[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:33

Wat leuk zeg die dikke buikjes! Ik heb al een hele lijst met namen die met een H moeten beginnen :+
Bailando is inderdaad wel een leuke naam voor zowel merrie als hengst :D
Foto`s van mijn merrie en de hengst waarvan ze drachtig is. Merrie moet nog 4 maand tot uitgerekende datum.

mama (hier 4 maand drachtig)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Papa (Zapatero VDL)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AGarcia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:40

Bailando voor 'n hengst wordt 'm niet :o
Heb met mijn bio docent afgesproken dat ik, als het een hengst word, hem breathley ga noemen. *zo heet haar paard*

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:01

Oeh spaanse namen!! Die heb ik volgend jaar nodig voor Guills!!

Namen zijn we hier al uit, doen lekker dwars en niet de 1e letter van mams ;-)

Mooie combi's en mooie buikjes gezien... Vind dit heerlijk :-)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 23:27

Paard mooie merrie en hengst zeg..

Nou wij hebben vandaag weer 3 nieuwe poowns erbij.. Jakina een 12 jarige palomino merrie van 91cm en Najarian een cremello hengstje van 8 maanden oud(van mijn vriend) en Alano een valk appaloosa hengstje van 5 maanden oud.

Onze mini fokkerij begint dus een beetje te vorderen :)

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 09:27

*\o/* *\o/* 300 dagen voor big momma!

Kom straks even met foto's gooien.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:06

Gefeliciteerd!
Hier zit Rosa vandaag op 240 dagen, dus voor ons is het aftellen begonnen!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:45

Afbeelding
Oogje nog steeds auw :(:)

Uier nog niet bepaald spannend, dus ze loopt drastisch achter dan anders.

Moet deze ook even laten zien hoor.
Voor de kenners..
Remember this?
Afbeelding
12 feb 2009 kwam deze prachtig Dame ter wereld.. De 2de dochter voor Paulien na een heel stel mannen.
En dit is haar nu! :D.. 2 druppels water met haar moeder.
Afbeelding

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 11:42

Allemaal mijlpalen hier! Het is voor de meesten al echt aftellen.
Joto: Wat een mooie dikke buik al zeg. Mooi veulen heb je de vorige keer gefokt!
Mijn merrie is vandaag 216 dagen. Mijn andere merrie (Radisson) is vandaag precies 200 dagen!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 12:10

wat een flinke buik weer joto! moet daar een bontje uit komen of een zwarte?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 13:40

paard89, wat een mooie merrie en hengst!

Weer allemaal mijlpalen, hier zitten we op 235 dagen! :D

Zeg Joto, die merrie van jou... Wat een kolos van een buik. _O-
En mooie dochter van Paulien. :j

Ik moest maar eens een hapje eten, kom net m'n bed uit gerold. O:)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 14:30

Muzefee: mooie foto's weer, heaven krijgt idd een mooie buik! Hopelijk heeft je ontbijt gesmaakt!
Joto: die is lekker dik seg, mooie teut ook beneden, je ziet dat de beeb goed aan het zakken is.
Inowa: die van jouw zien er ook lief uit, en ik vind penelope en last pioneer idd ook de mooiste namen.

Hera wordt ook dikker met de minuut precies, die 8ste maand is de groeimaand! :) vandaag op 256 dagen, dus nog 84 dagen te gaan en 64 tot het veilig kan komen, das komende woensdag maar 2 maanden meer :D

Ben benieuwd naar de beebjes van marije, die kunnen er nu echt elke dag uitvallen :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 15:30

oew ja ben benieuwd wat er voor mooie creaties er weer voorbij gaan komen bij Marije der mini's!

Joto: Paulien der dochter lijkt echt als 2 druppels water! Gaaf hoor!

Muzefee: niet meer misselijk?

Kwamen ook weer erg mooie combinaties voorbij! Namen is hier eigenlijk al klaar. Moeten ook met een H dit jaar, voor zowel een hengst als een merrie heb ik een naam klaar liggen. Moet het alleen nog even passen ;)

Gister onze laatste B wedstrijd gereden en weer een winstpuntje erbij :) Vandaag lekker het bos in geweest, al zag Lady overal spoken (molshopen zijn echt doodseng!) Toch nog lekker ritje gemaakt en op het einde lekker uitwaait in galop over de crossbaan op stal. Paardje blij, baasje blij <3

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 16:36

Ik heb even heel wat pagina's door moeten spitten om bij te komen.. Maar wat een mooie combi's zijn er voorbij gekomen zeg! +:)+
Spannend dat al voor velen de veulens al bijna daar zijn, ik moet nog zo'n 5 maanden wachten, maar ga ondertussen van jullie knaps genieten als ze er zijn *D

Hoe hebben jullie het aangepakt met het rijden tijdens de dracht? Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een dracht mee maak en weet niet precies hoe en wat je kunt verlangen. Natuurlijk moet je naar de merrie kijken, zal het zelf ook aangeven wat wel en niet kan maar ben benieuwd naar enige tips..

_sioux_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:34

wow wat leuk al die buikfotos!!!!....mijn sioux begint nu ook aardig te groeien! :D ..ze is nu precies 152 dagen drachtig dus bijna op de helft!....

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:38

How Joto das echt een best buikje... :D
Jammer dat het oog nog steeds niet fijn is.

En Paulien haar dochter is een Plaatje!

Echt mooie foto's komen er weer voorbij.
Ik heb nog steeds geen mooie van mijn drachtige dames.
Als ze mooi gepoetst de stal uit komen is het eerst wat er gebeurt rollen.... of ze staan echt vol met blubber. 8-)

LinUnique, het werken met een drachtige merrie verschilt echt gruwelijk van paard tot paard.
Je merkt het echt wel..
Als je niet meer kunt rijden, bijvoorbeeld omdat het drijven niet meer leuk gevonden wordt door de merrie, kun je nog wel aan de hand werken, of longeren of vrijwerken.
Dat gaat nog heel lang. Maar ook daar geeft de merrie wel aan wat wel gaat en wat niet.
Ik werk met mijn paarden aan de hand. Dat is een volwaardige training alleen ik zit er niet op.
Met Tenna vorig jaar ging dat nog heel lang, ze vond het heel leuk. Tot een maand voor de bevalling heb ik zo met haar gewerkt.
Daarna met zwangerschapsverlof. Echt alleen maar lekker op de wei.
Cantate daarentegen gaf nu al aan dat het allemaal een beetje teveel werd. Zij is maidenmerrie en voelt zich blijkbaar echt anders.
Dus zij mag nu al lekker niks meer doen.
Dat is tenminste mijn vertaling van hoe mijn paarden reageren.
Ik kijk ernaar en probeer te lezen, zonder er menselijke gedachten aan vast te knopen.

hihihi en dat is het allermoeilijkste wat er is.

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:54

@ LinUnique, idd lekker de merrie zelf laten aangeven wat ze wil, al probeer ik er bij Rosa soms een beetje doorheen te prikken, maar daar moet je haar voor kennen. Bij de leuke activiteiten loopt ze toch een stuk harder. Maar ze nadert nu de 8 maanden en ik laat haar toch wat rustiger aan doen. Maar ze staat toch nog wel zo'n 3 a 4 keer per week een half uur tot 3 kwartier in de molen. Daarnaast wandelen we soms, gaat ze af en toe naast de fiets (gaat alleen niet meer zo hard) en gaat ze als 'handpaard' (-pony) mee naar buiten naast mijn andere pony. En elke dag in de paddock. Longeren doen we soms, maar niet meer intensief.

Foto van Rosa vandaag op 240 dagen dracht (was niet echt in haar gezelligste bui... }:) )
Afbeelding
Buikje lijkt hier overigens meer bescheiden dan in het echt en ze staat er ook een beetje scheef voor.

En zo vond ik het stel vandaag op stal;
Afbeelding

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:10

Wat een buik joto!! en inderdaad kleine meisjes worden groot zeg.. wat een mooi beest!!

DB vind rosa echt een super mooi en aparte pony zeg! zelfs met buik :)

Wij zijn vandaag weer de hele dag bezig geweest met de pony's en beginnen een leuke collectie met mini paardjes te krijgen :) en nog een paar shetters natuurlijk :P

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:35

LinUnique schreef:
Hoe hebben jullie het aangepakt met het rijden tijdens de dracht? Dit is voor mij namelijk de eerste keer dat ik een dracht mee maak en weet niet precies hoe en wat je kunt verlangen. Natuurlijk moet je naar de merrie kijken, zal het zelf ook aangeven wat wel en niet kan maar ben benieuwd naar enige tips..

Vooral niet teveel vragen, niks gaan forceren.
Geen lastige oefeningen vragen zoals volte 10m of wijken, dit kan na 6 mnd. dracht aardig moeilijk worden voor de meeste merrie's.
Voor de rest blijft 't natuurlijk: luisteren naar je merrie.

Gisteren by mendy geweest, ze wilt de buiging niet meer maken ;(
Achja, ik neem 't voor lief, over 3,5 maand moet 't eruit komen duss :D

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:11

_sioux_ schreef:
wow wat leuk al die buikfotos!!!!....mijn sioux begint nu ook aardig te groeien! :D ..ze is nu precies 152 dagen drachtig dus bijna op de helft!....

Plaats jij jouw mooie buikfoto's niet even?!! :+ Hoi

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 23:29

Dustinlover schreef:
DB vind rosa echt een super mooi en aparte pony zeg! zelfs met buik :)

Wij zijn vandaag weer de hele dag bezig geweest met de pony's en beginnen een leuke collectie met mini paardjes te krijgen :) en nog een paar shetters natuurlijk :P

O dat vind ik een heel leuk compliment, dank je wel.

Enne.. lees af en toe dat je collectie zachtjes aan steeds meer uitbreidt, foto's?? Ben wel nieuwsgierdig naar je mini-kudde!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:08

db: ja vind je merrie echt apart en mijn vriend vind haar ook heel leuk..

Ja ik moet nog even wat foto's uploaden.. dat doe ik hopelijk morgen.. Ga morgen ook ff proberen foto's te maken van fabje.. Die heeft nog bijna geen buik.. die begint pas rond 9 maanden een keer te groeien :P

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:32

:wave:

Inmiddels niet meer misselijk, maar volgens mij heb ik griep op de loer. :\

Mooie buik van Rosa en wat een gezellig stel!

Inderdaad, meer buikfoto's dames! :D

Ik ga mijn bedje maar in met laptop op schoot. Eens zien hoe ik morgen wakker word, als het flink brak is bel ik de tandarts maar af, die hebben ook niks aan een grieperige patiënt. :P

Kyara27

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 09:58

@ Joto, wat een flinke buik heeft je merrie, hoelang moet ze nog? Wel leuk om te zien dat dat kleine veulentje na amper twee jaar is uitgegroeid tot zo'n mooi paard!
@Diane_Basje: Wat schattig die foto's van Rosa in haar stal, ik zo er zo bij gaan liggen, lekker warm!
@Dustinlover: Ik ben ook wel benieuwd naar je nieuwe aanwinsten, foto's please.... ;)

Sandy gaat nu echt opschieten! Over ongeveer 6 weken is ze al uitgerekend. Voor ons is het de eerste keer dat we dit zo van dichtbij meemaken, maar Sandy is inmiddels 10 en heeft als fokmerrie gediend. M'n dochter rijdt nog 3 dagen per week op haar, lekker rustig aan dan gaat het prima.

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 11:20

Leuke foto's en buiken komen er weer voorbij.
Rosa kijkt idd erg gezellig, die had van haar niet op de foto gehoeven denk ik :D

@marije, dan past penelope echt heel goed bij een merrie. (zal duimen voor een merrie, of wil je liever een hengstje?)
@muzefee: beterschap

Hier weinig nieuws, ja ik ga weer meedoen met de Eper Paardenvierdaagse. Kara is pas eind juni uitgerekend dus dan kan ik wel met een gerust hart een paar dagen weg. Ik wilde alleen Noiva (die ik meeneem) weer laten dekken dit jaar. Beetje een geregel wordt dat allemaal.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:25

Bedankt, voel me redelijk nu, alleen steekt de verkoudheid weer flink de kop op. :\

Leuk, de Eper Paardenvierdaagse! :D