[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:57

Zo, dat is een knappe papa, Crines! <3

Hoera voor Anisse en hoera voor Clio!! *\o/* *\o/*

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:58

Onze Arie zat nog in het vlies toen hij stro begon te eten. Had erover gelezen dus maakte me niet zo druk erom 'ze sabbelen erop, en spugen het dan vaak uit omdat kauwen nog lastig gaat'...niet bij Arie, die slikte hele happen stro door nog voor hij gedronken had. At dan ook direct uit moeders voerbak mee vanaf dag 1 en hooi smaakte hem ook best, alles werd welliswaar weggespoeld met melk, maar eten deed hij volop.
Mas is net een maand oud en eet ook al goed mee.

Tara was bijna 3 maanden oud voor ze echt interesse begon te tonen in vast voedsel.

Zijn merrietjes daar altijd langzamer mee? Of het meer 'toeval' dat mijn kerels vlugger zijn dan de dame?

Ben ook benieuwd naar de draver merrie die nu ongeveer uitgeteld zou zijn van Risky Dream? Heb haar echter nog niet gespot in dit topic, dus wellicht is die kleine spruit er al?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:05

pretty schreef:
Ik hou me echt aanbevolen om eens te komen samen wandelen,als dat mag. :o
Het klinkt zalig. Imperiosa heeft meer die nek en billen,maar ik zie het liever iets meer verdeeld zoals bij Sierra. Verder vind ik Sierra ook mooi in het type.
Jawel ronde buiken genoeg hoor. Wie zal het zeggen wat eruit komt? :')

Haha ze is nochtans overal rond hoor :') Heeft een enorm brede borstkas en een brede rug ook :j Sierra is iets functioneler gebouwd inderdaad :) Maar ik wilde echt een hele barokke voor Quiero. En Imperiosa haar nakomelingen van de hengst waar ze nu drachtig van is spreken me ook echt aan :j (en die is een beetje hetzelfde type als mijn hengst).

Van zodra beide dames klaar zijn voor een ritje, ben je de eerste die een uitnodiging krijgt :Y)

Ik heb natuurlijk geen vergelijkingsmateriaal Woogy, maar ik dacht dat Furioso al abnormaal was dat hij dat probeerde te eten gisteren. Blijkbaar heb jij nog een extremer geval gehad _O- Hij ging het ook gelijk doorspoelen met melk :+ Brokjes toont hij nog geen interesse in.

Bieden jullie veulenbrokjes aan van zodra ze interesse tonen in de brokjes van mams?

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:13

Woogy schreef:
Onze Arie zat nog in het vlies toen hij stro begon te eten. Had erover gelezen dus maakte me niet zo druk erom 'ze sabbelen erop, en spugen het dan vaak uit omdat kauwen nog lastig gaat'...niet bij Arie, die slikte hele happen stro door nog voor hij gedronken had. At dan ook direct uit moeders voerbak mee vanaf dag 1 en hooi smaakte hem ook best, alles werd welliswaar weggespoeld met melk, maar eten deed hij volop.

Tara was bijna 3 maanden oud voor ze echt interesse begon te tonen in vast voedsel.

Zijn merrietjes daar altijd langzamer mee? Of het meer 'toeval' dat mijn kerels vlugger zijn dan de dame?

Ben ook benieuwd naar de draver merrie die nu ongeveer uitgeteld zou zijn van Risky Dream? Heb haar echter nog niet gespot in dit topic, dus wellicht is die kleine spruit er al?

mijn kleine wijsneus eet al lekker uit mama's voerbak mee en hooi lust ze ook :+ gras lust ze ook al :j

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:16

Ik voer geen brok omdat ik merries heb die daar weer niet tegen kunnen :\ ik voer diverse soorten muesli's en granen met compact gras. Zodra de baby's bij mama in de bak gaan kijken, krijgen ze zelf om te beginnen een handje in een eigen emmer(zonder hengsel!) zodat ze zelf wat kunnen verkennen en prutsen ermee.

Arie was zo'n bijzonder ventje, mama had nog niet eens besef dat ze een veulentje had, of meneer at al hahaha. Zelf binnen een kwartier opstaan. en dan nog binnen een kwartier zelf drinken. Dat veulen was zo perfect, alsof de handleiding aan de binnenkant opgeschreven was hahaha

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:24

Ah ok, dan ga ik binnenkort al maar een zakje pavo veulenbrok halen denk ik.

De merries krijgen Pavo Podo Lac dus ik denk dat ik maar best verder doe met hetzelfde voor de veulens.

Waw dat is idd een snelle dan Woogy :wow: Furioso lag al te wriemelen toen hij er nog niet helemaal uit was, maar de vliezen braken niet. Ik heb nog enkele seconden gewacht, maar hij werd zo doodstil ineens dat ik toch maar naar binnen ben gevlogen en de vliezen met de hand heb gebroken. Daarna kwam er direct terug leven in. Hij had even wat moeite met ademen, heb hem dan in borstligging gedraaid en dat ging beter. Toen begon hij direct met zijn hoofd te zwaaien en zijn benen op de grond te slaan :D Rechtstaan heeft denk ik een uur geduurd en drinken, tsja... had ik hem niet geholpen stond hij daar nog denk ik :+ Hij bleef alsmaar op de verkeerde plaatsen zoeken, aan mams voorbeen, aan haar borst, staart, ... 8)7 En Sierra was zo uitgeput dat ik het niet langer kon aanzien en ik zijn snoet wat in de juiste richting heb geduwd:
Afbeelding
Daarna kon sierra eindelijk terug even gaan liggen en rusten. :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:37

Arie had z'n neus en voorbenen eruit en snoof ineens het vlies op, ik schrok me dood en bedacht dat als ik niet zo ingrijpen, hij zou stikken/verdrinken. Ik heb staan trekken aan het vlies met alle kracht in m'n armen en handen. Kreeg het mooi niet stuk, Arie sloeg een keer met z'n voorpootjes en hop, vlies stuk en sloeg om z'n kop :roll: ik was dus voor niks aan het trekken haha

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:42

Grrr, trekt zichzelf intussen het haar uit het hoofd. ^)
Sierra is pas op 29 maart overgeschreven... Furioso is dus 2 dagen te vroeg geboren :( Kan niet meer als eigen fokproduct geregistreerd worden. Gevolgen: vorige eigenaar komt als fokker in stamboek te staan, geen kans meer op beste fokproduct op de keuring later, geen uithangbord als eigen fokproduct als hij later heel goed blijkt te worden.
Spoiler:
Riskeer ik me dat om hem in te schrijven als geboren op 30 maart ipv 27 maart?

Het lijkt wel moedwillig opzet te zijn. Heb ff helemaal mijn buik vol van dit stamboek, wat een toon ook dat ze aanslaan ^) -:(-

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:56

In zulke gevallen...noooooooit kenbaar maken dat je veulen geboren is. Nu als je een andere datum aangeeft dan hij werkelijk geboren is, is dikke fraude. Zou je zelf drie dagen gewacht hebben met kenbaar maken, was er niets aan de hand.
Voor Pris hebben we een formulier ingevuld samen met haar eigenaresse op papier, zodat Mash'isk op onze naam is geboren. Bestaat er niet zoiets bij de PRE's?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 16:57

Wat een schatjes komen er voorbij zeg!!
Hier nog steeds niks :D op naar dag 351..
Zie nog steeds niet al teveel uier..
Vrees dat ik voor de langste dracht ga! _O-
Misschien t weekend met mooi weer..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:02

351 %) ik vond 343 al veel te veel!! Succes nog even :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:03

Pff nee idd, dan had ik het idd stil moeten houden. Nu staat het vol op facebook, bokt, ... met geboorteberichten. Zucht :(

Ik heb in het verkoopcontract specifiek gestipuleerd dat vorige eigenaar afstand doet van alle rechten, inclusief mogelijkheid tot opeisen als eigen fokproduct... Ik ga vanavond eens bellen naar het stamboek, want hier til ik echt heel zwaar aan! Had het nog zo gevraagd. Sturen ze dan 2 weken na mijn aanvraag een briefje per post dat ik de overschrijvingsbewijzen moest opsturen (was toen dus al 2 weken betaald en stond gegarandeerd op hun rekening). Dan doe ik dat dezelfde dag nog... is het nog te laat :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:13

Idd je hebt een datum van overschrijven. Bewijs opvragen van hun eigen rekening wanneer het erop stond. Komaan zeg twee dagen...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:20

Bolle 300dagenYolooo <3
Afbeelding
Afbeelding

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:22

Ja zou niet melden dat ie later is geboren. Of je had het stil moeten houden. Anders kan je geschorst worden uit het stamboek

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:25

Mijn collega hier op kantoor: stuur hen maar een aangetekende ingebrekestelling en zeg maar dat je anders gaat dagvaarden _O- Beroepsmisvorming :')

Ik ga eerst ff bellen en anders ga ik denk ik toch maar naar mijn collega luisteren. Het klonk grappig en overdreven toen hij het zei, maar zo gek is het eigenlijk niet. Ze spelen met de verkeerde haar voeten hoor ~~}>

pff pol1: respect voor je geduld _/-\o_ vanwege de meest ongeduldige persoon ter wereld

edit: dikke yolooobuik *\o/* Ik ben vooral benieuwd naar het kleurtje van Yoloo :o

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:30

Ik ook :D
Ik denk smokey..

Benieuwd hoe jouw verhaal afloopt, maar eerlijkheid duurt het langst :)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:35

Uhu klopt door Cynthia. Zou het ook niet geriskeerd hebben, maar ik kan wel wenen van frustratie nu :') Had er nog zo op gehamerd dat het met spoed moest, dat ze uitgerekend was 28 maart... Sturen ze dan een brief naar spanje: spoed, maar wachten want ik heb nog geen betaling ontvangen... 8)7

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:37

Mag ik ook weer meekletsen? :o
Jullie gaan te snel om dat de hele tijd te doen.
Maar mijn laatste merrie van het jaar zit inmiddels ook weer in de veilige periode om te bevallen dus het waken begint binnenkort ook weer.
Afbeelding
Dynamic op 301 dagen. Eerder is ze al eens bevallen op 305 dagen maar dat gaat dit jaar vast niet gebeuren :D

Cynthia, Daisy ziet er goed uit!

Crines, het is misschien verschillend per stamboek maar kan je wel als fokker op papier komen dan?
Bij de stamboeken waar ik lid van ben, is de fokker degene die ten tijde van de dekking de geregistreerde eigenaar van de merrie is.
Die 'maakt' het veulen tenslotte ook en niet degene waar het veulen geboren wordt.
Het stamboek registreert die dekking dan ook op naam van de merrie eigenaar en dat is direct bij het uitschrijven van de dekbon.
Enige hoe je dat bij deze stamboeken zou kunnen omzeilen is als de verkoper mee wil werken om de verkoopdatum tot voor de dekking te verschuiven maar dan zit je sowieso al met een late fee voor overschrijven van de merrie.
Maar goed, misschien is dat bij andere stamboeken anders, dat weet ik niet.

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:42

Ooh welkom terug marije *\o/* Ik denk dat ik het merrieveulen van Amy heb gemist? :=

Bij ons is het inderdaad anders Marije :j Dat had ik al nagevraagd. Anders zou ik er natuurlijk ook niet zo zwaar aan tillen dat ze zo traag zijn :D Ik vind het ook logischer hoor dat de datum van de dekbon de fokker aangeeft, maar als de regels anders zijn, kan ik er maar net zo goed van profiteren :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 17:47

Bij het kwpn kom je sowieso niet als fokker op papier als je niet degene bent geweest die het rietje heeft besteld en betaald...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 18:54

Woogy schreef:

Ik heb zelf niks drachtig maar na het dikke buiken topic 2010 en 2012 nog altijd vaste stille meelezer.
Zag je vraag voorbij komen dus denk reageer even, eigenaresse zit ook erg weinig op bokt.
Nee de spruit is nog niet geboren. Merrie zit nu gezien de laatste dekdatum op 347 dagen dracht.
Krijg iedere dag updates van de eigenaresse en merrie ziet er goed uit uier groeit, banden helemaal slap, maar het zet nog niet door.
Wellicht dat ze het zelf nog een keer leuk vindt om zich hier te melden en wat foto's te posten,want dat is uiteraard niet aan mij.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:06

oh wat een gedoe met het stamboek zeg, raar inderdaad dat ze niet rekenen vanaf de dekdag, krijg je wel een dekbon dan op jou naam ;) even uit nieuwsgierigheid

pol1 pfff das echt niet leuk meer, hopelijk komt het vlug nu, oudere merrie of jonge merrie?

marijer nog een late dynamic die bijna aan de beurt is.

Dais ziet er mega goed, dik, leuk uit :P het wordt zeker en vast een merrie hoor ;)

Team_Sublime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:08

ik ben laatste tijd inderdaad niet veel op bokt de laatste tijd. gezien ik erg druk met mijn dravertje ben die ons contstant voor de gek houd.

rolly maakt het goed. uiers zijn goed vol maar er zet momenteel nog niks door. ze is nu wel al 2 nachten redelijk onrustig en heeft veel minder eetlust. Echter zet er dus nog niks door.

ze houd ons dus al nachtenlang wakker en ik slaap overdag bij. zodra de kleine sprit er is zal ik uiteraard gelijk fotos plaatsen!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:15

Hier ben je ook niet de fokkers als de dekbon niet op je naam staat dacht ik. Al kan je wel direct eigenaar zijn zondee extra kosten omdat je de geboortemelding instuurt