[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Symke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:34

Dat zijn wel heel veel mogelijkheden qua kleur!!!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:44

Dan zijn mijn kleurkansen maar saai :+ Zwart, vos of bruin, al dan niet met het schimmelgen :')

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 14:44

Super leuk de kleur kansen!

Ik heb kans op :
Bruin
Vos
Zwart
En dan 50% kans op crème gen.

Dan smokey black
Valk
Of Palomino

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:17

Hmmm hier maar 2 smaken, bruinbont of zwartbont :D

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 15:35

De rest is ook heel wat minder hoor :+
Mijn eigen hengst is vos en dan heb ik een zilvervos dun bont schimmel merrie en een silvervos bonte homozygoot voor bont. Dus sowieso 1 vosbonte (al dan niet met zilver) en eentje waar ik vos met dun, bont, zilver of bont kan krijgen. Maar als die schimmelt zie je dus ook niets meer haha.

Andere is zwart x vos dus ook kans op zwart, vos of bruin maar wss toch wel weer een vos haha!

MukiwaCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 16:13

Hier niet zoveel kleurtjes verwacht maar wel 4 mogelijke patronen :)
De kleuren zijn bruin en zwart
Patronen: effen, bont, appaloosa of pintaloosa

Alles is prima zolang t maar gezond is :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:01

Swarovski is volgens mij zwart few spot, weet alleen niet of hij een vos gen heeft. Als hij voskleurige nakomelingen heeft wel.

Zelf is mijn merrie genetisch heterozygoot zwart, agouti en appaloosa en met een vos hengst (kans op homozygoot agouti is bijna uitgesloten) kan ik dus vos, bruin en zwart krijgen, al dan niet met appaloosa kleur.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 17:03

Zo dat zijn nog al wat mogelijkheden Luna! _O-

Voor dit jaar was het hier niet zo spannend, 100% kans op een palomino (cremello x vos). :+
Enige spannende was, was of het een merrie of een hengst zou zijn en hoeveel wit erop zou zitten...

Dankjewel Setteli! <3
Ik ken wel wat nakomelingen van P&P die ook best wel wat wit hebben, dus misschien toch van hem? Op vos zie je sowieso vaak wel meer wit dan op bruin (bij P&P dus valk), misschien dat dat ook mee telt. Eigenlijk wel jammer dat er relatief weinig nakomelingen van hem zijn, maar die er zijn zijn wel echt leuke dieren!

Ben in ieder geval heel benieuwd naar jouw veulen volgend jaar! Mr. Right fokt echt zo'n fijne pony's, één van mijn favoriete pony hengsten en ook één van de weinige die zo veel souplesse en lossigheid heeft en doorfokt. Bij jouw merrie zit nog paard achter toch?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:04

https://images.app.goo.gl/5vS5XRNLtDpw4JnYA

Dit is de hengst waar ik mee gedekt heb...merrie is gewoon vos met veel wit, geen sabinogen. Hengst is heterozygoot.
Ik hoop stiekem dat hij zijn eigen "kleuren" doorgeeft, ik vind t prachtig!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:09

Ik krijg een vos. _O-

JoSav

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 18:16

Cynthia82 schreef:
Welkon JoSav! Ik ben weer heel benieuwd!

*\o/* Dankjewel.
Ben ook heel benieuwd of je komend jaar een kopietje is gegund, maar dan een merrie. <3

Lees hier weer diverse waarbij het op de valreep nog is gelukt of toch nog een keer proberen. Spannend, zeg.

Heel erg balen dat het anderen toch niet gegund is, helemaal als het ook nog eens veel geld gekost heeft. |(

Ik had vorig jaar geluk met een goede gust regeling dus bleef onder de 1500 euro (denk ik, want heb niet gerekend), maar jaar ervoor ruim 5000 euro en een lege merrie. |( Dat steekt inderdaad behoorlijk.

:(:)

Leuk dat er zoveel diversiteit is hier, ook qua kleurtjes.
Ik moest zelf erg wennen aan het vele wit van mijn vorige veulen. Had ik niet verwacht. :')

Maar vind het eigenlijk ook wel mooi. Zoals bij dat hele knappe palomino veulen van Quir. :wow:

Gave hengst, charisma. Bloody shoulder?

Cioccolato: Een mooie rooie, zeker met weinig wit, vind ik wel bijzonder. Maar die komen binnen mijn ras niet veel voor dus ik ben wel bevooroordeeld. :D (Al heb ik ivm verkoop liever een andere kleur voor mijn veulen, iets commerciëler, maar we gaan het zien…)

Tot zover mijn poging tot bijlezen. :o

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 19:05

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 20:17

Ik verwacht een ruin bonte volgend jaar, mama is homozygoot zwart met agouty daarom dus bruin en heeft geen aftekeningen. Ze heeft een kopie gegeven van zichtzelf alleen dan met kol en sneb en een appaloosa veulen met kol en 2 witte voetjes (naast zijn witte vlekken op zijn kont). Nu dus een bruin bonte in de maak ;)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 21:32

Zou ik mij hier ook mogen melden? :D
Heb nog lang niet alles gelezen maar zal dit zeker nog even doen.

Lees in ieder geval dat ik niet de enige met een Appaloosa ben, super leuk.

Onze NAS merrie Stip (officieel Miss Ori van Pippi’s Farm, denk dat jullie wel snappen waarom we haar anders noemen…) is drachtig van de springhengst Ibolensky.
Voor Stip haar tweede veulen. Toen we haar als 2,5 jarige puppy kochten bleek ze uiteindelijk ook drachtig te zijn. Dus bevalling en opvoeden van een veulen meegemaakt, maar het hele proces er voorafgaand van niet. Dus dit wordt ons eerste zelf gefokte veulen!
We fokken het veulen voor onszelf, ongeacht wat Stip (en Ibolensky) er van bakt.

Stip is een 11 jarige NAS merrie, haar vader is Orinoco (in bezit van bokker Rink) en vader van moeder is Zip’s Jewel. Ze is 1.63m en vos roan panterbont.

De dame in kwestie
Afbeelding

En nu ga ik even flink bij lezen!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-21 23:04

Creatieve naam wel hoor :))

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 01:50

Sorry ik was even een paar dagen niet heel actief. Heel druk gehad met werk, keuring enz

Toch nog twee die een nieuwe ronde hebben geprobeerd. Klonk bij allebei wel positief.
Waarom was negro eigenlijk niet meer beschikbaar?

Welkom nibbitlotus

Charisma. De hengst is gewoon schimmel. Je ziet wel vaker dat ze vlekken hebben. Ik heb ook een schimmel merrie met een vlek :j

Heel veel kleurkansen voorbij zien komen. Super tof

Sammie heeft het meeste kans op een zwart veulen. Ik weet niet of Nashville vos draagt, anders is hier ook kans op.

Nigrante kan in combinatie met White dream. Valk en Palomino geven. Augouti is nog niet getest wellicht ook kleine kans op smocky black

Wild Thing kan in combinatie met White dream enkel Palomino geven

Sammie had een uier ontsteking. Ze heeft hier antibiotica spuiten voor gehad. Het lijkt nu beter, maar vindt het nu wel weer even spannend of alles nog goed zit. In september laat ik alle merries nog een keer controleren.

Langzaam maar zeker tellen we door
Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 07:19

wat leuk al die verschillende kleurkansen in dit topic! Bij Goldy zal het ws palomino of cremello worden en als Picture drachtig is, valk.

nibbitlotus: welkom

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:51

AM-horses: dat ie "gewoon" schimmel is wist ik ja, komen ook veel "gewone" schimmels van. Ik hoop gewoon dat als t hier een schimmel wordt hij misschien zen gave vlek zoi doorgeven, maar dat zal dus puur toeval moeten worden :+ als "het" maar gezond is zijn we al een heel eind!

Welkom Nibbitlotus! Speciale merrie, zou wel leuk zijn als je een mini-stip zou krijgen!

Hier nog 270 dagen te gaan...:D

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 08:56

Cioccolato schreef:

De ringmeesters waren er vaak wel blij mee :')

Charisma; stiekem hopen we daar natuurlijk wel een beetje op inderdaad :j

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:50

Bij mij is de kleur niet zo spannend.
Bruin bont of zwart bont :+

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 09:52

Saaaist hier :D. Zwart en ik hoop op helemaal geen aftekeningen :)

(En volgens de dierenarts is het een hengstje). En toch vind ik het allemaal super spannend.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:32

Die aftekeningen mag je dan hier wel heen sturen. Ik zou graag veel willen zien :))

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 10:32

NibbitLotus schreef:
Cioccolato schreef:

De ringmeesters waren er vaak wel blij mee :')

Mijn vos kleurige merrie heet in de mond Vos. Op concour wel anders. Maar ik vind mezelf ook erg creatief {:}

Saradominnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:35

Ik moet nog redelijk wat terug lezen van afgelopen week maar mijn merrie is vandaag eindelijk drachtig gescand op 15 dagen *\o/*

Dit was de 3de cyclus, 10 dagen aan de regumate gestaan, dag 11 hengstig gespoten, dag 14 gescand maar niet hengstig, dag 15 zag ik haar ineens beginnend hengstig dus dag 16 weer komen scannen maar baarmoeder was nog niet hengstig zat wel een ei, dag 18 kwamen ze opnieuw scannen zat een mooi groot ei en baarmoeder was nu wel hengstig, dag 19 is het ei smorgens afgespoten en savonds geinsimineerd, dag 21 was het ei weg en nu 15 dagen later na insimineren dus drachtig!

Oja we hebben ook een hengstenwissel moeten doen en nu gelukkig drachtig nu in spanning afwachten tot rond de 35 dagen scan voor een kloppend hartje.

Ik ben super blij _/-\o_

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-21 11:40

saradominn: gefeliciteerd! *\o/*