Handig zo met de deur een beetje open, merrie heeft er geen stress en onrust van en kan zo rustig bevallen. Kost de merrie wel moeite zo te zien om te bevallen. Of is het er wel al helemaal uit als ik dat vlies zo zie.
even wat typefoutjes weggehaald.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-03-11 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt
waarom duurt het zolang voordat ze het veulen bij de merrie leggen.
Teigetje008
Geplaatst: 10-03-11 11:03
ik denk dat het veulen er nog niet helemaal uit is? Maar is een gokje, kan het niet heel erg goed zien daar...
meisje is moe volgens mij
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 10-03-11 11:04
Ik denk dat ik weet waarom de alert niet gedrukt mogen worden. Ik kan me vorostelen dat dat is doorgeschakeld naar een mobiele telefoon. En als die als een gek gaat loeien door iedereen die op het alert drukt kan ik me voorstellen dat dat niet rustgevend is voor een bevallende merrie. maar is het veulen er al of nog niet, merrie lijkt geen moeite meer te doen en ziet er wel erg moe uit.
Ik zie wel steeds handschoenen die bezig zijn, veulen ligt misschien verkeerd?
marielle231
Geplaatst: 10-03-11 11:05
Ik heb geen beeld meer....? meer mensen problemen?
zou best kunnen kanruna, of dat alle kijkers gaan bellen idd...je zag net ook duidelijk storing van de telefoon en dan direct een handje door het beeld, haha, zo van, ik ben er wel!
oh ja, je kijken niet kijken hé? De merrie ligt nu al een tijdje precies hetzelfde, beweegt alleen haar hoofd. Het lijkt er op dat het veulen er half uit is. Merrie perst niet en ziet er erg moe uit. Eigenaar is aanwezig. Ik heb wel gezien dat de eigenaar het vlies loshaalde, dus veulen zou het zo wel even vol kunnen houden.
OldSkipper
Geplaatst: 10-03-11 11:08
T veulen is er al, die ligt aan de andere kant van de staldeur. Maar waarom ze telkens onder moeders staart kijken weet ik ook niet, misschien dat de achterbeentjes nog klem in de merrie zitten oid?
Ik krijg er geen goed gevoel bij, mensen gaan weg en weer terug en ik zie ook niets liggen daarachter.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 10-03-11 11:10
Dat is ook wel te zien, diertje ligt al een tijd op buiklig met haar neus tegen de grond gedrukt en het enige dat beweegt is heel moeizaam haar hoofd naar achter.
Via schat krijg ik te horen dat het veulen still born was maar heb nog geen zekerheid.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst: 10-03-11 11:13
Ik blijf positief en duim me gek voor de merrie maar een veulen zou nu toch moeten gaan bewegen ook al zitten de achterbeentjes nog in de merrie. En de merrie heeft er zo te zien echt geen kracht meer voor iets te doen.
Fenja niet te hopen maar ik ben er wel bang voor.
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-03-11 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt
fenja
Geplaatst: 10-03-11 11:13
fenja schreef:
Via schat krijg ik te horen dat het veulen still born was maar heb nog geen zekerheid.
Nu heb ik zekerheid. Veulen was al overleden of is overleden ytijdens de geboorte.
Limonade