Cio, dat is altijd een fijn bericht. Ik moet ook nog deze maand scannen voor gust.
AM, ik rijd de merrie nu ook nog fanatiek op Z niveau. Gelukkig volgende week nog een zomerse week. Ik laat haar wel bloot, als het begin volgend jaar koud is vind ik jas afpakken zo sneu.... En veulen en merrie met deken vind ik veel te gevaarlijk. Dan stap ik straks wel wat langer uit en pas ik mijn trainingen aan.
Knolselder
Geplaatst: 11-09-20 07:28
Gefeliciteerd Cp!
Ik duim, opgepast flauwe woordspeling , voor groot nieuws straks (ik ben geen ochtendmens)
Knappe dame floripori. Idd een heel klein babybuikje
Is geen merrie van mij maar van klanten. Ik hoop voor hun ook heel hard dat het lukt. Merrie heeft op regumate gestaan en dan hengstig gespoten. Was al ruim een week geleden en eitje groeide niet mooi. Maar nu komt er eindelijk schot in de zaak dus laten we hopen!
Cynthia82
Geplaatst: 11-09-20 21:32
De smid is vandaag geweest voor Fi en heeft heel sterk het vermoeden dat het een zweer is, zeker gezien de mate van kreupelheid. Alleen kan hij nu niets vinden. Ze staat nu in nat verband dat ik nat moet houden en na het weekend hebben we weer contact.
Ik heb ook aan hem gevraagd of ze nog wel Metacam moest krijgen, omdat dat ontstekingsremmend is en met een zweer wil je juist dat hij verder groeit. Dat was precies wat hij ook wilde zeggen. Dus geen Metacam meer en ik heb haar vanavond naar stal gebracht (1,5km lopen). Op haar stukje wei stond ze best onrustig, beetje heen en weer proberen te lopen en juist op de wei krijgt ze natuurlijk veel tegendruk op haar zool van graspollen en andere ongelijkheden. Dus stal vind ik nu toch fijner voor haar (en ook mezelf). Zeker omdat ze geen Metacam meer mag en dus waarschijnlijk nog meer pijn gaat krijgen de komende dagen.
De wei af ging echt dramatisch, maar toen ze op het asfalt eenmaal voelde dat het minder pijn deed, liep ze best goed mee en na een paar minuten bijna niet meer kreupel. Je ziet wel heel duidelijk dat ze in het begin echt alleen op haar teen steunt en uiteindelijk zet ze haar voet steeds platter, alleen de achterkant echt liever niet.
Smoeltje
Zo stond ze op de wei. Je ziet de pijn gewoon
Ze heeft inmiddels ook wel een aardig jasje uitgedaan. Ik hoop dat ze op stal weer een beetje tot rust komt, meer eet en misschien zelf wel weer durft te gaan liggen
Laatst bijgewerkt door Cynthia82 op 11-09-20 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Cynthia ik had al in je topic gereageerd maar ik hoop dat de smid na een paar dagen goed weken de zweer kan vinden en ze snel verlost is van haar klachten.
Gefeliciteerd iedereen met de positieve laatste scans!
Ah ik ben toch niet eenzaam nog bezig. Al weet ik niet wat ik moet denken van mijn merrie. Maar even weekje afwachten en dan gaan schouwen, dat week of 3 volhouden en indien geen hengstigheid eens laten scannen. Momenteel ben ik nergens zeker van volgens mij...
Beterschap voor Fi!
ynekes
Geplaatst: 12-09-20 09:17
Cynthia82 wij hadden laatst ook eentje met een zweer. Ook heel veel pijn en moeilijk te lokaliseren. Wij hebben ook geweekt. Heeft een week of twee geduurd. Echt pijnlijk maar eenmaal aan de beterende hand ging dat ook weer heel snel. Onze merrie vandaag op 173 dagen. Krijgt echt een buikje nu
Hier laatste scan gehad, alles zag er goed uit en lekker bewegelijk. Ik kon er niets van maken maar de dierenarts zag 2 beentjes, maag en weet ik het haha.
Ons huisje vanuit de lucht Een groot prachtig meer vlakbij. Het rode omcirkelde is dus ons land. (Niet helemaal netjes omcirkeld btw ) Hier zie je ook de buren onder ons met hun drafbaan.