Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Barb

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 00:23

Pauk schreef:
@Marlijntjuh Opleiding Paardenhouderij

Bij welke fokkerij ga je stage lopen??

hier geen nieuws van het front, het is wel leuk om te zien dat ze steeds meer buik krijgt.

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 09:49

Wat kunnen jullie kletsen zeg! waar halen jullie de tijd vandaan? 'k ben gisterenmiddag nog wezen kijken maar moest vanmorgen alweer 3 pag. bijlezen.
@ Hollybolly, Waarom blijf je niet gewoon stappen met haar, desnoods zonder zadel, of laat ze dit niet toe?

@ Pauk, leuke opleiding, van je hobby je werk maken!

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:43

@Barb Het is eigenlijk officieel een hengstenhouderij maar er worden veulens geboren
Hengstenhouderij Hans en Hariet van den Berg (www.haflinger.nl)
@ChristaMoor.. Ik zie mezelf ook nog wel de andere kant opgaan hoor.. Ik weet nog niet precies wat ik ermee wil

jessje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 10:54

Ben even niet online geweest wegens examens en heb een heel pak bijgelezen, maar ben het meeste weer vergeten

Wil wel Dries en Terrorita en hun merries veel sterkte wensen

Verder weinig nieuws, drachtige dame is 241 dagen ver en ziet er prima uit (alleen heel erg vuil, overdag rollen in de modder en dan als ze nat op stal komt in het vlas, als je niet weet dat ze zwart is zou je het niet meer zien )
Ze ziet er prima uit en is nog steeds dolverliefd op m'n ruin, al begint ze stilaan af en toe last te krijgen van de hormonen.
Binnen een maand ofzo zal ik ze wel uit elkaar moeten halen

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 11:16

Heb ook even mijn onderschrift gecontroleerd, maar volgens mij klopt-ie nog . Hier ook weinig nieuws. Buik groeit, hormonen doen het prima.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:44

Ja holly inderdaad.
Ik heb dus precies hetzelfde. áls er iets mis zou gaan met de bevalling, is de aankomende keer wel de laatste keer dat ik erop heb gezeten..
Ik vond het ook helemaal niet leuk dat herman Utah liet dekken. Heb op me werk teveel ellende gezien met dragende en bevallende merries. Maar goed, het blijft zijn paard.
Was al zenuwachtig toen het paard van een vriendin van me moest bevallen, nu gaat het om 'mn eigen paardje'.

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 12:45

zooo veerats moest hier zijn en heeft meteen even Libel bekeken.
gezien de buik, manier avn dragen in de buik en de uier verwacht ze niet dat ze het uitdraagt tot 15 maart spannedn!! vannacht heeft ze d'r staart ook omgetrurnd tot coupe pleeborstel. en haar humor is ook ergens onder vriespunt blijven hangen.

Ik had vanmorgen ook zoiets fijn, wilde awa in de wei zetten, klik haar los, vliegt Libel haar aan. Awa vliegt dus mij omver en liep dus los.
Op zich niet erg maar waldfee kwam ook mee
Awa naar orbaldo want natuurlijk is ze hengstig. Ik d'r snel achteraan.Vliegen die 2 trutten de weg op. Vervolgens knalt Awa het prikkeldraad van de overbuurman in./ Aaarggg ze heeft een behoorlijke jaap op haar opperarm net onder de boeg maar niet diep genoeg gelukkig voor hechtingen. alsof het niet genoeg was vlogen ze vervolgens in volle galop het zompige maisland van de overbuurman op waar natuurlijk nu winter are op staat Nou meeeeeen als je ziet wat een gaten ze er in hebben gelopen *slik*

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:06

@Pauk. Leuke opleiding! Lijkt me echt leuk, om van iets wat je heel erg leuk vind je werk te maken. Maar ik denk dat dat wel heel zwaar is.

@Nimber. Spannend! 15 maart is het al zo ! Stoute paarden zeg. Heb je het al tegen de boer gezecht? Lijkt me wel heel eng

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 13:57

Meld mij ook weer even!

Fijn dat alles goed gaat bij iedereen!

Dankzij mijn stagebegeleider weet ik ook dat Vierra geen mok heeft Ze heeft leukocytoclastic pastern dermatitis.
Oftewel, bloedvaatjes in haar benen springen kapot en witte bloedcellen komen daardoor naar buiten en het wordt aangewakkerd door UV straling. Heel fijn
Ze mag niet meer naar buiten totdat het over is en ze staat nu dik in de levertraanzalf.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:01

Oeh! Dat klinkt niet fijn, hoe komt het dat ze dat heeft? Of weet je dat niet?

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 14:25

@ Nimber, Coupe pleeborstel herken ik, heeft Moor ook, alleen is de pleeborstel al wel erg ver opgebruikt. De haartjes zijn nog maar erg kort!! En wat zei de boer, kon hij het begrijpen?

Net alleen even op stal geweest om video-bewaking te brengen. Heb ik vanmorgen via Marktplaats gekocht, als cadeautje voor de stalhouder. Hoeft hij er 's nachts niet zo veel uit. We hebben hem geprobeert, werkt uitstekend, paard in box was goed te zien. Dit wordt de kraamstal dus......

De eerste merrie is in maart uitgerekend, preciese datum weet ik niet. Maar er komen een paar veulens in maart, een paar in april en een paar in mei. Moor is een geloof ik de een na laatste. Wel erg leuk vind ik, want ze komen in de zomer samen op de wei en in de winter samen op stal.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:31

marlijntjuh schreef:
Oeh! Dat klinkt niet fijn, hoe komt het dat ze dat heeft? Of weet je dat niet?

Nee hoe het ontstaat weet ik eigenlijk niet.
Dat ga ik nog wel eens navragen. Maar het heeft ook met een overgevoeligheid van UV-licht te maken. Dus we gaan als het weg is preventief smeren met een hele sterke factor.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 15:58

Oh Nimber wat een ellende, je schrikt je te pletter...
En inderdaad ik was ook benieuwd wat de boer ervan zei. Zal ie niet zo blij mee wezen.
En de weg op rennen lijkt me ook niet zo'n fijn plan. Is het druk daar bij jullie?

Pauk: Leuk als je een eigen paardje mee op stage mag nemen. Of begrijp ik het nu verkeerd?

Youngster: Het is wel balen voor je paardje, maar nu weet je gelukkig wel wat je eraan doen moet. En hopelijk in de toekomst het niet weer terug krijgt. Als je niet zou weten wat het is zou het toch zo weer terug komen? Of erger nog niet eens weggaan?
Succes en een knuffel voor Vierra.

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 18:35

@Nimber: Poeh je zult wel geschrokken zijn! Gelukkig viel het nog mee met de wond van Awa. Als je kijkt wat prikkeldraad allemaal voor ellende met zich mee brengt heeft ze wel geluk gehad.
Ik hoop voor je dat die boer niet al te boos word

@Youngster: Mhhh daar heb ik nog nooit van gehoord wat Vierra nu heeft. Wel balen zeg! Ook dat ze helemaal niet buiten mag nu. Maar je weet nu wel wat het is en wat je eraan moet doen. Voor hetzelfde geldt was je allerlei spul gaan halen om mok te genezen en dan had t niet geholpen.

Ik heb vandaag dikke Waya weer gereden. Poeh ze is echt een tonnetje zeg als je erop zit Wel heeft ze nog energie voor 10! Vooral na de rechtergalop, waar ze veel moeite mee heeft, was ze erg heet, maar wel lekker aan t sjouwen.
Helaas niet zo'n goede afloop van de les, want ze eindigde stokkreupel. Waarschijnlijk heeft ze zich met de rechtergalop verstapt. (alweer) Had echt medelijden met haar hoe ze liep.
DA zou geloof ik vandaag nog komen, dus ik ben benieuwd wat het nou was. Was ze net weer beter en nu weer kreupel. Misschien is het toch te zwaar voor haar? Maar ze is nog zo ontzettend fit, dus dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen.

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 19:16

Iwayalover: al die spullen hebben we er al opgesmeerd. Je wilt niet weten wat er allemaal al op is gegaan. Ze heeft ook prednisolon gehad, dat kan overigens geen kwaad voor het veulen schijnt het. De faculteit is er telkens bijgeweest hiervoor. Maargoed ze heeft opzich de goede behandeling wel gehad met medicatie, alleen is het geen mok.

Balen dat je paard ineens stokkreupel was. Dat is wel even schrikken. Sterkte ermee.

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:09

@Marlijntjuh Het is inderdaad een behoorlijk zware opleiding en dit keer een behoorlijke uitdaging door een operatie een aantal maanden geleden
@Twinkel.. Je hebt het helemaal goed Mijn jonge merrie mag mee

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:31

@youngster: klinkt eng, maar dat heb je al snel met die Latijnse termen . En wat ik ook altijd eng vindt met drachtige merries: alles wat je er in stopt of er op smeert komt ook bij de kleine terecht. Extra balen dus als je drachtige merrie wat komt te mankeren.

@Nimber: jemig!! Het is ook vreselijk spul, dat prikkeldraad! Hier in de buurt hebben ook heel veel weilanden het nog, en dan langs de kant van de weg. Heb er nu al schrik van om daar met mijn jonge paarden langs te gaan. Effe schrikken, in zijn achteruit en in het prikkeldraad ... brrrrr ...

@iwayalover: ook balen, kreupele drachtige muts. Rustig aan hoor, met ;r !

Ohhhh, jullie zitten er al zo dicht bij! Spannend allemaal hoor! Ik zit hier nog op mijn gemakkie ... 18 mei pas ... !!! Hier dus ook nog geen couple pleeborstel.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:36

18 mei?? 1 juli! Nog langer wachten dus

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:37

Mac, Moor hoeft ook pas 8 mei dus troost je.....

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:47

Medestanders!!! Onze tijd komt nog wel .. hihi ...

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:52

Al is mijn merrie uitgerekend op 25 april, ik verwacht het veulen niet echt voor 10 mei, dus ik sluit me ook bij jullie aan

Youngster, klinkt naar, maar nu weet je tenminste zeker wat er scheelt he! Blijft ze dit hebben of is het echt weg als het nu genezen is?

Iwaya, balen van je kreupele dame, hopelijk loopt ze snel weer beter, ze zijn toch extra zielig als ze nog eens drachtig zijn ook he

Nimber wat een ellende ook bij jou zeg, gelukkig is alles nog vrij goed afgelopen (behalve voor de boer dan )

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:53

Heb vanmiddag trouwens nog foto's gemaakt. Wilde eerst buiten, maar toen ging het opeens regenen, dus maar weer terug naar huis gewandeld en binnen foto's gemaakt, die erg opgelicht zijn.

Rare wintervacht heeft ze trouwens, het rimpelt een beetje op d'r kont.
En ze wilde ook niet lief kijken Elke keer keek ze me zeer nieuwschierig aan, maar als ik flitste draaide ze elke keer d'r hoofd weg

Afbeelding

Robin kwam nog even kijken, hmm nog steeds foto's aan het maken?
Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 20:57

Hoe oud is jouw merrie, Sammie? Ik weet niet of je richting Cushing moet gaan denken met zo'n vacht ...

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:00

Haha ik zat er op te wachten Ze is 21 jaar (in april), maar ze is er vorig jaar nog op getest, ivm narcolepsie. Het is trouwens alleen op d'r kont. Niet langer, niet krullerig maar gewoon een golfje in het patroon over de spier weg, niet eens in d'r haar (als een krulletje zeg maar). Had trouwens ook in de regen gelopen en dan lijkt het nog erger. Verder zit ze prima in d'r vel, doet ze het de laatste tijd zeer goed onder het zadel en is ze nog zeer kwiek.

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-06 21:03

Nou, dan heeft ze dus gewoon een rare vacht . Overigens zonder Cushing sowieso iets waar oudere paarden (geen ) last van hebben, van dat vele en rare haar.