Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
CedricVT schreef:Dankjewel voor de antwoorden, dan zit ze vandaag dus 5 dagen overtijd.
Inmiddels al wel veel van jullie geleerd 

Fotsy schreef:Lily is weer wat diarree achtig, ze is nochtans opnieuw eens ontwormd en had er nu geen last van dus ik denk niet dat ze wormen heeft. Nu ze drinkt al vaak wat water en eet nog steeds zand, af en toe aan de liksteen en eet lekker korrels mee als mams ze niet op eet natuurlijk. Hoef me waarschijnlijk geen zorgen te maken, haar poepje is wel proper en ze is alert en speels. Maar toch vind ik dit raar dat het altijd opnieuw terugkomt, van koeienvlaaien naar hondendrollen en terug naar vlaaien.
Maar van een liksteen kunnen ze zeker diarree krijgen, het vele zout is ook nog te belastend voor de nieren. Ik denk dat er een grote kans is dat ze meer aan de liksteen likt dan je denkt en daar diarree van krijgt. Ik ben benieuwd of het beter wordt als je de liksteen weg haalt. Dat zand eten hoor ik van heel veel veulens, ik neem aan dat dat op een gegeven moment minder wordt, anders zouden er niet veel paarden gezond opgroeien denk ik.