Rianne1994 schreef:Oh leuk!!
Dat zou inderdaad mooi uitkomen. Ben wel benieuwd hoe lang liz gaat dragen.
Ik ook voor Dais, al weet ik dat zij graag een week of twee overdraagt
linda2008 schreef:Venthe, gefeliciteerd!!

Cynthia, wow wat een post!

hihi jij bent weer bij.
Jupi was met 4 maanden echt al wel duidelijk drachtig

en ze word makkelijk dik maar een drachtige merrie op rantsoen zetten vind ik niet fijn. Dus vandaar de twijfels om haar volgend jaar toch wat later te laten dekken. Maar nog geen idee hoor, nog even goed over nadenken...

Zo! Jij was in ieder geval op tijd met namen!

hahaha ik heb er nog totaal niet over nagedacht. Leuke bezigheid voor de winter

Dan snap ik het 
Dais is met 4 maanden ook dik, maar dat is vooral gras 
Er schoot mij in februari een naam te binnen die in meerdere opzichten perfect is voor dit veulen. Ik kijk nog wel om me heen, maar ik denk niet dat ik een betere naam ga vinden 
Bij Aziza zie je het inderdaad al echt goed!
Venthe schreef:Cynthia, ben blij voor je dat dais toch drachtig is geworden!!
Dankje
Ik ben er ook echt heel gelukkig mee!
AniekR schreef:Cynthia82 schreef:Ik maak bij iedere dracht elke maand foto's van beide kanten van Dais. Deze keer is ze op de 4e voor het laatst gedekt, dus iedere 4e van de maand is ze de Sjaak

Zo zag ik dat ze bij Ti een veel grotere, dikkere buik had dan bij Fi. Wat mij nog meer hoop gaf dat Fi een merrie zou zijn

Haha ja dat was dus ook mijn idee. Begin alleen pas op maand 3 (al heb ik van Lies met name de afgelopen maanden wel de nodige (stand)foto's. Zij is op de 2de van de maand gedekt. Roos op de 13de, maar dacht hou dan gewoon de eerste week van de maand aan.
En Fi was dus ook een merrie toch? Nou ja ik heb hier nog geen vergelijkingsmateriaal, maar toch leuk om te archiveren denk ik dan

Nu al wel een vermoeden dat Roos heel sneller dikker is als Lies, maarja die had bij terugkomst van de hengstenhouder al een dikkere buik

Yep, Fi is een merrie 
Dus ik ga de buikfoto's van dit jaar ook onder een microscoop bestuderen met die van Ti en Fi ernaast 
Dais is nu voor de 8e keer drachtig, maar als ze niet drachtig is, kan je ook echt niet aan haar zien dat ze al zo veel veulens heeft gehad. Niets hangbuikje, gewoon een strakke buik 
En als ze wel drachtig is, denk ik ook pas dat je het rond december echt ziet. Voor die tijd zie je voornamelijk gras. Zeker nu ze niets mag doen.
Cemlys, gefeliciteerd met de ene dracht! En balen van je andere merrie.. Hopelijk lukt het komende ronde nog!
Jammer MonDos
Maar tot volgend jaar!!
Noisy, ik doe ook aan hardlopen, maar een paar weken geleden had ik er ineens genoeg van. Toen heb ik maar besloten dat ik een zomerstop heb
Maar aangezien ik 11 oktober weer een wedstrijd heb, moet ik van mezelf uiterlijk 11 augustus weer aan de bak..
Tinniie schreef:Leuk Cynthia, ik heb ook days-leftjes maar dan voor alle Arany-babies.

/
Hoeveel heb je er dan?
Jeetje wat heftig bij jou.. Hoe is het met de andere kitten afgelopen?
Leuk koppeltje, Biancatje!
Gefeliciteerd, tanjaatjuhh!!
Ik doe ook niet aan de rhino-enting, precies om wat Neon zegt; Dan moet iedereen op stal het doen en dat gebeurt toch niet. Daarnaast geeft het ook geen enkele garantie.
Gefeliciteerd, Vientje en eet smakelijk!! 
Zonde, Knolselder
Hopelijk lukt het nu met je eigen hengst wel..
Fijn, angelpam, gelukkig!!
GEFELICITEERD, Rianne!!!
Biancatje, daar wacht ik ook nog steeds op
Maar Nicole heeft problemen met haar internetverbinding, dus bijwerken lukt al een tijdje niet.
Vandaag is de fysio voor Dais geweest, omdat ze na 4 weken nog steeds niet lekker loopt..
De fysio vond het ook lang duren en zag in draf ook dat ze niet goed liep. Ook een kleine volte linksom wilde Dais niet graag. Daar op liep ze erg langzaam en rechtsom liep ze gewoon mee.
De fysio merkte tijdens de behandeling dat Dais erg gevoelig was rechts op de rug (halverwege het zadel, zeg maar
) en haar linker bekken. Toen de fysio daar bezig was, stond Dais ook echt met haar staart te zwiepen en zette ze haar linker achterbeen op rust.
Na de behandeling nog een stukje gedraafd en toen liep ze nog wat beroerder.
De veearts gaf twee weken terug de mogelijkheid om Dais even op de Metacam te zetten. Dat heb ik toen niet gedaan, omdat ik haar best wel even op rust wilde zetten. Maar de fysio raadde het me vandaag toch wel aan. Punt 1 omdat het na 4 weken nog niet over is, punt 2 omdat het ontstekingsremmend werkt en punt 3 omdat Dais waarschijnlijk wat minder verstijft gaat lopen, omdat het ook pijnstillend werkt. En de fysio vindt het belangrijk dat we zo snel mogelijk weer gaan rijden, omdat het belangrijk is dat Dais dr spieren sterk worden/blijven juist om de extra kilo's straks beter te kunnen dragen. Dus maandag even de va bellen voor een flesje Metacam.
Ik vroeg nog of het bekkeninstabiliteit kon zijn en dat sloot ze niet uit. Het zou een combi kunnen zijn van bekkeninstabiliteit en een uitglijder op de wei. We hopen uiteraard van niet, want als dat het is, gaat Dais het nog zwaar krijgen als ze straks op haar eindje loopt.
Dus ik laat haar goed begeleiden door de fysio de komende maanden!