[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_lover

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:46

DL ben ook benieuwd naar het nieuwe spul!! En natuurlijk naar Fab haar buikje!!

Joto, wat een flinke buik al!! Mooie punt ook... Wanneer mag ze ookalweer?? Prachtige 2 jarige zeg...

Diane, die foto met Basje is echt ge-wel-dig!!!

Izz is vandaag 223 dagen, Donna is 214. dagen. Donna wil vanaf het moment dat ze drachtig is al nix meer... Haar moeten we dus een beetje pushen met bewegen ;-) Izz daar in tegen heeft energie voor 10 :-)

callychanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:11

Nog een weekje of 7 en dan is het zover, dan komt mijn merrie haar eerste veulen.
Nu wil ik alvast gaan beginnen met namen bedenken voor zowel een hengstje en een merrie.
Maar dat is nog moeilijk.
Ik ben opzoek naar een leuke roepnaam met een C.

Mama Chânel (op papier Onnegje)
Afbeelding

Papa Gijs
Afbeelding

Ik zal eens kijken of ik duidelijke foto's van haar buik kan plaatsen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:26

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:31

wow wat een dikke buiken!! :D daar is die van mijnes niks bij haha
nog maar even en dan word enjoy al gedekt *\o/* (ok ok begin april dan haha)

ik ga je topic even bekijken dl :)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:05

Ik ben niet zo heel vaak hier, heb ook maar weinig te laten zien.
Arabelle nu 8 maanden drachtig.... ik kom over 2 maanden wel weer terug, misschien is ze dan wel dik, hahaha
Afbeelding

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:10

Toch zie ik al een aardige buik hoor. Ze is net als die van mij denk ik. Als je snel kijkt zie je het niet, maar als je de merrie kent weet je dat ze normaal veel slanker is.
Waarom heb je eigenlijk voor die hengst gekozen?

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 21:12

Vandaag met Mendy blokje om gelopen en aan de longe zonder hoofdstel of zadel, maar elastiek aan 't halster gedaan, niet in de vorm dat ze in de krul moest lopen, maar ze was nogal gespannen, dus heb hem zo 'ingesteld' dat als ze met hoofd omhoog liep het elastiek strak stond en ontspannen gewoon los, komt ze toch nog wat in beweging :)

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:38

Haha DL, leuke foto's van de spelende hengsten. Zou de deken van de Hafmix het nog lang overleven?

Rosa is echt schattig!

Zag nog meer mooie foto's voorbijkomen van prachtige merries en mooie combi's. Zo benieuwd wat er allemaal geboren gaat worden!

Onze jaarling (officieel twenter nu per 1 januari toch?) Dushi stond vanochtend op het opritje van het thuiszorggebouwtje naast haar weiland. Eens even kijken wat daar te doen viel... We hebben 3 draden om het weiland en flink stroom, maar madam met haar dikke winterkleed kruipt er gewoon tussendoor... Nog maar een draad gezet, hopelijk blijft ze nu binnen, anders moeten we wat anders verzinnen. De rest van de groep blijft gelukkig binnen (en staan dan allemaal heel dom te roepen dat Dushi terug moet komen).

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:40

YSR: ik hoop het van wel haha

En per 1 januari inderdaad twenter.. Onze baby van 3 maanden is ook al een jaarling :P

Hopen dat dushi nu wel binnen de draadjes blijft ja ;)

Sannah wel mooie merrie zeg!

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:43

Mmmmmm, niet dus: we worden net gebeld door de buurvrouw van ons weiland die net de hond aan het uitlaten was en mevrouw Dushi stond alweer bij de thuiszorg. Manlief is er meteen heen (is 2 km verderop) en dan madam maar even bij stal opbergen in de paddock bij onze Shetruin, we moeten natuurlijk niet hebben dat ze 's nachts op straat rond gaat wandelen...

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:51

nee dat lijkt me niet zo verstandig inderdaad ysr.. anders stuk van de borst kaalscheren of nat maken?

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:59

... en een geweitje voor haar maken van ijzerdraadjes }>
Kleine boef. Eerst maar voor de nacht in de paddock en dan morgen bij daglicht kijken hoe ze dit nu eigenlijk flikt. Hopelijk kijkt Emy haar dit niet af. De volwassen dames hebben heilig ontzag voor draadjes, gelukkig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:04

Ik vind het ook verschrikkelijk als ze door de draden gaan.. Helaas maak ik het zo vaak mee, maar dan vaak met een aanloop :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:07

Mendy gaat nooit door het draad.
Wel 1x, hadden we een stuk wei afgespannen met glad draad omdat het gras zo rijp was, waren er dus mensen die de hond uitlieten en de hond loslieten, nou je raad 't al, hond de wei in, pony's op hol. Mendy paar schrammetjes gelukkig.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:13

Ja door de draden heen is echt rot.. Ik ken het maar al te goed.. en dan kun je weer gaan maken enzo.. :P

Maar mensen ik ga slapen.. morgen weer 7 uur eruit...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:21

Ik zo ook, zoals altijd om 6 uur wekker...
Dushi is veilig gevangen en bij de ruin gezet, reuze gezellig meteen knabbelen.

Weltrusten iedereen!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:17

Goeiemorgen allemaal,

Zo net gegeten.. Zo maar eens kijken hoe het bij de paardjes is... Hoefde eigenlijk 's ochtends niet te werken, maar collega had een ongeluk gehad en dus even invallen voor 3 uurtjes :) ach is toch weer geld :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:32

Hier hebben de oudjes over het algemeen natuurlijke omheining (bomen, beekjes) en voor de rest groene draad met een klein stroomdraadje voor, ze hebben er ook een heilig respect voor. Mijn grote ruin is ook niet gek van stroomdraad, blijft altijd mooi op afstand. :)
Maar lijkt me wel rot als je een ontsnapper hebt :)
Sannah: mooie merrie hoor! Hera zag er ook zo uit op 8 maanden, nu is ze 8 maanden en 17 dagen en ze is bijna verdubbelt... net zoals het veulen :) komt snel buik op hoor nu, let maar op! :)
Essiesilly: ja binnenkort dekken voor jou en binnenkort is Hera haar bevaldatum er dan ook :P (begin april)

Marije: hoe stellen je bolle dames het? Keek gisterenavond nog even op de cam, ze waren allemaal lekker aan het relaxen... :)

Princeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:36

*Oeps* tijdje niet gekeken, zijn jullie meteen al 20 pagina's verder! Die ga ik niet meer bijlezen whaha!

Hera hoeft nog maar anderhalve maand! :D

Met hoeveel dagen kan het veulen veilig komen eigenlijk?

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 09:41

Met 320 dagen kan het veilig komen.

Hera hier moet nog 62 dagen tot het veilig kan komen (18 mrt/ 8 weken) en nog 82 (8 apr/ 11 weken) tot uitgerekende datum...

YSR1971

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 12:43

We hebben een "reversed" Houdini........

Gisteravond laat Dushi in de paddock opgeborgen bij de Shetruin. Komen we vanochtend op stal, draaien we de bocht om en rijden langs de Shettenweide (deze ligt tegenover onze andere weide en stalling, gescheiden door een klinkerstraat), wie staat daar vrolijk tussen mams, tantes en nichtje.......... juist: Dushi!
Madammeke was het kennelijk niet eens met haar opsluiting onder toeziend oog van Diddle en is teruggekeerd naar haar kudde. Dit betekent (let op: alles voorzien van stroom via lichtnet, dus niet een béétje stroom): door 3 draden uit de paddock in de rijbak klimmen, vervolgens door 3 draden uit rijbak naar stalterrein klimmen, daarna ofwel door het ijzeren hek, ofwel door de 3 draden ernaast klimmen, via oprijstuk en/of bosje de straat op, oversteken naar eigen weiland en daar ofwel eerst door sloot en dan door 3 draden, ofwel 500 m. afleggen en daar door 2x 3 draden klimmen bij het vanghok/de ingang en de voerplaats.

Tja... dan sta je dus stom te kijken. Wel knap van haar trouwens.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:04

Knap van der idd... maar braaf is iets anders }:)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:06

YSR zou je der niet achter het behang willen plakken :P :D

Zo heb ik vorig jaar zomer alles shetlander proef moeten maken.. echt overal gingen ze tussendoor,onderdoor en noem het maar op.. Toen heb ik dus een weitje afgezet met 6 draden :P is een hele klus om het open te maken, maar ze ontsnappen niet :P

Nu even pauze.. zo om 1 uur weer na het volgende adres.. Daarna naar de paarden en even kijken of ik mijn dikke pony kan longeren.. Heb Jakina(palomino merrie van 91 cm) gekocht voor de fokkerij, maar ze is veelste dik en er moet eerst zeker 10/15 kilo af.. Nu ga ik longeren, maar mevrouw heeft echt schijt aan mijn zweep en gaat lekker doen wat ze zelf wil..

Hier een van onze nieuwe pony's(gisteren met de hand opgehaald) een 4 jarige appie hengst, helaas zonder papier dus hij zal verkocht worden waarschijnlijk, maar hij is super gaaf:
Afbeelding
Afbeelding

En dan mijn dikke Jakina:
Afbeelding
Afbeelding

En Esther een nmprs merrietje van 79cm:
Afbeelding

Zo een deel van onze kleine kudde :)

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:25

Wat een schattige mini's! (oke scheer alle mini's/shetten over een kam, maar je begrijpt me denk ik wel) Ga je een fokkerij voor mini's opzetten of heb ik er helemaal overheen gelezen?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:12

Uhm hij is super braaf maar steigert wel al maaiend met zijn voorbenen en zijn geweer ready terwijl jij hem vast hebt.
Heb je hem met zijn neus in een hengstige merrie geparkeerd extra voor de foto?