[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hiboune

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:05

die wil ik ook! hiba zit nu op 339 dagen en wordt echt gek van t waken ben dood en dood op..
maar om nou bij een shet een birthalarm om te doen..kost t huren straks nog meer als t veulen..
kon ik hem lenen van een vriend..wat denk je had ie hem die morgen uitgeleend voor de komende weken!!
dat halsteralarm klinkt wel erg handig moet ik zeggen Knipoog

lkkr naar turkije bofkont !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:09

hiboune schreef:
maar om nou bij een shet een birthalarm om te doen..kost t huren straks nog meer als t veulen..

Die redenatie snap ik niet.
Een shetveulen heeft net zoveel recht op gezond ter wereld komen dan een ander ras vind ik, ongeacht wat ze waard zijn.

Ik heb zelf een halstermelder, ideaal, ook voor het doodop zijn Knipoog

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:11

Hiboune,
voor de lijst:
Kyran 229 dagen!

jurriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:12

Kyran was ook heel onrustig vanacht, steeds staan liggen staan liggen, haar uier is knetterhard, maar nog geen hars.
Ze is chagerijnig, is ze nooit, eet met lange tanden.. het zal allemaal niet meer lang duren!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:14

Ik weet niet of de halsteralarmen ook al in de verhuur zijn, heb ze nog nergens gezien in ieder geval. In feite zou je het ook zo kunnen doen als degene waarvan ik dit alarm gekocht heb : die heeft het alarm gekocht, 2 weken omgehad bij zijn merrie en toen doorverkocht. Vaak ben je dan nog goedkoper uit dan wanneer je een alarm huurt, en bovendien kun je hem dan net zo lang houden als je zelf wilt, en zit je niet met een "lastige" verhuurder die zijn alarm terugwil Knipoog .

Ik heb 2 jaar geleden zelf een singelalarm gekocht omdat ik toch ieder jaar een veulen fok, dan heb je dat er zo uit. Bovendien heb ik mijn singelalarm een paar keer verhuurd, dan haal je de kosten er ook al een heel eind uit.

En waarom bij een shet niet ? Zoals [***] zegt, ook een shetveulen wil je toch gezond ter wereld hebben ? Al mogen ze dan misschien niet zoveel "opbrengen", een gezond veulen naast je merrie is toch onbetaalbaar ! Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:15

Spannend weer allemaal... Het warme weer houdt aan dus er zal de komende week wel weer een baby boom volgen!

clau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:16

Hiboune : Nog 1 voor op de lijst...Step Aheads Whodunit...333 dagen

Betreft het halsteralarm, ik heb de Equipage, ben er super blij mee, maar voor het doodop zijn helpt het niet, niet als je een platslapende merrie hebt.... Knipoog

Ik waak al een heel tijdje, ben mss te vroeg gaan waken, maar mini´s dragen normaal korter...dus ik ben op tijd gaan waken...maar als de beeb er eenmaal is ben ik dat vast snel vergeten...

Groetjes Claudia

Suelza

@ Keeva, aan wat voor bedragen moet je rekenen voor zo'n halsteralarm?

Sandravm

Een vraagje voor de kenners:

Mijn merrie harst sinds gisteren en lekt momenteel melk. En met lekken, bedoel ik lekken. Kan dit kwaad mocht het te lang gaan duren? Essentiële voedingstoffen die zo verloren gaan.
Hoe lang kan dit nog duren voor alleer het veulen komt?

Maroush

Klinkt wel erg handig zo'n halstersysteem Ja

@ Suelza: Kyra is vandaag 320 dagen toch? Dan mag ze ook op de lijst Knipoog

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:18

Maroush schreef:
Klinkt wel erg handig zo'n halstersysteem Ja

@ Suelza: Kyra is vandaag 320 dagen toch? Dan mag ze ook op de lijst Knipoog

Ja klopt, maar ik durf het nog niet hardop te zeggen... Dat brengt ongeluk, haha! Jouw merrie heeft idd ook nog niet heel veel uier (had even gespiekt vanmorgen), maar wel meer dan die van mij...

Alleen qua buikomvang schelen ze niet zo veel, zag ik. hoe los zijn haar banden?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:18

Nieuw Robor (http://www.robor.nl) 795, Equipage (http://www.veulenalarm.nl) 675 Knipoog

Sandravm, ik denk dat je vannacht of morgen een veulen hebt ... Knipoog ... al lekken sommige merries wel een paar dagen melk. En biest zit er een hoop in, hoor, dat lekken kan geen kwaad.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:19

Keeva schreef:
Nieuw Robor (http://www.robor.nl) 795, Equipage (http://www.veulenalarm.nl) 675 Knipoog

Sandravm, ik denk dat je vannacht of morgen een veulen hebt ... Knipoog ... al lekken sommige merries wel een paar dagen melk. En biest zit er een hoop in, hoor, dat lekken kan geen kwaad.

Pfewww... wat een geld. Dan huur ik liever een birth alarm denk ik...

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:20

zo bedoelde ik het niet staat een beetje bot zo Knipoog

mijn shet is mijn alles hoor maar om nu nog een birthalarm te huren(welke hier in de buurt niet meer te verkrijgen is)
op dag 339 dan waak k snachts nog wel even door Knipoog
volgend jaar..100% birthalarm Knipoog
Laatst bijgewerkt door hiboune op 22-04-08 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:21

Of je koopt hem tweedehands, net als ik Knipoog

Veulen komt vast vlug, Hiboune, het is zo'n mooi weer Ach gut Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:24

Suelza schreef:
Ja klopt, maar ik durf het nog niet hardop te zeggen... Dat brengt ongeluk, haha! Jouw merrie heeft idd ook nog niet heel veel uier (had even gespiekt vanmorgen), maar wel meer dan die van mij...

Alleen qua buikomvang schelen ze niet zo veel, zag ik. hoe los zijn haar banden?

Haha dan hoop ik maar niet dat ik net het ongeluk op me heb afgeroepen Nagelbijten / Gniffelen Anyway, toch gefeliciteerd met de 320 Haha!

Banden worden wel ietsjes losser, ze krijgt echt wat meer een puntkontje met drilpudding aan beide kanten Tong uitsteken Maar als ik het zo zie, verwacht ik dat het nog wel ffies gaat duren Ja Ben wel benieuwd hoor, wie zou er eerder gaan?

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:30

@Dana, gefeliciteerd!!

Birth alarm heb ik gelukkig nog iemand kunnen vinden die 'm verhuurt in de goede periode Lachen Dan kan natuurlijk ook wel heel flink oplopen in de prijs alleen. Maar dat moet dan maar Clown
Halstermelder is natuurlijk een heel mooi concept maar ik houd helemaal niet van de paarden met halster om laten lopen, dus dan schiet het niet op.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:39

Ben ik met je eens Richtje, maar zo'n singel een uur of 10 per nacht om is ook niet ideaal, vind ik Knipoog

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:44

Zouden die birth alarms zo op het laatste moment nog te huur zijn?
Wij slapen straks in principe boven de stal (lekker tussen de ratten Nagelbijten / Gniffelen), dus kunnen alles overzien maar ivm nachtrust is zo'n ding miss toch wel handig...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:45

Maroush schreef:
Zouden die birth alarms zo op het laatste moment nog te huur zijn?
Wij slapen straks in principe boven de stal (lekker tussen de ratten Nagelbijten / Gniffelen), dus kunnen alles overzien maar ivm nachtrust is zo'n ding miss toch wel handig...

Ik heb er net nog eentje besproken Haha! Dus ze zijn er nog wel!

Je moet er misschien alleen wat verder voor rijden....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:47

Keeva schreef:
Ben ik met je eens Richtje, maar zo'n singel een uur of 10 per nacht om is ook niet ideaal, vind ik Knipoog

Het is inderdaad een beetje kiezen tussen 2 kwaden Lachen

En dan is het persoonlijk waar je het minste moeite mee hebt! Ik hoop maar gewoon dat een nacht of 2 de singel om voldoende is en dat ie verder hier nutteloos kan liggen wachten Haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:48

Voor de mensen die het veulen aanhouden en naar de opfok brengen. Welke opfok hebben jullie goede ervaring mee? Hoe oud gaat het veulen naar de opfok en hoe lang van te voren moet je daar een plekje reserveren?

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:48

augurk: ah wat laat die rinde je toch wachten zeg Ach gut Zijn er wel vorderingen te melden? Wel super dat ze een vriendinnetje heeft op de wei Knipoog

Dana: van harte met je verjaardag!

Alle nieuwe veuleneigenaren:;; Van harte met jullie aanwinsten! Het gaat hard nu, binnenkort heeft Hiboune een heel ander lijstje!

Hier een up-date van Creamer, mijn connemara merrie.
Ze begint al flink uier te krijgen sinds zaterdag! De vraag is voor mij of ik nou de goeie dekdatum heb. Er was nogal wat verwarring daarom trend. De hengstenhouder zegt dat ze 15 juli voor het laatst gedekt is, maar ik heb een drachtigheids verklaring van de dierenkliniek dat ze 21 juli, 20 dagen drachtig was! (ik was toen nog niet de eigenaar heb wel de nodige telefoontjes gepleegd, maar iedereen blijft bij zijn/haar standpunt....)
Nou hier dus de foto's, uitgaande van de datum van de hengstenhouder is ze 282 dagen drachtig, anders dus ruim 300

zaterdag:Afbeelding
vandaag:Afbeelding

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:51

Maroush schreef:
Suelza schreef:

Haha dan hoop ik maar niet dat ik net het ongeluk op me heb afgeroepen Nagelbijten / Gniffelen Anyway, toch gefeliciteerd met de 320 Haha!

Banden worden wel ietsjes losser, ze krijgt echt wat meer een puntkontje met drilpudding aan beide kanten Tong uitsteken Maar als ik het zo zie, verwacht ik dat het nog wel ffies gaat duren Ja Ben wel benieuwd hoor, wie zou er eerder gaan?

Die van jou!

Ik blijf stug 23 mei roepen, haha!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:52

Ik zou op de foto's afgaand toch op de verklaring van de VA afgaan Jennyk!