[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Traiectum

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 02:14

Jeetje, heel veel sterkte toegewenst Tooske ...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:21

Tooske ook veel sterkte..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:31

Tooske sterkte ook vanaf hier

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:00

tooske strekte... :(:)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:25

Tooske, heel veel sterkte met je hond..

Met die van ons gaat 't al beter, alleen heeft de ander nu Kennelhoest, nou daar wordt je echt zelf helemaal benauwd van.. heel de dag een "rokerskuchje"..
Gelukkig gaat het nu na een paar dagen antibiotica en pijnstillers al weer wat beter met haar.

Mexx heeft 'n weekje vrij gehad, die ga ik morgen weer oppakken, vanavond even aan de longe en morgen onder het zadel. :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:35

Tooske sterkte met je hond :(:)

Mijn merrie heeft het vocht op dit moment in haar achterbenen zitten, arm ding...

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:13

Nog even een vraagje:
hoe groot zijn de boxen waar jullie merrie's in gaan bevallen?

Mexx is geboren in een box van 3,5 x 3,5 en merrie was net geen 1.60mtr.
Wij gaan de box voor de geboorte wel groter maken, geloof dat hij nu ook 3,5 x 3,5 is, en dan wordt hij zo'n 3,5 x 4,5-5 ongeveer.

Weet je wat 't is, ze kunnen altijd tegen de muur aan liggen, maar ik wil wel voldoende ruimte in de box als veulen er is.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:24

Wij hebben boxen van 3,5 bij 4,5 en 3,15 bij 4,5. En arabjes zijn maar rond de 1.50 ;) Ze bevallen zoveel mogelijk in de grootste boxen (4 stuks) maar kunnen ook prima in de kleinere boxen als dat nodig is.

Gisteraaf was de uier van shanaya hard gebleven, maar het loopt nog niet in een punt naar achter. Vocht bij beide dames is minimaal heel ietsjes plakkerig geworden. Shanaya is vrij onrustig. Banden zijn nog niet weg. In principe gaan we vandaag alles in orde maken voor het waken, we zouden sowieso vanaf 31 dec. daar slapen ivm oud en nieuw, maar wellicht dat we toch al eerder gaan waken (ach, die 3 nachten nog he :') ). Als ze een beetje doorzet kan het wel eens een net wél officiele of net niet officiele nieuwjaarsbeeb gaan worden :+ Ondanks dat ik min of meer verwacht dat ze toch over de 340 dagen gaat, ze is erg vroeg anders... 2011 droeg ze 352 dagen ofzo :') 2011 was het hars 3 - 3,5 dagen voor ze beviel. En dan zien we vanaaf wel of we wel of niet blijven, of dat ik gewoon in de nacht nog een extra controle doe. Ligt aan de banden en het vocht in het uier vanavond.

nog 86.5 uur <<)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:27

Hier is merrie alweer een paar daagjes op vakantie, maar verder weinig te melden :) ze doet gewoon aan haar tempo door haha, over een weekje moet ze nog 100 dagen, zitten we alweer aan de volgende mijlpaal. vanmiddag maar even een beetje beweging geven :)

Sterkte met de hond, Tooske.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:31

Mijn merrie is ook niet zo groot, 1.55 dus dat moet dan ook wel lukken.. ;)
Ik zit aankomende dinsdag op 125 dagen! Jippie!!

Ik ben benieuwd naar jou veulentjes SA !
Ben je al zenuwachtig? :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:38

Mexxuna schreef:
Mijn merrie is ook niet zo groot, 1.55 dus dat moet dan ook wel lukken.. ;)
Ik zit aankomende dinsdag op 125 dagen! Jippie!!

Ik ben benieuwd naar jou veulentjes SA !
Ben je al zenuwachtig? :D

heel iets gespannen, ik weet dat maylla sowieso hulp nodig heeft met bevallen, dus die mogen we niet missen. Shanaya had 2011 weer een staande bevalling, moet bijna altijd bijgedraaid worden (rugligging) dus die mogen we niet missen en mawiyah die gewoon nog helemaal niets qua uier heeft :oo Als ze er straks weer gezond en wel naast staan dan ben ik weer blij :j

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:44

ik lees straks alles bij ben nu bij laatste pagina begonnen
tooske en mexxuna sterkte met jullie honden
dit is de box bij bonita
Afbeelding

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:47

Dat is niet zo'n hele grote box toch Polleman? of vertekend het beeld?
Hoe gaat het nu met Bonita?

SA: Staande bevalling.. pfff...
ik denk dat ik alle hulptroepen die er maar zijn in ga schakelen.. haha.. vind het echt doodeng!

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:53

3x4,5 was grootse box die ik kon vinden in de buurt,,
op vorige stal waar ik stond was 3,5x3 en moest ze daar veulen in krijgen
dat vond ik te klein en mocht zelf niet waken en komen,
op deze stal mag alles en heb een grotere box,
had hem lieven ook nog grote gehad maar is niet anders,,
het was dit of nog kleiner,
de merrie kan plat liggen en is dan nog wel genoeg ruimte,
merrie is een plat slaper sniksnik |(

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:02

ohhhw dan vertekend de foto, en is je stal ruim genoeg!
Ben je nog maar kort verhuisd van stal?
Ook vreemd dat je niet eens mocht waken bij je merrie..
Gelukkig heb je nu wel een goede stal gevonden dan.. :)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:06

Ik denk niet dat Mexx een platslaper is, ik weet het niet, maar we zien haar nooit liggen, pas geleden zei de stalbaas wel dat ze sinds kort vaker 's morgens liggend een dutje doet..

Het enge bij Mexx vind ik wel dat ze héél erg gevoelig en kleinzerig is..
Inenten b.v. is een drama, haar huid is heel dun, daar is ze echt extreem gevoelig op, ze kan 's zomers nooit zonder deken door de vliegen enz..
Ik heb ook vaak de dierenarts op zondag moeten laten komen omdat Mexx zulke erge koliek verschijnselen had, en dan bleek er alleen maar een scheet dwars te zitten.. of extreem kreupel op een steentje in de straal.. pfff en dat moet dan bevallen, daar maak ik mij soms wel zorgen over..
maar de dierenarts zei dat bevallen voor zo'n merrie wel eens heel erg goed kon zijn.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:06

Hier stallen van 3,5 bij 3,5 maar als nodig kan ik haar in een grote box gaan zetten
Die is geloof ik 4,5 bij 4,5

Vandaag 222 dagen *\o/*

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:12

quibje schreef:
Hier stallen van 3,5 bij 3,5 maar als nodig kan ik haar in een grote box gaan zetten
Die is geloof ik 4,5 bij 4,5

Vandaag 222 dagen *\o/*

100 dagen verder dan ik!! *\o/*

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:14

Hier op 227 om exact te zijn :)
afmeting stal weet ik dus nog niet, omdat het even de vraag is waar ze dan komt te staan, maar de gemiddelde stal is 3X3 en dat is voor zo'n kleine merrie al een zee van ruimte :)

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:14

Mexxuna schreef:
ohhhw dan vertekend de foto, en is je stal ruim genoeg!
Ben je nog maar kort verhuisd van stal?
Ook vreemd dat je niet eens mocht waken bij je merrie..
Gelukkig heb je nu wel een goede stal gevonden dan.. :)

ik ben 25 oktober verhuist naar deze stal,
was een hele opgaven om hier in de buurt stal te vinden die drachtige merrie wilde,
ik reageerde op stallen en kon komen per 1 augustus en dan bellen 31 juli nee wil toch geen drachtige merrie,
dat soort dingen is mij gebeurd en had mijn stal al opgezegd,
heb toen haar weer periode 20 km van huis gezet omdat ik met paard op straat stond,
daarna had ik een stal die was grote met in en uitloop naar de wei,
kreeg die man hart problemen weer probleem, (en erg voor die man ik ben alleen op zoek naar stal en bij die man hangt het leven er vanaf)
en toen heb ik zelf weer advertentie op marktplaats gezet met in de titel,
met spoed stal gezocht waar drachtige merrie welkom is,
kreeg ik 2 reacties op en de een was niks was prikkeldraad en mocht niet verandert worden.
en de anderen stal ben ik 25 Oktober heen gegaan,,
die vorige stal was heel groot 50 paarden en hadden tijden van zo tot zo laat geen uitzondering ja voor koliek dat wel,
maar geboorte enz deden hun allemaal, ze hadden namelijk geen drachtige merries als pensioen klant ja toevallig ik,
maar voor de rest alleen eigen merrie`s..
en ik heb een vroeg veulen en toen ik kwam zijden ze nee merrie mag gewoon land in met veulen,
en later zijden ze nee hoor weiland seizoen begint pas april mei.
dus tot die tijd moesten ze op stal staan want was mijn keuze geweest

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:16

tooske heel veel sterkte, duimen draaien hier

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:22

Voor sommigen komt het echt al dichtbij zeg, wel fijn want dan kunnen wij alvast met jullie meegenieten voor we zelf aan de beurt zijn.

Ik baal wel als een stekker kan nu dus z.s.m op zoek naar een nieuwe woning en stal voor mijn paardjes.
Het leven in het buitenland is nog niet altijd even gemakkelijk. Ik ben blij dat Raven pas in Mei haar veulen verwacht kan wel janken.

Ik sta al ruim een jaar met mijn ruin op deze stal. In januari overleed de man van mijn stalhoudster (eigenlijk de persoon waar ik het meeste mee op 1 lijn zat). Dan probeer je aan alle kanten rekening te houden met een depressieve stalhoudster en wordt je gewoon gen**id waar je bij staat. De voorzieningen werden steeds minder en mijn andere stalgenoot eiste alles hier op wat de stalhoudster toe liet.
Zo heeft mijn ruin tegen alle afspraken in een groot deel van de zomer alleen gestaan en op zand i.p.v de weide, omdat mijn stalgenoot mijn paard niet bij de groep wilde hebben.
Raven dus laten dekken en naar hier laten komen, liever weer 2 eigen paarden hier zodat ze nooit alleen hoeven staan. Heb mijn hengst nota bene laten ruinen omdat hij niet meer met anderen kon en ik dat niet paardwaardig vond en dan staat hij hier ineens alleen.
Ik zou een schuilstal krijgen in mijn winterpaddock. Dit kon niet doorgaan dus zou ik een grote open stal krijgen op het erf met een kleinere uitloop. Toen kwamen er ineens 2 paarden bij van een dorpsgenoot die overleden was. Ik kwam hier achter doordat ineens op de plek waar mijn uitloop zou komen een stal bijgebouwd werd.

In de winter moeten mijn stalgenoot en stalhoudster elders werken dus ik zou hier boven mijn stalhoudster komen wonen en tegen korting de paarden verzorgen in de winter. Dit stond al ruim voor de zomer vast.
Ineens een dag voor ik zou beginnen krijg ik te horen dat mijn stalgenoot zijn diensten anders heeft kunnen indelen en dat hij het nu gaat doen. Of ik wel even mijn eigen paarden zelf compleet wil verzorgen, maar uiteraard geen korting. Dan betaal ik dus voor volpension alleen zelf uitmesten terwijl ik alles zelf moet doen. Er geen geschikte paddocks genoeg zijn en mijn paarden samen in een (grote) dichte stal staan.

Nou ja en dan probeer je een gesprek aan te gaan wat nog niet zo gemakkelijk is in een taal die je nog niet perfect spreekt.Dat werd geen succes er werd gewoon over me heen gewalst en dan baal je wel want ik ben assertief genoeg en als ik me in mijn eigen taal kon verweren was het nooit zo ver gekomen. Dus ik naar boven, manlief woedend want die zag wederom een teleurstelling zoals al zo vele afgelopen jaar. Ik kan er echt niet tegen als zoveel afspraken niet worden nagekomen wat ten koste van mijn dieren gaat.

Dus hij schreef een keurige correcte bezwaarbrief. Die viel niet in goede aarde dus de volgende ochtend stormt haar zoon van begin 20 al schreeuwend en dreigend onze woning binnen. Stinkend naar alcohol en met zijn vuisten gebald en zijn gezicht op 1 cm van mijn man. Ik dacht echt dat hij zou gaan meppen. Ben in de Bijlmer opgegroeid, maar nog nooit zo bang geweest als hier en ik ben echt niet bang aangelegd.
Wat het nog erger maakte was dat ik een vriendin (ook bokker) hier op bezoek had en we dus samen bang waren. Nou ja nog een hoop moddergooien in onze richting en geschreeuw dat we voor 1 februari moeten vertrekken. Toen hebben we na goed nadenken toch maar besloten om aangifte te doen, want mijn man werkt avonden en dan zit ik hier dus alleen. Verder drinkt die jongen elke dag veel teveel dus is onberekenbaar.

Maar goed al met al moet ik dus voor 1 februari een andere woning hebben. De paarden mogen volgens contract tot 1 April blijven, maar ja die laat ik hier natuurlijk geen seconde achter als ik een andere woning heb.

Stond even op het punt om alles in te laden en terug te emigreren wat een ellende, wat een tokkies. Is overigens ook import, want het zijn geen Oostenrijkers maar wonen hier wel al 20 jaar. En dan achteraf hoor je van alle kanten dat er nog nooit iemand langer dan 6 mnd gewoon heeft en nog veel meer ellende.
Waren dus hele fijne kerstadegn....NOT.
Sorry voor het lange verhaal, moest het ff kwijt op dit soort momenten is het toch wel even eenzaam zo.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:22

Oh wat een gedoe Polleman...
Gelukkig sta ik al jaren op dezelfde stal, en het is maar 4 minuutjes rijden van mijn huis.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:30

Jeetje Polleman jij ook al. Wat is dat toch met pensionhouders, communicatie en afspraken nakomen.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 11:32

Hier is de hond net weer geopereerd bleef bloed verliezen ze hebben nu alles dicht gemaakt maar wel vee bloed verloren. Ik zit nu bij hem terwijl hij uitslaapt. Dus weer veel duimen draaien.