welke cam is het leukst om naar te kijken op dit moment???
Animal
Geplaatst: 28-04-12 22:02
Snackie schreef:
veulen in hurkzit? dan hebben ze de achterbenen zoals een mens in hurkzit zit? glijdt dat dan niet gelijdelijk goed als ze door het geboortekanaal gaan?
Hier heb ik nog een link over verlossingen en veulens in hurkzit, is namelijk een lang verhaal dus heb even een link opgezocht
Viel net bijna in slaap toen ik langzaam besefte dat ik een galopperend paard hoorde, duurde ook nog even voordat ik doorhad dat 't dus een low alert was :p
Ziet er idd wel uit alsof het snel gaat komen, maar manman wat een gedoe met al dat inzwachtelen....
mensen ik ga naar bed hoor, na Joy wil ik liever niet nog iets mis zien gaan. En aangezien het tot nu toe nog niet zo soepel verloopt... trusten en hopelijk komt het goed met merrie en veulen
Ja ik las het. Echt een nare nacht vannacht brrr. Belde Mariska nog zo vrolijk om te zeggen dat het kwam en dan dit.
Essie73
Moderator Algemeen
Geplaatst: 29-04-12 01:37
Ja drama. Ik besef me steeds meer dat ik zo ontzettend veel geluk heb gehad met mijn eigen maidenmerrie. Zij heeft het helemaal alleen gedaan. Heb naderhand van dichtbij mee gemaakt hoe het fout kan gaan Brrr (bij 1 de merrie zelf overleden, en bij de ander was het een tweelingdracht, tijdens de bevalling bleek dat 1 niet volgroeid was en de ander heeft maar even geleeft). Respect dan ook voor iedereen die besluit z'n paard te laten dekken. Ik durf niet meer....
Nu ik het stukje heb gelezen over de hurkzit, vraag ik me af of er dan bij de merrie vanmiddag ook te snel is ingegrepen. Toen ik er naar zat te kijken dacht ik wel 'tjee wat een gesjor gelijk'... Maarja vanachter je laptop kan je er natuurlijk weinig over zeggen.
Het blijft de natuur en meestal gaat het dan ook goed. En zorgen dat je dier veel buiten kan en het lijf lekker in beweging blijft dat doet vaak ook goed.
Hier ook met onze merrie die ook maiden was gehad maar dat was ook echt een bevalling uit het boekje. Ik zou het wel weer durven maar gewoon goed waken ik zette mijn wekker toen elke nacht om het half uur. (vanaf de tijd dat het uier er klaar voor was dan) En het blijft natuurlijk altijd een risico. Zelfs merries die al jaren veulens krijgen kunnen dit meemaken.