[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:52

Vesceron schreef:
Jammer dat het voor mij zo ver weg is Inowa! Ik kan wel wat hulp gebruiken met laden -O-

Jij woont in Nieuwerkerk a/d IJssel? Ik in cap a/d IJssel. Mocht je hulp nodig hebben kun je me altijd PB'en

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:57

Als dat zo is hoor ik het graag Inowa :)

Diane_basje, ik pb je even!

Zo Linda dat is behoorlijke beweging :wow:

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:57

Wat is rosa al lekker dik, de rest ook al een mooi buikje.

Iedereen gelukkig nieuwjaar.

Vandaag maar een 2jarige (vanaf nu officieel) uit de groep gehaald. Deze zomer thuis al minder eten op stal en nu ook weer, zolang ze op het land staat geen probleem, maar binnen zo n trage eter, ze staat nu in een aparte box, balen had haar in goede conditie en. Nu weer opnieuw beginnen. Wat zouden jullie voeren? Ze kregen naturell van marstall, en force en nu fokkerijmuesli, maar mss toch juniorix van cavalor voor haar of pavo podo. Podo vind ze wel lekker.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:42

gelukkig nieuwjaar allemaal en duimen voor gezonde mooie veulens en goed bevallingen, laat de eersten maar komen nu.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:44

Cemlys, ik heb nu voor Jorja afgelopen maandag weer advies gevraagd, moet nu bietenpulp met slobber geven. Is advies van voedingsdeskundige/dierenarts. En Speedibeet ipv hun eigen bietenpulp, vanwege de probiotica. Als beide zakken op zijn en ik ben niet tevreden, krijg ik een consult met een voedingsdeskundige/vertegenwoordiger. Geen extra biks, luzerne was wel een goede aanvulling.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 02:52

Happy New Year en dat we maar allemaal mooie en gezonde veulens mogen krijgen dit jaar!

Roxy is begin maart uitgerekend, het kan dan nog heel koud zijn of vriezen. Zou het dan nodig zijn om het veulen een deken op te doen? Heeft iemand daar ervaring mee?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 06:38

iedereen beste wensen voor 2015.
en dat er veel mooie en gezonden veulens geboren worden.

astridklomp 2 jaar terug kwam mijn veulen 3 weken te vroeg op koudste nacht, maar heeft het niet koud gehad ze passen veulen vacht al in de buik aan,

cemlys wings valt ook af in de winter,
Had advies gevraagd ze zijden bietenpulp of speedybeed extra geven maar dat lust ze niet,
nu deze winter ben ik merrie brok gaan voeren en om De dag slobber en daar is ze goed van aangekomen,

nog even en de eerste veulens worden al geboren in deze topic

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 08:53

De beste wensen voor iedereen en hopelijk vele gezonde veulens!
Celly zit inmiddels op 262 dagen dus we zitten nog maar op 80 dagen, maar jeetje ik vind t nu al hartstikke spannend! *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:56

Diane basje en polleman bedankt. Ik haal speedibeet en slobber op dan. Duimen dat ze het wil eten haha

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 12:53

Jorja is een moeilijke eter maar loopt hinnikend achter me aan als ik haar lege emmer weghaal

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:48

Ik hoop het echt. Probeer eerst wel zo n probeerverpakking. Kan ik morgen nog altijd een grote zak halen.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:54

Allemaal de beste wensen en dat we allemaal maar gezonde mooie veulens krijgen!

Hier is het jaar voor mijn minderfijn afgesloten en begonnen. Oudjaarsdag tijdens het inrijden van een paardje mn ruggenwervel gescheurd dus moet 2 weken plat en mag dus niet naar mn merrie : ;( vandaag nog 99 dagen tot uitgerekende datum!!

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 14:59

Cemlys, weet je de reden waarom ze zo slecht eet? Is ze onderzocht? Mijn oude merrie at ook slecht en viel dan veel af maar bij haar werkten de darmen niet optimaal. Het ging bij haar op en af, dan at ze weer een tijd heel goed en dan weer minder goed.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:00

Sterkte Vitaquilla!

Hier nog 88 dagen :D (320 dagen gerekend ivm kleine pony)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:17

Ook ik wens jullie allemaal het beste voor 2015, dat het een fijn jaar mag worden met gezonde en knappe veulens en moeders!

Vitaquilla dat is naar zeg! Beterschap ermee.

Cemlys ik heb geen ervaring met paarden die slecht willen eten. Ik heb allemaal slootgravers hier vrees ik. Wel een keer meegemaakt dat een paard erg mager werd en die bleek zand in haar darmen te hebben. Na een kuur was het gelukkig weer over.

Hier zitten we op 250 dagen vandaag! Nog 90 te gaan voor de 340. Het gaat best hard vind ik, al denk ik dat de laatste weken het langst gaan duren haha. De camera eerst maar even weer terug in de doos gedaan tot ik opnieuw moed heb om ermee aan de slag te gaan. Toch niet zo eenvoudig als ik dacht helaas!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 15:23

Hier ook van de week maar eens even mijn schoonvader lief aankijken voor de camera :o

Ben het helemaal met je eens Murosch. Denk dat de laatste weken het langst duren... :(
Maar straks komen we wel extra in de stemming als de eerste veulentjes van dit topic geboren gaan worden :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:15

astridklomp schreef:
Cemlys, weet je de reden waarom ze zo slecht eet? Is ze onderzocht? Mijn oude merrie at ook slecht en viel dan veel af maar bij haar werkten de darmen niet optimaal. Het ging bij haar op en af, dan at ze weer een tijd heel goed en dan weer minder goed.

Ik voelde gister een klein scherp randje aan een kies, maar niet een heel bijzonder iets. verder wordt ze weer ontwormd, vandaag gelijk mest nagekeken, maar zat er niet bomvol van, geloof iets van een 3 of 4 eieren. Zet haar in het gras en daar eet ze en doet ze het goed, zet haar binnen en dan begint de ellende, ik heb haar nu apart gezet, dus uit de groepsbox, zo kan ik precies zien hoeveel ze eet, mest,... de andere zijn wel slootgravers. Als veulen was ze ook al kieskeurig en at toen ook al als een slome. mest is ook op zand gecontroleerd maar ook dat zat er niet in. ik hou ze nu even 2 weken sterk in de gaten, komt ze niet aan dan bloed afnemen en tandarts erbij (al is mijn ervaring dat bij die 2 jarigen gewoon weinig te vinden is aan een gebit, hoewel ze mss wel last heeft van wisselen ofzo).
de muesli eet ze wel op, maarja op haar tempo weer, hapje, rondkijken, hapje, rondkijken... :o
het is niet dat ze mager of ribbig is, ribben zijn nog mooi bedekt, ruggegraat ligt er niet op, ik vond haar er alleen iets opgetrokken uitzien, weinig reserves. ik haal zowiezo een zak slobber en die speedibeet op, kijken of dat verschil geeft. Probeer haar ook zo vaak mogelijk buiten te hebben in het gras, maar helaas ook hengsten dus als die buiten zijn riskeer ik niet dat kleine merrietje haha.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 16:17

als de eerste veulentjes geboren worden, dan wordt het pas erg, dan kijk je de jouwe er nog net niet uit haha

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:01

Celly 262 dagen dragend!
Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:16

Hier ook even foto's, van 250 dagen dracht:

Afbeelding

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 17:20

lekkere buikjes al. hihi ben jaloers op jullie korte vachtjes, die van mij zien eruit als plukkerige ijsberen

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:16

Jaa idd. 2 van de 3 zijn hier ook van die harige monsters

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:18

Cemlys succes met dat voer. Ik hoop dat je snel verschil ziet. Ik gooi er trouwens heet of kokend water overheen, dan zet de bietenpulp supersnel uit. Daarna koud water erbij of af laten koelen

Edit;
Het lijkt alsof je ze enorm veel voer geeft, maar bedenk dat dat voornamelijk water is dat je voert

Ow by the way, als er nog mensen PAVO voeren maar de punten niet sparen, willen jullie ze dan voor mij bewaren en opsturen. Uiteraard betaal ik de postzegel

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 19:53

Het schiet hier ook al op, grey is nou 277 dagen.

Dus nog best kort, maar juist die tijd duurt het langst :P

Afbeelding

irischcob

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 20:11

Afbeelding

Ah baby buik. Schommelt lekker heen en weer haha..vandaag 231 dagen <3