Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:12

Hollybolly schreef:
hoe is het met jou missy trouwens marlijntjuh?

Goed, heb de laatste paar dagen niet echt iets met haar gedaan, heb het te druk gehad . Maar ik ga haar vanmiddag even rijden en nieuwe buikfoto's maken. Zal wel niets fatsoenlijks worden, want het is een beetje donker om foto's te maken .

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:12

En krijgen we van Holly ook nieuwe buikfoto's? Het is vandaag natuurlijk wel een nieuwe mijlpaal!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:15

Nou heb net de les afgebeld. Schoot net weer door me knie :S Grrr... dus vanmiddag maar ff rustig naar stal, lekker paardjes verzorgen. Zien ze er weer netjes uit als het baasje vannacht thuis komt.

Nog een vraagje he: Ik ga nu dus de mama van utah rijden. Die heeft alleen geen deken of iets op. maar ik wil er dalijk mee gaan lessen, en springles enzo. Zou ik er toch maar een winterdekentje opgooien? Ze heeft wel een mega vacht, dat wel. Maar dan zou ik dr een beetje kunnen scheren (jachtmodel ofzo) en een deken kunnen opgooien. Of zal ik het maar zo laten? Ik heb wel een deken voor haar liggen. Alleen geen waterdichte..

Owhja: kan ik dalijk ff dikke buik fots van utah maken met de digi! (en vlechtjes oefenen ) Ok ff paracetamolletje en.. ben naar stal!! Doeidoei!

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:29

Veel plezier op stal CD!
Ben benieuwd naar de buik-foto's, en het dekenprobleem zou ik eigenlijk niet weten, daar heb ik geen verstand van.

frenia

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 14:34

Poeh...lang geleden lijkt het wel dat ik nog wat neergezet heb
Hier drukdrukdruk...vergaderingen en maandag begint mijn stage...
Ik begin poepnerveus te worden!!! Eerst 6 weken lesgeven, daar ben ik dus wat bang voor (en dat volgt dan lerarenopleiding!) daarna weekje vrij (lees: taken maken), daarna 3 weken apies verzorgen in Paradisio, weer wat vrij, en dan twee weken paardenmelkerij!!! (hoezo daar kijk ik naar uit? ) Mijn weblog is dus tijdelijk ook niet erg up to date...

Met Tinkerbell alles kids! Vandaag weer een mijlpaal!!! Nog 80 dagen!!!!
Nieuwe eigenaresse heeft gedroomd dat het een zwartje met 4 witte sokken wordt...nou doe mij toch maar liever een bonte! Maar ze was er iig erg happy mee dus dat zit wel goed!
Tinkerbell doet me wel regelmatig bijna een hartaanval krijgen: DIKKE uiers!!! en de volgende dag zijn ze weer kleiner, twee dagen later weer megadik...
Nouja: zolang ze voor de rest normaal doet

Was ook in paniek toen ik me laatst gign verdiepen in vitaminering bij paarden... Van al die getallen ging mijn brein nogal tekeer en ik dacht dus dat ik overdoseerde...en dat dat dus niet goed is voor het veulen (als je al die gebreken leest...) gelukkig is alles tiptop in orde en doe ik het zelfs heel erg goed (heeft me wel wat tijd gekost om dat uit te vissen )

heb gelezen dat er enkelen gestopt zijn met rijden: veel plezier met knuffelen en kuieren dan maar!
Ook een leuke haf zien voorbijkomen! Misschien wat aan de spekkige kant, maar zo heb ik ze iig liever dan die hyperslankjes van tegenwoordig!!!
van dekens heb ik trouwens ook geen verstand

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 16:21

hallo....
soow, ik heb er een lekker ritje opzitten!!
Ze was zo gek als een deur, brak opde trailer ook heel de tent af.
De buis van voor lag onder dr buik, dus je moet niet vragen hoe het er aan toeging!
En op de terugweg ook, heb gegeken wat ze nu eigenlijk doet, maar ze oefent erg hard voor de piaffe, en voor een inzet van een galoppirouette, en dat kan ze al goed!!!!
Raar beest, maar in ieder geval nog energie voor tein, want ook met rijden was ze nogal erg heet.
Dus zolang het nog kan, hou ik ze lekker int werk, anders komt het niet goed als ik de draad weer moet oppakken na de bevalling!!!

Ik ga nu lekker op de bank hangen en een tukje doen!!

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:02

Heej!
Fotos zijn niet gelukt Was digi vergeten. Heb ze lekker vertroeteld en gewassen. De mok is ook al beperkt tot 1 kleine plek bij haar voorbeen, en nog 1 flinke plek bij haar achterbeen ( was helemaal vermokt). Haar veulen lijkt heel erg naar rechts te liggen. Ze vond het wel heerlijk dat ik in dr flank aan het kroelen was

mama kim is ook weer schoon.

Ik ga nu (lees over half uur ofzo) ook ff een uiltje knappen. Wordt een zwaar weekje, heb er nu al geen zin in

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:30

Ik probeer foto's te plaatsen maar mijnalbum werkt niet echt mee ..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:44

Hier zijn de foto's van Missy's buikje op 242 dagen dracht:D !

Afbeelding
Buik van de linker kant
Afbeelding
Buik aan linker achterkant

Afbeelding
Even neuzen met de papa van het veulen (O'Bryan)

Afbeelding
Buik aan de rechterkant
Afbeelding
Buik aan de rechter achterkant
(Sorry, was de foto's vergeten te draaien)

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:47

ziet er goed uit dat buikje van missy!
ze zit kwa datum bijna gelijk met sterre.. scheelt 1 dag

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:48

hihi leuke foto's! alleen word ik er wat draaierig van
O'Bryan is volwassener geworden (van wat ik dan kan zien he )!!! Ben erg benieuwd naar hem op de keuring! (ps: heb je geen recente foto van hem in zijn geheel? )

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 17:48

ik gok trouwens op een zwartbont veulen uit die combi

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:13

Hihi. Je links is rechts en je rechts is links Je kijkt nl altijd met het paard mee

Lekker buikje. Is papa een 1 kleur of ook bont?

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:24

Haha ja dat dacht ik ook al CD. Dacht al van ben ik nou gek?

Mooi buikje heeft missy hoor!

De VA is gister nog bij Iwaya geweest. Ik was er niet bij, maar hoorde van mijn instructrice dat VA niet wist wat het was. Ze heeft iig pijnstillers gekregen en moest gisteravond nog even los in de bak.
Ik hoop echt dat het snel over is of iig haar pijn minder, want ze was echt zielig gister
Iwaya is trouwens niet van mij he... ik zie dat sommige praten over dat het mijn merrie is, maar dat is helaas niet zo Zou ik wel willen

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:31

wat kleppen jullie veel zeg!!!

Cheyenne had vandaag een mopper dag......geen zin om te knuffelen, om ook maar iets te doen behalve niksen.....
ach, moet kunnen....
ik heb haar dunne deken maar weer opgeruimd en een dikke gepakt, zo koud was het vandaag....brrrrrr

geen buikfoto's, mij te koud.....
volgende week maar eens zien.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:37

jaja die mopperdaagjes horen erbij bij de drachtige mutsen he
Het was vandaag idd erg koud! Iwaya heeft ook nog steeds gewoon een dikke deken op. Ze begint wel al wat te verharen trouwens.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:45

CarpeDiem schreef:
Hihi. Je links is rechts en je rechts is links Je kijkt nl altijd met het paard mee

Ja.. over die kanten.. ik heb er even over nagedacht, en ik wist echt niet hoe het zat . Dus het was een leuke gok ..

Lekker buikje. Is papa een 1 kleur of ook bont? Bryan is een vos met 4 witte benen, heel bijzonder voor een tinker!

frenia schreef:
ik gok trouwens op een zwartbont veulen uit die combi
Ik denk ook dat er een zwartbonte uitkomt. Maar ik wil heeeeeel graag een vosbonte, maar ik denk alleen niet dat die eruit gaat komen
Afbeelding
Deze foto is wel van deze zomer. Hij is wel weer erg veranderd. hij heeft een stuk meer vacht en is wat dikker geworden

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 18:53

Marlijntjuh wat een geve hengst zeg!
En wat leuk dat je moeder en vader op een stal hebt.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:11

Leuke hengst Marlijntjuh!!

Heb al even niet gepost, wel meegeleefd...

Mariska en Dries, heel erg veel sterkte!!

Ik duim nog steeds dat alles hier goed blijft gaan. Echt verandering is er niet. Ze moet nog 93 dagen als het goed is... Spannend dus!!

Ik rijd nog wel maar alles lekker rustig aan. Vandaag zijn we ongeveer anderhalf uur gaan stappen door het dorp. Vriendin van mij had een andere pony aan de hand mee (die hebben we voor het eerst sinds lange tijd een hoofdstel + zadel op gedaan, zij gaat hem rijden) en zo zijn we lekker gaan wandelen. Lisje had natuurlijk haar "dolle" momenten... Loop je op een doodstille weg, niemand te zien, schrikt ze uit het niets, glijd uit en schrikt daar nog veel harder van. Ik zat weer eens heel verstandig met 1 hand in de zak van mijn rijbroek in de hoop die een beetje op te kunnen warmen, dus dat ging lekker... Gelukkig ken ik haar een beetje en zit ik redelijk stevig op dr...

Waarschijnlijk kan ze bij de staleigenaar achter het huis bevallen en dat vind ik wel een prettig idee, optimaal toezicht aangezien er daar eigenlijk bijna altijd wel iemand thuis is...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:34

Yep hij is erg veranderd sins de hengstenkeuring vorig jaar
Ik kan haast niet wachten tot 18 februari!!!

En ja, zijn kleurtje is heel bijzonder
Ken tot hiertoe 4 tinkers in die kleur: O'Bryan, Miss More de Soie (vader Mc Brynmore bruinbont, moeder zwartbont) en Donovan du Bourguerelle (vader Chance du Vallon zwbont, moeder Gleann stekelharig vosbont) en Aeden du Vallon...
Dus je hebt idd wel wat bijzonders!

merel1618

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 19:45

Citaat:
CarpeDiem schreef:
merel je haf heeft al een flink buikje

klopt maar ze is ook veel te dik helaas,daarom moest ze ook drachtig worden ,zodat er straks een veulen bijloopt die haar wat opeet.
dan hoop ik dat ik haar wat slanker kan houden, want met minder eten lukt het niet.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:54

marlijntjuh
is jou tinker missy die bij de kanters vandaan komt? die eerst van Baukje en danielle is geweest en de veulen Trevor er naast liep?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:56

Doet hier iemand nog een extra deken op i.v.m. de kou? Moor staat binnen, met 5 anderen in een schuur (ieder z'n eigen box) in het tussenstuk staat het vol met stro. Dus ik denk dat het binnen niet zo koud zal worden. Ik laat haar ook gewoon onder haar deken staan die ze de hele winter al op heeft. Ik doe er geen deken bij, want ik wil haar in april volledig van de deken af hebben en kan dan in maart al gaan afbouwen.
Hoe gaan jullie dit doen.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 20:58

Heel jaar door geen deken

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-06 21:06

ChristaMoor schreef:
Doet hier iemand nog een extra deken op i.v.m. de kou?

Vannacht nog niet, maar morgen denk ik wel ff 1 deken omwisselen voor een iets dikkere.