Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:01

@ Faniek Ik had gevoel omdat mijn hoofdt rood was dat je kon zien dat ik beetje de tranne in mij gezicht had.
Ja en dat laat je natuurlijk niet zien he op bokt Afbeelding

Zooooo dat zijn al aardig wat tietjes die daaronder hangen zeg:)
Nou speciaal voor jou Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:09

Faniek: dank voor de feli Afbeelding ! Ik zal zelf ook eens kijken of ik weer een uier kan bespeuren, ik vind dat die van jou al wel veranderen Afbeelding . En op vakantie moet natuurlijk nog wel kunnen, of je moet een maand weg willen blijven, maar dat zal wel niet Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:14

@ jennyk jij pikt mij smilie,s af Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:19

Haha, wij zijn jatters! Tong uitsteken Ik gebruik ze ook vaak, alleen komen ze dan net van een andere duitse site af. Kan ze helaas nu niet gebruiken, op mijn werk zit ik op een sunray (unix met illegaal explorer Haha! ) maar alles wat beweegt werkt niet daarop. Huilen

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:32

Nicole288: Dit word eigenlijk het 3e veulen voor Turella. Maar vorig jaar was ze in april uitgeteld en heeft ze in januari haar veulen verworpen. Was er toen ook niet 1 maar was een 2ling dus wel beter dat ze ze had verworpen.

Welkom Shayla! Leuk buikje!

Sjoert: ziet er nog netje uit!

Faniek: groeit al lekker

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:40

Babsiej; Mooie brede merrie heb je! Ze is al goed dik zeg Haha!

Mazzel_Meid voelde Shak's kind schoppen Lovers Super hoor! Blijft zo'n geweldig gevoel.

DMHorses; Wat een mooie merries heb je zeg! linke buiken hebben ze ook al Ja

pippalex; Geweldige shet! En wat een buik ook al Haha!

inowa; Leuke poes Ja Nog maar 4 weekjes, dat schiet op.

stef; Je merrie draagt mooi bescheiden Lachen Mooie buik heeft ze hoor.

Faniek; Had je al gefeliciteerd, maar wat een buiken! Die Nikita! Wow! Geweldig zeg!! Haha! En ze kunnen zelfs met dikke buiken nog práchtig bewegen.

Kjoetie; Heel veel sterkte met het verlies van dit kleine wondertje Verdrietig Ach gut

Frenia; Vind het prachtig om de verhalen te lezen van je moeder over de BA Nagelbijten / Gniffelen Het zou zó die van mij kunnen zijn Haha! Ik denk dat Angel toch wel zo'n 500 kilo weeg hoor! Ja Mijn Milo weeg al ongeveer 300 kilo! Als ik die van mij ontworm krijgen de volwassen paarden allemaal een volle spuit voor 600 kilo. Al denk ik wel dat Angel iets lichter is vanwege haar maat.

KDHtjuh; Mooie merries hoor, ze hebben al flinke buiken!

Maseike; Verdrietig omdat je voor het laatst gereden hebt Ach gut

Shayla; Welcome again! Knipoog Shayla blijft een práchtige merrie! En je begint nou toch goed haar buik te zien zeg!

Sjoert; Ze loopt nog goed met haar dikke buik Haha!

Faniek; Wat een uiers heeft Nikita al! Ik denk niet dat die het tot haar uitgerekende datum gaat volhouden.. Al blijft het natuurlijk een maiden, die kunnen je érg voor de gek houden Knipoog

Hier gaat verder alles zn gangetje. Bij Missy groeit alles goed, en bij Spirit is inmiddels haar buik ook niet meer te ontkennen! Haha! Verder is onze hond gedekt, dus hopelijk krijgen we rond 19 April een prachtig nestje pups!

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 12:42

[quote="Faniek]@ KDHtjuh
Haha ik vind Hementa nog een best slanke tank Haha!
Heb ook even je site gespiekt en het is inderdaad wel een verschil zo netjes en nu zo vies toch vind ik het prachtig als ze er lekker paards bijstaan Ja[/quote]

Haha, ja ze is nog best slank maar waarom wij haar de Duitse tank noemen heeft de volgende reden: wij hebben haar januari 2006 gekocht van een wat oudere boer in Limburg, die goede man had 3 fokmerries waaronder Hementa en omdat hij al wat ouder werd Slapen had hij besloten dat 3 paarden toch wel teveel was en Hementa moest verkocht worden (toen drachtig van Balougran Z), wij hebben haar mee genomen en al heel snel bleek dat zij niet gewend was om aan een halster te lopen, je kent dat wel, 's morgens staldeur open, dames de wei in en 's avonds op dezelfde manier terug.
Met als gevolg dat Hementa af en toe nog steeds geen respect heeft voor degene die haar "probeert"vast te houden en gewoon door dendert Gestoord als een tank en tja dat Duits komt natuurlijk door haar bloed Knipoog
Maar verder is het wel een schatje hoor Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:03

ik ben toch ook wel benieuwd hoor Faniek.. Of nikita het volhoud tot de datum.. Want het gaat nu toch wel hard!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:06

Ik ga vammiddag weer even foto's maken van Jellie!

borderdan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:22

Het wordt eentonig... ik weeet het, maar nee nog altijd geen veulen bij Mayflower. Ze zit nu op 349 dagen en het zal ook niet voor vandaag worden, denk ik.
Ze wordt heel graag geborsteld aan haar buik dat wel. Ze draait zich dan helemaal tegen de borstel aan zodat je goed de onderkant van haar buik kan doen. Maar ze verliest ook al haar winterhaar al. Dus dat zal wel jeuken hé.
Ze stond deze morgen te kijken naar het gras in de wei. Ze staat nu op de paddock. Zou ik haar er op laten voor een paar uur of toch maar liever niet, want ze krijgt nu al een tijd hooi en voordroog en zo ineens gras... ? Misschien wil ze wel gaan veulenen in het gras?
We blijven afwachten (je kan ook niet anders natuurlijk)
groeten,

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:31

Ik heb echt al heeeel lang niet gereageerd,
dat komt omdat ons langverwachte veulentje uiteindelijk geboren is.
maar ook gelijk weer weg moest, Kiony gaf geen melk, en alle andere opties waren zo duur en werkte niet.
de enige en beste oplossing was om t veulen af te staan.
ik heb wel inderdaad foto's gemaakt.
@neon, ja het is het gehoopte hengstje, we hebben hem Ronini genoemd maar bij de inmiddels nieuwe eigenaren heet hij Boy.
Hij is prachtig, en ik vond t erg moeilijk om m al zo snel te laten gaan.
Ze staan momenteel allebei [ Kiony en t veulen ] in vlaardingen en dat is toch een aardig eindje bij mij uit de buurt , helaas.
Zondag hadde Aman [Amanda_Kiony] en ik gepland om naar dr toe te gaan, maar dat ging niet door.
Ik heb dr nu al niet gezien vanaf 11.02 en dat is best al lang.
Helemaal als je normaal 7 dagen per week bij Kiony bent.
Ik ga nu stoppen,
Jullie horen de rest later.
X Amanda

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:40

weet al niet meer op wie ik allemaal wou reageren Rolleyes

shayla: hai! vind het zo grappig, eigenlijk zijn onze merries op dezelfde dag gedekt toch? maar doordat ik op 335 dagen reken, kom ik uit op 11 maart en jij op 15 maart Nagelbijten / Gniffelen
vind haar nu toch een aardig buikje hebben gekregen OK dan!
ik ben overigens wel chakotay-fan Knipoog
super idd dat ze nog graag bereden wordt! Bij angel isdat nu toch echt niet meer (al een tijdje niet meer)

faniek: zo zie je maar weer Nagelbijten / Gniffelen Haha! ik heb dat nét wél geleerd van oudere fokkers, dat je die kleuren moet mixen om zo ervoor te zorgen dat je niet te licht/te donker gaat. Had ook altijd mooie keuringsresultaten Knipoog maar ik denk eigenlijk dat het maar net is zoals je zelf je ervaringen doet. de ene zweert op iets bepaalds wat de andere helemaal uit den boze vind Knipoog
mooie uierverandering bij nikita! die gaat ervoor hoor! Tong uitsteken
ben benieuwd naar de cam!

borderdan: was dat jouw merrie met zo een kant veel en andere kant bijna geen uier? hier dus ook bij Angel. Nog steeds geen veulen? Arme jij Ach gut

sjoert: ik sta er steeds weer van te kijken dat dat al een tank op leeftijd is Wow! Kwijl
schitterend hoor!

update van hier:
donderdagochtend worden mijn dames hun ijzers eraf gehaald Haha!

uier is aan de rechterkant weer vergroot bij Angel, linkerkant is weer bijna helemaal weg Verward
ik vind het toch erg raar zo hoor... maar ze had gewoon aan twee kanten gelijke uier en netjes melk vorige keer, uier is ook niet ontstoken geweest ofzo, dus ik hoop maar dat alles in orde is en het gewoon haar manier van doen is (kan er nu toch weinig aan veranderen...) heb overigens mezelf niet kunnen bedwingen en eens "getrokken" aan die linkerkant en er kwam toch "melk" uit (nuja, echt melk kan je dat nog niet noemen)

vandaag ook weer uit wandelen gegaan om grasjes te eten, dik half uur vandaag.
En Angel is daar helemaal happy mee Haha! tussen elke 3 happen gras door, krijg ik een natte zoen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:46

BoefJMouse: hoe lang blijft Kiony ginder staan?
Iig super dat het goed gaat met de kleine man!!! Het is dan weliswaar een moeilijke beslissing geweest, maar als hij er dan goed doorheen komt: dat is toch het allerbelangrijkste!!! OK dan!
veel sterkte iig nog Ach gut

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 13:56

maseike; ik jouw smilies gestolen? Afbeelding jij had de links van mij toch? Is al weer een tijdje geleden, maar goed. En de smilies zijn voor iedereen Afbeelding En als ik de tijd heb, zoals nu Afbeelding bestook ik jullie er lekker mee Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:03

hahahaha gogogogog jenny Afbeelding

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:22

Heej vorig jaar kwam ik laat binnenvallen en nu weer, mag ik er nog bij ik heb toenstrakjes foto's gemaakt alleen staat de software van de cam der nog niet op maar ze komen nog
-xxx-

BoefJMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:33

@frenia , dat is ook het allerbelangrijkste.
Kiony komt op 1 april weer terug naar huis..
6 weken dus, en dat is erg lang als je iemand heel erg mist Verdrietig
X Amanda

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:38

Dus ze gaat wel vroegtijdig van het veulen af of komt het veulen dan ook mee? Ronini was een hele mooie naam, jammer dat ze hem Boy genoemd hebben.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:42

vond ik ook al neonlight Bloos Ronini is echt schitterend!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:48

Even geen nieuwe lammetjes meer,alhoewel ik er nog verwacht vandaag,onze beste ooi at bijna niet vanmorgen bij het voeren,en normaalgezien kan ze wel voor 3 schapen eten..dus Knipoog

Ronini..mooie naam inderdaad..Wat spijtig van de naamsverandering! Verdrietig

Maseike: Als ze niet meer wil,is dat spijtig,maar ik kan je verzekeren dat jullie band er die laatste maandjes alleen maar op vooruit zal gaan nog,geniet ervan!

Frenia: Wat een uierperikelen bij jullie Clown ,en inderdaad,best dat je die birthalarm ook wat aflaat.

Faniek: Zo,Misty begint ook al te uieren,wel bescheiden Knipoog ,Nikita is niet veel veranderd,gelukkig,en vanaf nu mag het ook hé! Knipoog

Borderdan: Hier ook eentje die volop haar wintervacht verliest,wat zeggen ze soms,een paard verliest eerst volop zijn haar,en dan komt het veulen? Haha!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 14:59

Shayla: Dat hoor je niet veel, dat ze nog zo lang vrolijk blijven door lessen. Het wordt haar eerste veulen?
En het moet zeker even gezegd, wat een uitgebreid profiel heb jij, echt leuk! Geweldige beestenboel bij julie Lachen

Sjoert: Mooie tank Ja

Faniek: Je cam komt bij het barncamtopic te staan? Dan worden ze zeker in de gaten gehouden!
Ik ben heel benieuwd wanneer de merries hiernaast naar huis komen, dan kan ik ze ook in de gaten gaan houden wat betreft uier enz.

Minniemuis: Ai, dat was schrikken dan! Maar idd nog erger als ze ze nog langer had gedragen. Had ze er zelf niks aan overgehouden?

Marlijn: Dat is toch eigenlijk ook veel beter te overzien he, bij zo’n hond, die laat je dekken en je kunt al meteen gaan aftellen Lachen

BoefJMouse: Spijtig dat hij niet kon blijven, maar hij doet het wel goed dus? Gaat het helemaal redden als flessenveulen? En gaat het met Kiony ook al beter? Ze had toch uierontsteking?

Borderdan: Als het veulen er is zullen ze wel op het gras gaan? Misschien kun je het langzaam opbouwen?

Frenia: Leuk, zo’n dankbare merrie, na iedere paar happen een natte snuit met grasjes in je gezicht Haha!

Tienn: Benieuwd naar de foto’s

Noraly: Wanneer verwachten jullie het veulen?

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:00

Vandaag een mijlpaal: UPONA is 300 dagen drachtig !!!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:13

gefeli met de mijlpaal!

en ja, da's leuk, heb een halfuur aan een stuk staan giechelen Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:23

GEFELICITEERD met de behaalde mijlpaal! Knipoog

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 15:52

over 10 weken komt ons veulen, wij hebben friezen Haha! mooize zwarte paardjes (L)