zo ziet peeps er 9 van de 10-x uit als ze volop in training is en niet op het gras staat, dan ziet ze er echt super uit. Helaas geen stallen hier in de buurt waar ze bijv. 2 uurtjes op het land kan en de rest op paddock. Hebben we wel naar gezocht maar niets gevonden helaas. Zomers wordt ze zoeizo altijd te dik en graaskorf greenguard past ze niet beide maten en de andere sloopt ze. Volgende winter ziet ze er zo weer uit, deze winter gaat dat niet lukken i.v.m. niet volop kkunnen trainen. Maar op die fotos ziet ze er inderdaadsuper uit kitzbi. Zijn van winter 2008.
Ja kitzbi staat op een kalen wei zomers en ook als het veulen erbij loopt dus kitzbi kan ook niet dik worden en nu staat ze in de bak niet meer op het land....
vandaag zit mijn meisje op 167 dagen... dus bijna op de helft!!!! als ik zo jullie foto s bekijk is mijn meisje wel echt dik eigenlijk..... en dat terwijl ze echt niet asociaal veel voer krijgt ofzo... eerder bijzonder weinig.... snap er nix van.....
ben ook stiekem wel nieuwsgierig wat jullie er van vinden.... is pas haar 1ste veulentje...
horsii
Geplaatst: 23-10-10 13:55
Voor mijne ook der eerste veulen En al duidelijk een buikie.
ubimone
Geplaatst: 23-10-10 14:05
Dit is ze op 10 dagen dracht.
Dit is op 147 dagen dracht.
Sorry van de slechte kwaliteit... zijn met tel gemaakt....
Laatst bijgewerkt door ubimone op 23-10-10 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 23-10-10 14:05
Ach, eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers op dat te dikke. Neon is altijd een schrale merrie geweest, die is amper op gewicht te krijgen, kun je kilo's voer in stoppen maar dat haalt niets uit.
Ubimone, ik vind der niet te dik hoor. Op 10 dagen dracht was ze dikker. Ik vind der er heel goed uitzien.
@ neon, Dat is ook weer rot dat ze zo schraal is. Maar te dik is natuurlijk ook niet goed. Met peeps moeten wij zomers echt oppassen. Zelfs toen ze vorige zomer 2x per dag intensief gereden werd was ze te dik, heel gespierd maar te dik door het land. Wel een pluspunt is dat ze reserve heeft voor als ze ziek wordt.
nou de mijne word dik van lucht... das toch ook niet alles hoor!!
Mevrouw krijgt nu een half schepje krachtvoer en muesli gemengd per dag... loopt nu nog hele dag op een ietwat schrale wei en krijgt bij binnenkomst nog 2 plakken hooi... dus dat klinkt als veel te weinig.....
thanks... ik vind ze voor mijn gevoel al wel heel dik... haar vel staat al redelijk strak op haar buik. zal dinsdag wel eens kijken of ik betere foto s kan maken met mijn camera op de 170 dagen....
Is goed. Mijn haf wordt ook dik van lucht hoor en is inderdaad niet alles. Altijd opletten.
peetje82
Geplaatst: 23-10-10 15:38
vind het buikje goed meevallen hoor.
Heb mn merrie ondertussen terug getrokken uit de wedstrijden, 6 vliegende wissels in 1 minuut, terwijl je drachtig bent van je 8e veulen en in febr uitgerekend bent is gewoon teveel. Kan ze thuis nog wel fijn rijden, dus dat proberen we nog wel even vol te houden. Ze vindt het wel gewoon heel leuk om nog te werken, ze laat het ook altijd duidelijk merken als het teveel wordt. Zal weer es kijken hoever ze is, heb elk jaar het goede voornemen om dat netjes bij te houden,maar t lukt me nooit!
Snoevie
Geplaatst: 23-10-10 15:51
Ubimone,ik vind je merrie echt niet dik,ze ziet er strak uit!
Ravina hoeft nu geen springwedstrijden meer te doen,dressuur blijven we voorlopig nog even doen,ze is morgen 5 maanden(vandaag 152 dagen)het wordt haar 3e veulen
Mendy heeft vandaag zichzelf bewezen! Met haar al bijna 6 maanden volle buik is ze mooi 1e geworden met 205 punten (dressuur)
En die andere denken dat zij het zwaar hadden
Cynthia82
Geplaatst: 23-10-10 19:32
Hier komen dan eindelijk de foto's van Daisy. Gisteren mijn camera vergeten, vandaag gelijk toen ik uit bed kwam mijn camera in mijn tas gedaan. Wil ik foto's maken van Dais, doet mijn camera het niet. Gek... ik had de batterij toch opgeladen?? Doe ik het klepje open... geen batterij... schiet lekker op..
Toen maar foto's met mijn mobiel gemaakt..
Ze is duidelijk minder dik dan 1 maand geleden, maar volgens mij is ze links wel dikker dan rechts.
Kijk en vergelijk en geef uw mening maar (enne, Neon.. vind je haar nu nog steeds te dik?)