[HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19681
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:44

Oh wat sneu cp, wat ziet het er naar uit zo ook.

Knolselder ik wens je alle geluk na afgelopen jaar. Ik begrijp je heel goed, neem je tijd.

AM hopelijk komt het testresultaat met goede uitkomst.

Balko

Berichten: 1146
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 18:57

Wat naar CP!
Ziet er ook naar uit. Hoe ver was dit veulentje ongeveer?

cp112

Berichten: 14752
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:02

Dat weten we zo niet helemaal omdat we niet weten van welke merrie :=
Maar er zat nog niks aan qua haar of pigment en het was ook niet zo heel groot

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:03

AM Bedankt voor het delen van de foto's. Fingers crossed dat WT fit blijft en dat de uitslag negatief is voor Rhino. Je hebt pech aan alle kanten. Sterkte

Muronia Ze heeft een behoorlijke buik!!. Ziet er rond en gezond uit!

CharmFaith Ook al een behoorlijk buikje. Leuk dat je het nu gezien heb. Ik heb tot nu alleen een paar mini kleine bobbels gevoelt.

Nobel Fijn dat alles goed is gegaan. Altijd spannend toch het vervoeren van hoog drachtige merrie.

Knolselder Lekker stel.

CP Pfff. Dat is al een groot veulen! Fijn dat de merrie wel fit is maar het blijft een verdrietig iets. Lijkt me echt vreselijk om dit te moeten vinden. Sterkte.

kiki1976

Berichten: 16923
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:06

CP wat ongelooflijk balen zeg, dat maakt het fokken er niet leuker op

Balko

Berichten: 1146
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:08

cp112 schreef:
Dat weten we zo niet helemaal omdat we niet weten van welke merrie :=
Maar er zat nog niks aan qua haar of pigment en het was ook niet zo heel groot



Oh ik dacht dat van de 6 er 5 uitgesloten waren en dus de onvangbare de enige overgebleven was die t kon zijn..

cp112

Berichten: 14752
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:23

Balko schreef:
cp112 schreef:
Dat weten we zo niet helemaal omdat we niet weten van welke merrie :=
Maar er zat nog niks aan qua haar of pigment en het was ook niet zo heel groot



Oh ik dacht dat van de 6 er 5 uitgesloten waren en dus de onvangbare de enige overgebleven was die t kon zijn..




Daar ga ik van uit maar je zal zien dat een van de 2 lege merries iets uitgespookt heeft := de wonderen zijn de wereld nog niet uit

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 19:49

Seven Hoe is het met je merrie? Nog veranderingen? Nog een weekje en dan is ze veilig als ik het goed onthouden heb *\o/*

Balko Dat is idd minder ideaal als het ene veulen vroeger is als de rest. Ga je de merries van in juni opnieuw dekken of wacht je een jaar? Ze is ook al goed optijd met een uier aan te maken *D

AM_horse het blijft echt enorm k*'t als ze verwerpen ;( . Gelukkig lijkt wild thing inorde. Ik duim mee dat ze gewoon nog fijn veulens kan krijgen. Sneu dat dat net bij haar gebeurt terwijl zij zo fel is met dr veulens :(:) Wat een af veulen is het al met dat aantal dagen dracht. Ik snap volledig dat je er mentaal even door zit :(:)

Happy_hippie Wat leuk dat je het veulen gevoeld hebt <3 . Hier krijgen ze nu ong 1 klein schepje (800gr). Als ze bevallen zijn worden dat 2 schepjes per dag. En als de veulens ouder zijn 2x per dag een grote schep ( ong 1,2 kg)

Muronia Ooh mooi buikje heeft veronia gekregen. Valt echt heel goed op nu *\o/*

Charmfaith leuk dat je ook beweging hebt gezien <3 is Bailey nog steeds zo rond :D

Nobel01 fijn dat Unique toch verhuisd is. Geven ze je regelmatig updates hoe het gaat?

Petraaken hier zijn sommige drachtige merries ook enorm hard aan het verhuren. Eigenlijk beginnen die hier idd altijd als eerste :+ je ziet het goed dat je merrie drachtig is :j Ze lijkt meer naar onderen te dragen als naar opzij of lijkt dat maar zo?

Kiki1976 Wat groeit Bo haar buik ineens hard zeg *\o/* . Dat paneren valt nog wel mee zo te zien. Maar ik heb hier dan ook enorme smeerkezen :+

Knolselder Wat leuk om weer foto's te zien van je dames <3 Snap volledig dat je door alle ellende van de afgelopen jaren nu minder enthousiast bent. Je hebt ook behoorlijk wat pech gehad :(:)

Cp112 Ach nee wat klote zeg bij jullie ook een verworpen ;( Welke merries denk je dat het is? Kon je iets zien aan het veulen nog?

Ciara_lady Wat leuk dat je zo met dr bezig bent. Ze ziet er goed uit zo :j



hier is Skye ( 1 van de gast merrie's) toch al wat vooruit aan het gaan kwa uier. Voor het eerst pH kunnen meten en die was 7.5. Een mooie meting om mee te starten :D
Afbeelding

En onze trekpaard merrie Saartje neemt drachtig zijn heel serieus :') Wat een buik al. En ze is pas 6 juni uitgerekend :+ Ik zal onze andere merries ook eens in de begin post laten zetten.
Afbeelding

Fleuribelle
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-02-09

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:24

Dat is balen CP112, Ook lastig dat je niet meteen wist welke merrie het was. Laat je het nog testen op Rhino?

stal_HD
Berichten: 3091
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:52

Aah Chantal dat is ook jammer. Hopelijk weet je snel van welke merrie.

Annelies ik begrijp je heel goed. Ik geniet hier ook mee met jullie vorderingen, vind het erg als het minder nieuws is, maar geniet hier thuis nog niet erg. De zorgen om mijn twee merries blijven. Volgende week gaan we bloedzuigertherapie toepassen. Hopenlijk helpt het.

Knolselder

Berichten: 4334
Geregistreerd: 28-12-10

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:55

Oh bah CP, bij jou ook al… benieuwd of je de zesde merrie nog kan opvoelen en nog drachtig is. Anders inderdaad toch eentje stiekem geweest, maar dat durven ze wel eens he _O-

Nieky wat leuk dat trekpaard. Is ze ook door een trekpaard gedekt? Of door iets anders?

Ik hoop inderdaad dat alles hier ten eerste gezond geboren wordt en daarna ook gewoon in leven mag blijven. Natuurlijk hoop ik op een bijzonder vachtje, maar dat gezond en wel ter wereld komen en blijven is zeker na afgelopen jaren prioriteit nummer 1 (ok, altijd al, maar je snapt wel)

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 20:55

CP112 ach nee.. ook niet bij jou. Ontzettend balen. Sterkte!

Lees op bokt nog 2 merries afgelopen dagen hun veulen verloren. Hangt er iets in de lucht? -O- Maakt mij wel zenuwachtiger!

Claudia wat begint ze enorm uit te dijen! Nog even en ze is al veilig !

Nieky vanwaar test je de PH met zo'n leeg uier? Ik zou er nu nog van af blijven eerlijk gezegd. Saartje is ontzettend rond!

AMhorses fijn dat WT fit blijft. Ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

CiaraLady mijne past er niet meer tussen voor de wagen :P Maar die mag nu lekker niksen. Die van jou doet het leuk in de lange lijnen! Ze lijkt al aardig rond :j

Knolselder is heel begrijpelijk. Je hebt heel wat voor de kiezen gehad. Wat een leuk stel zo <3

Kiki1976 ze ziet er echt prachtig uit. Lekker rond

Oyyo hier ook verharen. Niet alleen de drachtige, ook de Shetlanders en de (bijna) jaarlingen.

Petraaken hier ook! Ik vind het wel lekker. Lente komt er aan :P Wat is ze rond zeg!!

Hier gaat ook alles z'n gangetje. Van haar sport buik is niks meer over :P
Afbeelding
Afbeelding

Balko

Berichten: 1146
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-23 22:21

Nieky; ik ga in principe wel weer dekken.
1 merrie ga ik verkopen, ik laat de keuze bij de koper.
Als ze niet verkocht is twijfel ik om of te dekken en drachtig te verkopen en anders gust te verkopen.
Probleem is; als ze drachtig zijn ben ik zelf te nieuwsgierig hahaha.
En heb sowieso 1 merrie die erbij gaat die nu gust is.
Dan de merrie die iN maart gaat wordt sowieso gedekt.
Heb nog een merrie nu gust en in principe wil ik die gust houden, daar ga ik weer mee rijden nu. Maar als ze t werk niet fijn aanpakt kan ik er ook zomaar wat in stoppen haha.

Is het uier van de merrie ertussen nou zo mega smerig?

Kabayo, is ineens hard gegaan dan!

nieky1993

Berichten: 2087
Geregistreerd: 27-10-06
Woonplaats: Ellikom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 00:29

Knolselder Ze is gedekt door onze tinker hengst Booster. Ik snap je gevoel helemaal ivm als het maar gezond is. Wij hadden vorig jaar 1 dood veulen en maak mij nu al 10x meer zorgen dan vorig jaar. Laat staan wat jij allemaal hebt meegemaakt -O-.

Kabayo ik test omdat de uitgerekende datum niet bekend is, ze een maiden is en haar banden wel al echt super slap zijn. Bovendien heb ik al merries gehad die met minder uier bevalde :+ Dusja ik doe alles in mijn macht om zeker te zijn dat ik niks mis kwa tekenen. Overigens probeer ik 1x en als er niks uitkomt ook prima. Maar heb hier 1 merrie die standaard met bijna niks uier bevalt en PH is mijn enige indicatie dan :')
Wat zet Zilver ineens snel uit kwa buik *D Merk je ook zelf al dat ze het zwaarder krijgt?

Balko Leuke plannen dus voor dit jaar. Ik snap idd dat als je ze zelf dekt, je super nieuwsgierig ben wat eruit komt haha. Ik zou dan ook moeilijker drachtig kunnen verkopen. :D
Er zit daar wel wat vuil tussen ja.
Ik heb het grootste vuil er vorige week uitgehaald met een zachte handdoek maar ik moet eens tegoei met vochtige doekjes er tussen in gaan. Maar met vries weer en sneeuw vond ik het sneu om met iets vochtig aan haar uier te gaan peuteren :')

Kabayo

Berichten: 14157
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 00:50

Nieky ah excuus. Ik wist niet dat de datum onbekend was. Dan kan ik er wel meer in komen. Al zal er niet veel melk uitkomen nu denk ik? Zilver heeft hier 8 dagen met deze PH rondgelopen. Kan je vertellen, waren leuke nachten :+ Plakkerige melk, nam niet meer op in het papiertje, verkleurde ook niet, banden slap, uier vol..
Afbeelding
Ik kijk 7u op de camera, niks. Ik kom 8u in de stal, pasgeboren nat veulentje :+ Merries ~~}>
Ze doet qua werk niks meer. Ze past ook niet echt meer voor de kar. Verder merk ik nog niet echt dat ze het zwaar krijgt. Ze staat wel wat meer te doezelen in de paddock :z

Het is ontzettend snel gegaan. Dit was een maandje eerder..
Afbeelding

Balko

Berichten: 1146
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:50

Welverdiend zwangerschapsverlof <3

Nieky, ik zou mezelf niet kunnen beheersen met zo’n uier. Love it, eer van je werk hahaha

jennyk
Berichten: 3619
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:35

cp112: hopelijk kom je er snel achter welke merrie er heeft verworpen. Sterkte!

kabayo: Zilver is echt snel gegroeid!

Goldy verhaart ook al heel erg. Was vorig jaar ook al rond deze tijd. De andere 2 verharen nog niet.

baudyh

Berichten: 4304
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 11:51

Heeft iemand hier de camera’s van Bascom op stal. Ben me aan het oriënteren om 3 camera’s aan te sluiten op stal zonder WiFi.
Dit lijkt me een mooi systeem.
Vroeg me af of iemand deze ook heeft ?

EllyC

Berichten: 8159
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:07

Ik heb gelukkig nog net wifi op stal en ben zeer tevreden over die van de action.

Voor de wei zoek ik er nog wel 1 op simkaart en accu/zonnepaneel. Kennis kwam met die van Reolink GO pt plus.

cp112

Berichten: 14752
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:09

baudyh schreef:
Heeft iemand hier de camera’s van Bascom op stal. Ben me aan het oriënteren om 3 camera’s aan te sluiten op stal zonder WiFi.
Dit lijkt me een mooi systeem.
Vroeg me af of iemand deze ook heeft ?


Ja wij al jaren. Werkt heel fijn.
Al loopt onze wel op wifi (of kabel dat weet ik niey zeker meer)

baudyh

Berichten: 4304
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:21

cp112 schreef:
baudyh schreef:
Heeft iemand hier de camera’s van Bascom op stal. Ben me aan het oriënteren om 3 camera’s aan te sluiten op stal zonder WiFi.
Dit lijkt me een mooi systeem.
Vroeg me af of iemand deze ook heeft ?


Ja wij al jaren. Werkt heel fijn.
Al loopt onze wel op wifi (of kabel dat weet ik niey zeker meer)


Hij loopt gewoon op stroom meer niet.
Stekker in het stopcontact en klaar ( zo ongeveer)
Ontvanger moet dan ook op het stroom)

EllyC

Berichten: 8159
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:32


baudyh

Berichten: 4304
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:47


EllyC

Berichten: 8159
Geregistreerd: 18-12-07

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 12:55

maar dan heb je toch altijd simkaartje nodig?

OYYO

Berichten: 235
Geregistreerd: 30-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 14:27

baudyh schreef:
Heeft iemand hier de camera’s van Bascom op stal. Ben me aan het oriënteren om 3 camera’s aan te sluiten op stal zonder WiFi.
Dit lijkt me een mooi systeem.
Vroeg me af of iemand deze ook heeft ?


Ik, via kabel. Is een investering maar altijd beeld en top kwaliteit