[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:31

Fijn ivy :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 11:33

Das goed nieuws Ivy!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 12:56

Top Ivy!

Pfff hebben jullie ook zo'n stress zodra moeders-in-spé gaan lopen stuiteren? Mijn dame was het vanmorgen niet eens met haar wasbeurt (wat schilfers op de huid en jeuk dus ze moest maar weer eens in de teershampoo) en stond dus als een idioot te stuiteren op de wasplaats en op stal, dan ben ik zó bang dat ze de Pinda eruit gooit van de stress :oo DA kwam nog langs voor een ander en die zei dat het weinig kwaad kon maar het is niet goed voor mijn bloeddruk :o

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:26

Gelukkig maar Ivy!

Nee, gelukkig geen stress van Vientje. Zo snel gooien ze het er niet uit..
Mijn 3 jarige heeft al heel wat stress gehad deze dracht (trainen keuring, trailer ritten van 1,5 uur terwijl niet gewend, keuring, beleerd onder zadel) maar vruchtje doet het super. Valt gelijk wel wat mee. Krijg je nog een paar vervelende maanden als je daar stress van hebt :D

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:32

Fijn Ivy!!

En die stress heb ik gelukkig ook niet. zal niet goed zijn voor mijn bloeddruk :')
Ik ga van de winter ook beginnen met drachtige dame beleren, daar zal ze soms best stress van hebben, maarja ik wil wel kunnen doen wat ik graag wil doen ;)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:34

Haha ja dat is precies wat de DA zei :))
Had daar vorige dracht ook helemaal geen last van, maar omdat we nu precies op het punt zitten waar het vorige keer misging ben ik er niet gerust op. Maar vanavond wordt de Regumate geleverd, het gevoel om iets te kunnen "doen" om het vasthouden van de beeb te bevorderen zal allicht mij ook wel wat helpen :P

En van de andere kant, ze is donderdag mee op buitenrit geweest waarbij ze een uur lang gedribbeldraafd heeft met de staart op de rug, rondjes op haar achterbenen gedanst voor het spoor (wachten is niet een van haar talenten :') ) en er tot 2x toe tussenuit gepeerd is dus daarbij vergeleken zou dit half uurtje stressen en boos zijn nog wel meevallen. En ze was vrijdag ja ook nog prachtig drachtig :+ Dus tja, waarom maak ik me zo druk hè...

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:47

Pavo basic + bevat nog met minste suikers en zetmelen van het Pavo brokken gamma.
Verder is Fiber Force van Cavalor ook heel aangenaam voer met heel weinig suikers en zetmelen (ik dacht 8% in totaal)

Zo, Fleem bij Alec gegooid. Ze is nog niet hengstig, maar met dit weer zal dat wel niet te lang duren.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:34

Cynthia, ik had er na de Strong Viking Run ook even genoeg van. Nu moet ik wel weer gaan beginnen want ik heb 6 sept weer een obstakelrun. Niet zo lang gelukkig (9km) maar je loop conditie ben je altijd zo snel kwijt :\

Hahaha! Wat klinkt dat herkenbaar Vientje. Hier ook zo'n dribbelstuiterstuiterdraaidraaisnuifsnurk geval :') Ik ook gelijk in de stress vanwege haar stress.
Nog een tipje: Van die schoenen kun je ook soep trekken. Scheelt weer een hoop kauw werk _O-

Volgende week wil ik een 60 dagen scan laten maken. Zijn er meer die dat doen?

Ik voer ook Pavo Natures Best. Ik heb verschillende andere geprobeerd maar op de Pavo doet ze het toch het beste. Is een beetje gevoelsmatig denk ik.

Ben ik net ons vijvertje aan het schoonmaken, blijken we twee nieuwe bewoners te hebben. Twee mooie bruine kikkers :)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:45

Ohhh die kunnen een herrie maken! :)) Wel leuk, dan zit je vijvertje iig aangenaam in elkaar :)

Merrie hier krijgt gewoon 1-1,5 kilo Havens basisbrok per dag en ik voer daar zelf nog 2 handjes Pavo Nature's Best muesli bij om haar biergistpilletjes en vochtafdrijvende onkruid in te kunnen verstoppen. Gauw dikke benen en gevoelig voor suikers/bevangenheid helaas, maar hier doet ze het heel goed op.

Ze krijgt op dit moment wel nog Lifeforce poeder over de brok omdat ze van het voorjaar enorm slecht in haar vel zat, maar ga dat eind deze maand een maandje stoppen want vind dat dat te weinig doet. Beperkt toch op gras zetten en beetje trainen lijkt meer zoden aan de dijk te zetten dan dat poeder, en het is takkeduur :o Mocht ze dan achteruit gaan kan ze er altijd nog op terug, maar op dit moment lijkt het weggegooid geld.

Hahaha, DA gaf ook al de tip om schoenvormige snoepjes te zoeken en die op FB te zetten }> Ik denk dat ik dat ga doen :Y)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 15:33

glowy is uitgedekt, vrijdagavond laatste keer gedekt en zaterdag sloeg ze af, nu maar hopen dat het gelukt is :):)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:04

duimen jolandje, ben benieuwd

welkom amaryllis, zit niet in die tak van de paarden maar ken wel een paar heartbreakers, mooie paarden, minder karakter wel

knolselder in nature's best zit maar 2% suiker maar als je paard echt in het werk staat, zou ik dit niet geven maar wel pavo basic plus

vientje take it easy :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:12

amarylis heb je foto van de paarden? ik zit niet zo in de grote paarden, maar vind het wel leuk om te zien ;)

noisy, bruine kikkers maken geen geluid hoor, het zijn de groene die kwaken, maar dat vind ik wel leuk eigenlijk :D wij hebben een héle grote vijver en die zit er vol mee haha

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:41

Vientje, na heel die dek-ellende snap ik wel dat je je snel zorgen maakt!
Waren je schoenen lekker? :D

Amaryllis, welkom hier!

Hier gaat alles zijn gangetje, niets bijzonders te melden. Alles wat niet hengstig mag worden doet dat ook niet.

Qua voer, Roos krijgt nu 2 keer 0,5 kilo havens basisbrok, Neon 2 keer een kilo aangevuld met 2 keer zo'n zelfde schep met DW paardenmeel.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 16:50

Ik heb me tot nu toe nog onder de schoenen uit weten zwetsen O:) Maar ik vrees dat ze me een dezer dagen een slabbetje ombinden :Y) :+

Ohhh, dan zijn de kikkertjes gewoon leuk decoratief :+:

Spannend Jolandje!

Hallo Amaryllis, leuk een springerd erbij!

Regumate opgehaald, staat er heel groot "niet gebruiken bij dracht en lactatie" op. Hmmmm :o?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:25

Welkom Amaryllis

Spannend Jolandje

Ik geef Metazoa en dat heeft een laag suiker + zetmeel gehalte (samen 4.8%) en geen toegevoegd melasse, graan, gmo en soja.
Nu wel aan het bedenken wat ik haar straks voor merk merrie brok ga geven (vanaf 9 mnd dracht pas).
Morgen alweer op dag 80

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:29

Dais krijgt nu Cavalor Senior en straks Cavalor Probreed. Beide bevallen me heel goed.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:57

ivy, fijn dat er niets aan de hand was.

Vientje, ik had ook al uitslag doorgekregen. Het kopnummer is in het kampioenschap 's middags alsnog doorverwezen naar Kootwijk, nadat die reserve kampioen werd boven wel-doorverwezen pony's oid :+ We zijn in ieder geval niet alleen in de rubriek dus ;)
Hoe hadden jullie pony's het gedaan?

En snap dat je wat bezorgd bent nadat het de vorige keer ook al mis ging. Toen mijn meisjes terug waren van de hengstenhouder nadat ze beide alleen de 18 dagen scan hadden gehad, was ik eerst ook even heel voorzichtig. Maar dat ebde vrij snel weg gelukkig. Daarna Lies nog op 32 en Roos op 35 dagen gescand en toen was ik wel aardig gerust.
Gister Lies aan het longeren, hoorde ik wat gegier in de wei, dus wel weer even spastisch kijken of er niet iets hengstig was, of met name of Roos niet hengstig was, maar niets gezien gelukkig. Toch blijf je wel opletten met dat soort dingen. Denk dat een laatste scan wel pas echt het gerust gevoel geeft, na 75 dagen ofzo was de kans vrij klein dat de vrucht nog verstoten werd geloof ik.

Welkom Amaryllis. Een beetje lijnteelt kan vaak geen kwaad, als je er goed bloed mee verankerd. Ben benieuwd wat er uit gaat komen!

Wat het voeren betreft, voer ik nu juist het tegenovergestelde nog ivm de keuring. Lies krijgt de draversbrok en ben nu met de 3de soort musli van Cavalor bezig. De week voor de keuring krijgt ze weer die die het hoogst in haver staat :o
Roos krijgt 1x per dag ook van de brok en de musli een handje, maar puur en alleen omdat het anders zo sneu is dat iedereen krachtvoer krijgt ;)

Komende winter moet ik nog even kijken. Roos kreeg vorige winter alleen ruwvoer. Lies kreeg wel slobber bij omdat die nog veels te dun was, maar in principe is ze nu mooi op (over)gewicht, dus ben er nog niet uit.
Aan de andere kant hebben ze natuurlijk wel beide nu een veulen in de buik, dus denk iig de laatste maanden iets erbij, maar misschien ook wel eerder al...
Laatst bijgewerkt door AniekR op 03-08-15 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:59

Fotsy schreef:
knolselder in nature's best zit maar 2% suiker maar als je paard echt in het werk staat, zou ik dit niet geven maar wel pavo basic plus

Ja, maar wel 24% zetmeel. Je ùmoet altijd het zetmeel en suiker optellen om aan de echte waardes te komen. En dan zit Natures best toch nog aan 26,4%

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 17:59

amaryllis: zie dat jou merrie een tettie is.. komt zij ook uit een stam met meerdere tettie's?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 18:09

Ik voer hier hooi/kuil en marstall force. Pas in het voorjaar krijgen ze marstall fokkerijmuesli bij. Mijn pony s doen het super op marstall. Vooral de Vito ook en derg ivm gewicht

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:41

Ik ken iemand die had meerdere tettie paarden. bij ons op de manege stond ook een evita tettie

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:54

Knolselder schreef:
Fotsy schreef:

Ja, maar wel 24% zetmeel. Je ùmoet altijd het zetmeel en suiker optellen om aan de echte waardes te komen. En dan zit Natures best toch nog aan 26,4%

Oh ok wist ik niet en de Liga? Dus beter nog basic voeren aan pony's?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 19:55

Amaryllis, welkom :) en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Jolanda, jeejj dat is alvast goed nieuws! Nu hopen dat ze drachtig is. Spannende tijd weer wachten tot het scannen. Ga je nu wel met Breeze naar de keuring?

Annelies, voer jij zelf ook Fiber Force?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:34

linda2008 schreef:
Amaryllis, welkom :) en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.

Jolanda, jeejj dat is alvast goed nieuws! Nu hopen dat ze drachtig is. Spannende tijd weer wachten tot het scannen. Ga je nu wel met Breeze naar de keuring?

Annelies, voer jij zelf ook Fiber Force?

als glowy gescand word en ze is drachtig, dan halen we ze gelijk op en kan ik breeze nog wat voorbereiden, dan komen we natuurlijk, maar als glowy niet drachtig is, moet ze helaas nog een cyclus blijven staan, de afstand is te groot om ze "even" op te halen en dan kunnen we dus niet komen, dus duimen maar !! :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 23:55

Ik vond de Liga ook best hoog zitten Fotsy, wat ik helemaal niet verwachtte aangezien het voor koudbloeden ideaal zou zijn. Ik ken de waardes nu niet vanbuiten.

Hele handige website: voervergelijk.nl
Kan je de samenstelling van voer bekijken en ook merken en dergelijke met elkaar vergelijken en zoeken wat et beste past.

Linda ik heb lang Fiber Force gevoerd aan Alec. Aangezien die goed moet aankomen omdat hij abders makkelijk te schraal staat en hij stond hoefbevangen dus mocht geen suikers.
Als ze geen suikers mogen, kan je voer nemen dat hoog zit in vetten om dat wel te compenseren. In FF zit dus een hiog vetpercentage en weinig suikers en zetmelen.