[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:51

kiki1976 schreef:
Whahah scheten laten valt bij haar reuze mee dan.

Ik blijf dit een geweldig filmpje vinden
https://www.youtube.com/watch?v=RMJsqXzz5zs

daarom heb ik het geluid altijd uit 's nachts , haha , wie kan hier nou bij slapen ? :+

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:57

pretty schreef:
Crines ik hoop voor jou dat Imperiosa eerst gaat en ook niet lang draagt en een merrietje geeft natuurlijk. :D Hoop jij dan mee dat ik eindelijk ook een merrietje krijg? :+

Dat deed ik sowieso al hoor ;) Ik was denk ik bijna even teleurgesteld toen ik zag dat Picasso ook weeral een hengstje was :') Na al die hengstjes bij jou heb je echt recht op een meisje vind ik.

Maar toch wil ik zelf héééél graag een merrietje van Imperiosa. Tot voor kort kon het me nog niet zo veel schelen, maar nu ik een hengstje heb van Sierra (wat ik het liefste wilde uit deze combi), wil ik toch ook hééééééééél graag een merrietje van Imperiosa. Ik wil er zelfs 360 dagen op wachten als het moet O:) Please? :# Anders moet ik vrees ik sowieso eentje verkopen en dan wordt dat wrs het hengstje van Imperiosa ;(

Ik hoop dat KBK het mis had met haar voorspelling van Imperiosa. Ze is in ieder geval veel minder peervormig dan Sierra was. Bij Sierra was ik er eigenlijk van overtuigd dat het een hengstje zou worden, gebaseerd op de theorie van KBK.

En oooh wat schattig Picasso aan het racen en Ti amo aan het voetballen <3

Jeetje Vera en Clio hun buik :wow: Wat een reuzeveulens moeten daar niet uit komen.

En nee hoor pretty, hier is het ook extreem nat weeral. Eergisteren ging het nog, trok het nog wel weg, maar gisteren stond de hele weide weer onder sop. -O- Arme Furioso heeft zich gewoon in het nat gelegd toen mams aan het grazen was en hij moe werd :(:) Gellukkig moesten ze toch snel terug op stal voor de nacht en kon hij daar verder slapen.

Linda: sterkte! Hopelijk snel terug een up.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:09

Dat is lief van je. _/-\o_ Ach die teleurstelling was snel over hoor. Maar ik verdien nu wel eens één en meer merrietjes vind ik ook. :') Het lijkt me niet te lukken om eens iets aan te houden op die manier!
Oh bah zeg terwijl ik dit typ begint het wéér te regenen (en de veulens lopen dus buiten). Zo beu beu beu en morgen is het ook van dat. |o

Dat van dat 360 dagen hoop ik niet dat je dat u gaat beklagen. :=
Zou wel mooi zijn van elks één en dan heb je precies wat je wou gekregen!

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:14

Ik las iets over snurken...ons eerste veulen Arie snurkte zo belachelijk hard, dat je dacht dat er iemand aan het zagen was. Volgde je het geluid lag die kleine hups te knorren <3 lekker ventje was dat ook.

Pretty, wat een heerlijke bolletjes heb je toch ook!

Ga het filmpje op joetoep zetten en dan plaats ik hem, was vannacht even te laat thuis en vanmorgen weer te vroeg op.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:17

Nou dames, ik duim mee voor merrietjes bij jullie hoor!!! Dat zou super zijn, en Crines, dan is jouw bestelling voor dit jaar helemaaaal goed overgekomen :D Ga jij ze dit jaar weer dekken?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:30

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:45

woogy wat een knap veulen is het toch, mooie lange benen zitten eronder <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:46

Pretty hier is het eigenlijk vandaag pas slecht met het weer, andere dagen viel het mee.

Jolandje, haha ik ook.

Crines, ik hoop dat jij je merrie krijgt hoor. Ga voor je duimen.

Woogy haha geweldig. ZO klein en dan zo snurken :D
Heerlijk filmpje's

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:52

Het is echt een kolos aan het worden. Dit weekend ga ik eindelijk weer naar Groningen toe en foto's maken van de kleine schooier. Dan uiteraard weer delen :)
Arie was een heel bijzonder veulentje, dolblij dat hij ons de ervaring heeft kunnen geven met baby's. Hij was super makkelijk en leerde heel vlug. Als Mas ons eerste kind had geweest, weet ik niet of we er meer zouden hebben gehad.
Arie is inmiddels alweer drie en z'n vrouw gaat hem van de zomer scholen onder het zadel. Ben reuze benieuwd hoe hij dat gaat doen.

Welke dames staan er nu echt in de wachtrij voor baby? KBK is volgens mij het verste toch? Met slappe banden en harsboobies?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 11:55

Ooh wat schattig Woogy. En wat is hij gegroeid zeg :wow: Je moet meer spammen, anders missen we te veel! :P
Die eigenwijze hengstenveulens toch hé, zo vol van zichzelf :D En ik zie dat hij ook al met een spriet hooi rondloopt, dat probeerde Furioso gisteren ook te eten _O-

pretty: ja kom maar op met die merries nu :Y)
En ik zei wel ALS het een merrietje wordt hé :+ Dan kan ik er echt mee leven als ze 360 dagen draagt :P Alléja, een vos merrietje dan ;) Voor een zwartje 350 dagen :D

Nouja, ik ga ook maar weer even spammen dan :o
Eentje van knappe paps:
Afbeelding
In vergelijking met zoonlief: :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En na al dat spelen is hij moe <3
Afbeelding

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:04

Heerlijke veulentjes weer. <3

Crines, wat was KBK haar theorie? Misschien kan ik er iets uithalen voor onze verwachte spruit :P
Merrie zit op 331 dagen, enkele dagen al druppels aan de tietjes hangen dus hopelijk komt ie dit weekend met het mooie weer!

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:07

LoesVL: een peervormige buik zou een hengstje zijn en een appelvormige, ronde buik een merrietje. :)

Zijn de druppels troebel van kleur? Bij Sierra heb ik de dag voor haar bevalling een troebel drupje eruit gehaald :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:10

Mas eet zo te zien op het filmpje al echt volwaardig hooi mee. Blije pony. Ik ben er zelf helaas niet dagelijks bij anders had ik al miljoenen foto's van hem hahaha.

Papa is een knapperd, en een knoeperd. Dan snap je wel waarom Furioso zo groot is :) Vind dat parelmoer witte wel echt geweldig mooi trouwens. Als ik dan toch een schimmel erbij moest hebben, dan liefst zo een :D

Zag Mickey trouwens ook nog op de voorgaande pagina, dat is ook een beste beer zeg, kanonnen.
Is het jaar van de joekels van veulens haha! Tank zag ook nog met z'n mooie wit rode kleurenschema <3 Hou van vossers :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:19

Ja tankje heeft zijn naam ook niet gestolen zo te zien, vind het heel speciaal zo die bleke oogleden onder dat vosse kleurtje :D Knap beestje.

Woogy: Papa is echt een kwijlpaard vind ik :9 Ik heb er goede hoop op dat Furioso ook zo parlmoer wit wordt, want mams heeft dat ook :j Nouja met haar camouflagelaag valt dat natuurlijk niet op :+

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:34

Als ik dan van kbk uit moet gaan krijg ik een merrie. Fien is nog steeds zichzelf niet. Heel boos op haar buurvrouw terwijl het hele goede maatjes zijn. Ze heeft ook nog niet gelegen wat ze normaal wel doet.

Leuke foto's en filmpjes komen er voorbij.

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:44

Crines maandag avond was het best troebel, gister vrij doorzichtig, vandaag zelf nog niet geweest dus afwachten hoe het is als ik thuis kom.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 12:46

Kees op dag 300
Clio op dag 300
Annisse op dag 300 *\o/* *\o/*

Pretty hier is het ook bagger nat hoor.. De paarden moesten zelfs weer van het land af. Gewoon zwembad geworden in een paar dagen regen. Blegghhh.

Mopjemop ik zag de heks direkt al voordat ik jouw tekst las :j

Crines mijn veulens zijn altijd eerst heel voorzichtig. Duurt een beste poos voordat ze geknuffeld wilden worden. Komt wel hoor.
Ik laat ze graag even veulen zonder al te veel inbreng van mensen.
Daarom heb ik dat altijd. Is altijd nog goed gekomen.

Prachtige paps. Mooie barokke!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:16

*\o/* wat een mijlpalen komen er voorbij zeg, spannend

leuk filmpje van mas, maar wow mams mag er ook wezen :9

loes ook al zover, dit weekend met het mooie weer mogen ze komen

pretty hier valt het mee :+ als je niet op het gras loopt en te dicht dan ziet het er mooi groen uit :P anders hoor en voel je het water er bovenop staan :o lang leve mijn paddockje dat droog blijft

crines mooie foto van paps

kan er voor mij ook een merrietje bij _/-\o_

star ook nog niks?

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:37

*\o/* voor de mijlpaal *\o/*

gister was het veulentje in mamas buik lekker druk heb wel 1 uur staan te genieten van dr drukte maker in mamas buik <3

LoesvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 13:39

Jaa een nieuwe babyboom, maar dan een merrie babyboom *\o/*
Bij ons gelukkig niet nat, nou zijn we wel gezegd met een grote weide en een aflopende weide waardoor alleen een stuk onder water komt te staan

Woogy schreef:

wat een lekker ding, praatjes heeft die wel :') met zn hooi sprieten.

Crines schreef:
LoesVL: een peervormige buik zou een hengstje zijn en een appelvormige, ronde buik een merrietje. :)

Dan gaan we trouwens wel voor de appelbuik dus ik gok een merrie :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:51

Ik had allemaal appelbuiken maar geen merrie's. Dit jaar weer,niks peervormig te zien nog. :+

Loesvl al druppels,dan kan het snel komen! Ziet er goed uit met het weer wat ze voorspellen,dat geeft toch vaak een extra duwtje.

Evelyne mijn gras ziet er ook prima uit. Vrijdag nog alles met de hand gevet. Spierpijn gehad. :')
Maar inderdaad als je erop loopt,sop,sop sop. En morgen wordt weer echt nat en slecht. -O-

Tjinta jaaa Anisse ook 300 dagen. Hoe hebben we dat zo kunnen mikken hé? _/-\o_
Bij jou ook al zo nat. :(:)
Voel je je alweer beter?

Angelpam goed in de gaten houden! De avond voor Nikita veulende was het haar buurvrouw die echt boos op haar was,terwijl ze anders goeie maatjes zijn.

Woogy knap filmpje,groot of niet,het blijft een knapperd! Arie al onder het zadel,wat gaat die tijd vlug.

Crines je ziet zo aan Furioso zijn blik dat hij karakter heeft vind ik. :D
Wordt vast een prachtige witte met massa!

Dankje Arianne,jij ook nog wat merrietjes? :D

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:10

pretty: die kleintjes hebben altijd wel een ronde buik vind ik. Ik begrijp dan ook niet hoe KBK dat ziet :') Had ze trouwens hengstjes voorspeld bij Karin en Nikita?

Als ik het niet vergeet ga ik eens een nieuwe foto maken van Imperiosa langs voor en achter gezien, dan kan ze misschien nog eens kijken in de hoop dat ze ven gedacht verandert O:)

En ja een grote met massa, dat wil ik wel ja :j Ik zag nu mams voor het eerst deftig door de weide draven en wow :wow: Die kan wel écht correct bewegen. Ik heb ook nog nooit een paard gehad met zo een goede stap. Zelf vind ik de stap als dressuurruiter uiterst belangrijk aangezien het de gang is waar je later het minste kunt aan sleutelen. De draf is het makkelijkste te verbeteren en toch staren de meeste mensen zich blind op een spectaculaire ( en daarom nog niet correcte) draf.
Gelukkig kan Sierra ook nog eens spectaculair en correct draven dus ik ben helemaal in de wolken met mijn 'blinde' aankoop *\o/*
Ik kan eigenlijk al niet wachten tot ik haar deze zomer zadelmak kan maken en in kan rijden :):) En uum nu ik haar heb zien bewegen ben ik zeker hoor: die gaat deze zomer mee naar de keuring :Y)Als ik mijn vader gek genoeg krijg om chauffeur te spelen

Tjinta: jaaaa, kom maar op met die knappe barokkies bij jou *\o/*

angelpam: Hmm, dan zou ik ze idd goed in de gaten houden. Kan wel eens heel snel een veulen naast liggen 8-)

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:21

Sierra is ook echt mooi,daar zul je nog veel plezier aan beleven! Dat wordt straks een mooie onder het zadel hoor. Ik vind haar persoonlijk mooier dan Imperiosa. :o
Ik had niks laten beoordelen door KBK hoor. Maar vorig jaar had Nikita een puntbuik en kreeg ze een hengstje,dit jaar was ze rond dus ik had hoop. Niet dus. :')

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:36

Haha pretty: Dankjewel :o Imperiosa is dan ook echt heel barok hé. Daar moet je voor zijn. Ik zou zelf ook niet direct zo'n barok paard kiezen, maar wél in combi met mijn hengst. Zij is gewoon een fijn rijpaard, maar gelet op haar leeftijd heb ik geen wedstrijdambities of iets dergelijks meer met haar. Ik heb haar zuiver als fokmerrie gekocht (voor combi met Quiero) en had bij aankoop geen enkele hoop om er nog mee te rijden. Vandaar dat ik dus ook wel anders heb beslist bij haar. :j Het feit dat ze nu toch terug onder zadel is en het nog eens een heel leuk rijpaard is, is een grote bonus :D

Ah heb je nog ronde buiken lopen? Of mss komt er nu wel eens een merrie uit een puntbuik :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:51

Ik hou me echt aanbevolen om eens te komen samen wandelen,als dat mag. :o
Het klinkt zalig. Imperiosa heeft meer die nek en billen,maar ik zie het liever iets meer verdeeld zoals bij Sierra. Verder vind ik Sierra ook mooi in het type.
Jawel ronde buiken genoeg hoor. Wie zal het zeggen wat eruit komt? :')