[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:14

Hier nog even een stukje buiten gelopen met merrie. En blij dat ze was :D maar ooh zooo koud.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:15

koud??

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:22

nja hier echt koud, 1 graad boven nul vind ik behoorlijk koud haha, ijs stond nog op de plassen daarnet. bij jullie niet dan? merrie die had het niet koud (mocht je dat zo begrepen hebben), ding heeft een winterjas om jaloers op te zijn.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:23

Koud?
Tis hier 11 graden buiten, haha! :D

Ik ga vanavond ook weer even longeren..

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:29

Wij zijn verliefd geworden op deze streek tijdens vakanties mijn man kwam hier in dit dorp 30 jaar geleden al. Toen mijn man in Nederland geen werk meer kon vinden en ik het met mijn ICT bedrijfje niet meer alleen kon bedruipen hebben we de knoop doorgehakt en zijn we vertrokken om het gewoon te proberen. Geen kids en een huurhuis dus je bent zo weg.
Mijn man vond een horecabaan en woning via internet dus die heb ik op de trein gezet. Raven stond al in Duitsland in de fokkerij van een goede vriendin en die heeft een paar dagen voor ik vertrok mijn ruin ook meegenomen naar Duitsland zodat ik rustig een fijne stal kon zoeken in Oostenrijk. Ik dacht dus dat ik die had gevonden en dat was in het begin ook zo.
Alle meubels en overtollige zooi op marktplaats gezet en weggegooid zodat alles wat mee moest in mijn 2 paardstrailer mee kon.
In 2 dagen naar Oostenrijk gereden. Ik sprak schoolduits dus heb afgelopen jaar hard gewerd aan veel met mensen praten om de taal beter onder de knie te krijgen. Dat is ook aardig gelukt moet ik zeggen.

Ik kan niet veel anders dan kalm blijven en helaas voor een groot deel de feestdagen afwachten. Natuurlijk heb ik stress (meteen vette uitbraak van mijn psoriasis), maar je bent hier nou eenmaal bijna helemaal op jezelf aangewezen dus moet toch mijn kop erbij houden.
Plekje voor de paarden zal wel loslopen als ik maar weet waar ik ga wonen. Desnoods zet ik ze 30 km verderop bij de enige stad hier in de buurt daar zijn veel goede pensionstallen. Maar ik heb ze denk ik liever bij een koeienboertje in de buurt. Die zijn er gelukkig genoeg hier en ik kan ze tegenwoordig ook heel aardig verstaan. (zwaar dialect die boeren)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:29

Hier dus echt niet, gister ook bij mn ouders, dus vandaag stap de auto uit want wou nog even broek shoppen, dus bodywarmertje over mn trui, jeetje viel dat tegen, echt idioot koud.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:30

Zo, Cemlys, dat is koud, ja! :brr:
Het is hier 8 graden. Daarom begreep ik je niet :)

Bedankt voor de uitleg, CrazyCat :)
Ik hoop echt dat je snel een oplossing hebt gevonden. Vaak lossen problemen zich makkelijk erop dat je van te voren denkt, maar ik kan er ook slecht tegen hoor. Ik zou ook vreselijke stress hebben.
Je komt hier maar lekker je gal spuwen als dat nodig is :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:19

CrazyCat wat balen zeg!! En emigreren is een hele grote stap! Ik woon nu 7,5 jaar in Frankrijk en kan me niet meer voorstellen om in Nederland te wonen maar het eerste jaar vond ik vreselijk!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:46

Bah CC wat naar zeg.. Hoop echt dat je snel wat anders vind.. Weet hoe ideaal het is om paardjes aan huis te hebben nu, maar ook als je meningsverschillen hebt(in jullie geval extreem dan)

Tooske ik duim ook voor je hondje.. Hoop echt dat het beter word zeg...

Hier heb ik mijn mini's die kunnen bevallen in 3,5 x 3,5 en in 3,5 x 4. En eventueel nog maar zoveel plaats heb ik niet nodig denk ik dit jaar in twee stallen van 3 x 2,5.
Fewie had dit jaar echt meer als voldoende aan die van 3,5 x 3,5 en liep daar gewoon een paar kilometers per dag in :P

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:00

Laat me ook niet uit het veld schoppen hoor veel teveel leuke dingen om naar uit te kijken onder andere Raven's veulen. En het is fijn om af en toe even in de eigen taal te ventileren. Lang leve skype ook. En geklapt was het waarschijnlijk vroeg of laat toch wel, dan maar meteen goed is het ook duidelijk ook.
Over een weekje komen mijn broer en schoonzus ook hierheen op vakantie dus dat helpt ook (wel in een pension want ik wil ze de tokkies hier besparen :+ ).

Terug naar Nederland zou ik ook niet zo snel meer willen hoor. Ondanks dat de sneeuw soms wat onpraktisch is vind ik het klimaat veel prettiger hier.
Door de combi vocht en kou krijg ik in Nederland erge last van kniepijn en mijn psoriasis is hier ook veel minder. Elke dag als je buiten loopt voelt het alsof je in een levend schilderij woont.
Plus ook niet onaardig een auto kost me hier de helft en ziektekostenverzekering met zijn 2en 70 euro p/m en bijna alles wordt gewoon nog vergoed.
Wonen, stalling en boodschappen etc. kosten hier wel gewoon hetzelfde, alleen al het vlees in de supermarkt is bijv. biologisch.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:20

CC wat vervelend allemaal.

tooske hoe gaat het?

Hier is de kraamkamer in orde, op de camera na.
Daar moet ik nog achteraan, via dongel gaat m niet worden.
Anders doen we het zonder internet, maar zo het wel fijn vinden.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:23

Internet is handig om iemand mee te laten kijken.. Wad ideaal toen fewie moest bevallen en ik werd gebeld zodra er iets vreemds was :)

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:25

jeetje wat een gedoe bij sommige
voor jullie allemaal een dikke knuffel van mij
zal kaarsje aansteken dat snel alles beter mag gaan
en SA wat spannend....

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:30

Dl via internet is alleen voor mezelf zodat ik zelf thuis kan kijken.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:35

ik ben ook nog bezig met camera's weet ook niet goed hoe wat en waar,,
kan niet via internet van stal dus weet ook nog niet alle mogelijkheden
bonita krijgt sinds vandaag cavalor probreed er bij,
brrr dat is koud ik vind wel dat hier een koude wind staat

zie je de uiers van sa spannend hoor!!
hier de tietjes van bonita ze veranderen al wel dit was 2 dagen terug
Afbeelding

is dat niet te vroeg om nu al verandering te zien?

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:57

Bij Whis zie ik ook verandering.

Heb ook niet echt verstand er van, ik wil minimaal op me laptob kunnen kijken op stal.
Als het via internet kan zou ik dat super fijn vinden dat ik Whis thuis ook kan zien op de pc.
Heb een camera gezien, maar weet niet of die geschikt is voor ons heb er info over gevraagd maar wacht nog op antwoord

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:21

Ik zou jullie met liefde willen helpen met jullie camera vragen, maar er zijn echt 1001 mogelijke oplossingen voor die van tig factoren afhankelijk zijn. Een standaard plan maken hier is dus niet mogelijk.
Gerichte vragen kan ik wel altijd beantwoorden hoor.

Hier even de belangrijkste algemene punten:
De aller gemakkelijkste oplossing is kijken of je wifi ontvangst hebt op de plek van de stal. Dit is ook nog te versterken door op een strategisch punt een versterker te plaatsen.

Heb je die niet, maar de stal zit wel op hetzelfde stroomnetwerk (dus geen aparte groepen/meters) dan kun je kiezen voor netwerk kastjes die je internet verbinding naar elk ander stopcontact sturen binnen 1 stroomnet. Je hoeft dan dus geen kabels te trekken, maar kastje 1 bij de router en kastje 2 ergens in de buurt van de camera in stal.

Heb je dat ook niet dan zul je moeten uitwijken naar een netwerkkabel van router in huis naar de stal, of een oplossing via mobiel internet.

Welke camera je kiest hangt af van welke internet verbindingsmogelijkheid je hebt gemaakt in je stal.
Zo gebruik ik een oude laptop met simpele webcam met usb kabel, omdat ik die toch had liggen.
Maar de mooiste oplossing is een ip camera. Dat is dus een camera die d.m.v. wifi of een gewone netwerkabel aan het computernetwerk kan hangen. Je kunt deze dan bedienen d.m.v een normale pc met internetbrowser.

Als ie eenmaal in je netwerk hangt met welke aansluiting dan ook kun je via een dienst als marestare (betaald) of Ustream (gratis) je beeld zichtbaar maken op internet.
Je kunt natuurlijk binnen je eigen netwerk gewoon via de browser kijken, maar als je daar teveel mensen op laat wordt het traag. Dat heb je niet als je via marestare of ustream (of een andere streaming dienst) kijkt dus dan kunnen er ongestoord lekker veel mensen meewaken

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:15

_Patrick_ schreef:

tooske hoe gaat het?

Hij doet het nog! Ligt nu wel aan de bloedtransfusie van een anders hond veel bloed verloren. Net iets gegeten en gedronken dus er is hoop!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:29

Hoop dat het goedkomt tooske! Duimen draaien voor jullie!

CC Ik snap er ook nog steeds niets van... Camera waar wij proef voor moesten draaien was in de lucht met 3g netwerk want er was met geen andere mogelijkheid te werken(ook niet met uitbreiders) omdat wij een ijzeren stal hebben en daar de verbinding dus wegvalt helaas.. Ik wil nu ook iets anders als 3g maar snap er zelf helemaal niets van :P Heb gedacht om toch met een kabel te werken maar volgens mij is dat best duur...

Jammer dat er geen camera's zijn die je ergens in een stopcontact doet en gelijk door seint na je computer op een of andere manier :P

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:37

Tooske ik duim ook voor jullie!
Dustinlover haha dat zou een mooi systeem zijn.
Ik wil ook een camera maar kan ook niet via internet van stal eigenaar

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:43

Succes Tooske, eten en drinken is iig wel heel goed teken +:)+

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 22:55

Dustinlover schreef:

CC Ik snap er ook nog steeds niets van... Camera waar wij proef voor moesten draaien was in de lucht met 3g netwerk want er was met geen andere mogelijkheid te werken(ook niet met uitbreiders) omdat wij een ijzeren stal hebben en daar de verbinding dus wegvalt helaas.. Ik wil nu ook iets anders als 3g maar snap er zelf helemaal niets van :P Heb gedacht om toch met een kabel te werken maar volgens mij is dat best duur...

Jammer dat er geen camera's zijn die je ergens in een stopcontact doet en gelijk door seint na je computer op een of andere manier :P

Is er in de stal (of er pal naast) geen stopcontact?
Zo ja zit de stal qua stopcontacten op 1 groep/meter met de plek waar je internetmodem staat?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:11

CrazyCat schreef:
Dustinlover schreef:

Is er in de stal (of er pal naast) geen stopcontact?
Zo ja zit de stal qua stopcontacten op 1 groep/meter met de plek waar je internetmodem staat?

Er is zowel binnen als buiten de stal een stopcontact.. maar ik zou niet weten of die ook op de modem zit aangezien wij dit stuk huis huren en op de modem van de verhuurder zitten.. Ze hebben het hier geprobeerd met een zo'n internetverlenger en ook echt een groot kastje toen speciaal voor gekocht. niks werkte :(

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:56

Tooske schreef:
_Patrick_ schreef:

tooske hoe gaat het?

Hij doet het nog! Ligt nu wel aan de bloedtransfusie van een anders hond veel bloed verloren. Net iets gegeten en gedronken dus er is hoop!

Duimen blijven draaien!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:58

Volgens mij kan je camera eerst de beelden op je pc kijken vandaar uit gaan ze uploaden via internet zo is het mij wel een keer uitgelegd.