Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:34

ik zat glenda der dracht is na te rekenen en ze hoeft vandaag nog maar 99 dagen het komt er echt al bijna aan (eindelijk na 2 jaar heeft het dekken aangeslagen dus wachten is lang geweest )

op de stal waar mijn ponys staan is er ook een veulentje verworpen ze vonden hem tijdens het uitmesten
ik vond het maar een eng idee eigenlijk, hebben jullie daar geen last van tijdens uitmesten ofzo dat je toch een soort van bang bent dat je een veulentje vind? (beetje rare vraag misschien)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:36

niet dik, maar wel een buikie hoor, mijn hol was ongeveer ook zo op die 218 dagen volgens mij

ik kijk altijd wel glen-vanii of er niks gebeurt is. en bij hol heb ik 4 jaar moeten wachten wilde ze eindelijk drachig worden

Nathalie1976

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:38

dit is voor mij helemaal nieuw.ik heb nog nooit een drachtige merrie verzord en bereden,ik ben dus nergens echt bang voor,ik denk dat je dat een keer meegemaakt moet hebben.nu heb ik geen angst..
ik denk dat je je vooral niets in je hoofd moet gaan halen van wat er allemaal kan gebeuren,het is hetzelfde als zelf zwanger zijn van je kindje.vooral niet te lang overal bij stilstaan want dan word je gillend gek.

greetzzzzzzzz

Pauk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:40

ik ben af en toe tijdens uitmesten idd wel bang dat ik die kleine tegenkom

@Nathalie.. De 1e keer bij Pauk was ik idd nergens bang of zenuwachtig voor.. Dit keer wel.. En ja ondertussen wordt ik wel gillend gek van mezelf

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 15:46

ja het is voor mij ook de eerste keer, en ik schrok me echt een keer helemaal rot toen ik door een aparte lichtval dacht dat ik iets uit hol dr kont zag hangen, maar daarna keek ik goed en was er niks te zien. toen moest ik wel even zuchten van opluchting zeg...

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:39

pff.. jeetje gaat wel erg hard nu zeg!

maare weer een aantal veulens verworpen
heel veel sterkte met jullie merries en voor jullie zelf ook!
weet hoe jullie in de situatie zitten ires heeft namelijk ook dr veulen verworpen.. op dag 127..

maargoed.. de uiers van de meeste gaan nu ook lekker werken hoor/zie ik!
en weer nieuwe buikfoto's!
leuk leuk!!

en sommige voelen/zien nog steeds regelmatig de veulies schoppen.. leuk!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 16:46

ej crazy_funky, waar blijven de updates van je weblog? en je onderschrift moet staan: iris geen veulen meer dit jaar ja houd alles in de gaten. bij iedereen hoor, moeten jullie ook bij mij doen..

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:00

@nathalie lekker paardje heb je daar

terra is vandag rond de 285 dagen
en begint nu echt te groeien
tis nog niet meega,maar er isl een lekker buikje aan het verschijnen.
op stal en in de omgang is ze een echte schat aaitje hier knuffel daar
kan uren met haar tutten
conditie heeft ze nog meer dan genoeg dat laat ze duidelijk merken.
schiet er af en toe vandoor,dat ik denk beland weer in het zand,
heb me vanmiddag even boos moeten maken.
ze was giga aan het klieren dreigen met steigeren
als ze dat doe is ze echt meega groot.
heb haar echt op haar donder moeten geven.
daarna liep ze als een mak lammetje.
zal wel de hormonen huishouding zijn.
sta ik haar af te zadelen is ze weer aan het slijmen om het goed temaken
rijd haar nu 3 dagen in de week in de bak
1 keer in de week lekker naar buiten en 1 keer in de week aan de longe
2 dagen in de week heeft ze rust.
rijden in de bak licht hellemaal aan haar lopen soms een half uurtje soms een uur. ik bekijk het nu gewoon per week.

Afbeelding
Afbeelding

en natuurlijk ook terra haar miere tietjes
Afbeelding
toen ik deze foto maakte keek ze me heel raar aan
zo van wat doe je daar in godsnaam

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:03

leuk paardje, en inderdaad een buikje terita. als ik een camara had had ik ook al foto's gemaakt van holly dr fluttietjes want dan konden we een nieuw topic openen: wie heeft de kleinste tieten?! haha... leuk dat je merrie er nog zin in heeft. groot lang paard kan het veulen denk ik goed in dr buikie kwijt. dat scheelt wel

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:04

Oeh tero, denk wel dat je die nog schoon moet gaan maken

Ik vind al die tieten foto's maar een raar gezicht

flettie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:09

terorita schreef:
toen ik deze foto maakte keek ze me heel raar aan
zo van wat doe je daar in godsnaam

Kan me dat gezicht van d'r goed voorstellen Fayette kijkt ook altijd zo van: "Nee he! Niet weer die camera tussen mijn achterbenen" Afbeelding

Mac

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 17:46

Nymphea is heel mooi bescheiden drachtig! En terorita is ook nog heel beschaafd (slappe hap nog, dat uier )

Hier weinig nieuws. Barslecht weer gehad vandaag dus heb de paarden maar een wormenspuit gegeven. Meteen de baard van de geit (Gracie) geknipt. Er komen volgende week twee mensen naar haar kijken, dus ze moest er een beetje toonbaar uit zien. Er KWAM me toch een mooi koppie onder vandaan!!! Kreeg alweer bijna spijt. Zucht ... nee, paarden verkopen is niks voor mij ....

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:00

ik kan dat ook niet hoor mac, ik zou het liefst alle dieren houden, maarja dat kan nu eenmaal niet.

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:13

Ik vind nymphea best dik voor een merrie die pas 218 dagen drachtig is! Missy was lang niet zo dik toen..

Namen heb ik nog niet zo heel veel over nagedacht, dan word ik veelste zenuwachtig.

Terra begint ook eindelijk een buikje te krijgen en heeft al hele grote uiers

En en en en en en Missy heeft er weer een mijlpaal bij!! 240 dagen !!! Had eigenlijk belooft foto's te maken, maar ben ik helemaal vergeten . Doe ik morgen wel!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:16

ik had je op de vorige pagina al gefeliciteerd, nu nogmaals : gefeliciteerd met je mijlpaal *verander even je onderschrift meisie *

bijou

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:38

Wat leuk al die verhalen over allemaal zwangere dames!!!
Als het allemaal goed gaat is het ook geweldig een veulentje ernaast!!
Maar mijn veulentje is vorig jaar na 3 dagen dood gegaan aan een stille longontsteking....en als je dan dat dode veulentje bij je eigen paardje weghaalt....breekt echt je hart in 100.0000 stukjes....daarna moest ik weer terug naar de kliniek om de klink van mn merrie te laten maken..ze was niet alleen uitwendig gescheurd aar ook 10 cm naar binnen!!!Met een fikse baarmoeder ontsteking!
Maar we zijn nu bijna een jaar later en ze zit nu weer lekker in dr vel en loopt super!!
En ze wordt voorlopig niet meer gedekt!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:47

wow dat is ook niet zo'n leuk verhaal zeg. en vooral als dan na een paar dagen het veulen dood is. echt zielig. en de merrie gescheurd, sjonge, hoe komt het eigenlijk dat ie gescheurd is? was het een groot veulen?

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 18:51

Hollybolly schreef:
ej crazy_funky, waar blijven de updates van je weblog? en je onderschrift moet staan: iris geen veulen meer dit jaar ja houd alles in de gaten. bij iedereen hoor, moeten jullie ook bij mij doen..

ja klopt van ires zal het vanavond aanpassen.. maar van de web-log zal ik vanavond ook even doen maar heb nog geen nieuwe foto's die komen volgende week!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:01

geef nie hoor, ik ging t gewoon maar een keertje vragen

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:24

stelletje mutsen ik houd het niet meer bij..
ik reageer af en toe weer eens

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 19:54

Heej allemaal. Vandaag Utah een keer helemaal gecontroleerd. En ze liep weer rad! Haar sprong is nog wel kapot (logisch) maar ik mag er aan komen, dus het doet dr niet meer zo zeer.
Als de bak wat beter wordt ga ik met dr rijden (laatste keer) en ik wil nog mee door de bossen gaan stappen. vraag ik gewoon of de eigenaar met zijn honden meegaat. gezellig paardje uitlaten.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:16

wat fijn dat t weer wat beter gaat met je paardje carpediem.
@ Cayusejuhh: komt door mij ik klets teveel

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:17

Zijn er hier trouwens nog mensen die een puppie willen kopen?? hele leuke diertjes. Opgegroeid met paarden en andere honden!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:19

nee asjeblieft niet haha, wij hebben vorig jaar een rottweiler pupgekocht en t is me toch een rothond, nu weer mn slipper kapot gemaakt. Nee hoor, het is geen rothond, lief beest en goed waaks, maar we hebben aan 1 zo'n dondertje wel genoeg.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-06 20:38

Mijn merrie moet nog ongeveer 5 weken. Volgens de hengstenhouder is ze 25 februari uitgeteld, maar ga zelf uit van begin maart. Dit wordt haar eerste en ook mijn eerste veulentje, dus spannend! Ze houdt zich er goed onder en heeft nergens last van. Nou ja, behalve dat ze wat dominanter is geworden, maar dat zullen de moedergevoelens wel zijn. Je ziet alleen haar dikke buik, maar verder is ze totaal niet dik, ook nooit echt geweest trouwens. En ze is langgelijnd en stopt haar veulentje op die manier goed weg, want iedereen denkt dat ze nog veel langer moet, of vermoedt een heel klein veulentje. Ik zie het veulen eigenlijk nooit bewegen, een enkele keer, als ze stil staat buiten, dan gaat ie nog wel eens helemaal naar links liggen. Ook heeft ze nog helemaal geen uiers en vochtophopingen. Gewoon een rustig veulentje, hopen dat ie dat later ook maar is als ie eruit gekomen is! Verwacht dat mijn merrie een goede moeder is, ze is altijd heel sociaal met andere paarden, maar hoop dat de bevalling zelf ook goed gaat, want dat vind ik toch wel een beetje eng.