[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:34

Crazycat wat verschrikkelijk, gaat de politie er wel wat mee doen?
ik snap dat jullie bang zijn, en zo snel dat dat gaat,
staan er daar veel huizen leeg die je kan huren??
ik wil je heel veel sterkte wensen! probeer rustig te blijven hoe moeilijk dat ook is,
ze doen jou en je man verdriet en de dieren kunnen er hele maal niks aan doen zwak zulke mensen die dieren er bij betrekken en er zo mee omgaan,,

Tooske heel veel sterkte nogmaals x

Mexxuna ik stond eerst op een hele fijne stal ben daar afgelopen februari weg gegaan,
omdat ik niet meer kon rijden en ze niet vele land hadden dus maar 2 a 4 uurtjes buiten,
ben toen naar een stal gegaan maar die kwam ook niks naar paard zou met een paard samen zou komen
nee gooit hij haar in de groep paard krijgt klap staat 3 weken op de kliniek,
daarna komt paard terug en zet hij hem er weer bij krijgt hij bonita er niet uit
heeft die ander gewoon 4 uur achter bonita aan lopen jagen,
paard kapot en net drachtig grrrr.
en toen deed ik alles zelf binnen buiten zetten enz
maar wij zijn zelf afgelopen mei verhuist dus was elke dag dik uur fietsen naar stal,
dus was niet meer te doen,
en ja dan vind je een stal en die belt dag van te voren af en anderen man werd ziek,
maar ja sta nu goed met mijn meisje
Laatst bijgewerkt door polleman op 28-12-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Mexxuna

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:35

Wat een drama CC, weet je al wat je gaat doen nu?
Hoe kom je in Oosterijk terecht? Werk? Werk je in de paarden?
Want jullie huren je huis dus van iemand?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:39

Tooske schreef:
Hier is de hond net weer geopereerd bleef bloed verliezen ze hebben nu alles dicht gemaakt maar wel vee bloed verloren. Ik zit nu bij hem terwijl hij uitslaapt. Dus weer veel duimen draaien.

he verdorie nog een keer onder het mes, hoop dat dit genoeg is, en dat hij mooi bijkomt. is niet niks voor zo'n oudje. Ik duim alvast heel hard voor hem.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:40

:( Heel veel sterkte nogmaals Tooske...

Wat een nare berichten allemaal rond de feestdagen.. :( Hopelijk komt het voor iedereen weer goed..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:40

jeetje Tooske,wat erg,mijn duimen draaien overuren!!! :(:) :(:) Ik heb ook nog een oudere hond,11 jaar,mijn allesje is ze. Soms ben ik ook bang dat ze ineens iets gaan vinden,zoals bij jouw hond,verder heeft ze nog nooit iets gemankeerd.
Heel fijn dat je je oudje nog deze kans geeft,en nu maar duimen dat hij ze nog kan grijpen!

Verder iedereen bedankt voor het meeleven met mijn hondje. Dierenliefde,het blijft iets unieks <3

Crazycat dat is echt een drama,daar zit je dan in dat vreemde land,terwijl je je maar half kan verweren. Ik zou ook zo snel als mogelijk op zoek gaan naar iets anders. Ik weet niet hoe makkelijk dat is langs daar?
Wat een ellendige kerstdagen voor jullie :(:)

Ik zag een hele mooie foto voorbijkomen van baasje met merrie <3

SA het komt nu wel héél dichtbij hoor!

mijn merriebox is hier 4 op 5 ofzo. De mini's krijgen wat kleinere boxen om te bevallen,maar ook bij hun hebben we 1 box voorzien die groter is dan de andere,toch wel de helft groter en Cha-Cha staat er alvast in.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:03

Jeetje dames, wat een ellende allemaal.
Tooske sterkte met je hond, ik duim!!
CC wat onwijs naar allemaal, heel veel sterkte!
Polleman ook spannende tijd gehad, maar nu gelukkig een fijne plek.
Leuk foto's allemaal en SA ben erg benieuwd wanneer de eerste zich aandient.
Denk dat mijn merrie eind Januari verhuisd naar haar kraamkamer.
Ze staat nu in een 2.5 bij 4.5 denk ik, maar dan gaat ze naar huis, met camera.
Krijgt wel beetje nukjes nu... maar bulkt ook helemaal uit aan een kant. Zal niet heel lekker zitten.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:05

Bedankt voor jullie lieve reacties.

Het is nog niet zo heel gemakkelijk om een woning te vinden waar je met 4 katten en een hond welkom bent helaas hier in deze kleine gemeente waar we nu zitten.
We hadden een geweldig appartement in een ander dorp (de berg omlaag), maar dat was dus elke dag voor de paarden naar boven rijden (16 km 6% stijgend).
We wisten ook al een tijd dat mijn man ook hierboven zou gaan werken (hotelmanager) en toen mijn stalhoudster aanbood dat we het appartement boven haar konden huren hebben we dat gedaan. Met name omdat ik haar op alle vlakken met de paarden zou gaan helpen waaronder de winterverzorging en de ritten met toeristen in de zomer en ik wist dat ze het geld ook wel kon gebruiken.
We betalen eigenlijk ook veel teveel voor deze zeer slechte woning.
Ik heb zelf een internet bedrijfje dat ik in NL ook al had en werk dus vanuit huis, de paarden is dus geen werk maar hobby.
We wonen hier nu nog niet eens 3 maanden. (sinds Aug. vorig jaar hier in de regio)

Ik ben een erg behulpzaam type zeker als iemand haar man plotseling verloren is, maar zal me volgende keer dat ik iemand wil helpen wel 10x bedenken. En dat vind ik erg want zo zit ik helemaal niet in elkaar.
Eigenlijk heeft ze tot Nieuwjaar niemand om haar paarden te doen en het kost me enorm veel moeite om nu mijn poot stijf te houden en ook niks meer te doen. Die beesten staan nu dus de hele dag binnen, wordt niks mee gedaan. Nou staan ze hier niet in 3x3 maar dan nog.
Stalhoudster moet nu zelf na een lange dag drank en pizza verkopen in de skihut de stallen van haar paarden nog uitmesten en s'morgens en 's avonds haar paarden zelf voeren.

De politie is top die hebben er zeker wat mee gedaan. Toen we aangifte kwamen doen was er eerst een hoop gezucht en gesteun. Ze hadden nog niet helemaal door dat we geen zeikerige toeristen waren (komen hier erg veel Nederlanders) maar hier al bijna anderhalf jaar vast wonen.
Langzaamaan begon ze te dagen dat we hele nette normale mensen zijn en er echt iets aan de hand was.
Zij hebben de aangifte doorgespeeld naar de agent in het dorpje wat weer over ons dorp gaat. (moet je ook maar allemaal weten)
Die wist precies over wie het ging en in welke kroegen hij hem die avond zoeken moest. Zegt genoeg.

Wij kregen diezelfde avond van deze agent een telefoontje met de vraag of ze hem moesten oppakken. Wij duidelijk aangegeven dat dat niet de bedoeling was (ik kon voorheen namelijk met die zoon het beste opschieten en hij is wel zijn vader verloren dit jaar). Ik wilde gewoon dat ze even met hem gingen praten en dat het verhaal bekend was. Mocht er dan weer iets gebeuren komen ze namelijk meteen.
Agent baalde dat hij hem niet mocht oppakken want dat wilden ze al tijden en dat zegt lijkt mij alles.

Ik ben gelukkig wel enigszins kalm en inmiddels ook niet meer bang. Maar wel vet in de stress vanwege mijn dieren. Als ik en man op straat komen kan ik niet zo van wakker liggen dat lost zich wel op, maar waar moeten mijn katten heen. Zijn allemaal eigen fokjes dus weg doe ik ze zeker niet.
Stal moet ook wel lukken boeren genoeg die wel wat geld kunnen gebruiken, maar dan moet ik eerst weten waar we gaan wonen. De eisen voor de rest van de winter zijn nu ook lager dan voorheen, want veel slechter dan nu kan het eigenlijk ook niet echt.

Gisteren bij de gemeente geweest waar we eerst woonden en daar wel wat opties gekregen en ze zoeken ook actief mee. Scheelt weer dat ik goed bevriend ben geraakt met een dame uit ons vorige dorp waarmee we altijd met de honden lopen en wat gaan drinken en eten na de wandeling. Die is weer bevriend met de dame bij de gemeente die over huisvesting gaat. Dinsdag naar de gemeente hier in het dorp en kijken wat er hier mogelijk is.

Het komt allemaal wel goed, maar die onzekerheid en weer een verhuizing voor Raven tijdens haar dracht. Daar baal ik gewoon ENORM van.

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:10

Dikke knuffel voor jou!!! :(:)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 12:32

Das kl*te, zeker als je er nog niet lang woont en toch een heel ander land. heb ik hier laatst ook gehad, zat hier wel 3 jaar maar toch al die instanties die je eerder nooit nodig hebt gehad, hoop gedoe altijd. Duim voor je dat jullie gauw wat vinden.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:08

Iedereen een dikke knuffel die het nodig heeft.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:10

Crazycat jij ook een dikke knuffel!

Tooske heel veel sterkte en de duimen blijven hier draaien

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:14

Ik had vanmorgen een update geplaatst vlak voor ik naar stal ging, maar daar moet ik even op terugkomen :P shanaya heeft vannacht de achterste punt ook maar even in werking gezet :j Nu gaat het dus echt om dagen... Zal straks even foto's uploaden.

Balen allemaal van de zoektochten naar stalling en woning. En sterkte met de hond!

En voor nood heb ik altijd ruimte, dus als iemand echt in de probs komt met stalling...

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:14

De knuffels worden zeer gewaardeerd. Op dit soort momenten mis je Nederland wel een beetje.
Gelukkig is dat waarschijnlijk van korte duur.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:15

Spannend nu SA

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:18

Spannend SA, toi toi toi. Beetje onwerkelijk idee voor mij nu al geboortes er is hier net 20 cm sneeuw gevallen.

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:21

SA spannend!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:23

Spannend SA!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:33

sa zeg maar dat het nog even 3 dagen en 11,5 uur moet blijven zitten :P
spannend hoor

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:53

A.F. Shanaya x S.A. Tawfiq - 1 januari - 337 dagen drachtig (merrie) (torsio op 238 - mastitis L op 257 +/- 1 week)
S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 336 dagen drachtig (merrie) (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn)
Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 333 dagen drachtig (hengst)
S.A. Emira Arabia x ZK Kuray - 8 februari - 295 dagen drachtig (merrie)
Njadien x ZK Kuray - 10 februari - 293 dagen drachtig (merrie)
Xenah x ZK Kuray - 9 mei - 202 dagen drachtig (merrie)
Firenza x ZK Kuray - 14 juni - 167 dagen drachtig (hengst merrie)

over 4 dagen is het 1 januari _/-\o_

nog ongeveer 83 uur <<) en dan mogen ze geboren worden

uier shanaya 325
uier shanaya 330
uier shanaya 335
337 (duidelijke vooruitgang)
Afbeelding

uier ramaylla 321
uier ramaylla 326
uier ramaylla 327
uier ramaylla 331
333 (lijkt minder uier te hebben nu)
Afbeelding

uier mawiyah 329
uier mawiyah 334
336
Afbeelding

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:58

Kurk erin SA!

Wat een hoop stallen/huis stress voor een hoop mensen. Sterkte er mee :(:)
En zieke honden, ook sterkte daar mee...

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:26

wij maken van 2 boxen 1 kraamstal. merrie heeft dan 3,5 x 7 meter.
1box lijkt me voor haar echt te klein (1.70m)

Sterkte met de zieke honden en de stal/land perikelen!

Spannend SA!!

stalbluemoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:38

Nou SA dat ziet er al vrij serieus uit, denk niet dat ze gaat wachten tot 1 januari.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:00

Gisterenavond had ik niet zo veel tijd, dus nu even een langer bericht :)

lovesal, leuke foto van jullie! Wat heeft je merrie een lief hoofdje!

Lekker bekkie heeft dat veulentje hè? <3 Dat was Daisy's enige echte Haflingerbaby (2006).

Pretty, fijn dat het beter gaat met je hondenbeestje. Ik hoop dat de fixator er over twee weken echt af mag.

Rooslover, het ziet er bij Peggy inderdaad hetzelfde uit als bij Dais. Ik vind wel dat jouw merrie het al erg vroeg heeft. Maar dat zal ook wel per merrie verschillen. Daisy heeft nu ook al een bult precies op het allerlaagste puntje van haar buik (zwaartekracht hè :+ ) Dat is ook vroeger dan anders.

Ahhh.. Tooske, wat sneu :(:)

Mexxuna, als ik het zo lees, klinkt de stal groot genoeg hoor.

Dais heeft ook een keer een staande bevalling gehad. Ze vrat gewoon door, totdat beeb op de grond viel en toen keek ze om. Je zag haar denken 'huh?? :? '

Mexxuna schreef:
quibje schreef:
Hier stallen van 3,5 bij 3,5 maar als nodig kan ik haar in een grote box gaan zetten
Die is geloof ik 4,5 bij 4,5
Vandaag 222 dagen *\o/*

100 dagen verder dan ik!! *\o/*

Daisy morgen 240! *\%/*

Crazycat, wat erg!! |(
Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit en dan gebeurt dit ook nog eens tijdens de Kerst ;(
Echt heel kl*te voor jullie. Ik hoop dat je snel iets anders (en veel fijners) vindt en dat je achteraf kan zeggen dat je 'blij' bent dat dit gebeurd is, omdat je het uiteindelijk veel beter hebt gekregen! Sterkte!
Ook ik ben wel benieuwd hoe je van Nederland in Oostenrijk terecht bent gekomen :)

Tooske, mijn duimen draaien zeker mee!!

Ja, SA, even 3,5 dag die kurk erin! En ik moet iedere keer lachen om die laatste uierfoto, vergeleken bij de rest _O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:56

goh SA dat zijn echt uiers die zo kunnen gaan ploffen,of toch de buik die eraan verbonden hangt :P
toch ook een beetje spannend nog voor Shanayah,die haar torsio gehad heeft,of niet?
Die laatste heeft nog echt geen uier :') Toch zeker dat ze drachtig is? Ik heb ook wel zo een merrie,Vera,die heeft ook zo een schrompeltje en dan ineens in 3 dagen heeft ze een bevaluier en bevalt ook echt. Die kan me niet meer foppen! :D

Crazycat lijkt me al een fijnere update,dat er mensen zijn die jullie helpen,politie incluis. als ik het zo hoor,komt het allemaal wel in orde,al is het natuurlijk enorm stressen! En ja,je kan maar je paarden stallen als je eerst weet waar jullie gaan wonen straks.
Veel sterkte nog ermee!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 16:11

joeeehoeee!! SA! Dat ziet er al goed uit!

En CC: knap dat je zo positief blijft ondanks alle narigheid, maar het komt vast wel goed, ik hoop echt dat je een plekje voor je katjes vindt..
En als je je mooie ruin niet kwijt kan, sta ik hier met mijn armen wijdt open! ;) (grapje hoor!)
Valt er niet meer met hen te praten? Ik zou 't ook niet kunnen... maar zoals je al zei spelen bij hun misschien de emoties hoog op...?
Al snap ik wel dat je dat absoluut niet zou willen, wat een gedoe... :(

Olijf, rij jij je merrie nog?