Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 10:55

Dat hoop ik ook dat ik erbij ben...
Als ik sommige bevallingen zie en hoe snel dat gaat, uhmmmm ben bang dat ik dat niet ga hallen Knipoog door rood rijden en een dikke print aan mijn kont tehebben Tong uitsteken

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:05

Even bijkletsen...
@Keeva: Je koetje ziet er goed uit hoor, lekkere buik Vingers aflikken .
@Q: Is er nu al een kleine? Kan nu toch niet lang meer duren.
@Pauk: Ahhh, die mutsfoto. En nog gefeliciteerd met je mijlpaal! Wat heeft Vienna een mooi koppie zeg. Lekker doorgaan met foto's plaatsen hoor, is juist leuk!
@Neonlight: Leuk dat je de papa van Neon hebt gezien. Ik heb vorig jaar ook de vader van mijn merrie bezocht in Duitsland en zag veel gelijkenissen.
@Lucas3: Wauw, nog maar een maandje te gaan voor jou. Ben helemaaaaal niet jaloers hoor.
@Borderan: Vreemde uier. Of is dat normaal???
@Tienn: Ik zou persoonlijk de merrie lekker thuis houden.
@Babsie: Amke ziet er lekker gevuld uit Haha! .
@DM: Je dames zien er goed uit. Je zou niet zeggen dat Savannah drachtig is, die ziet er echt nog strak uit.
@Pippalex: Schattig bolletje wol. Gefeliciteerd nog met je mijlpaal.
@Stef: Jamaica ziet er goed uit, ze draagt mooi.
@Faniek: Geweldig die laatste foto van Misty Tong uitsteken .
@Jennyk: Nog gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! . Fijn dat je weer bij je merrie kan komen met je pootje.
@Pretty: Wat een gedoe met je schaapjes Ach gut .
@Mazzel-meid: Als Darlah niet drachtig is dan heeft ze wel een enorme buik. Duimen dat het allemaal goed zit!
@Thomas5: Misschien onduidelijke foto's maar een duidelijke buik Haha! .
@Many: Welkom! Heb je ook Cheese! van je drachtige dame?
@KDHtje: Mooie site, en leuke dames.
@Westernfreak: Welkom!
@Shayla: Schiet al lekker op.
@Sjoert: Mooie site en prachtige foto's!!!
@Noraly: Welkom, het word nog druk hier. Maar hoe meer ziel hoe meer (veulen)vreugd!
@Nicole: Nog gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! .
@Frenia: Wij gaan meegokken. Wat is de hoofdprijs? Knipoog
@Cuba: Ze ziet er weer super uit!
@Love-Anouk: Welkom. Mooie merrie heb je.
@Silketje: Schattig al dat kleine spul.

Hier een mijlpaal, Hollebol zit op 280 dagen Go jij! Go jij! . Gisteren was het veulentje weer erg aktief. Je zag gewoon de deken heen en weer gaan. Hollebol leek er niet veel last van te hebben, of is er ondertussen wel aan gewend Verward . Ik dacht dat op het laatst van de dracht de veulens niet veel meer bewogen omdat er minder ruimte is, maar daar schijnt dit veulen zich nog niet echt aan te houden.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:27

Zo de mijlpaaltje vliegen hier om je oren Lachen
Wederom Hollie gefellie!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 11:55

Hollie, gefeliciteerd met je mijlpaal!

froukje_daan, op vakantie, ik ben jaloers!!! Waar ga je naar toe in Oostenrijk? (Moet wel eerlijk zeggen, ben net terug en ga 10 maart weer, maar ik kan geen genoeg krijgen van skien! Tong uitsteken )
Op hoeveel dagen is je merrie de andere keren bevallen? 10,5 maand is vroeg, maar wij hebben een merrie gehad die op 312 dagen 2 jaar geleden geveuld had, perfect veulen was het. En er zijn merries die zelfs 3 maanden kegelen en een volle uier hebben.

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:09

Bloos Misschien een hele domme vraag maare... wat verstaan jullie precies onder een mijlpaal?
Heb het nu namelijk al verschillende keren gelezen en ben er nieuwschierig naar. Haha!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:15

Volgens het van Dale woordenboek:
mijl·paal (de ~ (m.))
1 afstandspaal op elke mijl
2 belangrijk feit, gewichtige gebeurtenis waarmee een tijdperk wordt afgesloten
Clown

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:17

Tong uitsteken Dus als ik het goed begrijp is gewoon elke dag een mijlpaal.
Ben wat dat betreft niet zo'n Pling Nagelbijten / Gniffelen

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:42

350 dagen
Ja en nog geen veulentje te zien hoor.
Ik heb wel weer foto's van haar uier
Afbeelding

Afbeelding

Het ziet er ook niet naar uit dat het voor vandaag zal zijn. Ik hoop voor het weekend. Daarna is mijn vakantie gedaan en dan is het lastiger om vaak te kunnen gaan kijken.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:47

Allemaal gefeliciteerd met de mijlpalen! En weer mooie buikjes voorbij zien komen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:52

borderdan, mooie mijlpaal, ik hoop hem alleen niet mee te maken. Nagelbijten / Gniffelen
Ziet er inderdaad niet naar uit dat het vandaag komt. Hoe is de vulva? Aan mijn merrie d'r uiers is ook niets te zien, afgelopen jaar zag ik het aan de vulva (hoewel ik dacht dat het nog wel een weekje zou duren maar toen lag er 's morgens een verrassing in de stal Koe ).

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:53

arme borderdan Ach gut

sjoert: site bekeken! eerste foto is wel creepy joh! wat een oog Wow!
verder écht héél erg mooi in elkaar gezet en pràchtige foto's!

hollybollie: gefeli met de mijlpaal!
de hoofdprijs voor alles juist (geslacht, kleur en geboortedatum) is een certificaat gemaakt van mijn hand met een foto van het veulen. Ik denk dat ik er dan iets bijzet in de stijl van "Bokt-top-gokker en dan de naam" en dan ook de naam van het veulen en de geboortedatum erop ofzo. Ben er nog niet helemaal uuit, maar het wordt wel zoiets Knipoog

KDHtjuh: in principe werden eerst als mijlpalen de belangrijke data beschouwd die je ook op http://www.foalcam.nl kan vinden en alle ronde getallen: dag (9 - 24 - 40 - 50 - 60 - 80) - 100 - 150 - 180 - 200 - 240 - 250 - 270 - 300 - 320 - 335/340.
maar inmiddels zijn er wel al wat extra bijgekomen Knipoog naargelang welke dagen je belangrijk vindt Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:56

Práchtige site Sjoert! OK dan!

Hollybollie; Gefeliciteerd met de mijlpaal! Go jij! Go jij!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:58

Hollie: Gefeli met je mijlpaal Go jij! Go jij! Haha! de wei was weer zover opgedroogt dat ik op één been er in kon, en met sjanty als houvast kon ik haar deken afdoen en Cheese! . Het is zo'n schatje, ik dacht als zij nu wegloopt lig ik maar goed dat deed ze niet Schijnheilig

Border: ik hoop niet dat ik tot 350 dagen moet wachten zeg!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:01

Sjoert: Mooie site! ziet er erg professioneel uit!

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:02

Cap begint slecht te eten. Gister heb ik haar gereden en ze was me toch bezeet!! ONgelooflijk, terwijl ik misschien een half uurtje wat stap draf en maar paar rondjes galop heb gedaan. GEwoon heel basis met wat voltes niks bijzonders. Ze liep wel fijn daar lag het niet aan en daarna had ze savonds ook gewoon eetlust, maar vanmorgen liet ze haar brokken bijn helemaal staan. Ze begon in de wei wel aan het hooi, maar toch... het zit me niet helemaal lekker... aangezien ze eerder in de week ook restjes brok overliet. Toen was wel het merendeel op, maar nu dus amper van gegeten vanmorgen.

Nou weet ik wel dat door de dikke buik erniet zoveel eten meer in past, maar dacht dat ze dan eerder minder hooi zouden eten dan brok...???

Eten jullie paarden ook minder?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:06

@hollybollie: gefeliciteerd met je mijlpaal, cuba zit vrijdag op 280 dagen....

@Neonlight: zal er vandaag nog een maken van dr uier, mevr was gister best fris Koe vandaar dat ik de foto pas op het eind van de wandeling heb kunnen maken..... Clown

@Regine: Cuba laat ook wel vaker dr eten staan maar hooi eet ze ook gewoon. Heb ergens wel iets hierover in een boek gelezen zal het zo wel even vlug opzoeken....

Ga vanmiddag lekker shoppen (bij de ruitersportzaak) Pling Pling , er is daar nl deze en volgende week uitverkoop en ik wil weer wat nieuwe setjes gaan kopen, in elk geval n paar nieuwe kleuren bandages want de meeste van mij zijn zo onderhand versleten (heb maar 27 sjabrakken en 17 paar bandages ofzo Bloos )

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:13

@Frenia: Dank je voor je uitleg, dan had Chess giteren een mijlpaal, 240 dagen!!
@ Sjoert: Heb even op je site gekeken, heel mooi gedaan zo,toppie!
@ Borderdan:Is lang wachten dan he, hier zal het ook wel gaan gebeuren, Chess droeg bij alle twee haar vorige veulens ook dik twee weken over,dus verwachten we nu eigenlijk ook weer, helaas.
@ Regine: Hier eten ze allebei gewoon nog normaal, wel hebben we vorig jaar van de DA het advies gekregen om ze een week of twee voor de bevalling (datum) wat minder te gaan voeren, schijnbaar verloopt de bevalling dan voor de merries makkelijker.

Haha! Verder iedereen gefeliciteerd met de behaalde mijlpaal!! Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:15

In het boek staat het volgende (boek is van veulen tot paard van janet lorch):

In het laatste stdium van de dracht wordt de merrie vaak een moeilijke eetster. Als uw merrie er verder gezond uitziet, hoeft dit niet zorgwekkend te zijn: omdat het veulen steeds meer ruimte inneemt, is er minder plaats voor voedsel en eet de merrie liever regelmatig kleine beetjes. Slobber eneventueel wekelijks een (kleine dosis van een) laxerend middel helpen constipatie te voorkomen.

Weet niet of je hier iets aan hebt maar dit was het enige wat ik zo vlug kon vinden.

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:21

Oke bedankt voor je berichtje en het opzoeken!! Ik had dit ook wel gehoord dat door de ruimte die het veulen inneemt er minder plek is voor voer. Ik was dus al minder hooi gaan voeren maar ze laat dus dr brok staan en het hooi gaat wel allemaal op uiteindelijk.
Ze ziet er verder prima uit hoor, niet te dik en niet te dun. Hoorde dat je merrie inderdaad beter niet te dik kan zijn bij een bevalling dus ik let nu goed op haar.

Ik ben iets geruster. Het zat me niet lekker, omdat ze normaal gek is op dr brokjes en nu bijna niets ervan eten...

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:41

Neonlight schreef:
Hollie, gefeliciteerd met je mijlpaal!

froukje_daan, op vakantie, ik ben jaloers!!! Waar ga je naar toe in Oostenrijk? (Moet wel eerlijk zeggen, ben net terug en ga 10 maart weer, maar ik kan geen genoeg krijgen van skien! Tong uitsteken )
Op hoeveel dagen is je merrie de andere keren bevallen? 10,5 maand is vroeg, maar wij hebben een merrie gehad die op 312 dagen 2 jaar geleden geveuld had, perfect veulen was het. En er zijn merries die zelfs 3 maanden kegelen en een volle uier hebben.

ja ik ga naar oosterrijk toe Kirchberg Knipoog
de vorige keren dat ze bevallen is weet ik niet precies want toen was ze nog niet bij mij maar volgens mij gewoon rond de 11 maanden. en die vrouw zij ook dat ze precies 24 uur van te voren gaat kegelen bij alle keren.
Laatst bijgewerkt door froukje_daan op 21-02-07 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:49

Gefeliciteerd met alle mijlpalen !! Knipoog
Gisteren was Romi op dag 270 Lachen
Alles bijgelezen maar weinig tijd om te reageren ,misschien vanavond Knipoog

Veulen van Fleurtje (Finally) is gisteren weggaan ,Fleurtje dus een beetje triest Boos!

froukje_daan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:53

hier nog even de foto's

zo waren der uiers een maand geleden.
Afbeelding

en nu zijn ze zo!
Afbeelding

Afbeelding

en hier der achterkant.
Afbeelding

en nog paar buik foto's
Afbeelding

Afbeelding

wat denken jullie??

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:11

Ziet er wel flink uit! Misschien wil je merrie niet dat je op vakantie gaat en fopt ze je gewoon?
Kirchberg, zat ik 3 weken geleden in de buurt, ik zat in Soll namelijk. Lekker hoor! Nu maar hopen op verse sneeuw!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:19

Nou ik ben al uitgeshopt hahah wat een kl.....weer zeg Boos!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 14:22

update van vandaag: het giet hier, dus de paarden blijven lekker een dagje binnen (vinden ze overigens helemaal niet erg zo eens ene dagje)
ben daarnet tussen de vlagen door wel een 40 minuutjes gaan grazen met Angel,
uier is weer wat dikker, maar niet meer zo dik als op de vorige foto's Verdrietig
ben benieuwd of daar morgen na een dagje op stal veel verandering in zit... Duivel
(hoezo het kan niet snel genoeg gaan Schijnheilig )

liep ik daar te grazen (of beter gezegd angel Clown ) komt er een man met een meisje op me af, vragen wat ik daar deed Koe
ik zei dat angel over 18 dagen uitgerekend is.
en toen heb ik me zowat een deuk gelachen.
die man was behoorlijk arrogant en angel moest niks van hem hebben (het meisje vond ze wel sympathiek)
zonder iets te vragen, trekt die man zijn wenkbrauwen op en gaat onder angel hangen om naar haar uier te kijken Bloos!
en waarmee heb ik dan zo gelachen? met angels gezichtsuitdrukking!!! LOL Nagelbijten / Gniffelen
ze draaide zich naar hem toe alsof ze wou zeggen "hei jij daar, onbeschofte, misschien eerst even vragen of ik je die intimiteit wel toesta?! Nors opkijken
ROFL