[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 10:35

Hier ook nog geen veulen gevoeld,meestal begint dat rond nu wel.
En op het eind zijn ze bij pepper altijd mega druk.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 11:01

Kimsel, is ook per paard verschillend hoor. Vorig jaar begon het veulen van jupi al rond dag 180 geloof ik, maar die van bucks heb ik alleen een heel enkel keertje aan het einde van de dracht voelen bewegen.
Ze zeggen vaak dat je het beste kunt voelen vlak voor uier, naar eigenlijk heb ik zelf altijd meer geluk in de flanken :j

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:17

Ik blijf in spanning afwachten haha met de grootte van haar buik zou je bijna denken dat t er elk moment naast kan staan :')

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:21

Als je links voor het uier je hand daar plat legt, en je "klopt" een paar keer .. 8 van de 10 x krijg ik een koekje van eigen deeg :D

Meestal laat de merrie het ook wel merken als het veulen beweegt. Ervaring hier is dat ze dat nooit zo op pijs stellen als het veulen de marathon loopt binnenin.

Maar deze merries zijn al bijna 8 maanden heen. :j

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:33

Jupi kijkt juist altijd verliefd naar haar buik als veulen aan het tapdansen is <3
Bucks niet! Zodra veulen levendiger word gaat zij zich afzonderen. Hoewel dat dit jaar al heel anders is nu ze nog met veulen aan de voet loopt. Ze lijkt het dit jaar beter te begrijpen wat er in haar buik gebeurd :j

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 12:46

Dit is het filmpje van Charlie een tijdje geleden. Veulen was even heel bewegelijk. In het begin is het vooral spieren die bewegen, maar na de 2e kriebel heel veel reactie.

Bij de rest heb ik nog niets gevoeld en gezien.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:06

Oh wauw die is echt super duidelijk! Het enige wat ik zie is de ademhaling en soms wat gezwabber met de staart of achterbenen die ze ineens optilt alsof er vliegen zijn... Dus dan zou je denken dat het veulen wat doet.. Maar van buiten zie ik niets :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 13:54

Wat gaaf dat sommige al veulens zien of voelen bewegen!

Deze wilde ik nog even met jullie delen :D
Ik heb heel mooi op film gekregen hoe het hartje klopte tijdens de scan op 105 dagen <3
(we zitten vandaag op 120 dagen en dinsdag op 4 maanden)

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:57

wat mooi Annelies, ik ga ook eens kriebelen, kijken of die kleine slaapkopjes willen bewegen :)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 14:58

Das ook de plaats waar ik kijk en wrijf daar waar knolselderij kriebelt. Net voor hun uier zie je alleen maar wat trillingen van het schudden van het hoofd, vind ik. In de flanken zie je echt voetjes tegenaan duwen.
Mijne toont wel altijd heel vroeg dus kan niet zeggen wanneer je echt beweging ziet. Voelen doe ik ze minder omdat zoals al gezegd is, bij veel beweging in de buik merrie’s vaak naar hun buik slaan of bewegen en het dan niet leuk vinden dat je je hand daar houdt.

Leuk filmpje knolselder

WoW dat hartje pradadaan <3

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:26

Super leuke filmpjes hierboven wordt je toch vrolijk van :D
Hier ook een heel beweeglijk veulen, zie het vooral bij de flanken. Jonne kan als het veulen echt heel beweeglijk is echt staan zwiepen met haar staart en happen naar haar buik, ze vindt het duidelijk minder grappig dan ik ;)

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 17:54

Falke stond niet te koop, maar door een financiële tegenslag (auto-ongeluk gehad) kan ik haar helaas niet meer houden. Ze gaat wel naar een superhuisje waar ze therapiepaard zal worden. OOk het veulen gaan ze houden. Dus ik kan haar nog steeds volgen op fb. EN ik ken de mensen waar ze naartoe gaat. Dus ben heel erg blij met deze oplossing. In het verleden heeft ze daar ook reeds enkele jaartjes gewoond. Het is een win-win situatie dus eigenlijk :)

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 20:12

Wauw knolselder! Je ziet heel duidelijk dat daar een baby in zit!

Wat een mooi filmpje pradadaan! Hebben ze het geslacht ook kunnen zien? Dat kan met 100 dagen toch?

Gelukkig heb je vrede met deze oplossing Sjintoo. Nogmaals sterkte! :(:)

Die van mij is nog maar 140 dagen, over een maandje hoop ik ook iets te kunnen zien trappelen :D

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 23:27

Wat een leuke filmpjes!

Sjinto tog sterkte met falke!
Wel fijn dat je de mensen al kende en weet waar ze terecht komt.

Hier eigenlijk dit jaar nog niet eens geprobeerd om de veulentjes te voelen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:11

Mag ik mij hier ook melden? :)

Mijn merrie is drachtig voor augustus 2018!

[KS-MK] En dan toch een mini Cavia voor 2018!

Chavelli van de Hultjeshoeve (Liz. Stakkato x Liz. Arachon)
Afbeelding

Weltprinz von Heiligenblut (Liz. Washington x Liz. Assekur)
Afbeelding

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:33

Daphne wat leuk dat ik jou hier nu weer tegen kom! En wat gaaf dat ook jij een veulentje verwacht in 2018 :j

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:36

pradadaan schreef:
Daphne wat leuk dat ik jou hier nu weer tegen kom! En wat gaaf dat ook jij een veulentje verwacht in 2018 :j

Ik ben ook reuze benieuwd naar Giv haar beeb! Door de jaren heen heb ik in ieder geval geleerd wat ik het leukste vind en wat minder..
Rijden is voor mij oh zo niet belangrijk.. :o
En fokken des te meer wel. :')

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 00:37

Balou_k schreef:
pradadaan schreef:

Ik ben ook reuze benieuwd naar Giv haar beeb! Door de jaren heen heb ik in ieder geval geleerd wat ik het leukste vind en wat minder..

Hier kan ik mij 100% bij aansluiten :j
Fok je voor de verkoop of wil je het veulen houden?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:10

pradadaan schreef:
Hier kan ik mij 100% bij aansluiten :j
Fok je voor de verkoop of wil je het veulen houden?

Als het een merrie is hou ik het aan! Voor 2019 hoop ik een Liz. Wales veulen te krijgen. Zoals in mijn topic te zien, ging dit dit jaar helaas niet. Ze raakte niet drachtig met het insemineren en toen ging de hengst naar Oostenrijk, maar volgend jaar proberen we opnieuw.
Dat veulen wordt als het een hengst is verkocht en als het een merrie is misschien ook maar gehouden. :+

Jij bent ook geen 'echte' ruiter hè? :')
Ik wil ooit graag dresuur wedstrijden rijden, voor de lol, maar tot nu toe heb ik dan weinig lol dus dan nog maar even niet. *\o/*

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 01:47

Nee ik rij lekker in de duinen en dat is meer dan genoeg voor mij. En fokken blijft gewoon echt goud voor mij <3
En deze is extra speciaal omdat mama ook al eigen fok is en oma ook al 10 jaar bij ons is. Dus dit is een veulen met flinke emotionele waarde :o

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 02:15

Balou_k schreef:
pradadaan schreef:

Hier het zelfde! :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 16:19

Heerlijk die bewegende buikjes. Dat duurt voor ons nog wel even. 3,5 maand nu en we gaan al wel zien dat er wat groeit. Kees is ook heerlijk zen nu ze drachtig is en meer op mij gericht.
Ik krijg een dikke hinnik als ze mij spot en ik haar niet direct aandacht geef.

Kees is voor mij ook zo’n bijzonder dier. Ik reed al op haar overgrootmoeder en haar oma als het zo uitkwam. Waren van de staleigenaar. Later kocht ik haar moeder en Kees werd als veulen niet verkocht door haar kleur. Toen haar moeder overleed was ik daar zo blij mee. Bijzonder toch dat we nu met generatie 5 bezig zijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:09

Balou, heb je nu je merrie door je eigen jonge hengst laten dekken? Die is toch niet goedgekeurd voor de dekdienst?

Wat jammer Sjinto dat je Falke hebt moeten verkopen. Eerst al een hoop tegenslagen om haar drachtig te krijgen en dan lees ik over een auto ongeluk. Ik hoop dat jijzelf er wel goed bent afgekomen :(:) Falke is een prachtige merrie, ze gaat vast heel veel mensen blij maken!

Leuk om al die dansende buiken te zien. Lara is ook mega op dit moment, maar door omstandigheden heb ik nog helemaal niet de moeite genomen om naar haar buik te gaan staren om het veulen te zien bewegen.

Vraagje; met mijn mobiel heb ik redelijk goed bereik in de paardenstal over onze eigen wifi. Mijn camera loopt ook over de wifi, maar ik zou graag een extra zekerheid inbouwen. Als ik een wifiversterker inzet, moet ik die dan in het laatste stopcontact in huis plaatsten, het dichtst bij de stal, of in het stopcontact in de stal?

:= Ik zie net dat wij afgelopen week weer een mijlpaal hebben gehad. Lara is vandaag 205 dagen drachtig *\o/*

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 21:55

Volgens mij het stopcontact in stal Suffie.

Ik heb Vien vandaag (gedeeltelijk) geschoren. Ze heeft natuurlijk in dat rusthuis 6 jaar lang in weer en wind buiten gelopen, had dus een vacht aangemaakt of binnenkort de volgende ijstijd aanbreekt ipv dat de aarde opwarmt. Daarbij nog die kiesoperatie, is ze in een week tijd nog dikker in het haar geschoten.
Aangezien ik nu weer met haar werk had ze er duidelijk last van, kon haar warmte niet kwijt en bleef lang nat. Dus nu een jachtmodelletje erin geschoren. Ze was überhaupt nog nooit geschoren, maar vond het heerlijk! Stond gewoon los in het gangpad te genieten....

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 23:26

suffie schreef:
Balou, heb je nu je merrie door je eigen jonge hengst laten dekken? Die is toch niet goedgekeurd voor de dekdienst?

Nee dat klopt, maar het veulen krijgt wel volledige stamboekpapieren in het B register. Daar de regels binnen het haflinger stamboek zijn veranderd.
Mijn keuze was naar Liz. Wales gegaan dit jaar, helaas werd ze na twee cyclussen insemineren niet drachtig en vertrok deze hengst daarna naar Oostenrijk.

Daarna heeft ze samen met Prins in de weide gestaan en heeft de natuur zijn gang mogen gaan. Ik wil volgend jaar de veulenhengstigheid gebruiken om haar dan hopelijk alsnog drachtig te krijgen van Liz. Wales. :)

Ondertussen is ze het scannen al een stuk meer gewoon, daar had ze enorm veel stress van, dusdanig dat ze werkelijk agressief werd. Dat zal het insemineren ook niet geholpen hebben.