[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:04

jolandje schreef:
biancatjee, als je merrie 4 of 5 maand drachtig is kan er ook van buitenaf gescant worden, onze DA komt gewoon met het apparaat aan huis, ik heb ook zo'n heel kleintje, mijn Glowy is 84 cm en heel fijn gebouwd

Ik wist niet dat dat ook van buitenaf kon, maar eens informeren bij mijn dierenarts of zij het ook doen :) Bedankt voor de tip!

Knolselder

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:16

Ik dacht dat dat uitwendig scannen alleen bij mini's kon?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:09

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:36

gave merrie hoor, en de combi kan niet mislukken

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:29

Passie is drachtig!

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:32

Gefeliciteerd tamjaatjuhh!

Ik lees/post dit weekend even helemaal bij, druk druk druk!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:56

mooie combi kelly :j

gefeliciteerd tanjatjuhhh *\o/*

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:04

Thanks na 3 hengstigheden eindelijk! Wel een andere hengst laatste keer.

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:34

Pffff Tinne, dat mag inderdaad wel ophouden ja %)
Joan is 20 mei aan de datum. Ik heb 340 dagen geteld vanaf de laatste inseminatie. Das normaal toch?

Tanjaatjuh proficiat *\o/*

Kelly, jij ook *\o/*

Mijn dame is ook in een lichte overconditie, ze heeft twee van die klein vetpakketjes bovenaan de staart en verder is ze mooi rond. zou iets minder mogen maar ach, ze hoeft nu niet zoveel te doen dus is het logisch dat ze iets of wat voller is geworden. Moet wel zeggen dat het wel redelijk constant is, het wordt niet erger maar minder ook niet haha :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:08

gefeliciteerd tanjaatjuh

mooie combi Kelly, de dons zijn mooi maar je merrie mag er ook wezen, meest kans op valk waarschijnlijk, waar hoop je zelf op?

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:15

Vandaag rond 3 uur Anne laten scanen op 26 dagen. Dacht misschien kan ik het hartje zien kloppen en nog controle of t er nog zit :). En ja hoor nog mooi drachtig. Maar was heel erg tegen aan t werk e bij de da. Heel erg aan t persen. We hebben t vruchtje uit eindelijk prima kunnen zien. Maar t hartje lukte niet. Maar goed zat een mooie vrucht en alles was goed : D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:16

Tinniee, wat naar. Veel sterkte en hopelijk houdt alle drama hier ook op!

Hier de merrie's niet bijzonder dik ineens. Maarja Lies zijn we de hele zomer (ook voor de keuring) wat extra aan het geven, terwijl ze normaal wat moeilijk op gewicht blijft. Roos staat nog keurig in haar dieetlandje (die wel weer mooi groen is na die buien van de week).

Biancatje, mooie combi's hoor.

Kelly_J, ook in jouw geval. Erg mooie merrie ook! :9

Tanjaatjuhh, gefeliciteerd! *\o/*

Lies mocht vandaag na een korte vakantie (en vijf dagen te slecht weer om te longeren) weer aan de bak. We hebben nog ruim 3 weken voor de Centrale Keuring, dus tot die tijd moet je ze nog even goed in conditie blijven. Volgende week komt ze ook voor het eerst op ijzers en we zijn nog wat aan het experimenteren met voer nu. Spannend allemaal weer!

Verder speel ik trouwens sinds de keuring weer met het idee om haar toch nog een tijdje te laten rijden. In principe kan ze nog best tot een paar maandjes voor uitgerekende datum onder het zadel. Alleen dan komt ze deze winter ook onder deken te staan natuurlijk en in maart/april is het nog niet zo heel warm. Dan kan ze rond de bevalling nog niet zonder deken waarschijnlijk en ook met een zogend veulen aan de voet lijkt me dat lastig. Iemand ervaring mee?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 21:03

Gefeliciteerd Tanjaatjuh!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:38

Gefeliciteerd Tanjaatje!

Neonlicht daar was ik al bang voor... ik zal Marije van bokt eens vragen want die werkt dus ook met lampen als ik het goed heb gelezen, die heeft ook regelmatig veulens in januari volgens mij.

Fotsy, geen keizersnede nee....in Nederland moet je ip direct naar huis na een ongecompliceerde bevalling in het ziekenhuis.... Zelfs een tijdslimiet aan wanneer je gedoucht moet zijn en de kamer verlaten moet hebben... Volgens mij was dat binnen 2 uur na de bevalling. Dit heb ik dus echt niet gered vorige keer en geen pretje met een vervelende opdringerige verpleegkundige die nog net niet naast het stond op haar horloge te tikken, verschrikkelijk, en ik was nog zo slap/ zwak/ rillerig, had echt wat meer tijd nodig....

Ik wilde het dekseizoen hier beëindigen voor nieuwe aanmeldingen per begin augustus, belt er vandaag nog iemand hihi, dus op de valreep toch nog een merrie erbij om te dekken met Pjotr.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 22:49

Onze eerste is in het ziekenhuis geboren. Geen complicaties, hij was er 45 minuten na de eerste wee 8)7
Ik moest toch een nacht blijven.. Saai! Vol adrenaline...

Tweede thuis geboren, vond ik fijner zodra beeb er was. Lekker zelf alles beslissen.

Qua lampen, dat komt inderdaad nogal precies. Ze moeten een bepaald soort licht afgeven, en volgens mij moet dat ook opgebouwd worden. Sommigen doen dan bv ook nog een cd aan met vogel geluiden :)ddd

Èèn van onze merries heeft al een aardig buikje. Een andere is gewoon dik, en een andere juist wat iel nog. Ik vind haar wel al voller worden in de flanken. Ze staan allen best in het gras, groeien met die baby's!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 00:50

Gefeliciteerd Tanjaatjuh!

Hier ook geen platte strakke buik meer, hier sprongen al heel snel de strepen erop tijdens mijn eerste zwangerschap. Maar ach 2 mooie kindjes voor terug.
Pfff bevallingen, eerste duurde 44 uur. Hoopte dat ik de dag erna naar huis mocht, maar helaas. Nacht vrijdag op zaterdag om 0.35 bevallen en verwacht dat ik zaterdag wel naar huis zou mogen, dat werd helaas pas op maandag.
Bij de 2e, appeltje eitje zo nog 10. Vanaf de eerste wee tot geboorte, 40 minuten.
VK had haast (waarom weet niemand) en trok steeds maar aan de navelstreng om de placenta er sneller uit te krijgen. En die was er 20 minuten na de geboorte al na haar 3e trek poging.
1.45 bevallen en om 3.45 stonden we weer buiten.
Wel een hele waslijst met waar we ons aan moesten houden, ze was nogal klein.

Veulen van de stalhouder is weer de oude gelukkig. AL vind ik haar persoonlijk nog steeds wat wankel op haar voorbeentjes.
Moeders is ondertussen alweer gedekt via ki tijdens de veulenhengstigheid. Volgende week scannen om te kijken of het gelukt is.

Hier verandert Bo nog niet echt, ik heb niet het idee dat ze nu al dikker aan het worden is.
Wel is ze veel aanhankelijker geworden en wilt ook veel meer kroelen dan voorheen. Bij mijn bijrijder is ze juist heel wisselend. De ene keer heel lief en de andere keer een draak die haar in de maling neemt.
Vandaag met de dubbele lijnen ook, niet echt door willen lopen. Ogen waarvan je denkt, oke wat ga je nu uitspoken (heerlijk zo'n paardje wat zich goed gaat lezen).
Met uitstappen ben ik er ff opgeklomen en toen gewoon lekker voorwaarts. Af en toe _O-

Hoe staan jullie eigenlijk in de Rhino enting voor drachtige merrie's straks?
Mijn da heeft het wel aangeraden gezien wij op een pensionstal staan, waarbij er sommige ook op wedstrijd en les elders gaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 01:57

Hier geen rhino-enting, Neon komt sowieso niet van de plek af, en de wedstrijdhackney's komen ook niet in aanraking met paarden van buitenaf. Bovendien heeft het alleen zin als alles geënt wordt op stal, en daar begint de staleigenaar niet aan.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 02:01

Morgenochtend om 10u (bij jullie is het dan 16u) laatste Jillybeebje scan :D

Kon het toch niet laten en ach, 102 dagen.... daarna zal het wel goed zijn *denk ik*

Dus morgen nog n foto en mss n filmpje van de scan ;)

Jill begint toch echt al duidelijk dikker te worden, is wel klein en van zichzelf al vrij fors (breed) gebouwd maar ik ben niet de enige die het opvalt dus ligt niet aan mij ;)

Rhino.... ik deed t in NL wel altijd, stond op n pensionstalling waar er veel paarden op wedstrijden gingen en ik wilde geen risico's lopen). Hier worden alle paarden standaard uitgebreid geënt aangezien ze bijna allemaal shows lopen en het hier verplicht is om ze dus goed ingeënt te hebben.....

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:50

Neonlight, dat dacht ik dus ook altijd, maar mijn da zei dat het bij de rhino enting voor drachtige merrie's (abortus variant) wel werkte.
Aan de ene kant wil ik niks onnodig in mijn merrie spuiten, maar aan de andere kant als ik daardoor het risico kan beperken.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:01

Nou de DA komt voor niks scannen dadelijk, ze staat knetterhengstig. Einde pogingen voor dit jaar -O- ik baal echt als een stekker.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:17

Vientje schreef:
Nou de DA komt voor niks scannen dadelijk, ze staat knetterhengstig. Einde pogingen voor dit jaar -O- ik baal echt als een stekker.

:(:) Volgend jaar ben je de eerste let maar op dan lukt het wel.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:28

Balen Vientje. :(:)

Kiki, volgens mij is er geen abortus variant enting? Ik heb ook een keer geënt op aanraden van de DA, rest van de paarden niet geënt. Andere DA zei daarop weer (andere praktijk) dat deze mooi zijn zakken gevuld had, omdat het zo geen zin had, dan moest echt alles geënt worden. Sindsdien is het voor mij dus geen enten voor rhino.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:58

-O- zo jammer Vientje maar we starten volgend jaar allemaal vroeg dan moet het lukken

Rino worden ze hier standaard twee keer per jaar geënt samen met griep en tetanus ook de hengst maar of dit tegen abortus helpt weet ik niet.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:51

Uhm....mijn hengstige merrie blijkt echt hardstikke drachtig! :oo we hebben een Pinda! *\o/* *\o/* *\o/* compleet onverwacht is het toch gelukt! Hele mooie vrucht, mooi drachtige baarmoeder, u op de Regumate voor de zekerheid. Spannend!

En ik maar verkondigen dat ik mijn schoenen op eet als er wat in zit, oepsie :')

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:57

Vientje schreef:
Uhm....mijn hengstige merrie blijkt echt hardstikke drachtig! :oo we hebben een Pinda! *\o/* *\o/* *\o/* compleet onverwacht is het toch gelukt! Hele mooie vrucht, mooi drachtige baarmoeder, u op de Regumate voor de zekerheid. Spannend!

En ik maar verkondigen dat ik mijn schoenen op eet als er wat in zit, oepsie :')

Gefeliciteerd! En zo zie je maar goed dat je laat controleren. Ik heb zon merrie die hoogdrachtig nog staat te pissen tot de hengst dichtbij komt }>