Dat denk ik ook, vooral omdat ze geen weeen meer lijkt te hebben. Eigenaren prikken dus kennelijk ook, dat wist ik niet. het was wel de persoon met de handschoenen aan tijdens de bevalling.
kijken of we de vieze smaak van vanmorgen een beetje weg kunnen spoelen....
Misschien was de DA al aanwezig? denk een spuitje oxitocine, daarmee krimpt de baarmoeder. Normaal maakt een merrie dat aan als het veulen begint te drinken/stoten in het uier. Maar zeker weten dat dat het was weet je natuurlijk nooit
Laatst bijgewerkt door Teigetje008 op 10-03-11 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Ach 2 dode veulens vanmorgen? Wat naar zeg, hopelijk gaat het verder vandaag goed. Wat was er met het eerste veulen? De tweede staat 2 pagina's terug dood geboren.
Als ik lees hoe het vanmorgen gegaan is op marestare ben ik extra blij dat wij wel vannacht een geboorte volgens het boekje hadden en een gezond merrieveulen er bij... Altijd maar weer een wonder...
Good morning...and what a wonderful morning it is. We are truly blessed to have this little one in our lives today. Precious was showing all the classic signs of labor but there was no pushing and far too much rolling up on her back. We knew that the foal must be out of position or she would have been pushing. We called dr. K and advised her and asked that she head our way. We started walking Precious and let her graze on the grass in the pasture while we tried to keep her from going down and rolling more.
When Dr. K arrived she went in and announced that the foal was breech. She found the hind feet and delivered our filly backwards. We administered oxygen and Dr. K monitored her until she was happy with her condition....lungs clear, eyes, actions all normal. She explained that normally breech foals do not live because the cord is pinched off as it's drawn up and over the pelvic bone. We were very very fortunate to have called our vet when we did and to have her on hand to deliver this beautifuly little one.
Please welcome to the world, our newest filly, Mulligans Run Dreams Affirmation. She is an Affirmation of the power of prayer and miracles. Her barn name is "May" for our dear friend Mayhem.
Vrije vertaling Precous alle signalen af gaf dat ze aan het veulenen was alleen ze was niet aan het duwen en ze was veel te veel aan het rollen. Ze wisten op dat moment dat het veulen verkeerd lag en ze hebben de dierenarts gebeld en die kwam er aan. Daarna zijn ze gaan wandelen met precious om haar maar niet te veel te laten rollen.
Toen de arts gearriveerd had heeft deze gevoeld en verteld dat het veulen in stuit lag. Ze had de achtervoetjes gevonden en het veulentje is achterwaarts ter wereld gekomen. Ze hebben het veulen zuurstof toegedient en de dierenarts is nog langer gebleven om te controleren of alles goed bleef gaan. Longen ogen en bewegingen waren allemaal goed bevonden. De arts legde uit dat in de meeste gevallen stuit bevallingen bij paarden het veulen al niet meer leeft omdat de navelstreng al breekt op het moment dat het veulen midden in het bekken ligt. Ze zijn heel erg blij dat ze toch de arts hebben gebeld. In het laatste stuskej staat de naam van het veulen en dat ze vernoemd is naar een vriend op het marestare forum mayhem.
Bij deze de vrije vertaling heb geen spellingscontrole gehouden.
ben benieuwd er staat weer genoeg moois te gebeuren eerdaags.. ik heb naast de marestare ook mijn eigen merrie in beeld (sorry nog geen livestream) dus ik ben helemaal druk met kijken