[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paint_Lover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:21

Heb eerlijk gezegd geen idee hoe groot hij zal gaan worden... hij was bij zijn geboorte 97cm, papa is 1.55m en mama is 1.45m dus ergens daar tussenin gok ik...

Omg! Nu je het zo gezegd heb zie ik wat je bedoeld mopjemop... en ook in jouw foto zie ik de heks *creepy!*

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:29

Kiki: fijn dat jer er aan kon komen, eindelijk :)

Sofiehavan: haha je onderschrift ook 'OVERTIJD' _O- Toont al aan hoe je erover denkt :P En reken me ook maar bij dat clubje hoor. Imperiosa is gedekt 17 mei 2016, vandaag dus 318 dagen, maar volgens de vroegere fokker gaat ze makkelijk 14 dagen over tijd :+ dat wordt dus ook wel iets van 350-355 dagen wrs.
We zijn hier nochtans vol spanning aan het wachten. Ik omdat ik haar veulentje wil zien, Furioso omdat hij een speelkameraadje wil, Sierra omdat Imperiosa dan misschien eindelijk Furioso met rust laat en Imperiosa omdat ze zo verlangt naar een kleintje voor haarzelf :+ Worden nog lange dagen dus :')

CL: coole vlekken 8-) Arme Gentle zijn haartjes geplukt. Furioso moet straks prikjes voor een bloedkaart die naar Spanje moet voor DNA-controle :(:)

Mopjemop: ja ik zie de heks ook :D

Toen ik aankwam zag ik al van ver Sierra staan eten en een 10tal meter verderop stond Furioso aan het gras te ruiken. Nog 10 meter verder stond Imperiosa te eten <3 mooi zicht. Kleine Furioso mag van mams al een heel eind verder weg lopen. Hij loopt wel braaf mee met mams en luistert al redelijk goed.
Na wat klusjes te hebben gedaan heb ik me nog even in de stal gezet en hij kwam naar me toe *\o/* Kwam op mijn vingers sabbelen :') Maar vanaf ik een vinger beweeg is hij terug weg. Hopelijk kunnen we dit wel stilaan opbouwen zodat hij me leert te vertrouwen :)

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:32

Rianne1994, wat een bijleespost weer; echt petje af! Ik probeer ook redelijk bij te reageren na wat afwezigheid, maar dit red ik bij lange na niet, haha. Je vroeg nog van hoeveel dagen ik uit ga; wij rekenen precies 11 maand na de laatste dekking. Ligt hier redelijk gemiddeld. We hebben ze ook weleens vijf weken te vroeg of vijf weken te laat 8)7 Maar goed, dat is gelukkig geen gewoonte... Anouk heeft al een mooi uiertje zeg; zal zo je topic even aanstippen ;-)
Klinkt als genieten Crines! Heerlijk.
Dit weekend mooi weer, dus kom maar op met de veulentjes!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:36

Rianne ben jaloers op je meeleesposts, ik kom niet verder als feliciteren bij de geboortes. Ik kan het hier echt niet meer bij houden. Heb het zo druk de laatste tijd :oo zeker omdat ik de jonge dames af en toe probeer te nemen voor showseizoen en de 2 oudere beweging wil geven..

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 22:46

ja we zijn van plan het te houden ;)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:20

Gelukkig is het wel zo dat als je je instelt op een langere dracht dat het leed ook wel iets zachter is. Hoewel je toch iedere keer een zucht slaakt als er weer eentje voor piept. Vorig jaar had ik me ook ingesteld op 340 plus wat dagen, was verbaasd dat ze op 339 ging, maar ook blij, mooi vroeg in de avond op zaterdag, kwam mooi uit. :D

Wat betreft makke veulens, ik heb vorig jaar ook zo'n knuffelbeer gehad, maar over het algemeen zijn ze bij mij ook niet zo extreem makkelijk. Het merrieveulen kon je amper aanraken. Die moest iedere dag weer opnieuw je vertrouwen winnen, echt een drama.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 23:58

Morgen zal ik proberen weer even op iedereen te reageren. Ben erg moe nu. Heb hele tijd bij anouk in de stal gezeten maar ze was erg rustig en at gewoon lekker dr hooi. Af en toe kwam ze even een knuffel halen.
Maar nog geen veulen denk ik -O-

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:06

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Met een foto van kleine Yolooo toen hij 43 dagen oud was <3

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:10

Jeeeeee Cynthia, 300 dagen *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Verder bij iedereen alles rustig geweest vannacht?

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:29

Proficiat met de 300 dagen mijlpaal! Cynthia *\o/*

Ik heb geen idee hoe beschermend joan zal zijn. Ik gok best wel behoorlijk naar vreemden in ieder geval. Nu is ze ook geen schatje naar vreemden toe. Ik daarintegen, kan alles met haar.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:40

Noisy, wat jij nu zegt heb ik bij Bo dus ook.
Ik heb mijn bijrijder er ook al voor gewaarschuwd dat Bo wel eens niet zo lief tegen haar kan wezen als het veulen er is. Kan nu soms al een bitch naar haar wezen als het niet lekker zit bij haar.
Als het veulen er straks is mag ze van mij ook niet alleen de box in.

Het is een hele lieve meid, maar mist wel eens Bo haar signalen.

Vannacht een redelijk rustige nacht gehad met maar 1x alarm. Wel heeft ze weer heel veel gelegen.
Haha geen alarm maar wel zelf diverse keren wakker geworden, en dan snel even spieken.

Deze van gisteravond vond ik wel weer heel erg lief
Afbeelding

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 07:55

Ahh.. gossie.. kijk haar nou snurken :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 08:20

Ah wat lief Kiki!

Valt mij nog erg mee hoe beschermend de merries zijn. Tegenover andere paarden zijn ze wel levensgevaarlijk de eerste dagen, maar wij mogen er zo bij..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:10

Chynthia gefeliciteerd met de mijlpaal!

Vanwege wat prive issues ga ik even in meeleesstand :o sorry!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:26

Kiki wat ligt Bo toch steeds schattig te slapen! :j Gelukkig niet teveel gestoord deze nacht :)

Hihi, tof Cynthia, de Yoloo-foto! :D

Neonlight, ik had dat inderdaad ook beter gedaan, uit gegaan van een langere dracht.
Mijn geduld wordt echt op de proef gesteld nu...

Suus-elviera, oh extra fijn dat jullie het willen houden *\o/*

Crines, 't is waar ^) ik ben het wachten zò beu! Maar ik ben blijkbaar niet de enige ;)
Hopelijk moet je ook niet te lang wachten ;)
Leuk dat mam's Furioso al beetje los laat! Die vertrouwensband komt wel :j

Hier vandaag dag 343 %) hier schijnt het vrijdag en zaterdag mooi weer te gaan worden, dus ik hoop dat ze dan éindelijk haar veulen er eens uit wil gooien. +:)+
De uier is precies iets meer uitgezakt, de spenen staan iets meer naar buiten gericht, maar daar blijft het ook bij,... helaas ^)

Afbeelding

T zal zeker nog niet voor vandaag of morgen zijn, denk ik.

Trouwens ik mag nu totaal niet meer in de buurt van haar uier of flanken komen, ze zou mij meppen.
Wat denken jullie zou ik nog wat oefenen met een valse hand of haar gewoon met rust laten?
Ik ben beetje bang dat als'k teveel zou gaan proberen ze helemaal gek wordt en totaal niets meer gaat toelaten...
Met een veulen zal ze normaal wel anders reageren, toch?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 09:29

Vulina schreef:
Ah wat lief Kiki!

Valt mij nog erg mee hoe beschermend de merries zijn. Tegenover andere paarden zijn ze wel levensgevaarlijk de eerste dagen, maar wij mogen er zo bij..

Ja dat is hier ook zo Vulina. Als Imperiosa naar de wand toe komt vliegt Sierra haar echt aan.

In de weide heb ik de indruk dat Imperiosa wel weet dat ze afstand moet bewaren, maar in de stal plakt ze constant zo dicht mogelijk tegen de tussenwand :D Ze is slim genoeg om te weten dat Sierra, ondanks haar klappende tanden en vermorzelende blikken, haar niet kan raken met de wand ertussen. :+

Hoera voor de mijlpaal van Yoloobaby *\o/*

En wat een schattige foto van snurkende bo :)

Neonlight: Ahnee, ik hoop dat ik niet zo eentje getroffen heb als jouw merrieveulen dan :') Ik denk van niet, gisteren kwam hij toch al zeker 5 keer opnieuw kijken en snuffelen. Ik moet me alleen klein maken, anders ben ik blijkbaar te imposant :+

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:01

Gefeliciteerd met de mijlpaal Cynthia82. Aftellen kan beginnen.

Mijn vorige maiden merrie vond echt alles best zowel van mij als andere paarden die was echt super makkelijk. Had ik niet verwacht aangezien ze in omgang niet altijd de vriendelijkste was.

Fien is heel eenkennig voor mij doet ze echt alles maar voor iemand anders dus echt niet. Ze zit morgen op 300 dagen maar vandaag is ze echt zichzelf niet. Haar stal was een 1 grote bende terwijl ze normaal heel schoon is. Ook had ze haar hooi niet op en liep ze vanmorgen erg slecht. Verder was ze na het wandelen wat onrustig voor haar doen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:02

Sterkte Linda2008

Crines, mooi he hoe ze dat feilloos aanvoelen.
Komt wel goed, hij heeft even de tijd nodig.

SofieHavan, hoop dat het niet al te lang meer duurt.
Hopelijk van het weekend met het mooie weer.

Ja Bo kan heerlijk lekker languit snurken. Ja en snurken doet ze ook echt :=
Al voordat ze drachtig was overigens al heel wat stalgenoten die dachten dat er wat was omdat madam keihard lag te snurken :z

Uier vanmorgen ietsje terug gelopen in vergelijk met gisteravond.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:06

Kiki wij hebben een ruin gehad die ook zo lag te slapen en snurken maar die liet daarbij ook nog scheten.

Hopelijk duurt het niet lang meer voordat bo haar veulen komt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:09

Het topic gaat weer hard hier!

Crines ik hoop voor jou dat Imperiosa eerst gaat en ook niet lang draagt en een merrietje geeft natuurlijk. :D Hoop jij dan mee dat ik eindelijk ook een merrietje krijg? :+

Rianne wow jij bent de quotekampioen!! *\o/*
Anouk mag vanaf nu wel voort vaart maken,jij zit waarschijnlijk ongeduldig te wachten op een mooi veulentje? :D

Cynthia :(:) :(:) Troost je,ze loopt gelijk met Clio en van haar weet ik eigenlijk niet hoe lang ze normaal draagt. Ze is ook al een jaartje ouder dus wie weet houdt ze het wel extra lang binnen. En gaat Kees eerder. Van mij mag je hoor. :(:) Clio is toch niet mijn merrie. :P
Vergeet wel niet dat ik bij Pretty ook altijd lang mocht wachten. 358 dagen,362 en 361 dagen. -O-
Dus ik weet wat het is. :+ Hééél frustrerend.

Jolandje knap poppetje <3

Wat betreft het veulenbroodje,al een paar keer gevonden hier,bij Karin heb ik het even aan mijn schoonmoeder getoond,het is een grappig ding,heel erg leverachtig en totaal niet vies vind ik.
Voor wat het echt dient weet ik dus nog altijd niet. :o

Pol1 nog niks? :(:)

Tinnie knappe Tankje. <3

SofieHavan wanneer ze vruchtbaar zijn is voor elk hengstje verschillend,ze zeggen weleens vanaf 8 maanden. Er zijn altijd uitzonderingen. Maar deze schoot nog met water mag ik hopen. :')
En verder,ik weet hoe het voelt. :(:) Frustererend.

CL die eerste foto. :')

Mopjemop ohneen dat was niet zijn moeder hoor. Dankzij Joey wist ik altijd wanneer er een merrie hengstig stond .Hij dekte ze dan voor de ogen van mijn dekhengst die aan de andere kant van de omheining stond.. Ging hem dan nog eens gaan uitdagen ook. :')
Oh wat grappig,je ziet echt een heks in haar aftekening! :D

Dat is geen slecht idee Kiki om dat aan te leren met de clicker! Zo gaat het wel vlot!
Schattig zoals ze daar ligt. <3

Cynthia Kees 300 dagen!!! *\o/*
Clio 300 dagen!!! *\o/*

Hé jammer Linda,ik ben nog zo benieuwd hoe het met Star is. Sterkte met de issues. :(:)

Ik bekeek vandaag de drachtige dames nog eens en het viel me op dat Ella haar uier ook al aan het veranderen is. Dat is snel! Amerikaantjes bevallen vaak vroeger maar toch. Het is wel nog maar zucht gelukkig.
Vera en Clio doen om het dikste.. :P Ze mogen vanavond naar de kraamstallen verhuizen,kunnen ze alvast wennen. En de twee boefjes die al geboren zijn krijgen dan een grotere box.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:11

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:19

Yolo *\o/*
Spannend he

Sterkte Linda, het leven is helaas altijd up en down, 1troost, het is bij iedereen zo.

Kiki als het uier wat leger is dan kan die nu voor echt vullen, snurkende paarden _/-\o_

Kbk nog niks, Chimello, pol1 tjonge tjonge angelspam ooknog niks
Sophiehavan mijn merrie vorig jaar beviel op 345 dagen dus dit weekend komt er vast een veulenboom.
Hier vorig jaar super braaf veulen dat alles direct toeliet. Ander veulen is gekomen na een maand oud te zijn en die was zo schrikkig ik dacht dit nooit goed te krijgen, wel nu kruipt hij in je broekzak.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:23

Helemaal waar hoor Fotsy, ik ben ook niet iemand die zich daar enorm druk om maakt, het vergt alleen veel tijd ;) en daarom even niet zo veel tijd over om op iedereen te reageren. Maar ik zal mijn best blijven doen :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:42

Ella en haar uiertje. Op 273 dagen.
zoals je ziet is het hier weer extreem nat en modderig. Is dit enkel hier zo? -O- Het heeft hier bakken geregend de laatste dagen.

Afbeelding

Afbeelding

En Vera en Clio,de race van de buik. (en van om het smerigst kijken naar mij :') )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan de twee boefjes nog even van vanmorgen!

Afbeelding

Afbeelding

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 10:48

KBK, hoe staat het met Kim??