Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:13

@Phia: een positieve draai aan HM's staart: hierdoor lijkt haar zwangere buik nog zwangerder Knipoog . Ze heeft idd een heel mooi hoofd. Heel mooi portret van de Majesteit!

@Lola: Vanta is nu toch echt aan de beurt hoor! Haar uier is misschien niet vol, maar Vanta zelf ziet er toch echt wel echt vol uit ...

@Mirjam: ik hou voor het gemak ook 11 maanden aan, maar ik weet dat dat aan de korte kant is, dus ik tel daar maar alvast een paar dagen bij Knipoog . Verder houd ik steeds de "mijlpalen" in de gaten. 320 dagen=volgroeid; 340 dagen is het gemiddelde; 359 dagen = Lee Boos!

@jeddah: bij Shane kwam het wel moeilijker op gang dan bij Gracie (die heeft 5 keer gepoept in het eerste uur van haar leven en heeft 1 keer zo hard staan drukken dat ze voorover met haar hoofd tegen de deur aan kukelde: Blond !!). Bij shane kwam er na een uurtje of 2 wat en toen pas weer een paar uur later.

Speaking of Haha! : Lee is vandaag 312 dagen drachtig en ziet er zo uit tijdens haar favoriete bezigheid Dromen :
Afbeelding
Een actiefoto van Lee Clown :
Afbeelding
Hee: buik weg Knipoog !! Overigens heeft ze vanmiddag niet echt een lekker dutje gedaan. De buik ging vreselijk te keer, dus Lee was een beetje voor zich uit aan het mopperen Ach gut ...

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:31

Marije....gefeliciteerd wat een lief diggeltje...ben nu erg benieuwd naar droge foto's...Haha!....ontzettend leuke naam trouwens!

En Jeddah natuurlijk ook gefeliciteerd, mooi veulen hoor!! Trots op zijn Haha!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:31

PS: Gracie heeft inmiddels ook een stamboeknaam: Flirtatious Grace!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:32

Mac schreef:
@Phia: een positieve draai aan HM's staart: hierdoor lijkt haar zwangere buik nog zwangerder Knipoog . Ze heeft idd een heel mooi hoofd. Heel mooi portret van de Majesteit!

@Lola: Vanta is nu toch echt aan de beurt hoor! Haar uier is misschien niet vol, maar Vanta zelf ziet er toch echt wel echt vol uit ...

@Mirjam: ik hou voor het gemak ook 11 maanden aan, maar ik weet dat dat aan de korte kant is, dus ik tel daar maar alvast een paar dagen bij Knipoog . Verder houd ik steeds de "mijlpalen" in de gaten. 320 dagen=volgroeid; 340 dagen is het gemiddelde; 359 dagen = Lee Boos!

@jeddah: bij Shane kwam het wel moeilijker op gang dan bij Gracie (die heeft 5 keer gepoept in het eerste uur van haar leven en heeft 1 keer zo hard staan drukken dat ze voorover met haar hoofd tegen de deur aan kukelde: Blond !!). Bij shane kwam er na een uurtje of 2 wat en toen pas weer een paar uur later.

Speaking of Haha! : Lee is vandaag 312 dagen drachtig en ziet er zo uit tijdens haar favoriete bezigheid Dromen :
Afbeelding
Een actiefoto van Lee Clown :
Afbeelding
Hee: buik weg Knipoog !! Overigens heeft ze vanmiddag niet echt een lekker dutje gedaan. De buik ging vreselijk te keer, dus Lee was een beetje voor zich uit aan het mopperen Ach gut ...

*LOL*

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:45

Kitty schreef:
Sorry Phia, maar die staart blijf ik toch niet mooi vinden.
Verder ziet Famosa er super uit, alleen die staart.... Ach gut

Laat je de staart wel weer groeien nadat het veulen geboren is?

Ik heb een poging gedaan om het te laten groeien. Ze ging dus snel door het leven als plee borstel Boos! Staart er weer af en het schuren is gestopt. Ze weet niet beter dat ze daar geen haren heeft zitten. Ze wordt dit jaar 13 en ze loopt al 13 jaar met een kale kont. Dan ineens haren daar hebben, nee ! Daar is HM famosa niet van gedient. Clown

Het lijkt als of de theezakjes ietsiepietsie voller wordt. Dan ook echt ietsepietsie. ADHD was weer flink aan het oefenen Go jij! Go jij! Famosa wordt niet eens boos. Ze blijft steeds doodstil staan en laat dat kreng maar op en neer gaan. Ach gut
Haar kuil eet ze wel maar niet van harte.

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:53

Ik wil GEEN gezeur meer over uiers! Pride is 2 weken overtijd en heeft GEEN uiers. Grrrrr.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 16:53

We zitten inmiddels op 304 dagen. Het begint een beetje op te schieten.
En als ik die mooie veulens zie die inmiddels geboren zijn, dan kan het mij niet snel genoeg gaan.

Volgens Marije haar rekenmethode is ze 21 april uitgerekend. Nu maar hopen dat mevrouw zich daar goed aan gaat houden.
1 Mei moet ze verhuizen....

@Petraaken: ik moest wel lachen toen ik jouw stukje las over dat veulen dat bij het mesten voorover tegen de deur aan kukelde... Haha!

@Mac: ook jouw "actiefoto" vind ik erg leuk. De actie straalt er vanaf Whoosh!

@Ijslandermir: Ik heb tot begin februari doorgereden. Toen paste het zadel niet meer goed en gaf ze duidelijk aan er helemaal geen zin meer in te hebben. Begin februari, dat is 2,5 maand voor de uitgerekende datum.

@Loolapalooza: Van de zijkant ziet ze er nog niet zo dik uit, maar van de voorkant is het toch wel een rond tonnetje hoor.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:09

@ Ijslandermir: ik heb doorgereden tot 9 maanden. Op zich kon het daarna misschien nog wel, maar toen begon het te sneeuwen en dat hakte voor mij de knoop door dat ik ging stoppen met rijden. Toen het nl. eenmaal goed weer was zaten we al over de 300 dagen. 300 dagen lijkt me toch wel de max.
@Mac: hele leuke stamboomnaam!
@ Phiabink: hier ook nog geen uier, alleen de 'bags' komen er wel wat meer aan.
@ iedereen: vandaag stond Siena's vriendin weer naast haar in de wei. Ze zag er gelijk weer een stukje gelukkiger uit. Omdat ik nu ziek ben kon ik niet al te vroeg naar haar toe (veel te laat dus Bloos ) maar ze had toch het hooi nog niet op omdat ze de hele tijd met de buurvrouw stond te 'kletsen'.
Ze heeft met het zonnetje een tijdje gelegen in de wei en buuv heeft toen staan waken Lovers
Toch schrik ik elke keer weer als ze gaat liggen, omdat mijn DA had gezegd dat ze als ze hoogdrachtig zijn alleen gaan liggen als het veulen komt... nou weer dus iets wat mijn DA beweert wat niet waar is. Boos!
Liggen jullie merries ook nog gewoon?
Oja, kan het trouwens kwaad als er een andere (hengstige) merrie naast haar staat (andere wei) met de bevalling? Zal ze daar onrustig van worden of juist rustig? Nu is ze er juist erg rustig van dus ik hoop ook tijdens de bevalling.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:20

PhiaBink schreef:
Kitty schreef:
Sorry Phia, maar die staart blijf ik toch niet mooi vinden.
Verder ziet Famosa er super uit, alleen die staart.... Ach gut

Laat je de staart wel weer groeien nadat het veulen geboren is?

Ik heb een poging gedaan om het te laten groeien. Ze ging dus snel door het leven als plee borstel Boos! Staart er weer af en het schuren is gestopt. Ze weet niet beter dat ze daar geen haren heeft zitten. Ze wordt dit jaar 13 en ze loopt al 13 jaar met een kale kont. Dan ineens haren daar hebben, nee ! Daar is HM famosa niet van gedient. Clown

Het lijkt als of de theezakjes ietsiepietsie voller wordt. Dan ook echt ietsepietsie. ADHD was weer flink aan het oefenen Go jij! Go jij! Famosa wordt niet eens boos. Ze blijft steeds doodstil staan en laat dat kreng maar op en neer gaan. Ach gut
Haar kuil eet ze wel maar niet van harte.

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:31

Waar laten jullie je paarden bevallen? Wij moeten de boel buiten nog herinrichten (we hebben net een nieuwe schuur). We zijn van plan om paddocks te gaan maken. Het is dan de bedoeling om Vidja buiten te laten bevallen. Ze is in juni uitgerekend dus qua weer moet dat zat kunnen. Alleen het het regent zetten we haar binnen. We willen dan het paard waar ze goed bevriend mee is in de paddock ernaast zetten. Het paard waar ze niet goed mee op kan schieten en die haar altijd wegjaagd zetten we in een ander stuk land.

Waar hadden jullie je merrie? Alleen of met meerdere paarden?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 17:46

bubbels schreef:
Ik wil GEEN gezeur meer over uiers! Pride is 2 weken overtijd en heeft GEEN uiers. Grrrrr.

Ach gut !!

Pepsi is bevallen in een stal van 3x4. Overigens ook een noodoplossing, want onze stallen zijn nog niet klaar. Deze afmeting is ons prima bevallen (haha): de merrie (v. ong. 1.50 m. hoog) had genoeg ruimte en wij ook om de boel te overzien en om iets te kunnen doen indien nodig.

Lee stond in de stal ernaast en die heeft luidruchtig aanwijzingen staan geven tijdens de bevalling van Pepsi. Zij is zelf een ervaren moeder en levert geen probleem op. Alleen dat zij eigenlijk het veulen wel zou willen hebben Gestoord .

Ik weet niet of bevallen in een paddock een goed idee is. Zelf zou ik me er denk ik niet zo lekker bij voelen. Hoe groot is de paddock? Is er genoeg licht voorhanden? Is de paddock van zand of staat er gras op? Zand is nl. niet hygienisch; gras wel. Ik denk dat ik bang zou zijn dat het veulen tijdens de bevalling buiten de grenzen van de paddock wordt geworpen ...

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:01

jeddah en marije: gefeliciteerd met jullie twee prachtige zwarte ventjes!! Haha! allebei geweldig getekent, supergave bles! Kwijl

geniet er van!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:15

[quote="Sjen"]@ Ijslandermir: ik heb doorgereden tot 9 maanden. Op zich kon het daarna misschien nog wel, maar toen begon het te sneeuwen en dat hakte voor mij de knoop door dat ik ging stoppen met rijden. Toen het nl. eenmaal goed weer was zaten we al over de 300 dagen. 300 dagen lijkt me toch wel de max.

Mijn merrie is vandaag precies 300 dagen. Ik rijd haar nog gewoon door. Enkel stappen we veel en draven we minder dan voorheen.
Maar ik denk dat iedereen dat op gevoel moet doen. De ene merrie kan het wel en de ander is het met 300 dagen zat.

Phia: Wat ziet jou merrie er mooi uit! En die staart...ja daar moet ik aan wennen. Maar ik kan me voorstellen dat je haar staat hebt kortgewiekt. Zo'n pleeborstel is ook geen gezicht.

Mac: Lee ziet er ook m ooi uit hoor! Al 312 dagen. Dat gaat rap. Is zij altijd op "tijd"Of draagt ze vaak over? ( of is dit haar eerste veulen en stel ik nu hele rare vragen)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:25

Hannelore schreef:
Is zij altijd op "tijd"Of draagt ze vaak over? ( of is dit haar eerste veulen en stel ik nu hele rare vragen)

Hihi ... Lee was bij Shane ruim drie weken overtijd. Heel frustrerend! Haar eerste veulentje (waar ik van weet) heeft ze gekregen toen ze nog niet van mij was. De overlevering zei dat ze toen 2 1/2 week overtijd ging. Beide waren overigens hengstjes. Lee is door de jaren heen ook opvoedmama geweest voor andermans veulens en is dus met haar 19 jaar een doorgewinterde mama.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 18:50

Gefeliciteerd met de geboren veulentjes, ze zijn echt heel lief.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:01

Mac schreef:
Hannelore schreef:
Is zij altijd op "tijd"Of draagt ze vaak over? ( of is dit haar eerste veulen en stel ik nu hele rare vragen)

Hihi ... Lee was bij Shane ruim drie weken overtijd. Heel frustrerend! Haar eerste veulentje (waar ik van weet) heeft ze gekregen toen ze nog niet van mij was. De overlevering zei dat ze toen 2 1/2 week overtijd ging. Beide waren overigens hengstjes. Lee is door de jaren heen ook opvoedmama geweest voor andermans veulens en is dus met haar 19 jaar een doorgewinterde mama.

Nou ik zou haar geen 19 jaar geven hoor! Dus kans is groot dat ze het kind wat langer blijft vast houden dan gemiddeld is. Nou we wachten maar af en zullen tzt wel zien.
Nieuwsgierig ben ik toch al naar alle veulens dit jaar.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 19:03

Wat een mooie nacht zeg met al die veulens, lief!!

Odessa's uier was net niet afgezakt na een hele dag buiten... Oh oh... Betekent dit dat wij ook al zo dichtbij komen of heeft ze de hele dag stilgestaan??? (dat kan toch helemaal niet...) Morgen 310 dagen. Volgens 'the complete book of foaling'is een dracht tussen de 310 en de 355 dagen normaal. We komen aardig in de safe zone dus. Ben benieuwd of dit een schijnbeweging is of dat dit doorzet!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 19:30

Wauw Odess, jij komt ook steeds meer in de buurt van het bevallen Knipoog, of nja.. Odessa dan Haha!. Hoe gaat het verder met haar?

Bubbles; Ach gut *heeft medelijden*

Mac; mooie naam!!
En Lee al 19! Dat had ik haar zéker niet gegeven!! Ik had haar een jaar of 10 geschat Clown.

Ik ging Ivanka net voeren, die bolle buik begin me echt steeds meer op te vallen Lovers . Ik had haar voordat ik naar de tandarts ( Boos! ) moest, haar alvast wat kuil gegeven en toen stond ze daar zo te eten en ik dacht: whoeii, je buik GROEIT! Haha!
Alleen.. hoh, ik wil dat veulen voelennnnn!! Waar kan ik het beste voelen? Ik heb een keer ergens gelezen voor de uier, maar is dat ook echt zo?

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:01

Odess ja, ik ben daar nog niet helemaal aan toe Knipoog

Voor het uier kan je je veulen het beste voelen. Ze zeggen tijdens het eten alleen dan voel ik het bij Odess juist nooit...? Vanaf 8 maanden kon ik het veulen echt goed voelen, nu is het juist weer een stuk minder. Met 8 maanden liep het veulen soms hele marathons, nu mag ik blij zijn met een schopje!

Dat invallen van de flanken, is dat nou een teken of niet? Ik weet het ff niet. Blond

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:03

Odess schreef:
Dat invallen van de flanken, is dat nou een teken of niet? Ik weet het ff niet. Blond

Bij Pepsi wel. Die werd de laatste dagen helemaal "plat" aan de zijkant.

Lee voelt zich gevleid Knipoog . Ze wil er ook helemaal niks van weten dat ze al een dagje ouder wordt. Ze voelt zich een jeugdige godin Schijnheilig .

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:05

Oh oh Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Nou ja, ik hou haar gewoon goed in de gaten! Zal kraamkliniek ff PB'en wat die hier van zegt. Het lijkt me dat als het veulen wil komen, we van de regumate af moeten! Maar zo ver zijn we nog niet. Ik zal morgen even foto maken, ze is echt nu zo dik van voren!! Echt een enorm verschil!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:10

Odess schreef:

Odessa ook platski aan de zijkant Haha! ??
Overigens had Pepsi dat ook de dag dat de slijmprop af kwam. Dat trok toen later weer bij. Het veulen kwam pas 1 1/2 week later.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:12

Hannelore schreef:
Phia: Wat ziet jou merrie er mooi uit! En die staart...ja daar moet ik aan wennen. Maar ik kan me voorstellen dat je haar staat hebt kortgewiekt. Zo'n pleeborstel is ook geen gezicht.

Dank je. Ze had net daarvoor nog even gerolt. Ze was iets schoner.

In Spanje lopen alle Andalusische fokmerries er zo bij. Dus Famosa loopt als Andalisische fokmerrie in Nederland er ook zo bij. Ach gut
Het is wel heel makkelijk te onderhouden. Gewoon de tondeuse erover en klaar! Tong uitsteken Echt een aanrader!!! Clown ook voor KWPNers en andere rassen/stamboeken Tong uitsteken

Dus Lola en Bubbles gaan ons eerdaags verrassen met een mooi veulie Ja

@Bubbles:
Kan je er geen loodgieter er bij halen om de leidingen door te laten spoelen. Clown

@Odess:
Gaat helemaal goed daar!! Hou vol!!

@Mac:
Krijgen wij een competitie met Lee en Famosa? Clown

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 20:18

Mac schreef:
Odess schreef:

Odessa ook platski aan de zijkant Haha! ??
Overigens had Pepsi dat ook de dag dat de slijmprop af kwam. Dat trok toen later weer bij. Het veulen kwam pas 1 1/2 week later.

De slijmprop vind je wel weer terug toch? Als het veulen met anderhalve week komt vind ik dat prima! 320 Dagen is perfect! Daar teken ik voor!

Odessa is 'ingevallen' (lees plat Clown met zo'n buik lijkt alles ingevallen) bovenin haar flank. (Dat haar dat alle kanten op staat, de bovenste helft dus) Dat heb ik in de laatste maanden nog nooit eerder bij haar gezien! Oeh spannend! Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 20:21

Mac schreef:
Odess schreef:

Bij Pepsi wel. Die werd de laatste dagen helemaal "plat" aan de zijkant.

Bij mijn merrie viel me dat vandaag ook op Nagelbijten / Gniffelen

Misty we houden het er nog even in he Haha!

Met bewegen zakt misty's uier niet af, maar zoveel beweegt ze niet (ze is een beetje lui...
Verder gaat alles goed met haar. Donderdag zet ik de cam online.

@ Bubbles Ach gut