[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maverick

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:58

Hoi allemaal.
Even snel een update over Saar die een avontuurtje heeft gahad (niet volgens planning)met onze 5 jarige hengst.
We hebben haar op 6 weken laten scanen (ja dat was laat. Maar het kwam er steeds niet van)
Ze is dus idd dragend alleen niet zoals we gehoopt hadden. Ze dragend van een tweeling.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:58

Jij ook al zo bang dat dais het veulen kwijt is?
Ik ben er elke keer bij peep bang voor terwijl der buik wel groeit. Ze is op drie maanden voor het laatst gescant en anders hadden we wel wat i nde stal moeten vinden denk ik. Maar brr de gedachte.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 19:59

maverick schreef:
Hoi allemaal.
Even snel een update over Saar die een avontuurtje heeft gahad (niet volgens planning)met onze 5 jarige hengst.
We hebben haar op 6 weken laten scanen (ja dat was laat. Maar het kwam er steeds niet van)
Ze is dus idd dragend alleen niet zoals we gehoopt hadden. Ze dragend van een tweeling.

En nu? Kan niet meer weg gehaald worden zeker?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:00

Daisy en Ravina zien er beiden goed uit en Daisy eigenlijk toch niet zo heel dik hoor. Ravina ziet er nu net zo uit als mijn Kelsey, alleen is kelsey een maand minder ver.
Ik denk dat kelsey echt gigantisch gaat zijn als ze moet bevallen.

Ubimone: Ze ziet er helemaal niet dik uit, lekker strak in haar velletje nog.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:02

Maverick: jeetje, daar zit je nu ook niet direct op te wachten!
Kan het nog weggehaald worden? Ik had geloof ik gelezen dat dat kon tot drie maanden, of vergis ik me?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:03

ik ben benieuwd hoe Ravina er weer over een maandje uitziet :D

soms ben ik ook weleens bang dat er niets meer inzit,maar als ik dan haar buik bekijk,zie ik wel dat er nog wat moet zitten :P

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:03

Woow een van jou merries Steffi_H al 8 maandne drachtig?

Morgen weer foto's maken van Peep, met der lelijke manen :(
Ander paard heeft heel groten stukken manen weg gebeten bij peep zo zonde. Gilden heel de boel bij elkaar op stal toen ik het zag, me zus dacht dat er iemand vermoord werd ofzo haha. Die manen zijn zo heilig.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:04

Marlis schreef:
maverick schreef:
Hoi allemaal.

En nu? Kan niet meer weg gehaald worden zeker?

Dat hebben we nog wel geprobeerd met hengstig spuiten,maar dat is, denken we niet gelukt. Ze is niet hengstig geworden en sind ze dragend is, is ze ook van gedrag veranderd. Woensdag wordt ze weer gescand.
Als niet gewerkt heeft krijgen volgend jaar dus echt een tweeling

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:05

nou ik hoop heel erg voor je dat het goed gaat aflopen voor je merrie.......een gezonde tweeling komt niet vaak voor

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:05

woow, heftig. Hopelijk is het als nog weg als ze woensdag gescand wordt. Anders heeeeel heeel erg veel succes voor volgend jaar.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:06

maverick: oei zeg dat word spannend! En niet gepland èn een tweeling!

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:07

ja we zaten er niet op te wachten. Als het er nu een was, ja oke dan was het een grappig ongelukje.
Als de tweeling wel behoud bevalt ze, zowie zo op de kliniek

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:09

Verstandig.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:09

maverick: maar kan het dan niet meer afgeknepen worden ofzo?

Marlis: Ja, 8 maanden al. Dat denk ik toch alleszins.
Er hangt een heel verhaal aan vast (als je dat wil weten wil ik het wel vertellen). Was dus niet mijn eigen keuze.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:11

Afknijpen kan tot 3 weken,daarna gaan ze met hormonen aan de gang.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:11

Jeetje, een tweeling.. da's wel heel vervelend... Dat gaat een hoop stress geven.. Hou je ons op de hoogte?

Ik ben wel eens bang dat ze haar veulen kwijt is, inderdaad. Maar als ik dan bij haar ben, zie ik toch wel wat anders aan haar buik. Ik denk er ook wel eens haar om haar nog een keer te laten scannen/opvoelen, maar ja.. het kost geld, het levert Dais stress op en ik kan haar toch niet meer laten dekken nu..
Aan de andere kant is Dais een merrie die iedere vier weken hengstig wordt, ook in de winter en ik heb haar niet meer hengstig gezien en haar gedrag is ook anders dan voordat ze drachtig was, dus het zal wel goed zitten... maar toch twijfel ik soms..

Steffi, bedankt! :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:12

Ik meen bij Pasch toch verdikking te zien, zeker nu de laatste twee weken zie ik wel wat. Ze is nu 4.5 maand ver, deze week het er nog eens met de DA over gehad en veulen moet vlot te voelen zijn bij opvoelen nu. Maar twijfel ng steeds of ik het wel moet doen :). Heb wel vaker opgevoeld, maar toch :) ik ben een schijterd als het op mn eigen dieren aankomt, en al helemaal om zoiets. we gaan toch maar een keer urine moeten gaan opvangen den ik :).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:13

Steffi_H schreef:
maverick: maar kan het dan niet meer afgeknepen worden ofzo?

Marlis: Ja, 8 maanden al. Dat denk ik toch alleszins.
Er hangt een heel verhaal aan vast (als je dat wil weten wil ik het wel vertellen). Was dus niet mijn eigen keuze.

ik ben wel benieuwd, PB staat open. :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:14

Peep is 18 dagen en 3 maandne gescand, toen zat het er gewoon nog prima. Ze is niet meer hengstig geweest. Maar peep is het niet altijd elke 4 weken, maar nu dus al een hele tijd niet. Dus zal toch nog wel er zitten. En anders volgend jaar weer dekken nu toch te laat.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:18

Ravina is gescand op 18 dagen,2 maanden en 3 maanden. het zag er toen keurig uit en was erg levendig

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:24

Neon op 18 dagen en 3,5 maand geloof ik. Ik doe nooit meer op laten voelen daarna of scannen, onnodig gerommel in de merrie. En Neon wordt eigenlijk nooit zwaar, maar op een gegeven moment voel je het veulen wel.

Maverick, dat is balen zeg! Wat voor merrie is het en wat voor hengst? Is er iets uitgebroken geweest?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:35

Mendy is gescand meteen op 6 weken geloof ik... en volgens mij de 1e keer op 18 dagen. Toen was ze leeg. 2e keer op 6 weken. Toen was ze "gevuld" maarree.. ik denk niet dat ik hoef te scannen om te weten of het veulen levendig is... Met het rijden krijg ik zelfs commentaar :Y)

@ Maverick: oooeee... Hopen dat ze er 1 verliest... misschien nog liever allebei... Anders kun je je in de meeste gevallen op het ergste voor bereiden Y;(
Laatst bijgewerkt door AGarcia op 23-10-10 20:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 20:36

Peach krijgt maar 'smorgens en 'savonds 400 gram gerstemix van Mijtens, 'savonds een hooinet op stal en overdag weidegang. Zou haar wat magere willen hebben maar een drachtig merrie zet je niet op diet, en ik weet dat Peach als het echt winterd afvalt! Zij is een 'gras' paard en houd niet zo zeer van hooi ... gevolg is dat ik haar graag wat 'dikker' de winter zien in gaan.
Niet echt een duidelijk buik foto maar zij is de donker palomino (enige echte stil-staand foto van die ochtend). Haar jaarling (mei 2009) kleinzoon staat direct achter en ietjes voor haar, haar dochter in de sloot achter de jaarling en haar moeder komt links net in beeld:
Afbeelding

Peach is nu 130 dagen drachtig.

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:13

Marlis, je hebt de pb :)

Maverick, dat echt wel pech allemaal! Succes en ik duim voor een goede afloop.

Kelsey is gescand op 18 dagen en op 3,5 maand. Het zat er nog en was heel levendig.

Ziet er goed uit Peterina!

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-10 21:53

Is het jullie ook opgevallen hoe weinig merries er nog in de lijst staan? Waren er eerst toch vele meer?