[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:27

Alle vragen kunnen meestal hier wel beantwoord worden haha!

Ik heb alles aan huis zelf maar ent niet voor rhino.
Ik pas wel altijd op met mn concour paard. Die mag njet snuffelen op concour en ook niet uit een gedeelde emmer drinken oid. Dat mocht ze eerder wel.

Verder gaat alles verrassend digitaal tegenwoordig

MarryAnneR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 13:48

Volgende week gaan we naar de hengst. Mijn dochter mag hem rijden. Toch fijn dat dit bij de pony’s iets makkelijker kan!
Ik zie het nog niet gauw gebeuren dat je bij de beroemde paardenhengsten kan zeggen.. goh mag ik ook even rijden?

Redd Bull heeft al 20 veulens niet gek voor nog maar een 5 jarige. Daarvan zijn er maar liefst 19 niet-piemel! 4 veulens zijn op de keuring geweest. 2 daarvan hebben een eerste premie gekregen.

Nou dan wordt het iets voorspelbaarder dat we ook een merrie krijgen.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:31

Wat betreft dat dekbewijs... Ik heb mijn merrie in april laten insemineren (was in één keer raak). Had een merrie-begeleidingspakket bij de dierenarts, zij zouden het verzenden van het sperma ook regelen. Is allemaal netjes gedaan en heb het pakket ook gewoon betaald. Maar ik heb op één of andere manier nog geen rekening van de dekking zelf of een dekbewijs. We gaan morgen voor de gust-scan. Weten jullie toevallig of ik zelf de hengstenhouder had moeten bellen? Ik vraag het morgen sowieso even na natuurlijk, maar misschien ben ik zelf gewoon wat te voorbarig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:34

Die kunnen heel laat komen, die rekeningen. Kan ook maar zo na de gust datum

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 14:55

Ik heb hier van de week de dekbonnen de deur uit gedaan, inderdaad ivm einde dekseizoen.
Tussendoor is vaak gewoon niet handig. Mocht de merrie dan toch nog opnieuw gedekt moeten worden of net wat.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:34

Ik heb vanmiddag alle hengstenhouders laten weten dat alle 3 de merries drachtig zijn. Vinden ze volgens mij wel zo fijn. :')

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 16:30

Dekbonnen gaan vaak laat de deur uit. Soms online of via de post.

Hier worden ze ook niet voor rhino geënt.

Ik ben nog aan het twijfelen voor dekens. Didi is begin april uitgerekend, maar ik rijd haar nu nog wel

Cioccolato. Gefeliciteerd!

Mirjamalvaro. Fijn dat alles nog mooi drachtig is

Welkom crazy_funky.

Hier worden de merries maandag voor de laatste keer gescand.
Ik gok dat hier wel wat inzit :+
Didi is al zo verschrikkelijk dik. Dat wordt nog wat aan het einde van de dracht.
Afbeelding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:30

Als ik volgende week goed bericht heb bij de laatste scan ga ik de hengstenhouder ook maar een bericht sturen dat ze drachtig is. Weet niet of hij daar op zit te wachten maar dan heb ik het in ieder geval laten weten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:31

Am ik ben benieuwd hoe ze er straks bij staat op het einde van de dracht haha

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 17:58

paardje2013 schreef:
Als ik volgende week goed bericht heb bij de laatste scan ga ik de hengstenhouder ook maar een bericht sturen dat ze drachtig is. Weet niet of hij daar op zit te wachten maar dan heb ik het in ieder geval laten weten

Ik doe dat altijd wel en ook als het veulen geboren is, eigenlijk heb ik daar alleen maar leuke reacties op gehad

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:03

Bedankt voor de reacties! Dan hoef ik me eigenlijk niet zo heel veel zorgen te maken. Ik wacht het gewoon rustig af en zie het dan vanzelf wel verschijnen! :D Morgen de scan, maar ook hier is het dus niet echt spannend, ze is al redelijk rond.

Mijn dierenarts zei over rhino dat het niet werkt als het niet op stalniveau gedaan wordt. Bovendien is de bescherming ook niet 100%, dus ze raadt het eigenlijk sowieso af om laat in de dracht naar vreemd terrein te gaan.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:42

Interessant, mijn da raadde juist wel aan te enten tegen rhino. Maar wij staan dan ook op een stal waar eigenlijk twee stallen op één terrein staan. Dus veel in en uit loop en wedstrijden etc. Maargoed ik heb wel geent. :) Weet ik iig dat ik er alles aan gedaan heb...

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:21

Ik heb in juni de dekbon al gekregen, samen met de rekening. Hengstenhouder was toen al wel goed op de hoogte dat er 1 van de 2 drachtig is geworden.

Michelle5418

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:55

Nou die van jullie lijken allemaal mooi drachtig :oo
Bij die van mij ga ik gewoon twijfelen, ze word juist alleen maar dunner nu en ga ik haar ribjes zien als ze beweegt ;(
Ze krijgt wel al onbeperkt gras overdag, en een kilo merriebrok met slobber.

Ik had de dekking gewonnen, nog niks gehoord van de hengstenhouder mbt dekbon/bewijs ..

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:09

Wat betreft de digitale dekbewijzen, ik vind het vreselijk. Ik registreer altijd bij een ander stamboek en heb een papieren dekbewijs nodig, moet daar dus vaak weer achteraan.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:25

Sterkte met Fi Cynthia.. hopelijk knapt ze snel op

Mooie merrie crazy funky

Ik zit nog te twijfelen of ik nog een laatste keer ga scannen. Als ik dat ga doen doe ik dat na de verhuizing in november denk ik ivm trailer stress. Maar dan zouden ze al op 160 en 140 dagen zitten dus ik denk alleen nog scannen/opvoelen als ik twijfel tegen die tijd.

Gisteravond laatste strandrit gereden met Quenza voor de verhuizing, heerlijk was het.

Nu 84 dagen drachtig
Afbeelding

Lotus nu 104 dagen drachtig tijdens beleersessie ;)
Afbeelding

Hier gaan de dekens straks ook gewoon weer op

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:24

mirjamalvaro schreef:
Leuk, gefeliciteerd.
Vanwaar de keuze om een D op een A te zetten? :D

Noble is ook van een NWR-hengst en zijn moeder is Welsh A. Niet gebruikelijk inderdaad, maar ook wij hebben dit gedaan met het idee een leuke rijpony in C-maat te fokken. Dat lijkt gelukt te zijn, ik vind Noble zelf erg leuk. Afwachten blijft hoe hij opgroeit natuurlijk, maar goed.
Ik ben benieuwd wat voor veulentje uit jouw merrie komt Crazyfunky.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 21:34

Ik zelf heb 1x een grote D en 1x een kleine E op een grote B pony gezet.
Zowel de B pony liep verdienstelijk in het springen, de grote D pony was een ggk New Forest die meermaals ZZ gelopen had en de E was een Arabisch volbloed uit bewezen prestatielijnen.
Het resultaat 2x een mooie grote C pony die beide zeer goed presteren in de sport. (Ook wel bekend als de roan pony's hier op bokt)

Treasure is inmiddels net over de 100 dagen heen en haar zadel zweeft zowat al op haar rug.
Nu wordt ze op laag niveau door een jong menneke gereden, dus is niet zo'n ramp. Ik denk alleen dat ik volgend jaar echt een buik op pootjes heb.
Afbeelding

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 22:41

Het dekseizoen is eigenlijk voorbij, maar Sterre is deze keer zo hengstig dat ik haar toch nog geïnsemineerd heb. Wij hebben alles aan huis staan, dus mocht het lukken, is een laat veulen geen probleem. We hebben een dubbele stal en in de winter staan ze ook overdag buiten. Het veulen is heel welkom. Dus en we hopen op een bevruchting. Helaas is onze Baukje gisteren gescand en niet drachtig. Dit jaar is geen succes, twee dode veulens en twee lege grote merries.

Morgen worden er 3 shetjes gescand, 2 shetjes zijn te moeilijk om te scannen en ik wil geen risico op darmbeschadiging lopen. Hopelijk volgend jaar 5 shetland veulens, waarbij er 1 zeker mushroom is en twee een kans op mushroom..

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:39

Moner, dat is echt wel heel veel pech. Dan mag het geluk nu wel eens gaan komen!

Oepsie , perongeluk op bestellen geduwd bij een veulenhalstertje . }> beter te vroeg als te laat zeker :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:06

Laatste scan achter de rug! Alles ziet er goed uit, veulen is aan de maat. We zitten nu op 151 dagen. Gaat toch echt hard ineens! *\o/*

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:31

Jeej ual wat fijn. En ook al bijna op de helft! Gaat hard zeg!!

Jeetje moner, balen... ik duim dat Sterre nu wel drachtig wordt. En dat je shetjes mooi drachtig zijn.

CrazyFunky welkom. Ben benieuwd naar de uitkomst.

Ik heb mijn dekbon bij het ophalen van Kate meegekregen.
Ik hoop stiekem op een nietpiemel :D Maar dit is vooral omdat wij tot nu toe alleen maar welpiemels hebben gefokt _O- Verder ben ik gewoon blij als t gezond is :o
Qua naam zitten wij niet per se aan een letter vast, vinden t alleen zelf wel leuk om een thema te hebben en t met de letter K te laten beginnen.
Tja en qua kleur kan er wat leuks uit komen (papa is cremello) maar dat is alleen een leuke bijkomstigheid :o
Kate is nu 108 dagen drachtig en begint (vind ik :o ) nu toch echt een mini buikje krijgen...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:33

Wij dachten klaar te zijn voor dit jaar maar toch nog niet :o.

Niet omdat er 1 niet drachtig blijkt Maa rondat we onverwacht een merrie erbij hebben gekocht.
We gaan 1 ronde proberen, lukt dat niet dan wordt het volgend jaar.
Het is nu natuurlijk al wel laat maar ik wil zo graag een veulen van die hengst. Onze knappe Champs die overleden is dit jaar droeg ook een veulen van hem.
Nu dus een nieuwe poging. Ik duim heeeeel hard dat het lukt en we volgend jaar toch nog een mooi Big News veulen hebben <3.

Ze staat nog in UK nu dus. We moeten even zien wanneer we haar kunnen ophalen met al die corona regels enzo.

Flash ol Girl <3

Afbeelding

En de hopelijk papa in spe

Afbeelding
Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:16

Hopen dat het nu lukt CP. Ze wordt in Engeland gedekt dan?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 18:20

Gefeliciteerd met de koop CP!