[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:24

Ja klopt yfkelover, Zondag loopt hij zijn 1ste show voor zijn nieuwe eigenaren.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:24

Roos is sowieso vos(bont), maar graag een blesje dan :P
Stien zal zwart, bruin of vos zijn. Tenzij ze smoky is, wat kan maar nooit getest is.
Charlie sowieso bruin, vos of zwart.
Oohla kan vanalles zijn. Vos, bruin, zwart, palomino, buckskin, smokey en dat allemaal met of zonder een silver laagje erover.

Maar dan graag bruin bij Stien en Charlie :P
Oohla mag iets speciaals doen, haha.

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:59

Chantalll schreef:
Ja klopt yfkelover, Zondag loopt hij zijn 1ste show voor zijn nieuwe eigenaren.

Dan kan ik hem een keer lijf zien mensen zijn kennissen van ons

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:14

Nee hoor ik hou niet van blauwe ogen :P ik vind het prachtig haha.

En inderdaad gezond en dan ook gezond blijven. Dit jaar een veulen en 1 jaarling moeten afgeven en ja dat is gewoon rot!

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:37

Ahhh Yfke ... vandaar ... ja Mikado TC heeft het getroffen bij Monique en Gerd-Jan

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:22

Tja ik heb geen voorkeur, maar wel giga mogelijkheden :oo
Jupi’s veulen kan smoky black, valk of palomino worden, met mogelijkheid tot dun-gen, splash, appaloosa en/of bont.
Angel zal ook smoky, valk of palomino geven, met mogelijkheid tot zilver, appaloosa, bont en/of splash.
Bucks kan zwart, bruin of vos geven (al zijn ze niet getest dus kan ook alleen kans op bruin zijn ofzo) al dan niet met bont en/of overo.... :=

Edit; buikenfoto’s :D
En JA!! Ze zijn ENORM :=

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:27

droversrun schreef:
Hebben hier veel mensen al ellende gehad met de geboorte of daarvoor uiteraard? Is mijn eerste jaar in dit topic..
Wij hebben 2 jaar geleden een veulen verloren aan rhino helaas. Veulen was alleen al volgroeid genoeg om het 3 dagen vol te houden, wij wisten toen nog niet dat het rhino was. Was echt heel sneu. Nu weer rhino hier dicht in de buurt dus ik houd mn hart vast.

tot vorig jaar toe ging alles goed, met zo nu en dan wat kleine problemen , paar keer een terugliggend beentje moeten zoeken, maar waren op tijd en ging verder allemaal goed, vorig jaar helaas niet zo fijn, na 9 maand dracht verloor glowy haar veulen, het zat helemaal verstrikt in een zeer lange navelstreng en volgens DA was daardoor het veulen al in de buik overleden, omdat het nog haar tijd niet was had glowy geen alarm om en was ik er net te laat bij, bijna waren we glowy ook kwijt geweest, DA een paar keer hier geweest en ook met haar naar de kliniek geweest, gelukkig heeft glowy het overleefd en is ze nu weer drachtig, heel erg spannend dus, het was een heel mooi hengstveulentje, valk bont, van een unieke dekking, dus kan ook niet meer over ;(

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:40

droversrun schreef:
Hebben hier veel mensen al ellende gehad met de geboorte of daarvoor uiteraard? Is mijn eerste jaar in dit topic..
Wij hebben 2 jaar geleden een veulen verloren aan rhino helaas. Veulen was alleen al volgroeid genoeg om het 3 dagen vol te houden, wij wisten toen nog niet dat het rhino was. Was echt heel sneu. Nu weer rhino hier dicht in de buurt dus ik houd mn hart vast.

Hier was de eerste keer ook mis, 6 weken te vroeg door rhino. daarna niet meer gehad, nu een andere merrie :j . Die andere heeft overigens nu wel een kerngezond veulen gehad die al 2 word dus!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:46

haha Linda, Bucks moet het langste nog en die lijkt het verste heen al :)

Gelukkig hier nog geen nare dingen bij de bevalling meegemaakt, maar ik ben er wel heel bang voor hoor. Wel een keer heel erg lang op een veulen moeten wachten, waarbij we dachten dat er misschien iets aan de hand was, maar na 12 maanden en 4 dagen kwam het veulen gelukkig gezond ter wereld.

Suus is vandaag 180 dagen drachtig. Ze gaat nog steeds lekker, niks te klagen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:48

Droversrun; ik heb helaas al heel wat narigheid meegemaakt, in totaal zijn 3 veulens dood geboren, 1 veulen na 3 dagen overleden, een merrie overleden na een paar dagen aan een bloeding en 2 jaar geleden is er een veulen d.m.v. foetotomie afgehaald. Gelukkig ook 6 gezonde veulens gekregen *\o/* Dus ons motto is; gezond gaat voor alles :D We verwachten begin 2018 ons 10e veulentje <3

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 19:07

Murosch, bucks loopt ook nog met Howie aan de voet ;) ik denk dat dat vooral haar bolle babybuik geeft :? Of misschien vertekend het. In werkelijkheid is Jupi wel echt overduidelijk de dikste..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 20:18

Leuk om al die wensen te lezen. Hopelijk komen de wensen uit, maar ik hoop toch vooral dat we allemaal een gezond veulen krijgen en de merrie het ook goed doet :De

Hier groeit het buikje ook stug door. Eerst hing het voornamelijk, maar ze wordt nu ook echt breed.

Afbeelding
Afbeelding

Ik denk dat Pepper en Sabrina (mijn dame) een wedstrijdje gaan doen :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 21:04

WoW wat een buikjes ook al Linda nou valt het bij die kleintjes altijd extra op. Ze zien er alleszins goed welvaren uit.
En wat een winterhaar al. Hier heb ik ook eentje die denkt dat het heel hard gaat vriezen. Heb de indruk dat de dames die door snachts binnen te staan minder vacht aanmaken.

Linsa grote buik al hoor.

Ik hou het aantal dagen niet zo bij maar iemand vroeg hoever Flo was. Wel 150 dagen ongeveer en de bewegingen in de buik zijn echt al heel duidelijk.

Jouw schimmeltje heeft ook best al een grote buik he Murosch

Ik heb vorig jaar een veulen gehad die met de beentjes naar boven eruit wou komen. Dus heb echt zelf moeten draaien. Veulen kan er niet uit zo.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:00

geweldig , die buiken van onderaf, ik ga dat ook eens proberen, maar zal niet lukken met mijn ukkies denk ik :+

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:10

vanavond naar de club wezen rijden en mensen in de kantine vonden dat ze iets een buikje kreeg ik zie dat nog niet zo maar als anderen zeggen dat ze verandert zal het wel zo zijn :) :j

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 23:37

Vandaag mijn baby van dit jaar naar de opfok gebracht, altijd wel even sneu :( dat ze maar mooi groot en sterk word komende 2 jaar

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 00:41

Als ik die nare verhalen lees word ik meteen zenuwachtig! Het is zo niet vanzelfsprekend dat het allemaal van een leien dakje gaat...

Ik wil even een artistiek fotootje met jullie delen wat ik vanavond van Bin gemaakt heb. Isn’t she lovely? <3

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:56

Hier inderdaad ook een paar minder leuke bevallingen meegemaakt. 1x redbag en op het nippertje erdoorheen gekregen, 2 maanden te vroeg en toch leven voor 70 uur maar helaas. Ja en inderdaad keer een voetje wat niet goed lag enzovoort.

Mooie foto van Gin!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 08:58

Mooie buikjes al allemaal! :)

Super leuke foto van Bin zeg, mooi gedaan!

Ik heb sinds een paar dagen mn camera werkend en ben hem nu even aan het uittesten op internet gebruik :) Wanneer het veulen geboren moet worden moet ik de camera even verplaatsen naar de grotere stal want een normale box is gewoon te krap!
Werkt zo verslavend om naar je paardje te kunnen kijken <3

Afbeelding

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 10:40

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben sinds gisteren de eigenaar van een drachtige merrie. *\o/* *\o/* Ik heb al eerder 3 veulens gefokt maar dat is een aantal jaar geleden. Heb er veel zin in!

Vagabond de la Pome x Imkebellie ster prok v. Numero Uno x sport keur v. Lux x keur pref prest v. Amethist

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 11:14

Lijkt me een toffe merrie pantykous!

Wat voor camera heb je kimsel?

Mooie foto zeg van Bin :)

Ach... dat is even sneu Nicole, maar als je een goed gevoel hebt bij die opfok is het al makkelijker om haar uit handen te geven.

En nog een paar knappe buiken :D

Zo en ik ga nu de stallen doen. Erg rottig zo op telefoon, mijn pc is kapot.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:12

Nicole dat is het mindere aan fokken he.

Welkom pantykous ben wel benieuwd naar een foto.

Ik kan al niet wachten tot het nieuwe jaar,vooral wanneer ze hier op stal gaan want dan kan ik ze wassen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier denk ik weer een merrieveulen.
Pepper is weer een heerlijke bitch.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:14

Afbeelding

Hier een fotootje van juni, ik moet het paard nog ophalen dus recente foto's volgen.

Wat een bolle bal Eilinora, heerlijk zeg <3

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 12:18

Mooie merrie!

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 13:06