[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:24

R.X. schreef:
Ik heb er bewust voor gekozen om aankomend seizien rainbow niet te laten dekken om der lichaam rust te geven.
Ik weet dat ze vorig seizoen ook een veulen heeft gekregen.
En er meerderen gehad heeft, wanneer en hoeveel weet ik niet.

Nu ben ik benieuwd wat voor redenen er iemand heeft om elke keer de merrie maar te laten dekken.

De 2 merrie's die in 2014 een veulen hebben gekregen, zijn niet gedekt.
De andere 4 die in 2015 een veulen krijgen hebben er in 2014 geen gehad.
Hoe voor volgend jaar weet ik nog niet, zoiezo al een dekking gereserveerd voor 1 van de dames.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:28

Vitaquilla schreef:
Mijn merrie gaat naar een stal waar geen Internet in de buurt komt 10km bij mijn huis vandaan.. nou moet ze toch open geknipt worden, ik heb wel is gehoord van een chip inhechten ofzo? Iemand hier ervaring mee? Vorige keer heb ze met singel en halster alarm gestaan maar dat werkte niet omdat ze maar hele lichte weeen had en bleef staan.. ook trekt ze alle halsters kapot dus dat is zonde.. zijn er nog meer opties dan weken lang in t stro slapen?

Ik heb ze ook op een stal staan waar geen internet is. De dichtstbijzijnde is ongeveer 200 meter. Daar mag ik wel gebruik maken van de wifi, maar dan moet ik een hele goede repeater hebben (of 2 repeaters). Ik wil nu een 3G/4G camera aanschaffen. Daar kun je een simkaart indoen (met eigen abonnement) en daar kun je dan weer op inloggen. Moet me er nog even in verdiepen.
Weet alleen niet voor hoeveel MB ik dan een abonnement moet nemen. Wat verbruikt zo'n camera ongeveer?

Ik moet helaas wel voor de buitencamera gaan (ik heb buitenstallen), dat scheelt behoorlijk in de kosten in vergelijk met een binnencamera.

http://www.spywebshop.nl/3g-en-4g-buite ... zicht.html

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:57

Urielle schreef:
Neonlight schreef:
Ik doe ook melktesten, maar dan niet met hulpmiddelen. Ook iedere dag een druppeltje eruit, en als het wittig is, dan komt het binnen de 24 uur. Is voor mij tot nu toe de enige indicatie die Neon gegeven heeft.

Is dat ook bij maidens of maken die pas écht melk aan als het veulen gaat drinken?

Is bij iedere merrie anders, er zijn merries die al dagen melk druppen voor de bevalling. Neon doet daar niet aan, kegelt of harst ook niet. Ik heb bij haar ontdekt dat de "melk" waterkleur is, helder, en pas enkele uren voor de bevalling wit kleurt. Dat is voor mij dus nu de trigger.

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:06

Hmmm, dat wordt mijn bed uit.
Die birth alarms zijn zo vreselijk duur!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:32

Hier gelukkig de stal aan huis, en een internetkabel getrokken tot naar de camera ;)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:54

wijkhuijs schreef:
Hier gelukkig de stal aan huis, en een internetkabel getrokken tot naar de camera ;)

Ben wel een klein beetje jaloers op de mensjes met een stal aan huis :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:55

Dat is idd veel fijner, toen ik dat nog niet had, zat ik soms een paar weken in een camper, naast de stal.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:58

fokfanaat schreef:
Dat is idd veel fijner, toen ik dat nog niet had, zat ik soms een paar weken in een camper, naast de stal.

Zo ziet mijn toekomstige versie er ook uit :')
Alleen dan in een grote bungalowtent _O-
Zodra de melk een waarde aan gaat geven van 6.5 - 7 ga ik ook kramperen op stal :')

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:07

En maar hopen op een beetje behagenlijke temperatuur Robynn

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:09

Robynn schreef:
wijkhuijs schreef:

Ben wel een klein beetje jaloers op de mensjes met een stal aan huis :+

Haha t heeft zijn voor en nadelen.....ik zie mezelf nog niet met 5 kids kamperen bij de stal omdat de paardjes willen bevallen hahaha denk ook niet dat manlief dat zal waarderen :+ :+
In 2015 maar sparen voor een birthalarm in 2016 :-)
Nu zet is als het denk ja het kan elk uur een wakker en ff op me foon zien naar de cam.
Maar dat breekt ook op ;)

Hopelijk is het weer weer goed als je gaat krimperen hihihi ;-)
Maar tegen die tijd komt dat vast goed :D

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:14

Neonlight schreef:
Murosch schreef:
Maar er kan toch ook een signaalversterker tussen de router en de camera worden gemaakt? Dan zou het wifi signaal hem wel moeten pakken. Het gaat mij erom dat ik de beelden ook kan volgen als ik niet thuis ben vanaf mijn telefoon namelijk.

Versterkers bestaan niet, je bedoelt een repeater. Signaal wordt opgepikt en weer opnieuw doorgezonden, maar is wel verzwakt.
Mocht je de mogelijkheid hebben en iets meer willen investeren, gebruik dan een homeplug en zet daar een repeater op. Dan heb je gewoon signaal op volle sterkte. Dat systeem gebruiken wij ook voor achterin de tuin goed wifi te hebben.
Helaas is dit systeem voor ons niet haalbaar voor op stal, aangezien dat een ander huis is, en de stroom op stal apart is van de stroom in het huis daar. Anders was dat voor ons ook ideaal geweest.

Mijn huis staat 9 meter van mijn stal af maar de wifi haalt het niet tot de stal, dus ik kan dan het beste een homeplug en repeater aanschaffen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 16:50

Las wat over waken of birth alarm, melktesten en voorkeuren voor merrie/hengst en aanhouden of niet.

Leuk om te lezen dat ieder toch wel zijn voorkeur heeft, maar gezond en wel bovenaan staat. Mij maakt het echt niet uit wat er komt, alleen hengst kan ik niet aanhouden met alle merries, dus die zal dan verkocht worden. En wellicht moet een merrie ook weg, want de teller staat inmiddels op 8 en het houdt een keer op.

Ik haal mijn merrie een maand voor de datum naar huis en laat haar thuis bevallen. Geen birth alarm maar gewoon een paar x gaan kijken 's nachts. Slaapkamer is ook aan de stalkant dus hoor alles wat ze doen. Verwacht ook dat ik het wel zie aankomen als het zover is.

Melktesten lijken me wel handig, maar denk niet dat ik er wat mee ga doen. Toch weer zonde geld.

Vandaag merrie weer even gelongeerd. Toen pas viel me op hoe dik haar buik eigenlijk al is..had wel beetje medelijden..

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:01

Die melktests kosten niet zo veel hoor.
Dat is het geld niet

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:38

Daar zou ik het ook niet voor laten inderdaad :)

Ik ben ook zoooo fout bezig....
ik zit te kijken voor veulen artikelen...
ze hebben tegenwoordig zo veel leuke spullentjes! :))

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:44

en ik zit met de ip camera te prutsen.. oeiii dat wordt een klus zeg! pfff waar ben ik aan begonnen!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:47

Murosch schreef:
en ik zit met de ip camera te prutsen.. oeiii dat wordt een klus zeg! pfff waar ben ik aan begonnen!

Ik heb er 1 in mijn tuin hangen... het heeft mij 2 maanden gekost toen kreeg ik het nog niet voor elkaar whoehaha! Daarna heb ik het laten oplossen door een vriend van mij :') Die had hem binnen 10 minuten ingesteld. Zo gemeen! :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 18:52

Ik heb de camera hier in huis al wel draaien, nu nog in de stal en dan ook nog zien hoe iemand anders mee kan kijken

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:27

Robynn schreef:
Daar zou ik het ook niet voor laten inderdaad :)

Ik ben ook zoooo fout bezig....
ik zit te kijken voor veulen artikelen...
ze hebben tegenwoordig zo veel leuke spullentjes! :))

Waar heb je leuke spulletjes gevonden? :D

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:35

Vast een rare vraag, maar wat is een maiden?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:42

Bonny_CT schreef:
Vast een rare vraag, maar wat is een maiden?

Maagd bij merries :)

Bij arabian horse store :))
Mama veulen set.... zit alleen nog in dubio of ik er zoveel geld voor neer wil leggen :+

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 19:53

Niet maagd maar een merrie die voor het eerst drachtig is

skaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:02

Tries en faf,wat leuk dat je nog meer paardjes door floki gedekt hebt!
Grey word ook al erg dik.
Ik zal eerdaags weer even een foto maken.
Maar wat apart van je andere merrie dat nadat de 2ling afgespoten is ze niet meer hengstig is geweest.
Zou er dan tog nog 1 zitten?

Geboorte alarm heb ik niet.
Maar ik heb de stallen aan huis, en ga vaak kijken.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:15

Hoe is het met jullie merries en het vuurwerk?
Mausi is zo'n enorme stresskip, is nu al helemaal druk van die paar knallen, vooral op stal. Gelukkig is ze inmiddels weer wat gekalmeerd (ze staat nu stil ipv dat ze voor draaimolen speelt :+ ). Voor de jaarwisseling heb ik Tranquigel voor haar liggen, ik ben sowieso op stal aanwezig en de radio staat redelijk hard aan. Ik hoop dat ze er dan een beetje normaal doorheen komt. Dat is het enige nadeel van ons nieuwe plekje, we zitten nu tegen het dorp aan, waar we eerst midden op het platteland zaten.

Pff, maak me wel een beetje druk om haar vruchtje, ze is natuurlijk nog niet eens 3 maanden drachtig.. En als je ziet hoe druk ze zich maakt.. Maar ja, als het goed zit, zit het goed zullen we maar denken.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:17

Ja dat is wel vervelend, mijn ervaring is dat het nog wel meevalt met verwerpen.

Hier zijn de dames mooi rustig, morgen bak brok, licht aan en muziek aan als het echt losgaat en dan valt het wel mee denk ik.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 20:18

Roos is een mak schaap en maakt zich niet zo snel druk. Die overleeft dat gedonder wel, als ze het zelf af zou kunnen steken...