[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:08

Even naar aanleiding van mijn vraag over mijn dikke drachtige merrie. Ineens knoopte ik alle eindjes samen en denk ik dat ze insulineresistent is. Ze is zo moe en lusteloos, dikke manenkam (kneepjes bij halsaanzet) en dus echt ineens dik. DA komt maandag voor bloedonderzoek. Heeft iemand van jullie ervaring? Zeker ivm dracht...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 20:50

Rianne1994 schreef:
Oh leuk!!
Dat zou inderdaad mooi uitkomen. Ben wel benieuwd hoe lang liz gaat dragen.

Ik ook voor Dais, al weet ik dat zij graag een week of twee overdraagt _-:(

linda2008 schreef:
Venthe, gefeliciteerd!! :D

Cynthia, wow wat een post! :wow: hihi jij bent weer bij.
Jupi was met 4 maanden echt al wel duidelijk drachtig :') en ze word makkelijk dik maar een drachtige merrie op rantsoen zetten vind ik niet fijn. Dus vandaar de twijfels om haar volgend jaar toch wat later te laten dekken. Maar nog geen idee hoor, nog even goed over nadenken... :)

Zo! Jij was in ieder geval op tijd met namen! :') hahaha ik heb er nog totaal niet over nagedacht. Leuke bezigheid voor de winter :j

Dan snap ik het :)
Dais is met 4 maanden ook dik, maar dat is vooral gras :D

Er schoot mij in februari een naam te binnen die in meerdere opzichten perfect is voor dit veulen. Ik kijk nog wel om me heen, maar ik denk niet dat ik een betere naam ga vinden :)

Bij Aziza zie je het inderdaad al echt goed!

Venthe schreef:
Cynthia, ben blij voor je dat dais toch drachtig is geworden!!

Dankje :D Ik ben er ook echt heel gelukkig mee!

AniekR schreef:
Cynthia82 schreef:
Ik maak bij iedere dracht elke maand foto's van beide kanten van Dais. Deze keer is ze op de 4e voor het laatst gedekt, dus iedere 4e van de maand is ze de Sjaak :+

Zo zag ik dat ze bij Ti een veel grotere, dikkere buik had dan bij Fi. Wat mij nog meer hoop gaf dat Fi een merrie zou zijn :D

Haha ja dat was dus ook mijn idee. Begin alleen pas op maand 3 (al heb ik van Lies met name de afgelopen maanden wel de nodige (stand)foto's. Zij is op de 2de van de maand gedekt. Roos op de 13de, maar dacht hou dan gewoon de eerste week van de maand aan.

En Fi was dus ook een merrie toch? Nou ja ik heb hier nog geen vergelijkingsmateriaal, maar toch leuk om te archiveren denk ik dan ;) Nu al wel een vermoeden dat Roos heel sneller dikker is als Lies, maarja die had bij terugkomst van de hengstenhouder al een dikkere buik :P

Yep, Fi is een merrie :j
Dus ik ga de buikfoto's van dit jaar ook onder een microscoop bestuderen met die van Ti en Fi ernaast :D

Dais is nu voor de 8e keer drachtig, maar als ze niet drachtig is, kan je ook echt niet aan haar zien dat ze al zo veel veulens heeft gehad. Niets hangbuikje, gewoon een strakke buik :D
En als ze wel drachtig is, denk ik ook pas dat je het rond december echt ziet. Voor die tijd zie je voornamelijk gras. Zeker nu ze niets mag doen.

Cemlys, gefeliciteerd met de ene dracht! En balen van je andere merrie.. Hopelijk lukt het komende ronde nog!

Jammer MonDos :(:) Maar tot volgend jaar!!

Noisy, ik doe ook aan hardlopen, maar een paar weken geleden had ik er ineens genoeg van. Toen heb ik maar besloten dat ik een zomerstop heb :o Maar aangezien ik 11 oktober weer een wedstrijd heb, moet ik van mezelf uiterlijk 11 augustus weer aan de bak..

Tinniie schreef:
Leuk Cynthia, ik heb ook days-leftjes maar dan voor alle Arany-babies. :D/

Hoeveel heb je er dan? :wow:
Jeetje wat heftig bij jou.. Hoe is het met de andere kitten afgelopen?

Leuk koppeltje, Biancatje!

Gefeliciteerd, tanjaatjuhh!!

Ik doe ook niet aan de rhino-enting, precies om wat Neon zegt; Dan moet iedereen op stal het doen en dat gebeurt toch niet. Daarnaast geeft het ook geen enkele garantie.

Gefeliciteerd, Vientje en eet smakelijk!! :D

Zonde, Knolselder :(:) Hopelijk lukt het nu met je eigen hengst wel..

Fijn, angelpam, gelukkig!!

GEFELICITEERD, Rianne!!! *\o/* *\o/*

Biancatje, daar wacht ik ook nog steeds op :) Maar Nicole heeft problemen met haar internetverbinding, dus bijwerken lukt al een tijdje niet.

Vandaag is de fysio voor Dais geweest, omdat ze na 4 weken nog steeds niet lekker loopt..
De fysio vond het ook lang duren en zag in draf ook dat ze niet goed liep. Ook een kleine volte linksom wilde Dais niet graag. Daar op liep ze erg langzaam en rechtsom liep ze gewoon mee.
De fysio merkte tijdens de behandeling dat Dais erg gevoelig was rechts op de rug (halverwege het zadel, zeg maar :) ) en haar linker bekken. Toen de fysio daar bezig was, stond Dais ook echt met haar staart te zwiepen en zette ze haar linker achterbeen op rust.

Na de behandeling nog een stukje gedraafd en toen liep ze nog wat beroerder.
De veearts gaf twee weken terug de mogelijkheid om Dais even op de Metacam te zetten. Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik haar best wel even op rust wilde zetten. Maar de fysio raadde het me vandaag toch wel aan. Punt 1 omdat het na 4 weken nog niet over is, punt 2 omdat het ontstekingsremmend werkt en punt 3 omdat Dais waarschijnlijk wat minder verstijft gaat lopen, omdat het ook pijnstillend werkt. En de fysio vindt het belangrijk dat we zo snel mogelijk weer gaan rijden, omdat het belangrijk is dat Dais dr spieren sterk worden/blijven juist om de extra kilo's straks beter te kunnen dragen. Dus maandag even de va bellen voor een flesje Metacam.

Ik vroeg nog of het bekkeninstabiliteit kon zijn en dat sloot ze niet uit. Het zou een combi kunnen zijn van bekkeninstabiliteit en een uitglijder op de wei. We hopen uiteraard van niet, want als dat het is, gaat Dais het nog zwaar krijgen als ze straks op haar eindje loopt.
Dus ik laat haar goed begeleiden door de fysio de komende maanden!

Anonymous86

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:14

Wat een geweldige post cynthia. Voor mensen die babybuik willen zien of foto van baby just ask :D

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 21:15

gefeliciteerd angelpam en rianne, goed nieuws *\o/*

hier doet Yuma heel erg zijn best om Joanna te "versieren" maar ze trapt er ( nog) niet in -O-

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:20

Een kopietje van Roosje kan het niet worden, want het is een andere merrie :P

Gefeliciteerd nog aan de wel-drachtigen!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 22:33

Bedankt. Moet eerlijk zeggen het was niet leuk. Uitwendig zag die man niks. Ja heel even maar niet duidelijk. Dus tja dan maar inwendig proberen. Jullie begrijpen ik scheet em. Maar je wil t toch weten. En ja hoor navelstreng :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:21

Gefeliciteerd Angelpam en Rianne! *\o/* *\o/* Mooi!

Vet balen Knolselder :(:) Je backup-optie klinkt wel goed, hopelijk pakt het wel meteen nu!

Haha er wordt dus iig uitgebreid versierd in de wel Jolandje :)) Hopelijk is de dame gauw overgehaald ;)

Balen dat Dais lichamelijk last heeft Cynthia. Hopelijk kan de fysio haar fijn in haar lijf krijgen en houden :j

Geen idee Chrissy, nooit meegemaakt....lijkt me wel erg lastig als het zo is! Ben benieuwd wat de DA zegt.

AniekR, ik heb de rubriek die jij bedoelde gisteren meegekregen (ik stond Welshbaby vast te houden op voorterrein ernaast <3 ), alle 4 eerste premie maar niemand door naar de CK :)

Ik ben nog steeds in de wolken met de Pinda :D Morgen wordt de Regumate voor Miepje geleverd door de DA, hopelijk helpt dat haar om Pinda veilig in de buik te houden de komende 10-11 maanden :Y)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:37

Jammer dat jullie niet bij de deur wonen! Ik heb nog een lekje regumate over.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 09:40

Over iets over hebben gesproken: Heeft iemand misschien nog Metacam over wat ik over kan nemen?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:14

Ik kan het even niet bijhouden.
Ben een beetje aan het kwakkelen met 2015-baby Pico.

Maar Annelies echt balen!!!! Hopelijk lukt het met Alec wel en weet je in ieder geval dat er niets "mis" is.

Jolanda, arme yuma, doet ie zo zijn best... Haha, hoe is het met glowy?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:15

Chrissy, jeetje wat vervelend! Wat goed van je dat je zo oplettend bent. Hopelijk kan de dierenarts wat voor jullie betekenen en is je merrie snel weer de oude!

Knolselder, wat balen zeg... hopelijk nu met eigen hengst wat meer gehoopt en misschien is het wel de gouden combinatie.

gefeliciteerd Vientje, Rianne en Angelpam!!

Cynthia,wat balen van dais zeg :( nooit leuk als je niet echt je vinger erop kan leggen wat het nou is. Bluh metacam is zoo duur voor zo'n klein rot flesje, ik heb helaas niks voor je liggen. Toevallig vorige week een half flesje weg gegooid maar die was over de datum, dat zullen we dais maar niet aan doen :+ Hopelijk is ze snel weer wat beter in haar hum.

Ik moet vrijdag voor de 2e scan (dan zit ze op 31 dagen), wanneer deden jullie nog meer scannen?
Ik ben vet zenuwachtig, zo bang dat ze als nog leeg blijkt te zijn.. Durf het gewoon nog niet te geloven na 2 mislukte pogingen...
Durf ook amper te rijden echt super stom :') want mijn vriend heeft gelijk; je schopt het er niet zomaar uit :+ maar toch ik zit er gewoon niet lekker op.. dus dit weekend maar gewoon in de wei gehad en vanaf morgen weer een paar daagjes longeren en dan hopelijk dat ik na vrijdag er wat meer vertrouwen in heb.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 10:35

Haha venthe, ben je bang als je been geeft dat je het er uit drukt? :')
Hihi toch snap ik je wel hoor! Zou ik denk ik ook hebben. Ach en een weekendje wei en een weekje longeren krijgen ze ook helemaal niks van :) komt vast goed!

Eerlijk gezegd hebben wij maar 1x gescand, maar ik geloof dat dat bij mini's gebruikelijker is dan bij grote omdat het scannen best een "ingreep" is bij de kleintjes. Wij hebben daarna geschouwd, niet meer hengstig gezien en ik wil nog een keer scannen van buitenaf, meer voor de ervaring. Ik begreep dat dat rond 6 maanden het beste is. :?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 11:28

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:17

Ik heb afgelopen vrijdag nog laten scannen, 102 dagen... Nu is het afwachten ;)

Hier rijdt ik gewoon, sterker gezegd... Madam staat nu gestald op het show terrein ;)
Gister 1e dag show gehad, zou 5 klasses starten maar de laatste heb ik geskipt. Ze was moe!!! Dus de resultaten van gisteren waren: 5e in hand, 1e in western pleasure, 1e in working stock horse (daarbij moet je n patroon rijden waarin oa slidingstops, back-up en rollbacks zit), 6e in western equitation maar ze sprong in de verkeerde galop aan... Dat is bij haar echt n teken dat ze moe is, dus het was goed zo!

Vandaag 2 championship klasses rijden en daarna is het show seizoen over voor ons!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 12:31

Voor de drachtige gefeliciteerd!

Cynthia balen van Daisy! Hopelijk is ze snel weer goed! Ik heb wel metacam, maar heb altijd veel dingen op voorraad. Er is geen betere raad als voorraad :D

Chrissy, sorry kan je niet helpen.. Heb zelf wel een pony die veelste vet is, die ik normaal zou laten afvallen, maar omdat ze nog moet bevallen en altijd veel inlevert met een veulen zogen laat ik het zo :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 13:18

Hallo dames hier nog steeds in de zeer heftige tijd.

Zal even wat foto's delen voor de geinteresseerden.
Dank nog voor het begrip dat ik nu het niet op kan brengen om intensief mee te praten.
Het gaat mij nu echt niet lukken.

Ps heb wel even foto's gespiekt ha ha.
Prachtig!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 17:11

Oh Rx, neem gerust je tijd hoor en wonen jullie daar :wow: , je kudde ziet er goed uit, en je veulen wordt groot zeg amai knap ding

Hier ook wat voorraad van medicijnen maar geen metacam nog regulateur, nog niet nodig gehad ;)

Succes nog met de scans

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:19

Pfff merrie is nu 61 dagen drachtig en ik ontdekte zojuist gele afscheiding in haar kling..... straks naar de Da *stressssss*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 18:39

Mijn merrie had dat ook precies rond dat aantal dagen, okergeel, ik in de stress maar het was niks gelukkig :)

Chrisssy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:08

Tis lastig. Heb haar nu op ander voer gezet (pavo natures best), het 'braafpaardrantsoen' aardig ingekort (geen suikers meer) en vandaag maar even op stal laten staan. Ik heb van een hele lieve stalgenoot een pot phytonics glucobalance gekregen, maar weet noet of dit met dracht gegeven mag worden. Iemand ervaring?

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 19:46

Bedankt allemaal voor de felicitaties. Wie moet ik een pb sturen voor de openingspost?

R.X. de dames zien er goed uit hoor.

Ik voer ook natures best. Vind het fijn voer. Verder geen ervaring met phytonics.

Hoop snel filmpje van scannen binnen te hebben. Die plaats ik in liz dr eigen topic :o Zie OS

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 20:03

Natures best of pavo Liga, bevatten weinig tot geen suiker en spelt, ik geef dit standaard ook, goed verteerbaar en goed voor voeten en ze eten dit wel graag en bevat ook geen suiker.
Rianne naar Nicole288

Ivypower hopelijk valt het mee

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-15 21:09

Fotsy we wonen er nog niet maar zijn er wel al heel veel bezig om het klaar te maken,
eind augustus gaan we over.
Dankje we vinden het ook echt een heerlijke plek.
Zal genieten worden, fijn alle dieren eindelijk bij elkaar.

Ivy- power ben benieuwd, hopelijk valt het mee en is alles nog goed.

Set_elkol dan waardeer je het weer nog meer he!

Dank je rianne.
Vinden wij ook.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:59

Alles was gelukkig goed!
Viezigheid zat alleen in voorste deel. Vrucht zat er nog steeds, en baarmoeder mond mooi gesloten

Pak van mijn hart!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:01

_/-\o_ opluchting ivy