[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

quintusgl

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:04

veel sterkte Marije, moet er niet aan denken!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:26

@MarijeR Ik weet precies hoe je je voelt.
Onze hond hebben we afgelopen woensdag moeten laten inslapen, mis haar ook ernorm Huilen Huilen Huilen

Had haar vanaf dat ze 4,5 week oud was en nog goed 5 weken de fles gegeven, helaas is niet ouder geworden dan bijna 8.

Ook ik moet een hoop bij gaan lezen, sinds mijn laatste bezoekje hier in de topic, ik ga me best doen, maar heb net als Marije niet echt veel puf om bij te lezen ( ik loop door ook nog andere omstandigheden goed 12 pagina's achter )

Ik zal proberen om me neusje wat vaker te laten zien hier.

Verder nog weining nieuws over me zwangere stalmus, alla Skippybal. Het groeien in de breedte lijkt nu even gestopt te zijn, waar ik heel erg blij mee ben en het stappen onder de man, pakt ze goed op, ook het nageefelijk stappen, zo kan ik haar toch nog wat aan het werk zetten.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:53

Heel veel sterkte MarijeR.

Ik merk bij farita nu toch dat de hormonen wat drukker worden, lol. Ze word steeds pissiger met het op en af doen van zowel deken als zadel. Hihi, ze werd net al boos toen ik naar d'r zeide liep om te poetsen. Terwijl ze het poetsen zelf nog wel heerlijk vind. Gek ding.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:54

Daan_Ordeal schreef:
Twinklebel ik vind het een leuk paard Lachen Ze lijkt hier lekker te lopen. Wat heeft ze voor blessure?

Kreupel vanuit de gewrichten in de voorbenen, foto is goed, scan is goed, waarschijnlijk heeft ze te dunne gewrichtsvloeistof, waardoor de boel bij arbeid geïrriteerd raakt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 11:26

Sjoert schreef:
Faust?!

Aaaah wat erg!
Heeft ie een "mooie" dood gehad?

Ik vond Faust altijd leuk!

Hoe is het met dirk?

Vorig jaar was Faust al een keer geopereerd aan een tumor aan zijn pootje en werd er een teentje geamputeerd. Helaas was het een erg agressieve vorm van kanker en dit type komt vaak terug als uitzaaiing in de longen.
Een hele tijd is het goed gegaan maar helaas werd Faust een week of 3 wat kortademig en hoestte af en toe wat. De DA dacht eerst aan kennelhoest omdat het nogal heerst hier in de buurt maar een AB kuur hielp niet.
Nog een andere AB kuur geprobeerd maar ook dat hielp niet dus werd hij doorverwezen naar de kliniek waar hij vorig jaar ook geopereerd was, om longfoto's te maken.
Inmiddels kon hij geen eten meer binnen houden maar hij was nog wel vrolijk en wilde zelfs nog wel wat spelen met de bal, al ging dat bijna niet omdat hij behoorlijk benauwd werd.
Normaal gesproken als een hond daar komt met deze klachten, zijn er stipjes op de foto te zien wat tumoren zijn maar de DA schrok want zijn longen zaten helemaal vol. Ze was verbaasd dat hij nog zelf kon lopen...
Ze konden niets voor hem doen en hij zou binnen een paar dagen gewoon stikken als er niets werd gedaan...
Ik heb hem daar in laten slapen, rustig op schoot...

Pfff... ik word echt helemaal gek van de stilte in huis en op stal... Geen getrippel om me heen, geen hond die voor m'n voeten loopt, geen warm lijfje dat 's avonds op schoot ligt, niemand die achter me aanrent als ik de keuken in loop (in de hoop op een koekje)...
Al kan een ander hondje nooit Faust vervangen, toch ga ik op zoek naar een nieuw pupje want die stilte is om gillend gek van te worden...

Met Dirk gaat alles goed, nog net zo debiel als altijd. Hij is geestelijk op 4 maanden blijven steken Haha!
Op zijn manier probeert hij mij wel op te vrolijken maar ik kan moeilijk weer bij m'n ouders in trekken Knipoog

Freya, ook jij heel veel sterkte... Ach gut

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:12

@ Marije: Heel veel sterkte!!!!!
@ Amandake: Lekkere beesten zijn het! En wat een geweldige pup's!

Ik heb dit jaar een maiden.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:24

Hallo!

OOk ik meld me maar ween eens! Marije sterkte!

Pompom (Jus de Pomme) is alweer over de helft! 6 april is deze dame uitgeteld van Berlin... Alles gaat volgens het boekje! Pom is net weer op stal omdat haar maatje (niet drachtig, maar moet er in Februai aan geloven) ziek werd... Anders hadden ze mooi nog een tijd buiten kunnen blijven.

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:32

sterkte marije!

Schiet al mooi op, Iorr!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 12:35

( ik weet dat ik off-topic is )

Ik zal mijn verhaal van me Lieve Freya ( zo heet me lieverd ) vertellen.

Zij is vorig jaar december geopereerd aan een melkkiertumor. Deze operatie is goed verlopen en voor 99% was dit K. Alles was weg gehaald en er waren geen uitzaaiingen.
Echter werd ze afgelopen zondag ziek, zaterdag nog gewoon spelen en zondag wel willen eten , alleen alles kwam er weer uit, incl het water wat ze dronk.
Op maandag speciaal voer gehaald en dat bleef netjes binnen.
Dinsdagavond wou ze niet meer eten, en als Freya niet meer wil eten is er echt iest aan de hand, want zij deed altijd een "moord" om aan eten te komen.
Dus naar de dierenarts. Ze vermoede dat er iest niet goed in de buik zat, want ze was vanaf zondag tot aan dinsdag goed 6 kilo afgevallen.
Ze kreeg een prikje om de misselijkheid tegen te gaan en dat heeft geholpen. Het voer bleef netjes binnen en ze knapte wat op.
We moesten de volgende dag terug voor een foto.
De dienstdoende dierenarts ( en die ken ik al heel erg lang ) voelde aan haar buik en hij vermoede dat ze een fikse ontsteking in haar baarmoeder had, dus een noodoperatie.
Freya achtergelaten ( en zij nam afscheid van me, wat ze bij de eerste operatie nooit gedaan heeft ) Ik was nog geen 5 minuten op me werk toen de telefoon ging.
De dierenarts had slecht nieuws, Freya had leverK. In de ergste vorm, haar lever was 2 keer zo groot en haar milt 10 keer zo groot als normaal. Er was helaas niks meer aan te doen. De keuze om haar in de narcose te laten gaan was moeilijk beslissing, maar wel een om haar meer pijn te besparen.
Onze dierenarts kan zich nog niet voorstellen dat ze tot aan het weekend goed gefunctioneerd heeft.
Tot de minuut dat ze opereerd werd, was ze vrolijk en allert. Onze lieve schat heeft zich voor ons weg gecijferd, typisch een Rottweiler.

Mochten jullie een foto willen zien van haar, spiek dan even in me profiel.

Freya hebben we laten cremeren en we hebben haar afgelopen zaterdag weer opgehaald, ze is weer thuis. Veel mensen vinden dat een raar idee. Maar voor ons geeft dit rust.
Samen ( mijn man en ik ) hebben we er nu wel vrede mee dat we de juiste beslissing genomen hebben. Ondanks dat ik er nog 2 andere honden heb, missen we haar enorm.

Klein detail, Freya is bij ons komen wonen vanaf dat 4,5 week oud was en hebben haar goed 5 weken nog de fles gegeven

Gisteren nog bij me zwangere stalmus geweest. Zij maakt het prima met haar dikke buik. Lekker vrolijk zolang er geen ander paard in haar buurt komt.
zal binnen kort weer eens foto's spammen van haar.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:52

Pff Freya bij het lezen van je verhaal moet ik ook wel even slikken...Ze heeft nu in ieder geval geen pijn.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:03

marije, ik ken Faust maar al te goed. Jullie waren de spreekwoordelijke, twee handen op een buik. Ja

Ik kan me goed voorstellen dat je een nieuwe zoekt. Het is dan wel een nieuwe, maar geen nieuwe Faust.

Freya Ach gut

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 14:18

Wat sneu Freya..... Ach gut

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:49

Marije en Freya, wat een vreselijke verhalen. Heeft me gister wel wat gedaan denk ik, heb vannacht gedroomd dat mijn hond ook dood ging. Wat ik in mijn droom voelde, voel iknu nog. Kan me jullie verdriet zo voorstellen. En freya, de as meenaar huis is niet raar hoor, laat anderen maar lekker denken!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:34

pfff, kippenvel verhalen, wat verschrikkelijk, toch zo onverwacht... nogmaals heel veel sterkte.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:40

Marije en Freya, veel sterkte met het verlies van jullie maatjes Ach gut

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:33

sterkte met jullie verlies meiden....ik heb vorig jaar oudjaarsdag mijn kat verloren..

als iedereen hier nu aan het vertellen is kan ik het net zo goed ook doen..

mijn ouders hadden vroeger een kitten genomen.
een rode poes met rode ogen(exact dezelfde kleur als de vacht)
ze heette minou
anderhalf jaar later ben ik geboren...dus de kat was al anderhalf jaar in de familie toen ik mijn entree nam.
ben samen met de kat opgegroeit....19 jaar lang...

vorig jaar oktober,op 19 jarige leeftijd,verdween minou....ze bleef 2 weken weg..
ik kwam op een dag uit school en toen zat ze ineens in de kamer.
ze was weer teruggekomen....duidelijk was wel dat ze in die 2 weken ergens een hersenbloeding had gehad..ze was heel onstabiel en zwaaide met der achterpoten....naar de dierenarts gegaan...was niets heel ernstigs,we moesten maar afwachtten.
ze is altijd beetje onstabiel gebleven,het ging niet over maar ze had geen pijn ofzo

rond kerst had ik met mijn vader gepraat,merkte dat die kat soms uren achtereen naar de muur zat te staren en niet bewoog.
ze was ook bijna doof.
en hoewel ze goed at en dronk werd ze wel magerder..
dus met mijn pa gepraat en verteld dat ik zat te overwegen om der te laten inslapen....ze was gewoon op.
niet zo gek eigenlijk voor een kat van 19,5 jaar oud.
wij overlegt met de dierenarts en die wou ons wel helpen.
eerste week van januari zou het gebeuren.
maar uiteindelijk toch op oudejaarsdag gedaan,31 december 2007.
ze had zowiezo last van extreme stress met oudjaar.
en dat hield ook dagen aan...vandaar de keuze haar dit niet nog 1 keer te laten doormaken.

bij de dierenarts aangekomen een en al steun omdat ze minou al heel lang kenden ook.
maar was de juiste beslissing...heb er geen spijt van en had er eigenlijk al meteen vrede mee.

ze zou ergens halverwege mei 20 jaar zijn geworden...een respectabele leeftijd

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 22:38

Marije en Freya, veel sterkte
hier was het begin juni ook zo maar de nieuwe pup, verzacht enorm veel, ze eist alle aandacht en doet ons weer lachen, wij hebben de juiste beslissing genomen door een nieuwe te nemen alhoewel we beiden overtuigd waren nooit nog een hond te nemen Lachen

ons jenske is nog steeds dik maar toch langzaam nog dikker aant worden, zou ze stiekem toch... Lachen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:17

Mij viel ineens op hoe dik Doortje al is! Ze liep recht van me weg en vanaf de achterkant is ze toch wel duidelijk drachtig nu!
De rest van de dames vind ik nog steeds meevallen en die zijn verder

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:25

Wat een verhalen hier allemaal! Veel sterkte..

Ik had gisteren een mijlpaal, 200 dagen! Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:28

gefeliciteerd sokje Knipoog

Hier alles zijn gangetje....allemaal rond en gezond !
Morgen is Bibi op dag 200 , begint toch vooruit te gaan nu Lachen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:55

Zo, dat schiet al op Amandake!
Neon begint richting de helft te lopen geloof ik.
***Spiekt naar Nicole's onderschrift***
Ja, morgen zitten we op de helft. Ja

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:59

Hier ook een mijlpaal vandaag, Dana is op de helft van haar dracht, 170 dgn.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:00

Hier een mijlpaal van 80 dagen Haha! (althans, ik denk dat ze nog steeds drachtig is).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:32

Marije en freya Ach gut Ach gut

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 13:47

Wat een trieste verhalen allemaal zeg. Het is nooit leuk om een dier te verliezen...

Scum 80 dagen is nog niet veel zeg! Is het zo laat pas gelukt?