[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:26

:wave:
Druk druk druk hier dus ik kom er helaas niet steeds aan toe om bij te lezen en te reageren :o

AGarcia, er is nog geen veulentje maar het zal niet zo heel lang meer duren denk ik ;)

Isis lijkt de koploper hier, pas 297 dagen maar al wel een vol uier en aan het kegelen.
Dynamic zit vandaag op 309 dagen, dat is al langer dan dat ze in 2008 vol hield. Maar nog geen uier dus ze doet rustig aan dit jaar.
Amy uiert ook al aardig, ze doet goed haar best als maiden op 290 dagen.
Misty zit op 277 dagen en moet dus nog een paar weekjes :)

Ik hoop dat Isis het nog een paar dagen rekt, over de 300 dagen zou mooi zijn.
Dit is trouwens een uierfoto van vanmorgen :P
Afbeelding

Dustinlover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:34

Gaat niet lang meer duren dan marije! ik ben zo benieuwd naar de kleintjes :)

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:52

wat een uiers bij joto en marije!!

hier nog niks en denk zelf dat winoa wel weer overtijd gaat,alles valt haar reuze mee dit jaar voor de verandering!
2 jaar terug begon ze rond deze periode in de dracht al uier te ontwikkelen maar nu heeft ze nog niks.

het valt me eigenlijk op dat ik wel veel hoor over hoefzweren dit jaar??

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:45

Hier iemand die wellicht gratis en voor niets een zeer mooie zwarte volwassen kater wil hebben.
LAat het dan DRINGEND weten wij zitten er met eentje opgescheept.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:46

nee dankje,heb er al 2 maar als ik iemand hoor erover dan laat ik het je weten.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:46

Hihi, ik kan gewoon toekomst kijken :+
Of het was mendy's veulen.. maar dat kan niet want het was een smokey black veulen.. of donkerbruin. In iedergeval met en een wit kolletje :D

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:51

Oh even er bij vermelden dat hij niet van ons is maar werd mij gevraagd om hem ergens onderweg te dumpen.
Dit gaat echter tegen al mijn principes in en daarom probeer ik een nieuw huis te vinden.
Wij hebben namelijk een gewoon huis en de kater is gewend buiten te leven.
Hier is hij dus totaal niet op zijn plaats.
Het is overigens wel een vriendelijke kater en gewend om met andere katten en honden samen te leven

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 17:09

Kyrkelover, wij zouden graag willen, maar we hebben al een kater, die niet zo heel erg sociaal is (lees: vecht de eerste beste minuut dat hij buiten is met de andere katten) en mijn vader vind het ook niet zo leuk |( Ik zal naar een eventueel adresje kijken :)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:22

Joepie! Het is weer 'uierfoto-tijd'! :))

Hier genoeg katten en helaas kunnen we niet zomaar een kat erbij nemen, i.v.m. een kat die niet veel anderen tolereert. :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:59

Ik ben vandaag zo vrolijk *\o/* Zo vrolijk was ik nooooooooit <<)

Even een gezellige binnenkomer heur :D

Greet zit op 304 dagen, zal morgen weer foto maken dan kan ik mooi precies vergelijken met vorig jaar, en met wat geluk jaar daarvoor ook nog.
Ze gaat wel onwijs hard moet ik zeggen nu, maar ze mag er best wat langer over doen dit jaar.
Oog is nog steeds niet helemaal jofel. En ze had een hongerstaking dag vandaag.. Opstandig mannetje daarbinnen! I guess..

Ik zag Isis al mooi op tijd binnen staan Marije! Eerst scrollen naar de update! Haha.

dadabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 20:45

Goed nieuws Jo!

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:43

MelodyT, die van jou heeft een mooie ronde buik! Ben benieuwd wat daar voor lange stelten uit komen straks!

Diane_Basje, Ja dan laat ik haar weer door Solitair dekken, vond dat een erg geslaagd veulen.

Garcia, gefeliciteerd met de kranten erbij, extra centjes zijn nooit weg.

Joto, gefeliciteerd met de volle uier, nog eventjes en er loopt een kleine Greet rond.

Bij Marije wordt het nu echt spannend.

De drachtige dame hier heeft een periode van ik wil alleen nog maar heel hard rennen... Energie voor tien.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 22:57

Zo geweldig de foto's van de volgelopen uiers. Dan wordt het ineens echt :D
Ik ben echt benieuwd naar de foto's van de eerste kleintjes.

Gelukkig staan exlief en ik weer aardig op goede voet en kunnen weer redelijk normaal communiceren waardoor het voor mij weer veel makkelijker word naar mijn paardjes te gaan om ze te rijden en zelf te verzorgen.
Zo zat Cas gisteren op 250 dagen. Mooi getal vind ik dat haha. En ineens klinken dagen weer korter dan maanden. Al maakt het natuurlijk helemaal niets uit :+
Zo had madam afgelopen weekend zo'n raar moment. Ze had lekker in de wei liggen rollen (ja één zijde hè omrollen gaat al niet meer ;)) springt overeind draait een rondje en gaat vervolgens in volle sjas 10-12 meter in haar achteruit met haar hals en hoofd helemaal vooruit en naar beneden gestrekt en met de staart omhoog. Ik schrik mij natuurlijk kapot en blijf goed naar haar kijken, koliek? verwerpen? er schiet vanalles door je hoofd. Stopt ze op een gegeven moment draait 3-4 rondjes achter elkaar om haar as en gaat vervolgens heerlijk relaxed staan eten.
Goed haar kind zal wel gek gedaan hebben in de buik :D
Ik zal proberen zondag foto's van haar buik te maken want die groeit ineens ook enorm. Maar ja ze is inmiddels ook al met zwangerschapsverlof want als je alleen de deken al afdeed stond ze met oren in de nek en opgetrokken neus naar je te kijken. Gelukkig weten we dat het bij haar vooral toneelspel is want ze blijft heel lief. Alleen rijden of longeren kunnen we haar echt niet meer aandoen. Dus lekker op de wei met haar vriendinnen (die ze af en toe ook probeert bij te werken maar ze is niet snel genoeg gelukkig).

@Marije Ik hoop ook dat Isis nog even wacht voor je maar we gaan wel voor de eerste veulenfoto's hè :D

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 23:15

Zo ben bijgelezen... }:0

Jeetje zeg wat zag Idorine er uit toen ze bij jullie terug kwam en man wat is ze in een maand tijd enorm opgeknapt!! Gelukkig is ze weer bij jullie terug...

Mel heeft ook een prachtige buik zeg. Wat een mooi glimmend velletje heeft ze...

Heaven dr buikje groeit ook flink.

Zozo Gitteke, jouw merrie is flink uitgedijt in een week. Dat belooft wat voor de komende weken ;-)

Tjinta gefeliciteerd met de verjaardag van je zoon :-)

Diane gefeliciteerd met de verjaardag van je schoonzus ;-)

Jaaa, Joto. Het gaat nu echt beginnen bij jouw merries. Ben heel benieuwd hoor :D

Marije, die van jou zijn ook goed op weg!! Spannend hoor!! Ben benieuwd hoelang Isis het op houd.

Onze drachtige dozen gaan prima :+ Donna is in haar sjaggie periode beland (had ze vorige dracht ook rond deze tijd) En staat continu met ongenoegen te knarsen... :Y) Izzie heeft nog energie voor 10 maar wordt ineens echt mammie <3 Zoooo lief kijkt ze uit haar ogen... En van lompe harry is ze zooo knuffelig en zacht... Donna kijkt al maanden mammie-achtig, zoooo schattig... Zooo mooi al die veranderingen :D :o
En dan die 1e uier foto's, ik wordt er helemaal hyper van.... :)) Ga toch binnenkort bij die van ons ook ff uierfoto's maken, kan ik mooi vergelijken ;-)

Christadk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 01:19

Lang niet geweest hier, ik heb een poging tot bijlezen gedaan.

Gitteke, allereerst mooie haf zeg! Ze heeft echt een megabuik haha. Van wie is ze drachtig?
Muzefee, Heaven heeft een mooi buikje..ze ziet er nog strak uit.
Tjinta, nog gefeliciteerd met je zoon!
Joto, die van jou heeft ook al een mooi uier zeg! Spannend.
MarijeR, Isis gaat hard dus! Ben benieuwd naar haar kleine.
SteffieA, fijn dat jij en je ex weer goed overweg kunnen met elkaar. Je zal de paarden wel gemist hebben.
Balou, 2 verschillende merries dus :P

Marit is ontzettend lief..en ontzettend lui haha. Ik longeer haar 2 keer per week en verder staat ze stil (komt wel de hele dag buiten uiteraard).
Ze heeft van de week een aantal keer op het land gestaan en dat heeft haar erg goed gedaan. Buik groeit als kool momenteel.

Afbeelding
Deze is op 224 dagen
Afbeelding
En deze op 240 dagen

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:23

Goeiemorgen..

Marrit groeit goed zeg!! :)

En MIJLPAAL!! Fab 200 dagen vandaag!!! :D

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:21

Mooie buiken weer! Isis gaat volgende week toch een kleintje aan de voet hebben gok ik!
Joto: Greet gaat snel idd, leukleuk!

Hera is weer lekker kranky, elk paard wat de dicht bij komt krijgt platte oren en een hoop staartgezwiep! Gelukkig snappen ze de clue allemaal en laten haar gerust!
Gisteren mijlpaal gemist, 260 dagen! Nog 10 dagen en ze gaat al de laatste 2 maanden in!
Hier nog geen nood aan uierfoto's, er zit nog niet veel! :)

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 09:58

Steffie, wat fijn dat het tussen jou en je ex weer wat beter gaat en dat je normaal naar je paarden kan
Desiree, lief he als ze zo kijken
Jastiehorse mooi buikje zeg!
DL en Hera, gefeliciteerd met de mijlpalen.
Rosa vandaag precies 8 maanden drachtig.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 10:43

DB: gefeli met je mijlpaal ook! :D

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:18

Mooi uier hoor...

Mooie buikjes weer.

Ik wordt dinsdag geopereerd dus best spannend...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 13:40

:wave:

Marit heeft een mooi buikje!

Steffie, fijn dat het voor zover het lukt goed gaat tussen jou en je ex. :) Geeft wel wat rust denk ik.

Grote mijlpaal hier... 240 dagen! *\o/*
Het échte aftellen is begonnen, nog maar 100 dagen! *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:10

Gefeli Muzefee! Idd de laatste 100 dagen aftellen! Zo leuk!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:30

succes dinsdag kitzbi!

hier al de 250 dagen gepasseerd bij winoa,houd het eigenlijk niet echt bij en let ook niet zo op het uier van winoa.
komt vanzelf wel goed,straks als ze nog maar een maand hoeft dan ga ik het spannend vinden.

en bij pepper vergeet ik constant dat ze drachtig is haha,die buik groeit wel maar heb het niet steeds in de gaten.
ze veranderd ook niet in gedrag

mijn 2 jarige is echt een houdini,snap niet hoe ze hier nu weer bij komt.

ik werd vanmorgen gebeld door de vrouw waar ze bij achter het huis staan dat ''dat kleine ponytje'' over het terrein rende,ze had gekeken bij de weide maar de poort was gewoon op slot en alle draden waren nog heel en goed enzo.
we snapten er beiden niks van maargoed,ze had ze even in de kraal die in zelf gemaakt had neergezet tot ik er was.
nou,alle draden zitten echt gewoon nog vast maar ze hingen iets slap dus vermoed dat ze tussen de onderste en middelste draad is doorgekropen terwijl er wel stroom op stond.

even als voorbeeld,dit is de weide en de omheining
Afbeelding

en de 2 jarige is bijna net zo hoog als deze merrie,ze is echt tussen de onderste en middelste draad gekropen

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:41

Iedereen gefeli met de mijlpalen!!! :-)

Kitzbi succes Dinsdag!!! Spannend hoor!! Hoe is het met Kitzbi??

Haha, Wimoa!! klein slangenpaardje dus... Best knap dat ze zich daar doorheen heeft gewurmd!!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:43

Presca heeft natuurlijk getwitterd (oid) met Dushi over ontsnappingstechnieken! De jeugd van tegenwoordig......pffffff