Pauk schreef:@Marlijntjuh Opleiding Paardenhouderij
Bij welke fokkerij ga je stage lopen??
hier geen nieuws van het front, het is wel leuk om te zien dat ze steeds meer buik krijgt.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Pauk schreef:@Marlijntjuh Opleiding Paardenhouderij

)
. Hier ook weinig nieuws. Buik groeit, hormonen doen het prima.

! Stoute paarden zeg. Heb je het al tegen de boer gezecht? Lijkt me wel heel eng
Ze heeft leukocytoclastic pastern dermatitis.

En wat zei de boer, kon hij het begrijpen? marlijntjuh schreef:Oeh! Dat klinkt niet fijn, hoe komt het dat ze dat heeft? Of weet je dat niet?

Wel heeft ze nog energie voor 10! Vooral na de rechtergalop, waar ze veel moeite mee heeft, was ze erg heet, maar wel lekker aan t sjouwen.

Mijn jonge merrie mag mee
. En wat ik ook altijd eng vindt met drachtige merries: alles wat je er in stopt of er op smeert komt ook bij de kleine terecht. Extra balen dus als je drachtige merrie wat komt te mankeren.
!!! Hier dus ook nog geen couple pleeborstel.
)
Elke keer keek ze me zeer nieuwschierig aan, maar als ik flitste draaide ze elke keer d'r hoofd weg
Ze is 21 jaar (in april), maar ze is er vorig jaar nog op getest, ivm narcolepsie. Het is trouwens alleen op d'r kont. Niet langer, niet krullerig maar gewoon een golfje in het patroon over de spier weg, niet eens in d'r haar (als een krulletje zeg maar). Had trouwens ook in de regen gelopen en dan lijkt het nog erger. Verder zit ze prima in d'r vel, doet ze het de laatste tijd zeer goed onder het zadel en is ze nog zeer kwiek.
. Overigens zonder Cushing sowieso iets waar oudere paarden (geen
) last van hebben, van dat vele en rare haar.