[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:25

Inowa je maakt me nieuwsgierig.

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 16:43

Oh, altijd lastig van die verleidelijke paarden/pony's te koop... Ik kijk ook niet meer naar advertenties :P heb er écht genoeg! Haha

Ik heb vandaag nog geprobeerd het veulen te voelen, klopklop voor het uier... Maar niks hoor! Kleintje gaf niet thuis.. Terwijl ik wel het idee heb dat ik hem/haar voel als k m'n hand op de flank leg..

Heb de hengstenkeuze ook al gemaakt voor volgend jaar, als het allemaal goed gaat dit jaar :D en de kleine evt verkocht wordt.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 17:14

ik ken het gevoel, ik ben een arabische merrie tegen gekomen waar ik helemaal verliefd op ben, maar ik heb geen geld, geen ruimte en officieel staat ze niet eens te koop! :+ maar ik kan haar al heel lang niet uit mijn hoofd zetten.

ik heb net een heerlijke buitenrit gemaakt van 3 kwartier, zonder zadel, alles gedraafd. ze was heel vrolijk :D

slimme merrie heb je ayasha :))

crazy funky wat leuk dat je gezien en gevoeld hebt! dat lijkt me inderdaad echt heel veel bevestiging.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:07

set_elkol schreef:
dat is schrikken rooslover, ik hoop dat ze er inderdaad verder niks meer van zal ondervinden :)

ik was net bij Set en vond haar manenkam een klein beetje stijf, misschien voer ik verkeerd. Merrie staat 24/7 buiten en er staat nog wel gras maar daar zal weinig voeding inzitten, verder hooi en ik geef dus wat muesli, geen enorme hoeveelheden maar zal dat dan toch teveel zijn? Ze krijgt elke dag soms om de dag 1 voerschep muesli. (wanneer ik er ben, soms is dat elke dag soms zit er een dag tussen). dat lijkt me toch helemaal niet veel.. ze staat in weer en wind buiten en loopt altijd rond, en op dit moment rijden we niet maar dat hoop ik wel op te pakken (recreatief buitenritjes)
Ik voerde tot vorige week Natures best van Pavo, nu heb ik 2 muesli's in huis namelijk Subli muesli met kruiden en Pavo Care4life.

Vergis je niet in het gras nu, dit is zulk raar weer waardoor het gras in de stress schiet, kan voor genoeg problemen zorgen. Pony heeft vanaf 1 mei op het land gestaat tot 13 november. Tot 1 oktober was er niet veel aan de hand, toen kregen we in oktober zulk raar weer met hitte, zon, regen etc. gras in de stress, Pony barstte van haar oren tot haar staart van de regenrot...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:09

Ja ik weet het met gras. Ik weet niet of het daar van komt, zal het in de gaten houden. Het is echt nog maar net met haar manenkam en ze staat altijd op dezelfde weide. Maar het is wel een goeie om op te letten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:37

Het gaat mij meer om dat de merrie nog jong is met heel goed papier en je elk botje door de wintervacht bijna kan zien

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:48

altijd moeilijk zulke dingen. zie ook steeds een boel mooie dieren te koop staan voor goede prijzen dat het ook aan alle kanten kriebelt.

en laat ik dat soort projecten nou net zo leuk vinden...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 18:59

moeilijk is dat he. zo heb ik deze zomer een merrie opgehaald van mijn oude manege, dier was ook verwaarloosd en 33 jaar oud. Nu is ze een stuk vrolijker.

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:34

Soms zie ik ook wel eens erg mooie paardjes voorbij komen. Maar ook bij mij is het geld op en het land vol. hahahaha Een goede stok voor achter de deur.

Ik ben vanmiddag heerlijk even weer buiten geweest met mijn nieuwe hengstje. Kid is voor de tweede keer op buitenrit voor het koetsje. En zo braaf. Ben zooo trots op hem.

Ayasha ik heb ook van die slimme merries. Vooral Damira kon er van de zomer wat van. Maar goed stroom op de draden en ze laat het nu wel uit haar hoofd...

rooslover. Hopelijk houdt Peggy er niets aan over. Kan me voorstellen dat je hart op hol slaat. Ik heb dat eens gehad met hooinetjes. Pfff dat is geen leuk gezicht.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:50

vandaag was voor mij een topdag voor foto's :)

Afbeelding
Dekhengst in spe <3

Afbeelding
En mijn super knappe Pony, ben wel zo gek op haar :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 19:54

Zaar glimt zo geweldig, hij is echt een knapperd! En je merrie loopt ook lekker zeg! Mooie moves.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 20:56

Oeh wat een lekker spul hierboven!! Mooie foto's!

Heb ook weer wat (simpel) materiaal van mijn koppel in het natuurgebied:

Afbeelding

Afbeelding

Wat een verschil met Baggio in volle training:

Afbeelding

Het lijkt nu echt zo'n huis-tuin-keuken paard :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:03

Zaar wordt steeds mooier, kan niet wachten op het nieuwe jaar om te beginnen met sporten en showen :)

En Pony is weer helemaal de oude ben zo blij :) Afgelopen twee jaar hebben met de handen in het haar gezeten wat haar betreft. Ze was steeds heel stram en kort in haar actie en alles leek moeite te kosten, terwijl veearts, osteopaat en fysio niets raar konden vinden. Half jaar op het land heeft haar helemaal opgeknapt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:09

vergeet arie helemaal te showen :(
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:09

He die foto's van je 2 paarden in het natuurgebied zag ik net op fb voorbij komen.
Dacht al dat jij het was hahaha.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:10

hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen dat je paarden op een natuurgebied lopen??

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:12

Woogy, hoe is Zaar ook alweer gefokt? Hij glimt erover, maar hij heeft ook weinig wintervacht zo te zien? Hij beweegt ook lekker, en Pony ook!

Leonoor, wat een verschil ja! Al moet ik zeggen dat een foto zo relaxed aan het eten in het land en een foto van als ze aan het werk of aan het showen zijn, sowieso altijd al een wereld van verschil is.

Inowa, zo heb ik ook een merrie gezien, een halfzus van Rahnanah.. Hele mooie merrie, super goede afstamming, en met exact dezelfde verkleuring op haar hoofd, voelt een beetje als meant to be.. Maar momenteel heb ik echt het geld en de plaats niet voor nog een merrie, dus ik hoop dat ze nog wat langer te koop blijft staan, en dat het huis van mijn ouders snel verkocht zal zijn :+

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:14

Zaartje heeft inderdaad weinig haar, al mijn dieren eigenlijk niet. Pony staat zelfs zonder deken, enkel als het regent krijgt ze iets op.
Pris Zaar en Gong hebben een 200 gram dekentje op. Priska als het lekker weer is in haar blote bast zodat ze dat witte lichaam goed zwart kan houden ;)
http://www.allbreedpedigree.com/joarah+zaraar

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:34

Woogy schreef:
hoe heb je het eigenlijk voor elkaar gekregen dat je paarden op een natuurgebied lopen??

Gelukje feitelijk, gebied wordt beheerd door een vriendin van me (en haar ouders). Zij hebben hun koeien ook lopen in het weideseizoen, dan wandelt het feitelijk lekker door elkaar heen.
In principe mogen er meerdere paarden in, maar iets anders dan (drachtige) merries is niet aan te raden ;)

ponyparadijs schreef:
He die foto's van je 2 paarden in het natuurgebied zag ik net op fb voorbij komen.
Dacht al dat jij het was hahaha.

Hebben wij gemeenschappelijke vrienden op FB? :D

Ach die Arie, lekker ding!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:41

wat zien ze goed uit Woogy! :)
Hoe oud is Arie ook alweer, een jaar geloof ik he? (pas afgespeend toch? Enfin inmiddels een paar weken misschien?) hij lijkt best groot of verkijk ik me?

Baggio is zo'n knappe hengst! :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:49

Arie is net 9 maanden geworden ;) Hij is flink aan de maat, mocht ik er morgen aan denken laat ik hem weer meten bij de kliniek. hebben hem een paar weken terug met sedatie gemeten op 1,35. hij is sowieso flink gegroeid en zonder sedatie uiteraard ook groter.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 21:57

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 22:02

Aha, dan snap ik hem ponyparadijs!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 11:57

Ik ben ook benieuwd Inowa :D

Zie weer mooie arabjes voorbij komen en Arie met zijn zielige beentje.

Oja en ook tinkies in natuurparadijs :D

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:19

Maar 1 tinkie hoor, de ander is een friesje :+