Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gitta

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:33

Goedemorgen jaa nu ben ik er zelfs in mijn dromen mee bezig ineens stond daar een donkerbruine ruin van 1.75m op stal geen idee waar hij vandaan kwam volgens mij droom ik nu mijn toekomstige veulen al in het groot (in ieder geval mijn versie ervan Haha! )
Moet niet gekker worden hoor!!!

Nou op de kraamkliniek een plaatje geboren wat een koppie zeg ..

Loolapelooza nog niks neem ik aan ga me maar aankleden en wat nuttigs ondernemen Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 08:43

Goeiemorgen!!

Madame is weer helemaal rustig, staat nu lekker haar brokjes op te eten en had de bak van gisteravond zelfs schoon op. Uier is mooi hard, spenen leeg. Banden zijn nog niet erg zacht, zijn al veel zachter geweest. Kling was weer meer gesloten.

Ze gaat vandaag een dag de wei op. Dan loopt ze veel meer daan wanneer ze in de bak staat. Kijken we vanavond weer of haar uier dan niet is afgenomen!

Go jij! Go jij! Al 310 dagen vandaag Go jij! Go jij!

Loola, nog geen updates?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:51

Mac schreef:
PS: Gracie heeft inmiddels ook een stamboeknaam: Flirtatious Grace!

heel erg mooie naam. Zal haar zeker eer aan doen. Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:55

Ah... al 310 vandaag Odess!! Wat een opluchting!! Het komt steeds meer in een "veilige" zone!!

Mac: ik ben helemaal vergeten op je naam te reageren, hij is SUPER!!!! Gaat prachtig bij Grace staan!!!

@Gitta, erg he? Straks kan je nergens anders aan denken hoor, en dan is het er en dan kan je ook nergens anders aan denken Knipoog !

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:55

Mac schreef:
Hannelore schreef:
Is zij altijd op "tijd"Of draagt ze vaak over? ( of is dit haar eerste veulen en stel ik nu hele rare vragen)

Hihi ... Lee was bij Shane ruim drie weken overtijd. Heel frustrerend! Haar eerste veulentje (waar ik van weet) heeft ze gekregen toen ze nog niet van mij was. De overlevering zei dat ze toen 2 1/2 week overtijd ging. Beide waren overigens hengstjes. Lee is door de jaren heen ook opvoedmama geweest voor andermans veulens en is dus met haar 19 jaar een doorgewinterde mama.

Mijn ervaring is als de merries over tijd gaan het in bijna 90% van de gevallen hengstjes zijn. Bij mij was zowel met mijn pony als mijn oudste merrie 100% het geval. Minimum 2 weken over tijd en het waren hengstjes van de pony. Roxette is nog maar 1 keer over tijd gegaan (3 weken) en het was ook een hengstje. Dus dames als jullie merrie over tijd is hou de hengstennaam alvast maar boven de doopvont. Haha!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:02

dat is idd waar.
vroeg geboren veulens zijn ook in de meeste gevallen merries.
maar de fjord is nu 10,5 maand en we hebben nog steeds geen geschikte naam Bloos!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:13

jockeygirl schreef:
dat is idd waar.
vroeg geboren veulens zijn ook in de meeste gevallen merries.
maar de fjord is nu 10,5 maand en we hebben nog steeds geen geschikte naam Bloos!

Ik heb al verschillende goed klinkende hengstennamen. Maar nog geen enkele merrie naam die me goed in de oren klinkt. Bloos! Volgende week is Roxette 10 maanden ver en ik vermoed dat ze nu nog maar begint uier te maken. Met beginnen bedoel ik dat je 2 bobbeltjes ziet aan het eind van haar buik en begin uier. Zie het echt niet in dat Roxette met 4 weken gaat bevallen. Zal proberen eens dit weekend foto's te maken of misschien als ik tijd heb vanavond.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 09:14

LOLAAAA???? Where are you? Any news?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:43

petraaken schreef:
LOLAAAA???? Where are you? Any news?

Vanta is uitstekend in het voor-de-gek-houden ... Om 1 uur ben ik nog is gaan checken en de vulva stond zo open dat ik het veulen zowat zag zitten. Rolleyes Heb een uur in de stal staan kijken, kijken en nog eens kijken en ben dan om 2 uur in bed gekropen ... Om half 6 ging het alarm af, dat ding staat al op 4b voor de zgn. platslapers maar eeeeeh .... Vals alarm hoor! Rolleyes

Maw, nog steeds geen veulen maar haar uier is spectaculair gegroeit! (ze beginnen uit de plooi te raken) Misschien vannacht ... ? Dat hebben we immers afgesproken .... Clown Ben benieuwd hoe de uier na een dag buiten lopen er uit ziet.

Ohja Mac, Het zat wel op die plekken maar er was te weinig van dat spul om het te identificeren. Ik zou dus niet met zekerheid durven zeggen of het dat was ja of nee ... Gestoord

Ik heb geen oog dicht gedaan vannacht ... maar zij ook niet denk ik.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 11:51

Oh, zo herkenbaar!!! Kom op Vanta met dat veulen, dan kunnen jullie beiden weer slapen!!

Hier foto's van Rocky vanmorgen Haha! :
viewtopic.php?f=53&t=383635

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:22

Maar Marije, jij had toch wel dat boek van Karen Hayes (oid)? Of heb ik het nu fout Verward.

Vanta; het is een mooie dag om je veulen uit te poepen, GO FOR IT Haha! !

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:48

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! VANTA Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:50

Vanta gooi dat er nu toch eens uit meid. Boos! Kan je baasje weer eens rustig slapen. Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:51

Welke merriebrok hebben jullie eigenlijk allemaal? Hier in de buurt is namelijk (voor zover ik weet) alleen Horsefood en Subli te verkrijgen. Nu heb ik altijd voer van Horsefood. Ik ben eerst met Subli begonnen, maar vond dat geen fijne brok. De basisbrok waren iig allemaal van die kleine brokjes, Horsefood heeft wat grotere brokken en nja.. gewoon fijner Lachen.
Maar hoe zit dat met de merriebrok?
(ik ga me alvast oriënteren, nog maar 3 weken en dan beginnen wij er ook aan Haha!! )

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:54

Tinne, ik voer Marstall (ook overgestapt van Subli) en ik ben er heel tevreden over! Over het algemeen hoef je ook lang niet zoveel te voeren met Marstall. Kijk op www.marstall.nl het is iets duurder, maar je gebruikt meestal ook iets minder.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:56

Up-date HM Famosa

Gisterenavond kreeg ze dus ietsie pietisie uier. Vanmorgen weer ietsie pietsie meer. Gisteren had ze heel weinig trek in kuil. Ze at wel maar niet echt van harte. Gisteren was ze heel erg druk, bokken en rennen en een beetje stressen Hyper! . ADHD was ook errug druk voor zijn hoefmaat.
Vanmorgen weer errug druk. Het waait hier als een gek en daar houdt ze niet zo van (watjeh). Ik heb haar maar op stal gezet met kuil en met een flinke plak hooi van 2003!!!. Ze eet dus dat ouwe hooi op. Verward
Ik denk dat het geen weken meer gaat duren.

Henk is nu helemaal Hyper! . Morgen moeten we naar het VU voor de uitslag van het onderzoek van zijn rug. Daar zit het heel erg mee. Hij kijkt er heel erg naar uit dat Famosa een veulentje krijgt. Hij krijgt zo weer wat moed. Dus allemaal duimen dat ze iets hebben gevonden en dat hij er aan geholpen kan worden.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:07

Tine, ik voeder altijd Pavo, als gewone onderhoudsmengeling voeder ik Pavo Stimix, en bij Gomera ben ik sinds haar achtste maand stilaan aan het overschakelen op Pavo merriebrok. Ben zeer tevreden over dit voeder.

Echt wel een mijlpaal he die merriebrok kopen!! Haha!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:12

Tinne schreef:
Maar Marije, jij had toch wel dat boek van Karen Hayes (oid)? Of heb ik het nu fout Verward.

Ja klopt die heb ik ook.
Het is niet echt een boek over alle leuke dingen, er worden veel problemen rondom het veulenen in besproken maar daardoor is het wel erg leerzaam.

Macy en Myron lopen al een paar uur buiten. De wei is gelukkig goed droog en het waait wel maar de wind voelt gewoon warm aan.
Myron is echt een heerlijk veulen, hij slaapt veel, daarna staat hij op, rekt zich uit, wandelt naar de melkbar en als hij klaar is met drinken, gaat hij testen hoe hard hij kan rennen.
Macy heeft het er maar druk mee, ze holt er steeds achteraan Haha!
En als hij ligt te slapen dan eet ze alleen het gras wat dicht bij Myron is, ze wil er nog niet teveel bij weg lopen.

De anderen vinden het ook erg interessant, zeker als hij aan het rennen is, dan is hij soms ook aan het hinniken met zo'n heel hoog stemmetje Haha!

Copper zit vandaag op 295 dagen dracht dus vanaf volgende week ga ik haar ook meer in de gaten houden.
Alhoewel, dan heeft ze nog zo'n 50 dagen te gaan als ze haar vorige dracht aanhoudt Gestoord

@ Tinne: Ik voer al meer dan 10 jaar Pavo en ben daar erg tevreden over. Heb ook wel andere merken geprobeerd tussendoor maar ik kwam altijd weer op Pavo terug...

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 13:20

Loolapelooza: beetje bijgeslapen nu hoe gaat het nu met haar?

Jedahh: Dat is lekker dan blijf ik dus nog wel even Hyper! !!!

Vandaag dus voor het eerst gedraaft met jasmijn na 2 weken stappen.
Ze kwam een beetje roestig op gang Knipoog maar wat wil je na 6 maanden op rust.

Had de "deskundige" in de bak en de rest keek mee vanuit de kantine conclusie geen pas onregelmatig ze liep lekker ontspannen door haar lijf kortom ben helemaal happy Pling .
Het veulen was trouwens vandaag weer goed zichtbaar wat is dat toch leuk he Lovers

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:41

Gitta schreef:
Loolapelooza: beetje bijgeslapen nu hoe gaat het nu met haar?

Ik heb ze net weer enkele uren geobserveerd verscholen in m'n auto, ze is rustig al weet ze niet op welk been te rusten. Verder zijn alle tekenen die ze gisterenavond en vannacht had foetsie Boos! Haar vulva is niet meer zo dik, uier is niet hetzelfde, ....

Maar het moet wel vannacht komen hoor dat was de afspraak! Koe

Marije, Mac, Jeddah, ... ik ben jaloers! Ik wil ook een gillend huppelend veulentje in de wei hebben lopen!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:55

Tinne schreef:
Welke merriebrok hebben jullie eigenlijk allemaal? Hier in de buurt is namelijk (voor zover ik weet) alleen Horsefood en Subli te verkrijgen. Nu heb ik altijd voer van Horsefood. Ik ben eerst met Subli begonnen, maar vond dat geen fijne brok. De basisbrok waren iig allemaal van die kleine brokjes, Horsefood heeft wat grotere brokken en nja.. gewoon fijner Lachen.
Maar hoe zit dat met de merriebrok?
(ik ga me alvast oriënteren, nog maar 3 weken en dan beginnen wij er ook aan Haha!! )

Ik voer Pavo. Trouwens ze krijgen allemaal van mij Pavo voer.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:03

Ohja, ik voer sinds kort Cavalor. Ben overgestapt ergens in december omdat het altijd een heel gezeik was eer de Pavo geleverd werd hier (waardoor ik soms 3 weken zonder brok zat!) Cavalor is altijd netjes op tijd (haal het nu in andere winkel) én goed voer. Mijn oude pony met slecht gebit begint eindelijk terug flink op te knappen.

Vanta krijgt nou de merriebrok (probreed) en ze begint er ook hoe langer hoe beter uit te zien (en ook vet Rolleyes)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:36

Loolapelooza schreef:
Ohja, ik voer sinds kort Cavalor. Ben overgestapt ergens in december omdat het altijd een heel gezeik was eer de Pavo geleverd werd hier (waardoor ik soms 3 weken zonder brok zat!) Cavalor is altijd netjes op tijd (haal het nu in andere winkel) én goed voer. Mijn oude pony met slecht gebit begint eindelijk terug flink op te knappen.

Vanta krijgt nou de merriebrok (probreed) en ze begint er ook hoe langer hoe beter uit te zien (en ook vet Rolleyes)

Vreemd, Ik heb nog nooit zonder brok gezeten van Pavo. Maarja ik heb er dan ook maar 4 en jij misschien een stuk meer.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:52

Hierbij weer wat foto's van Siena op 308 dagen dracht Haha!

[img]"http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/1603/DSC02759.JPG"[/img]

[img]"http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/1603/DSC02760.JPG"[/img]

[img]"http://members.lycos.nl/hangoorkonijnen/images/2005/1603/DSC02768.JPG"[/img]

Ik hoop dat de foto's het doen, ik weet nl. even niet meer hoe ik dat ook alweer deed Bloos .
Wat vinden jullie van haar uier? Spenen zijn al voller dacht ik en ook eindelijk wat 'bags'. Wordt dit nu al uierontwikkeling genoemd? (omdat gezegd wordt dat het vanaf de uierontwikkeling nog ongeveer 4 tot 6 weken duurt over het algemeen, ben ik daar wel benieuwd naar)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:53