[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:37

@ Bimmetje, die Shakira.... Ahh die vind ik echt super tof! Wat een droppie.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:37

Afgezien van dr uiers vind ik dr eigenlijk nog best bescheiden hoor! Tal is minstens net zo dik :=
Maar wel heeel spannend allemaal zeg.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:45

Bimmetje, balen zeg dat ze koliek had, dat is zeker schrikken! :(:)

Coldstar sterkte met de slopende nachten ! Ze heeft al een goede buik en uier, dus dat zal vast niet heel lang meer duren :D

Fijn dat de cam het doet Amandake! Leuk om die ook te volgen :)

Dromen over de veulens, ik heb vannacht ook gedroomd :D. Dat is 's ochtends op de cam keek en dat ik opeens Joy met een vosbont veulen de stal in zag lopen, haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:48

Coldstar, dat zijn mooie tieten al! En een lekkere hangbuik, kan niet lang meer duren!

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 11:50

Talida schreef:
Afgezien van dr uiers vind ik dr eigenlijk nog best bescheiden hoor! Tal is minstens net zo dik :=
Maar wel heeel spannend allemaal zeg.

Was dat antw naar mij?

Ze heeft nog een lekker strak buikje omdat we tot een kleine 3 weken terug nog buiten reden op haar.. lekker rondjes stappen hier in de buurt... vanaf oktober wel al steeds kleinere rondjes gereden om haar wel op conditie te houden maar ni te vermoeien..
T laatst deden we een rondje van max 45 min stappen.. en nu proberen we als het weer het toelaat om haar iedere dag ff mee te nemen om te wandelen en lekker te grazen onderweg...

Van mij mag t komen...
Corinepgek nog niets bij jou? die van jou was toch ook de 5e uitgeteld??

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:00

Ja die was voor jou, was alweer iemand tussen gekropen!
Ik heb er ook van gedroomd, dat het al kwam en ik dus helemaal in paniek want het is het vroeg! Naja nog 1 nachtje en dan staat ze onder toezicht.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:01

Ik vind het wel opvallend dat Joy zo vreselijk veel staat en ligt te slapen. Ze doet bijna niet anders. Zou ze energie aan het sparen zijn? Vanzich zelf is ze nooit zo rustig.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:02

Goedemorgen,
Mensen wat gaan jullie hard zeg. Kon niet bijlezen ivm cursussen.
Nog geen veulens gezien, maar bij ColdstarZ kan het niet lang meer duren! Mooi buikjes en tietjes langs zien komen ook ;)

Bimmetje, vervelend van de koliek, nu weer helemaal beter?

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:12

@ nada..

Mijn merrie is ook zo onwijs rustig.. dat terwijl ze normaal altijd juist het heet hoofd van de stal is...

K blijf in ieder geval lekker thuis.. k ga alleen ff eten vanaaf bij me vader.. en even me moeder haar grafsteen bewonderen die in dec al geleverd zou zijn.. maar door de vorst pas vandaag wordt geplaatst...
Voor de rest ben ik alleen maar in en om het huis en stal van me schoonouders..

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:29

Mijn merrie is nu ook erg rustig. Ze is normaal een heethoofd eerste klas, maar nu in de longeerbak is het simpel draven, rustig galopje, en meer komt er niet uit. En ze moet nog 4 weken :)

daphnejumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:31

Ik heb een nieuwe telefoon en probeer al gehele ochtend 2 tiet foto's te uploaden naar computer, maar het lukt maar niet.

Echt zwaar frustrerend.......Wie o wie heeft er verstand van het uploaden van foto's van een Samsung Omnia 2 naar de computer???!!!!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:31

Goedemorgen mensen
Er wordt hier wat afgekletst!
Begint voor veel nu toch wel spannend te worden
Hier alles rustig, DA komt straks om ze te enten. Ga ze zo eerst even goed poetsen, niet normaal zoveel haar dat er af komt
Zijn die van jullie ook zo aan het verharen?

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:32

Whisper heeft jeuk... net ff wezen kijken bij haar.. de zon staat precies richting mij dus moet ff naar buiten om te kunnen kijken.. ze staat alles lekker af te schuren.. haar zijkanten bij haar buik.. billen en tegen de drinkbak staat ze lekker haar nek te schuren.. doet ze normaal ook nooit.. tenminste ze is helemaal ni van het schuren... weer een verandering...

ColdstarZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:36

K gaat maar ns ff stallen uitmesten... me andere paard rijden.. erna ff douchen en dan zien jullie mij vanmiddag wel weer voorbij komen...

Ben benieuwd naar geboortes van andere merries die uitgeteld zijn deze periode...

Gisteren in bleiswijk geweest bij een kennis van ons, daar waren al 4 veulens geboren.. waaronder 1 Mr. Blue merrieveulen uit een heartbreaker merrie.. echt een onwijs mooi plaatje om te zien...

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 12:58

wat een lekker buikjes komen er voorbij zeg, wet look is echt zwaar bescheiden bij al de voorbij komende merrie,s.
Straks naar stal, ff checken of er al meer tiet is :P

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:22

:wave:

schrikken bimmetje!! hier hebben ze ook regelmatig gaskoliek... we laten ze altijd rennen en gek doen, gaan ze scheten van laten :=
en ze krijgen als dat niet werkt, colosan.. werkt ook heel snel :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:38

jelledaantje schreef:
Even een vraagje door de nieuweling hier uit het topic haha.
Mijn merrie is half april gedekt maar heeft toen naar ons weten niet bevrucht en is dat wij denken nog een keer in de wei gedekt. Alleen nu voelde ik gister aan haar banden en die waren slap maar voelde verder nog geen uier. Ik weet niet zo goed wat ik nu moet denken het kan zijn dat ze gewoon een klein veulen krijgt maar heb haar naar het dekken in de wei bij de hengst naar ons weten hengstig gezien.

Kun je eens een fotocamera'tje onder haar uier hangen en de foto's laten zien?

Bimmetje, daar heb ik onze oude kater nog laten inslapen.... schip lag toen in Oss.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 13:56

Bimmetje dat is zeker schrikken zeg koliek. Gelukkig is alles nu weer goed. Jammer dat Timmy niet drachtig is.

Inge176 de volgende keer als je droomt moet je de replay uitzetten misschien dat je dan het einde ook droomt :D

Hier is alles rustig ik ben nog 1 nachtje vrij en moet er dan 3 á 4 werken daarna weer 2 weken vrij ben bang dat ik de geboorte ook dit jaar mis.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:07

dames ik heb even jullie hulp of tips nodig
Ik ging net naar stal daar sta ik overigens pas sinds eergister.
Dus ik wilde de pony's buiten zetten in het shetlanderweitje maar had niet gezien dat er een klein inimindraadje hing waar me merrie zo doorheen ging.
Dus ik was bezig met de hengst aan het pakken en liep naar de wei en zag dat mijn merrie tussen de grote paarden liep en dus achterna gezeten werd.
Ik heb haar als een gek uit de wei gehaald en in de rijbak gezet en merkte op dat haar vagina elke keer open ging met wat beetjes urine of vocht eruit nu ben ik bang dat er was is ?
Moet ik actie ondernemen of even afwachten ?

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:08

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:09

@ jelledaantje
Lijkt mij hengstigheid... :o

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:11

Ja dat dacht ik ook maar 11 dec is ze nog drachtig gescand.
Moet ik de da bellen voor nader onderzoek ofdat ze nog drachtig is of want als ze niet drachtig is kan ik met haar aan het werk en als ze wel drachtig is mag ze lekker luieren met haar buikje

even toevoegen ze is wel een beetje een pismerrie dus zit momenteel met mijn handen in het haar ?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:12

Hoelang zou ze nu drachtig moeten zijn JD?

sommige merrie's kunnen ook hengstig en drachtig zijn

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:13

Hier een merrie die gewoon hengstig is in de dracht.

Boelles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 14:14

Klopt idd wat Joto zegt. Hoelang zou ze drachtig moeten zijn toen het 11 december was ong? Want als ze vergooit heeft na ong bepaalde tijd dan moet je dat kunnen zien.