[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:02

Hahaha pretty heeft een punt Marije! jouw camera's zijn voor iedereen een soort "aftrap van het veulenseizoen" dat kunnen we allemaal niet missen hoor ;) :P

guppekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:30

Interessant om te lezen dat het niet alleen bij ons niet heel soepel ging dit jaar. Balen..
Leuke foto’s kabayo , pretty en Fotsy, leuk die schilderingen! En MilanLover ook leuke foto’s
Gefeliciteerd Alexandra, jammer van je 2e proef dinsdag
Gefeliciteerd Knolselder met de predicaten!
Lief filmpje van Cynthia82
MarijeR, wauw erg knappe pony’s!
Kabayo en Knolselder erg gave hengsten voor 2017!
Onze merrie Murphy is een tinker en laten dekken door een nog jonge tinker Viper:

Afbeelding

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:40

Ik moest even goed kijken om de verschillen te zoeken maar het zijn echt twee verschillende tinkers haha. Matchen goed samen.

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 17:53

@Kabayo
Mooie combinatie, Marvin is een mooie hengst! (Toch vind ik Pippin ook beter :D)

ivy_power89Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:00

Iedereen al bezig met volgend jaar! Jullie zijn er vroeg bij haha.
Maarrr stiekem zit ik toch ook wel al na te denken. Maar twijfel, of leeg en de sport in en jaar later dekken, mijn eigen hengst erop of als deze combinatie nou echt zo super is een herhaling doen..

Eerst maar eens afwachten tot het veulen er is, we zijn pas 68 dagen onderweg.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:15

ivy power gefeliciteerd met je verjaardag

oh al aan het denken voor volgend jaar zeg, jullie gaan echt snel, hier nog geen plannen, ik denk ook misschien eens jaartje over te slaan, al heb ik nog een leuke combi voor Flo in het oog en ze wordt er niet jonger op. Alleen weet ik niet of ik ze drachtig zal krijgen met veulen aan de voet en om dan erna nog eens te proberen, twijfels twijfels.

Elsa blijft sowieso leeg, die gaan we opleren als rijpony voor de dochter, tenzij ik een pony van 1m20 tegenkom die niet welsh is en perlino of cremello :P :') succes aan mezelf dan zeker

leuke combi die tinkers, matchen goed ja

en gelukkig verschillen smaken natuurlijk of jullie wilden allemaal de mijne hebben _O- _O-
ik vind het wel leuk en interessant die verschillende rassen en meningen
zo heeft ook ieder zijn mening over kleurfokken maar die van mij dienen ook als decoratiemateriaal en dan is een verscheidenheid aan kleur wel welkom tegenover dat groen gras :D

Liaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:39

Tijdje niet geweest maar ik ben er weer. Ik zag goede bijleesposts voorbij komen. Dat kan ik niet zo goed hoor.

Knolselder, knappe hengst zeg! Laat zich ook goed zien.

Memere, wat balen zoveel merries niet drachtig. Hopelijke volgende jaar meer geluk.

Kabayo en Guppekop mooie combinatie's.

Syllie, wat balen dat de wond niet lekker gaat. Nu vandaag al wat beter?

Estrella is alwewr bijna 5 maanden drachtig. Zie je helemaal niks van.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 19:54

Mooie tinkercombi kwam voorbij :D

erg hoor, de veulens van 2017 zijn er nog niet, of ik kijk al uit naar die van 2018, haha!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 20:01

Ik heb mijn hengstenkeuze ook al staan voor 2018, maar heb ook geen andere keuze gezien ik de dekking moest betalen omdat Joy niet drachtig te krijgen was..dus dan dient deze voor een andere merrie (Dani). Heb op dit moment 2 merries drachtig en 1 nog afwachtend, hopelijk is zij ook drachtig..heb ik alsnog 3 veulens volgend jaar. Joy word dit weekend opgehaald, zal heel raar zijn zonder haar gezien zij vooral voor de rust zorgde in de groep. Volgend jaar zal Joy en de andere merrie misschien ook, Eef zal niet meer gedekt worden dan en terug voor de wagen staan.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:21

Helaas niet Liaan, verband was afgezakt en ze heeft flink staan stampen vanwege de vliegen.
Nu is de wond wel wat meer open.
Maar ja morgen komt de Da, gaan het afwachten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:52

Haha Marije, i.p.v. een gat graven, zou ik dan eerder een verhoging maken. Als ze in een gat staan valt het helemaal op.
Zou inderdaad wel erg vreemd zijn als jij een jaar geen veulens krijgt :oo

Lang niet de enige dus die ook al rondkijkt voor de hengstenkeuze voor volgend jaar.

Knolselder, dat ziet er goed uit zeg! :~
En tja niet van mini's of van kleurtjes houden. Iedereen heeft zo zijn voorkeuren en eigen ras ook. Iedereen moet ook gewoon lekker fokken waar ze zelf het meeste van genieten denk ik dan. Ik hou niet echt van de zogenaamde populaire/speciale kleurtjes. Maar daarom kan ik nog wel genieten van een hele knappe palomino of bonte of gestippelde. En als het wel een goede hengst is, zal ik hem er niet om laten staan. Staat ook nog steeds een smokey hengst op het lijstje en dan zeg ik ook altijd sarcastisch; zou je net zien dat ik daar een palomino uit krijg :')

Kabayo, ja ik weet niet hoelang dit meisje hem nog tussen de pony's mag starten en of ze hem daarna ook weer door iemand anders laten uitbrengen. Wordt nog even afwachten vrees ik.

Guppekop wat een mooie combinatie ook!

Silly, wat balen dat de wond weer open was. Hopelijk kan de DA de schade wat beperken weer!

Ik heb een tijdje langs de wei gezeten en toch wat eerste buikfoto's kunnen schieten;
Afbeelding
Afbeelding
Mijn dames (Lies boven, Roos onder) allebei nu op 107 dagen.

Afbeelding
Mariska's dame zit nu op 109 dagen

Afbeelding
Lies en Roos heb ook een tijd lang heerlijk staan soezen samen (muts en muts ^_^). Merk wel dat hun veulentjes niet meer zo belangrijk zijn en ze zijn weer erg aan het plakken samen. Lies begint nu wel bloot te worden op haar rug, veulen begint wel aan haar te trekken. Roos heeft er nog niet zoveel last van :o
Laatst bijgewerkt door AniekR op 30-08-16 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:59

Hier ook al aan het nadenken over volgend jaar.. zal ik terug dekken, of een andere hengst pakken.. twijfels.. twijfels.. :+

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:59

Bedankt Aniek :D
Net zoals jij zegt, je kan nog altijd iets waarderen, ookal ligt het niet in je straatje :)
Nu zie ik wat je bedoelde met dat het lijkt alsof ze alweer buikjes beginnen te krijgen!
Charlie heeft er ook al 1.

Marije, zoals reeds gezegd, jouw camera's die aanschieten, is een mooie overbrugging voor dat lange wachten, zou vreselijk zijn dat te moeten missen, haha!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 23:06

Hihi ja ligt niet aan mij toch, die buikjes? En bij Roos is het misschien wat overconditie. Maar Lies en Shadylah zijn niet echt te dik ofzo.
En jouw hengstje ligt best wel in mijn straatje, alleen een paar decimeter te klein ^_^

Casarell, terugdekken bij de hengst die je dit jaar gebruikt hebt? Tja, dan zou je toch eerst moeten zien wat er uit komt ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 09:37

Het blijft toch gokken AniekR.. :+

Punt is.. ik zou dit veulen voor mezelf hebben gefokt, maar zit er stiekem aan te denken om hem straks naar de veulenveiling te doen.. :o
En dan ga ik de merrie waarschijnlijk opnieuw laten dekken.
Ik ben érg gecharmeerd van deze huidige hengst, maar er is er nog 1 die ik als reserve op mijn lijstje had staan.. die ik ook zéér interessant vind.. _/-\o_

Oh.. wat erg.. is het fokken met paarden besmettelijk?? |o O:) :o

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:15

AniekR schreef:
Hihi ja ligt niet aan mij toch, die buikjes? En bij Roos is het misschien wat overconditie. Maar Lies en Shadylah zijn niet echt te dik ofzo.
En jouw hengstje ligt best wel in mijn straatje, alleen een paar decimeter te klein ^_^

Casarell, terugdekken bij de hengst die je dit jaar gebruikt hebt? Tja, dan zou je toch eerst moeten zien wat er uit komt ;)

Ach ach Aniek, doe eens gek! Een kuil is zo gegraven hoor :')

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:24

Hihi allemaal plannen al voor volgend dekseizoen.

Ik heb verder geen fokplannen. Ik wilde graag 1 veulentje fokken om meerdere redenen. Ik hoop daarna mijn pony actief te 'gebruiken' waar ik haar oorspronkelijk voor gekocht heb :) Namelijk als buitenrij-pony. Ik ben er van de week weer mee aan de slag gegaan, rondje van 10 km. Het ging echt zo goed. Knappe dame heeft eindelijk de vooruit gevonden en heeft groot gedeelte van de rit op eigen benen gelopen (ipv vastgeplakt aan in dit geval Dyonne op de fiets)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 10:58

Hier hetzelfde als Marit, gewoon voor 1 keer een veulentje (wellicht met een merrieveulen dat leuk uitpakt over heel wat jaar dan het lijntje weer doorzetten als mams oud is). Dus geen fokplannen voor volgend seizoen. Daarna mag mijn merrie weer lekker aan de bak voor de wagen en hoop ik over een jaartje of 4 het veulen ook in te kunnen spannen, met een beetje geluk een leuk span samen en anders lekker twee voor in het enkelspan.
Maar laat het veulen eerst maar gezond geboren worden.

_O- kuilen graven voor een grote merrie en kleine hengst hebben we op mijn werk ook weleens gedaan.
Mooie buikjes al Aniek! Die van mij is vooral vet op het moment maar die zit ook pas op 80 dagen.

Hier ook een trouwe volger van Marije, dat is inderdaad echt de aftrap van het seizoen. Ben altijd erg dankbaar dat we mee kunnen kijken, is toch een mooie ervaring altijd. Ben ook benieuwd hoe je jonge hengstje het gaat doen, vind het een heel ruig paardje.

Ik ben een totale leek in het fok- en keuringswereldje. Afgelopen zaterdag eens gekeken op de minipaarden keuring hoe alles gaat, gezellig was dat! Ook gelijk de eerste twee halstertjes voor het veulen ingeslagen ( :') ) kon ze niet laten liggen en ik verwacht dat het veulen een klein koppie gaat krijgen (Mams is een flinke B pony maar heeft ook een klein hoofd) dus als er dan mini halsters liggen... Komend weekend naar de appaloosa keuring om half broertjes en zusjes van mijn toekomstige smurfje te gaan bekijken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:44

Hier waarschijnlijk ook een eenmalige actie.. misschien dat het welshje ook een keer mag, maar die moet eerst aan het werk. Volgende week gaat ze beleerd worden voor de wagen.
En dan moeten we gaan kijken wat we doen. ik wil niet meer dan 3 paarden, de oude merrie gaat nooit weg, en de welsh ook voorlopig niet, dat moet kinderpony worden. Dus ik denk dat we keuze gaan maken tussen veulen of Lucy. Afhankelijk van wat eruit komt. We zien wel. :) ...
maar kan ook zo zijn dat schoonmoeders stopt en er dan 5 stallen vrij komen... dan liggen alle opties weer open :)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 11:46

Mijn veulen moet in principe gewoon verkocht worden...
Tenzij die heel superduper goed gelukt is dat ik er wat aan ga aan hebben qua endurance. :P
Maar ja financieel is het niet zo interessant het beest aan te houden. Eerste 4 jaar kan ik er toch niet mee rijden :P (en ja ik heb ze wel echt om mee te rijden)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 12:10

Bij mij is het net andersom, moeders gaat in principe verkocht worden en veulen blijft.
En tja als het een merrie is sluit ik toekomstige fokplannen niet uit :P.
Het is ook wel erg leuk hoor!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 13:25

Haha veel verslaafden en toekomstige verslaafden hier. :P

Hier zijn het veelal de veulens die verkocht worden,ik hang erg aan mijn moederdieren. :o

Aniek ze blijven prachtig! En inderdaad echt al weer van die typische veulenbuikjes. :j

AnniekSlijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 14:05

Ik fok dit veulen voor mezelf, blijft dus sowieso. Ik wil t liefst een hengst zodat ik hem kan ruinen en hoop en een leuk rijpaard aan te hebben. Moeder gaat sowieso nooit weg, heeft veel te veel mee gemaakt in der leven en heeft gewoon een blijvend huis nodig en die is bij mij :) maar hierna geen fokplannen meer. Als mijn vorige veulen was blijven leven, dan was ze nu ook niet drachtig geweest.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:04

Zag annelies haar hengst weer voorbij komen! Plaatje is het toch!

Tinker combinatie ook gaaf!

Hier zit alles alweer over de 100 dagen dus gaat de goede kant op!

Fokken is inderdaad verslavend want het blijft iedere keer weer zo'n mooi moment! Alleen eer je er bent dat duurt altijd zolang :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-16 15:22

Knolselder, hele gave hengst!

Het DBT is in mijn ogen juist leuk door alle verschillende rassen in 1 topic. Natuurlijk reageer je wat vaker op mensen die je wat beter kent en dat kan zijn mensen die met hetzelfde ras fokken of juist mensen die je van eerdere jaargangen kent. Maar juist al die verschillen maken het voor mij interessant.

Haha ja de camera's zijn voor velen de start van merries kijken :D
Ik vind het ook altijd een hele mooie tijd en fokken en de veulentjes op zien groeien is erg verslavend maar soms kom je op een punt dat je een keuze moet maken.
Ik reis ook graag en door de paarden (fokken en wedstrijdseizoen) kan dat alleen in het najaar. Toch zou ik ook graag nog eens op een ander moment willen reizen en nu kan dat nog maar over een paar jaar waarschijnlijk niet meer ivm de gezondheid.
Dus mijn plan was een paar dingen van m'n 'bucket list' af te strepen in een jaar pauze van het fokken ;)
Oh en ik ben niet zo van het verkopen en dan is een jaar niet fokken ook een handige manier om het aantal paardjes niet volledig uit de hand te laten lopen. (Grenzen zijn er om te verleggen, toch? Max 15 is inmiddels max 25 en dan moeten de veulens nog komen)