astridklomp schreef:Cemlys, weet je de reden waarom ze zo slecht eet? Is ze onderzocht? Mijn oude merrie at ook slecht en viel dan veel af maar bij haar werkten de darmen niet optimaal. Het ging bij haar op en af, dan at ze weer een tijd heel goed en dan weer minder goed.
Ik voelde gister een klein scherp randje aan een kies, maar niet een heel bijzonder iets. verder wordt ze weer ontwormd, vandaag gelijk mest nagekeken, maar zat er niet bomvol van, geloof iets van een 3 of 4 eieren. Zet haar in het gras en daar eet ze en doet ze het goed, zet haar binnen en dan begint de ellende, ik heb haar nu apart gezet, dus uit de groepsbox, zo kan ik precies zien hoeveel ze eet, mest,... de andere zijn wel slootgravers. Als veulen was ze ook al kieskeurig en at toen ook al als een slome. mest is ook op zand gecontroleerd maar ook dat zat er niet in. ik hou ze nu even 2 weken sterk in de gaten, komt ze niet aan dan bloed afnemen en tandarts erbij (al is mijn ervaring dat bij die 2 jarigen gewoon weinig te vinden is aan een gebit, hoewel ze mss wel last heeft van wisselen ofzo).
de muesli eet ze wel op, maarja op haar tempo weer, hapje, rondkijken, hapje, rondkijken...
het is niet dat ze mager of ribbig is, ribben zijn nog mooi bedekt, ruggegraat ligt er niet op, ik vond haar er alleen iets opgetrokken uitzien, weinig reserves. ik haal zowiezo een zak slobber en die speedibeet op, kijken of dat verschil geeft. Probeer haar ook zo vaak mogelijk buiten te hebben in het gras, maar helaas ook hengsten dus als die buiten zijn riskeer ik niet dat kleine merrietje haha.