Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sam_VegasS schreef:Mag ik me hier ook melden??![]()
Morgen gaan we ons nieuwe paard halen en die is al drachtig.
Wij zijn bewust opzoek gegaan naar een merrie voor de fok, Mijn passie ligt in de dressuur maar nu de paarden aan huis staan wilde mijn vriend heel graag toch ook iets met de fok gaan doen vandaar..
Dit word dus ook ons eerste veulentje, Inmiddels ben ik wel begonnen met de veulen cursus van Iris van Gulik want ik wil wel graag goed voorbereid zijn.
Morgen gaan we haar dus halen, Ze is een 10 jarige Ster - Sport (drs) vos van Uphill x Kennedy en momenteel 5 maanden drachtig van Livius. In februari is ze dus al uitgerekend.
Wat ik momenteel het spannendst vind is dus ook vooral dat ik haar niet ken.
We hebben haar 1 keer gezien bij de huidige eigenaren en vorige week bij de veulen veiling waar ze heen moest met haar huidige veulentje. Die is er gisteren als het goed is gisteren vanaf gegaan en dit was haar 2de veulen.
Ik hoop hier wat meer te kunnen leren,Vragen te kunnen stellen als ik het niet meer weet en gezellig mee te leven met iedereen die een kleine verwacht![]()
BTW voor de mensen die het fijn vinden; Ik ben Samantha , 31 jaar en woon in Oostvoorne.
splenius schreef:Toch de dierenarts gebeld om te scannen. Ze heeft een mooi ei van 4.3 en baarmoeder ook hengstig.
Morgen wordt ze geinsemineerd.
Wel door een andere hengst van de hengstenhouderij. 15 augustus stopt het daar maar kon nog wel voor nu een andere hengst kiezen.
Ze is nu weer voor de 1e keer zelf hengstig geworden.
Dus probeer het nu nog 1 x en lukt het dan laat ik haar volgend jaar leeg.
Neonlight schreef:Spannend Splenius, voor welke hengst heb je nu gekozen? Had je verhaal ook teruggelezen, nu een heel mooi groot ei dus ook vergeleken de andere keren.
Welkom Samantha!
Melissa1996 schreef:Sam_VegasS schreef:Mag ik me hier ook melden??![]()
Morgen gaan we ons nieuwe paard halen en die is al drachtig.
Wij zijn bewust opzoek gegaan naar een merrie voor de fok, Mijn passie ligt in de dressuur maar nu de paarden aan huis staan wilde mijn vriend heel graag toch ook iets met de fok gaan doen vandaar..
Dit word dus ook ons eerste veulentje, Inmiddels ben ik wel begonnen met de veulen cursus van Iris van Gulik want ik wil wel graag goed voorbereid zijn.
Morgen gaan we haar dus halen, Ze is een 10 jarige Ster - Sport (drs) vos van Uphill x Kennedy en momenteel 5 maanden drachtig van Livius. In februari is ze dus al uitgerekend.
Wat ik momenteel het spannendst vind is dus ook vooral dat ik haar niet ken.
We hebben haar 1 keer gezien bij de huidige eigenaren en vorige week bij de veulen veiling waar ze heen moest met haar huidige veulentje. Die is er gisteren als het goed is gisteren vanaf gegaan en dit was haar 2de veulen.
Ik hoop hier wat meer te kunnen leren,Vragen te kunnen stellen als ik het niet meer weet en gezellig mee te leven met iedereen die een kleine verwacht![]()
BTW voor de mensen die het fijn vinden; Ik ben Samantha , 31 jaar en woon in Oostvoorne.
Leuk! Maakt niet uit hoeveel veulens voor de merrie of voor jou, blijft spannend, hier word volgend jaar 6de veulen geboren, eerste van de merrie, altijd weer spannend. Er zitten veel ervaren fokkers in het topic, heb al veel geleerd hier!
Heb nog familie wonen in Oostvoorne, heerlijk aan het strand!splenius schreef:Toch de dierenarts gebeld om te scannen. Ze heeft een mooi ei van 4.3 en baarmoeder ook hengstig.
Morgen wordt ze geinsemineerd.
Wel door een andere hengst van de hengstenhouderij. 15 augustus stopt het daar maar kon nog wel voor nu een andere hengst kiezen.
Ze is nu weer voor de 1e keer zelf hengstig geworden.
Dus probeer het nu nog 1 x en lukt het dan laat ik haar volgend jaar leeg.
Dan lopen we op een paar dagen na gelijk, kaarsjes aan en hopenwie is de hengst geworden?
Setteli schreef:Wat goed splenius, nou duimen dat het nog gaat lukken!
Welkom Samantha!
Ik vind die kleuren ook wel interessant. Phoebe is vos en gedekt door een palomino. Dus ik zou zeggen kans op vos of palomino? Ik ga het even voorleggen in een kleurentopic.
Phoebe zit inmiddels op 95 dagen, en dat is bijna 100Begint echt op te schieten.
Quir schreef:Setteli schreef:Wat goed splenius, nou duimen dat het nog gaat lukken!
Welkom Samantha!
Ik vind die kleuren ook wel interessant. Phoebe is vos en gedekt door een palomino. Dus ik zou zeggen kans op vos of palomino? Ik ga het even voorleggen in een kleurentopic.
Phoebe zit inmiddels op 95 dagen, en dat is bijna 100Begint echt op te schieten.
50% vos en 50% palomino.