbon dan op jou naameven uit nieuwsgierigheid
Er is een vakje voorzien op de dekbon voor verkoop van het vruchtje
Dus nee de dekbon wordt niet vervangen, alleen afgetekend door de oude eigenaar.Ik heb het in praktijk ook nog nooit eerder doorlopen, dus ga ook alleen maar af op de info op de website van het stamboek en wat de bestuurders me vertellen
Dus wordt vervolgd
wauw!
.
hoop dat jullie merrietjes krijgen.

oehhhhhh
Niet dat minuscuul ding van 1mm dat Sierra had de dag voor haar bevalling

wat een verschrikkelijke mooie kerel is het toch hé
Kan niet meer als eigen fokproduct geregistreerd worden. Gevolgen: vorige eigenaar komt als fokker in stamboek te staan, geen kans meer op beste fokproduct op de keuring later, geen uithangbord als eigen fokproduct als hij later heel goed blijkt te worden. 
) Ik weet dat het bij de friezen wel zo is dat als de gene die nu als fokker genoteerd zou worden ook instemt, jij wel als fokker genoemd kan worden. Kan je zoiets niet laten doen?..... Antwoord kwam al voorbij haha, zou er dan gewoon achteraan bellen inderdaad. Kan me heel goed voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn, die stamboeken zijn altijd lastig
Als je alle communicatie nog hebt zou je toch denken sterk te staan. Of ben ik nou weer te naïef? Bij ons stamboek is ook degene waar het veulen geboren wordt de fokker; toch blijkbaar overal weer anders. Je wordt wel echt steeds blijer van Sierra hè? Heerlijk! Klinkt als een toppertje. Hoe oud is ze eigenlijk? Nog helemaal niet ingereden dus?