[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:22

Oh wat heerlijk Fotsy dat beeb alweer zo duidelijk aanwezig is, dat blijft zoooo geweldig <3 ik vind Flo helemaal geen hangbuikvarken hoor... ze ziet er weer goed uit :j
Ohhh alweer voor volgend jaar aan het kijken? Hier stiekem ook hoor :o 1 dek ligt sowieso al vast :)) (hebben we dit jaar nog een poging gewaagd maar niet meer gelukt helaas)

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:32

Zo! Dat is een druk veulen fotsy! Mijne is net zo goed een hangbuikvarken... Nooit gereden en zesde veulen. Van baby's krijgen gaat het lijf nou eenmaal niet vooruit (dat heb ik inmiddels zelf ook ervaren :') )

Hengstenkeuze voor volgend jaar... Ik heb vanavond iets heel leuks gezien :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 22:57

Tinniie schreef:
Toch veel mensen met leuke kleurkansen!

Hmmm als ik even heel kieskeurig mag zijn, graag een smoky grullo splash/frame overo, dunalino overo en perlino overo :P en allemaal merries graag :P :+

Smokey grullo <3 <3 <3 zo eentje wil ik ook oooooit fokken. Of smokey Cream grullo <3 eerst maar eens een veulen fokken dat dun heeft

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 23:02

Poeh hengstenkeuze volgend jaar wel druk aan nadenken maar hengstenkeuringen zijn in volle gang heb al wel 2 opties

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 02:03

Ik heb maar 1 wens en die staat dan ook vast: BONT! <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 07:51

We zijn allemaal ook niet veeleisend
:D

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:21

Oh ik ben wel jaloers hoor, op jullie kansen!!

De merrie is gewoon bruin, niet kleur getest, maar mijn gevoel zegt E/E en A/A, en dat met een vos hengst. Ook niet getest, maar nog nooit bruine veulens gegeven op een zwarte merrie dus die zal a/a zijn.

Als dat klopt krijg ik sowieso een bruin veulen,terwijl ik echt heel erg hoop op vos, of zwart :+

Verder zou ik zelf gezegend zijn met een merrie, in de toekomst zou ik namelijk zelf graag verder fokken met Aegidiënbergers, maar voor mijn ruin zou een hengstje welkom zijn, dan heeft hij weer een speelmaatje.

Je zal zien hoor, zodra het ding geboren is, al is het een kween met paarse stippen, dan nog ga ik helemaal verliefd zijn <3

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:44

Mooi om te zien fotsy!!! Hoelang is jou merrie nu drachtig???

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:00

Gewoon een mooie baby buik Fotsy!

Nou mag ik dan mijn 5 merries ook even lijstje indienen bij sinterklaas, komt die hoor:

Bij Spook een palomino merrie met blauwe ogen en grote witte bles
Bij Amber een palomino bonte merrie en ja als die blauwe ogen zouden kunnen zeg ik geen nee hoor..
Bij Celine een valk bonte hengst met blauwe ogen.
Bij Jolene een zilver champagne cream splash hengst met blauwe ogen
Bij Empty een valk merrie met blauwe ogen.

Ben niet gek op blauwe ogen hoor :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:05

Heeeeeel niet veeleisend whahaha!!!
Lekker cliché, maar laat ze vooral gewoon allemaal maar gezond geboren mogen worden :j ;)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:26

Ik ga met Linda mee, heb wel mijn voorkeuren, maar hoop na alle ellende gewoon op een gezond veulen die langer heel blijft als zes jaar....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:14

haha rowan , ook al gek op blauwe ogen ? :+ wat mij betreft heb je ze verdiend hoor :D

ik hoop hier zelf ook op blauwe ogen , vind dat prachtig, en met Magic heb ik er grote kans op, maar idd, gezonde veulens , daar draait het om, dit jaar geen veulens gehad, dus heb er nu weer helemaal zin in, genieten van dat jonge spul, heerlijk :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:35

Ik heb hier ook 3x kans op blauwe ogen. Maar dat vind ik nóg minder belangrijk dan de kleur, en kleur vind ik al niet belangrijk, geslacht heb ik wel voorkeur, maar na alle ellende dit jaar, hoop ik echt vooral op ongecompliceerde bevallingen :o

Jolanda, kan me wel voorstellen dat je er extra naar uit kijkt na een jaar helemaal geen veulens :j

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:36

Hier geen kleur of geslachtswensen. Een goede bevalling en een gezond veulen zou ik leuk vinden.

Marley is vorige keer zonder uier bevallen dus hoop datze het deze keer wel volgens het boekje doet

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:26

Leuk om al die wensen te lezen en vooral al die bijzondere kleurtjes, geen idee wat het allemaal precies inhoud want daar heb ik echt geen kaas van gegeten haha.

Ik hoop vooral op een gezond veulen dit jaar, en als het me bevalt hou ik het aan. Heb uiteraard wel een voorkeur...... Zwarte merrie met kol en sneb en 4 hoge witte benen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:43

Gezond staat uiteraard ver bovenaan mijn wensenlijstje.
Maar ik heb wel bewust mijn enige kleuren wens vast gesteld met een homozygoot bonte hengst. En of het dan bruin bont of zwart bont wordt maakt mij echt niet uit. Merrie of hengst is ook niet belangrijk maar ik weet waarschijnlijk wat het is en als dat klopt ben ik blij! :D

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:48

Hebben hier veel mensen al ellende gehad met de geboorte of daarvoor uiteraard? Is mijn eerste jaar in dit topic..
Wij hebben 2 jaar geleden een veulen verloren aan rhino helaas. Veulen was alleen al volgroeid genoeg om het 3 dagen vol te houden, wij wisten toen nog niet dat het rhino was. Was echt heel sneu. Nu weer rhino hier dicht in de buurt dus ik houd mn hart vast.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:53

Dustinlover schreef:
Gewoon een mooie baby buik Fotsy!

Nou mag ik dan mijn 5 merries ook even lijstje indienen bij sinterklaas, komt die hoor:

Bij Spook een palomino merrie met blauwe ogen en grote witte bles
Bij Amber een palomino bonte merrie en ja als die blauwe ogen zouden kunnen zeg ik geen nee hoor..
Bij Celine een valk bonte hengst met blauwe ogen.
Bij Jolene een zilver champagne cream splash hengst met blauwe ogen
Bij Empty een valk merrie met blauwe ogen.

Ben niet gek op blauwe ogen hoor :P

Nee volgens mij hou je niet van blauwe ogen _O-

Hier natuurlijk ook hopen dat alles gezond te wereld komt maar hey dromen mag.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:07

droversrun schreef:
Hebben hier veel mensen al ellende gehad met de geboorte of daarvoor uiteraard? Is mijn eerste jaar in dit topic..
Wij hebben 2 jaar geleden een veulen verloren aan rhino helaas. Veulen was alleen al volgroeid genoeg om het 3 dagen vol te houden, wij wisten toen nog niet dat het rhino was. Was echt heel sneu. Nu weer rhino hier dicht in de buurt dus ik houd mn hart vast.

Ik zelf heb gelukkig nog nooit een nare ervaring gehad. Wel een hoop nare verhalen van dichtbij mee gemaakt maar bij mijn eigen merrie gelukkig nog nooit iets schokkends meegemaakt. En dat wil ik uiteraard dit jaar ook graag zo houden O:)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:23

Luna2006 schreef:
Een goede bevalling en een gezond veulen zou ik leuk vinden.

ik gok zomaar dat iedereen dat leuk vind

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:47

Droversrun, ik ben dit jaar helaas een veulen verloren tijdens de bevalling :( echt super verdrietig en ik ben er behoorlijk stuk van geweest. gelukkig is mama er zonder schade vanaf gekomen en is zij nu ook de eerste merrie die weer een veulentje verwacht (waar ik dit keer natuurlijk enorm zenuwachtig voor ben! Niet alleen gezonde spanning dit jaar, maar dus ook échte zenuwen :( )

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:03

Ik wil ook blauwe ogen, maar weer 0,00% kans :')

Siepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:37

Chantall heb jij een veulentje verkocht naar Winterswijk dit jaar Mikado?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:45

Ik wil uiteraard ook gewoon weer een gezond veulen en merrie.

Ik heb steeds hoop op een kleurtje maar dat geluk had ik steeds niet dus ga er nu ook maar vanuit dat het weer een schimmel zal zijn.

Geslacht maakt me niks uit.

Alleen GEEN blauwe ogen,die heb ik in 2016 al gekregen en daar ben ik eindelijk wat aan gewend geraakt nu.
Maar wil ze liever niet haha.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 14:56

Ook hier de wens voor een gezonde merrie met veulen in de wei volgend jaar!

De kleur is voor mij geen verassing, dat is gegarandeerd palomino. Maar als we toch voorkeur uit gaan spreken ga ik voor een merrie met vier witte benen met een blesje :D