Ik ga vandaag even tegen haar vertellen dat ik het erg leuk zou vinden om samen met Mac en Koekiesgek in spanning te zitten zodat we elkaar met z'n 3-en kunnen steunen. Zal mij benieuwen of ze er zich iets van aantrekt
Whoa Barb! Ze heeft al een puntbuik!! Hoe ziet haar uier er uit??
Nog steeds zo
dit is een fotootje van vorige week, heb nu ik hier naar kijk wel het idee dat haar spenen iets meer gevuld zijn. Toen ik vanochtend voelde waren ze wel iets harder en je kan ze nog maar een klein beetje opzij vouwen
Ik vind het allemaal wel grappig om te lezen.. Al die stress, uiers en harsdruppels.. Gelukkig heb ik hier dus nooit op gerekend.. niet op de uier en niet op de hars.. Mijn merrie had lang niet zoveel uier.. En al helemaal geen hars of melk of iets.. Ze kreeg kringen om haar uier een dag van te voren en dag later lag Vienna ernaast... Zolang je weet dat je merrie wel veel uier krijgt.. en wel hars en dergelijk kan je dr wel op rekenen... Maar mijn verhaal bewijst maar dat dat dus lang niet altijd hoeft.. (en het is maar goed ook dat ik daar niet op gerekend had.. anders had ik het een en ander gemist)
Ik heb nog eens zitten rekenen maar ze hoeft nog maar 8 dagen en dan zitten we op 340. Overmorgen zouden we op 11 maanden zitten. Tja ik heb geen flauw idee of ze harsdruppels krijgt, hoe vol haar uiers lopen of wat dan ook. De vorige eigenaresse kon het zich ook niet meer echt herinneren jammer genoeg.
Even een vraagje; mijn veulen is nu 1 week oud, wanneer kan ik weer gaan rijden. Ik wil het graag weer een beetje gaan oppakken omdat we op een moment gestopt zijn dat het echt super goed ging. Moet zeker nog even gaan wachten omdat mijn merrie uierontsteking heeft/had (het is bijna over)
@Pasha: Ten eerste van harte gefeliciteerd met het veulen van Verona en ten tweede gecondonleerd met het veulen van Pasha (ga zo het verhaal lezen) Wat vreselijk dubbel zo zeg! Echt naar... Heel veel sterkte
@Youngster: Jezus wat een naar bericht Oh wat vind ik dit erg zeg! Je kleine meisje zo moeten zien lijden en haar oog moeten amputeren... Ontzettend veel sterkte gewenst van mij
@Amandake: He wat sneu voor Romy zeg Ik zou het ook verschrikkelijk vinden om die hengst zo tekeer te zien gaan tegen mn merrie. KI is daarom ook een goed alternatief. Geef Romy maar n dikke knuf van me! En Beauty niet dragend waarschijnlijk maar dik uiertje van vorige veulen nog? Mhhh zie dat uier idd geslonken is... Balen zeg! Maar ik liet in jou situatie denk ik toch nog n keer opvoelen. Om zekerheid te hebben.
@Niezz Ik ben begonnen bij 10 dagen omdat mijn merrie barste van de energie en mijn veulen toch heel zelfstandig was.. Hoe dit zit bij merries die uieronsteking hebben gehad weet ik niet
Ik denk niet dat ik het veulen in stal achter laat, eerst neem ik hem een tijdje mee ik rijd dan gewoon in het weiland bij ons. Later ga ik dan weer in de bak
dat is natuurlijk waar je zelf voor kiest.. Mijn eerste veulen 3 jaar geleden heb ik 1 keer meegenomen met rijden.. Dit is zo vreselijk slecht bevallen.. Veulen steeds voor de voeten.. andere kant op rennen.. Mams totaal niet ontspannen.. Zonder veulen is ze de 1e keer wat druk maar daarna heerlijk ontspannen.. Voor mij geen veulen tijdens het rijden erbij
Youngster: Wat verschrikkelijk! Wat een vreselijke dag is dat geweest. Maar idd toch is je meisje er nog en als ze hier doorheen is kan ze zich straks echt goed redden met maar 1 oog, daar moet je je echt aan vasthouden in deze nare tijd!
Pasha: Wat ontzettend zonde! Zo'n mooi diertje en dat het dan niet mag leven. Succes met de merrie, hopelijk komt ze er verder zonder problemen doorheen.
Koekiesgek nog steeds geen veulen?? Pfff, dat is ook wat, die moet echt nodig een dagje slapen.. Besluiteloze merries ook.. kom op treasure! Is leuk hoor zo'n lieve baby!
Copper ook nog niks. Beterschap marije, idd een heel lastige combi, waken als je je al zo brak voelt
barb: Serieuze buik hoor, ziet er veelbelovend uit!
youngster: jeetje wat een naar bericht zeg ! sterkte..
pasha: omg wat vreselijk! en zo te horen was het een mooi veulentje.. jij ook sterkte!
koekies en marije: nog steeds niets.. hmm, vanavond dan maar?
amandake: wat sneu voor romi met die hengst, daarom doen we hier ook gewoon met ki de merries bevruchten, je weet maar nooit wat die hengsten doen.. en hoe is het met cartouche? al meerdere tekenen?