Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:17

Ik ben beetje verdrietig.. Afbeelding
Ik heb vandaag mijn laatste rit gehad met Monchique.
Mon wilt niet meer en trapt niks anders naar der buik...
Zelfs met aansingel gaat ze helemaal uit der plaat Ach gut
Dit is de laatste foto,ik heb mijn hoofdt eraf gehaald vanwege de trannen, want het deed mij erg veel.
Mijn zadel past echt voor geen meter meer,en de zadel schuift alle kanten op dus Slapen het is niet meer tedoen.

Afbeelding

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:36

ach gut Ach gut ik weet niet hoe je je nu voelt, heb daar nooit last van, maar je "klinkt" idd erg aangedaan Ach gut
tutten met zo'n drachtige muts is ook erg leuk hoor OK dan!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:45

hè Heidie wat vervelend voor je Verdrietig Jammer dat het nu al niet meer gaat.
Idd ga lekker tutten met haar en verwen haar maar lekker. Toch jammer dat ze last van beeb heeft. Huilen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:54

Ach gut, de laatste rit.....maar denk aan dat geweldig veulen wat op komst is en dat je het daarvoor doet!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:57

Ja dat ga ik ook zeker doen..
We hebben samen lol gehad, maar ze heeft teveel last van de beeb onder het rijden.
Wordt helemaal gek als ze beeb voelt dus dat werkt niet met rijden en dan met die rot zadel die niet meer past.
Ben ik afgestapt dikke kus gegeven en gezegt nog 3 en halve maand zie je eindelijk wat er nou in je buikje zat...

Blijf rot moment als je een leuke tyd heb mee gemaakt met rijden.
We gaan lekker knippen plakken en samen gek doen voor de laatste 3 maanden Lachen

@ Neonlight dat gaan we nu ook zeker doen,en hopen dat mon wat minder last heeft nu van beeb want ik moet wel zeggen die was aardig bezig..

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 21:58

jammer maseike! maar je kan dubbel zo hard friemelen met je paard nu Tong uitsteken

@mazzelmeid: Nog steeds geen veulen hier. Maar het vordert wel steeds! haar banden zijn superlos, als je met je vinger tikt op haar kont, beweegt echt àlles! Haar vulva is lang en uitgezet. Op stal zggen ze dat het niet meer lang zal duren Nagelbijten / Gniffelen Ik-Heb-Zenuwen Haha!

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:13

Many schreef:
frenia schreef:
welkom many! Haha!
zet je tip ook gelijk even hier, kan iedereen aan het meten gaan Tong uitsteken

Als het dan echt moet... *LOL*

Hiermee kun je gemakkelijk het gewicht van je paard berekenen:
http://www.tekstotaal.com/cpaardengewicht.html

Als stille meelezer gooi ik me nu toch ook maar eens in dit topic...
bovenstaande formule is wel leuk, maar heeft ook bij niet standaard KWPN'ers soms een erg grote afwijking (tot wel 20%). Zowel negatief als positief. Kijk er dus mee uit !

Overigens hebben wij nog maar weinig volwassen tinkers gewogen onder de 450 kg. Een beetje Tinker haalt de 500 kg. met gemak en we hebben er ook één van 700+ kg. (een flinke, zogende merrie) mogen wegen.

En om maar weer ontopic te blijven: wat een buiken hebben jullie paarden al zeg ! Onze welsh A zit nu op 250 dagen. Ze heeft voor een maidenmerrie al een aardig buikje. Ze lijkt, net als haar moeder haar energie meer te stoppen in het veulen dan in haarzelf. Hopelijk wordt het ook net zo een goede moeder voor haar veulen !

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:15

Ach gut Maseike

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:16

Ja Heidie een heel verstandig besluit en verder, ach ik heb het eigenlijk al gezegt op msn.........

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:24

Nog allemaal mooie buikjes gezien!! Jammie! De merries hebben hier weer heerlijk de hele dag buiten gelopen!

Purella is dus 3 maart uitgerekend alleen ze is bang voor alles wat je niet altijd doet. Dus ook voor fototoestel Verward Clown dus (nog) geen pics van haar!

Verder hebben we nog 2 merries drachtig. Furella zit nu op 226 dagen en Marella zit op 242 dagen dus die moeten nog even!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:29

ha! heb ik met mijn vraag toch 2 stiekeme meelezers aangezet om eens wat te posten *trots* Haha! Haha!
hallo ook westernfreak!

heb angel gemeten, en die gegevens ingegeven in de site: ze zou rond de 500kg wegen.

heb ook meteen haar buik op tdikste punt gemeten: 2m40 Wow!

quirina: hehe! ssssssspannend! zo te horen kunnen we elk moment feliciteren Haha!

morgen tinkerbell eens "wegen" (meten dus Knipoog)

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:30

Mijn maidenmerrie eet veel meer dan vorige winter. ze krijgt ook wel extra nu maar toen ze nog niet drachtig was liet ze meestal wel wat hooi liggen. Nu eet ze dus voor 2 Lachen Ze is nog lekker actief maar doet eigenlijk al lange tijd nauwelijks iets van werk.. Heb haar een maand of 2 terug een keer voor de sulky gezet in de wei en dat was het dan (was ook al maanden geleden) Ben aan het einde van de zomer gestopt met 'longeren' en voor de rest loopt ze gewoon in de wei dus veel conditie heeft ze niet meer.. Reden waarom ik gestopt ben: te natte wei + ze werd lui (ze is nog jong dus misschien werd het teveel)
Ze heeft dus geen extra voer nodig voor het werk dat ze verricht maar ik geef haar gewoon wat meer voor de energie die naar het veulen gaat. Moet ik haar ook iets speciaal bijvoeren? of mag ze op haar gewone dagelijkse maaltijden doorgaan tot ze weer gras kan eten binnenkort? Het is mijn eerste veulen dus ik heb nog geen ervaring met drachtige merrie's..
de schapen van m'n vader krijgen wel wat extra's om veel melk te geven, terwijl anderen juist niet te veel voeren om zo weinig mogelijk vet in de billen te hebben zodat de lammetjes vlot door kunnen. Is dit bij pony's ook zo? of maakt het niet uit of ze vet is of niet?

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:31

frenia schreef:
heb ook meteen haar buik op tdikste punt gemeten: 2m40 Wow!

ga ik ook eens doen Tong uitsteken als ik nog aan die buik mag komen tenminste .. Rolleyes

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:39

nou, te vet is niet goed
als ze gewoon goed in het vlees staat, gezond is, geen tekorten lijkt te hebben, ... zou ik niet teveel veranderen Knipoog
als ze echt sloom wordt,... kan je nog altijd stilaan wat bijgeven...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:43

ik hoop tenmisnte dat jullie me mogen feliciteren binnekort Haha!

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 22:55

heb vandaag myrthe en pipi uit de weide gehaald, 100 meter hier vandaan, ze lekker geborsteld (wat een haren al Gestoord ), de hoeven gekapt, kortom ze deftig gemaakt voor de foto-shoot van de buiken en wilde ze even eerst nog eens in te spannen, zij dachten er anders over. eer ik de kans had te gaan zitten zette de dames het op een drafje, ik dervanaf met een duik en weg waren ze, naar enkele huizen verder, die mensen hebben heel mooi gras in de voortuin (slimme beestjes Haha! ), en daar stonden ze. door de paniek die ze bij ons veroorzaakten ben ik compleet vergeten foto's te maken maar ze zijn aan het uitzetten! morgen de camera maar mee naar de wei en daar foto's maken Clown

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-07 23:37

Pretty: Wat een nare verhalen allemaal.. Maar hopen dat de rest heel makkelijk mag gaan!

Frenia: Ook al zo’n verhaal over kleine Droopy.
Foto’s van de rest, ze zien er zo schattig uit, je zou er zo een paar willen hebben Lachen

Maseike: Mon ziet er super knap uit! Jammer dat het rijden al zoveel problemen gaf, ze zal wel blij zijn dat het niet meer hoeft.

Inowa: Zo zonde dat je niks meer hoort over de merries Ach gut
Mooie poes! Straks ook foto’s van de kleintjes he!

Hollybollie: Thanks, ik dacht toch ook wel dat het nu goed te zien was Ja
Wat lief dat je zo bij Holly kunt gaan zitten als ze ligt!

Faniek: Gefeliciteerd met de mijlpaal, Misty al 300 dagen!! Wat laten ze zich nog geweldig zien met die dikke buiken OK dan!

Minniemuis: Turella is ongeveer gelijk uitgeteld met Upona. Die heeft ook nog niet zo heel veel buik. Dit wordt haar tweede veulen, tussendoor is ze een jaar niet gedekt en toen was ze weer superstrak. Hoeveelste veulen is dit voor Turella?

Keeva: Idd een leuk patroontje onder die buik Lachen En een leuke dochter!

Quirinake: Was het nog gelukt met het ontwijken van waakhonden en lichtsensoren? Knipoog

Djesseka: Genoten van je eerste strandrit met Wild, heerlijk!

Borderdan: Dat ziet er ook spannend uit dus!

Tienn: ik zou haar thuis laten, zelf heel goed opletten en als je iets niet vertrouwd kun je meteen je DA bellen, die kan je aan de telefoon ook nog wel begeleiden als het moet.

Babsiej: Ook al een beste buik zeg, bij Amke!

Cubalibre: 2,08m is behoooorlijk rond!

Chubby: Wow, wat een lekker ventje is het en wat kan hij lopen!

KDHtjuh: Hele leuke merries en wat is je site leuk gemaakt met de filmpjes enz erbij!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 00:01

@nicole: haha ja hoor Haha! ik heb toch maar voor het zekere even gebeld dat ik nog lanngskwam Haha! Maar toch ben ik hard verschoten van de honden Haha! die blaften nogal hard wanneer ik voorbij wandelde Clown ik schoot letterlijk een meter in de lucht Haha!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 02:30

Ik ga toch eens proberen om het hier nu bij te houden (heb al 3x eerder een poging gedaan Bloos )

Zal me (ons) even voorstellen.
Ik ben Sandra Keyzer , 24 jaar en woon in Gorinchem (binnen 2 weken in Vuren)
M'n paard heet Shayla en is een Tinker (sommige van jullie zullen haar vast kennen Knipoog ) Ze is drachtig van Chakotay (zie http://www.chakotay.dogwalkers.nl of het profiel van Tinkermuts hier op bokt )

We zijn nu echt aan het laatste aftellen begonnen (vandaag nog maar 23 daagjes Nagelbijten / Gniffelen )
Ik ben al stik zenuwachtig en er schiet van alles door mijn hoofd van wat ik nog moet regelen en doen voor die tijd Haha!

Shay houd het rijden tot nu toe nog goed vol en ook vandaag hebben we nog mee gereden in de les en kon er zelfs nog een galopje vanaf Haha! Ben dus super trots op m'n meissie dat ze het nog zo lang volhoud

Dit is Shayla en haar buik van een aantal weken geleden Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:52

Vandaag niet veel tijd om te reageren. Ik zal er morgen weer eens uitgebreid voor gaan zitten Bloos .
@Maseike: Arme jij Ach gut . Tja, we moeten er wat voor over hebben he! Hollebol heeft ook aangegeven dat ze er geen zin meer in heeft. Dus we doen nog maar wat stappen, "kunstjes" aan de hand en longeren. Kan ook heel leuk zijn....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 09:57

hey buurvrouw Knipoog (woon in werkendam..) Ook welkom!
Mooi buikje hoor. Ben persoonlijk geen chacotay fan (maaaar, ken hem alleen van foto's) maar hij zal vast bij je merrie passen

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 10:49

270 dagen vandaag!!! Vanmiddag foto's.. M'n pap heeft een spiegelreflex gekocht.. Kan de dikke buik nog beter op de foto Haha!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:38

Hoi!

Maseike.. het is toch fijn dat je merrie het zelf aangeeft dat ze niet meer wil?
Die van ons die wil nog wel. Ze moet tot half mei..

De tank
Afbeelding

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:52

Hee Sjoert Lachen
Ja het is zeker fijn dat ze het ook aangeeft, met het rijden wordt de beeb juist veel erger waardoor ze helemaal in paniek raakt.

Wat heb jij toch een mooie tankmerrie pfff.
Zit al een mooie toeter onder zeg Lachen

@ Hollybollie, we gaan zeker nu knip en plak werk doen bij haar, het wordt tyd dat ze naar haar nieuwe stalletje gaat dan kan ze lekker ff op de wei staan, wat ze nu niet kan...
Dus ik denk dat ik nu maar eerder naar haar nieuwe stal ga, ik denk dat het nu beter voor haar is Tong uitsteken

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:54

@ Maseike
Weer van die geniale smilies Haha! Mijn dames hebben het wel luxe die hoeven niet eens te rijden.. stelletje luie dames *LOL*
Gefeliciteerd met de mijlpaal Haha!

@ kjoetie
Heel veel sterkte.. Ach gut Verschrikkelijk... ik weet niet wat ik moet zeggen...

@ frenia
Ok dat is leuk Haha!
Ik heb trouwens geleerd dat je blauwgrijs, blauwgrijs en blauw niet doorelkaar kan mixen en bijv. konijngrijs en ijzergrauw ook niet. Het beste is wel kleurzuiver te houden Haha!
Ja, Misty draagt weer bol he Haha!
Je hoeft niet lang meer he de spannende dagen komen eraan. Maar ze moet het nog even binnen houden tot ik terug van vakantie ben hoor Haha! En moeders gewoon op de cam laten zien als ze ligt Tong uitsteken

@ Chubby
Hij is helemaal geweldig en een prachtstel foto's Lovers

@ stef
Spannende tijden al wel beetje uier?

@ jennyk
Dank je Haha! Ik ben stiekem ook wel een beetje trots op hoe ze kunnen lopen en dat Misty het zo goed doorgeeft Haha!
En jij uiteraard gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ pretty
Bah wat naar van de ooi sterkte Ach gut
Wat een naar weekend verder.. helaas gebeurd het he.. straks op schapenstage lijken me dat soort dingen ook erg moeilijk.
Gelukkig nog een aantal gezonde lammetjes Lachen
Spannende tijden beginnen dus in te gaan bij Vicky Haha!

@ KDHtjuh
Haha ja ik stond ook verstelt van hun show.. gister waren ze ook nog is helemaal aan het bokken en doen Haha!

@ Mazzel-meid
Hier was het andersom Haha! Nikita de maiden heeft al een flinke uier terwijl Misty nu pas begint, maar dat komt wel hoor Ja
Ze heeft in ieder geval een mooi buikje daar komt wel wat uit Ja

@ Thomas5
Ja, Nikita heeft niet alleen een dikke buik, maar ook al een hele dikke uier en de muts moet nog 2 maanden.. dat worden spannende tijden voor mij. Ben wel trots op hun beweging Haha!
Liesa ziet er goed uit... voor je het weet is de tijd daar spannend Haha!
En die lammetjes Lovers

@ Many
Spannend! Wat voor merrie is het? Ooh ja welkom en foto's Haha!?

@ KDHtjuh
Haha ik vind Hementa nog een best slanke tank Haha!
Heb ook even je site gespiekt en het is inderdaad wel een verschil zo netjes en nu zo vies toch vind ik het prachtig als ze er lekker paards bijstaan Ja

@ Thomas5
Dat verschil zie je duidelijk Ja

@ Maseike
Zit jij achterstevoren op je paard of huil je van achteren *LOL*
Maar het is wel fijner voor haar denk ik. Het word tijd voor knuffeltijd Haha!
Voor je het weet kan je er weer opklimmen.. het is even afzien met zo'n kleine boef in de buik.
Ach gut

@ minnie_muis
Stiekem in de bosjes liggen en dan klikken Clown

@ westernfreak
Welkom en wij willen foto's Haha!

@ frenia
wooow dan is ze wel tonnetje rond Haha!

@ silketje
Hahaha wat een donderstenen *LOL*

@ Nicole288
Dank je Lachen Daar verder nog vorderingen Haha!?

@ Shayla
Welkom Haha! Dat duurt niet lang meer wat een prachtige tink met een super hoofdje!

@ Pauk
Gefeliciteerd met de mijlpaal!

@ Sjoert
Die loopt er nog netjes bij Ja

Vanaf deze kant een update.
De vijf jonge konijntjes doen het goed.

De camera is binnen! en we hopen die nog voor vrijdag online te hebben, want dan gaan we op vakantie.. dus als mensen ze in de gaten willen houden Tong uitsteken In ieder geval zet Nikita alweer behoorlijk meer uier aan en ze moet nog 2 maanden... Ook Misty begint nu te uieren. Heb net foto's gemaakt en vanavond na weidegang zal ik nog foto's maken en plaatsen.

Hier vandaag:

Misty op 301 dagen
Dit was het:
Afbeelding

Nu
Afbeelding

Afbeelding

Nikita op 282 dagen
Dit was het:
Afbeelding

Nu:
Afbeelding