[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 09:44

Heftig Sabbuh. Hopelijk komt het helemaal goed

Kabayo

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:27

Voorzichtige gefeliciteerd sabbuh! Hoe gaat het nu met ze? Ik duim keihard dat ze er beide goed doorheen komen!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:31

Phileine83 schreef:
Baudyh Ik denk dat dat zo lijkt. Nee ik begrijp welke foto’s je bedoelt (dat veulenhaar toen ze een paar weken oud was), maar ze is toch echt gitzwart geboren en dat uiteindelijk weer geworden. Ze heeft geen kopersnoet. En ze staat inderdaad als zwart in het paspoort.

[ [url=m/k0mfih.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8cfraz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Op horsetelex staat ze als zwartbruin namelijk

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 10:47

Baudyh. Dat heb ik destijds zelf gedaan omdat het onwaarschijnlijk was dat ze zo zwart zou blijven. Maar zoals je ziet is ze dat. Dat is een feit. Mooi hè? Mocht je nog meer vragen hebben dan kun je me een berichtje sturen, goed? Voelt niet echt goed/gepast om daar hier verder op door te gaan.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:00

Voorzichtig gefeliciteerd Sabbuh.
Wat een heftige ervaring. Gelukkig toch nog gelukt.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:11

Sabbuh, voorzichtig gefeliciteerd. Dat is echt heel heftig geweest! Hopelijk komt alles goed met je merrie en veulen! :knuffel:

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:38

Dat is geen fijne start Sabbuh! Ik hoop dat alles goedkomt, hou je ons op de hoogte?

shadow33

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 11:58

heftig zo'n bevalling! wel fijn dat ze ieder uur voorruit gaat, hopelijk blijft die stijgende lijn doorzetten!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 12:19

Dat is schrikken. Hopelijk blijft de stijgende lijn zich aanhouden. Voorzichtig gefeliciteerd

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:21

Jeetje sabbuh dat is ook niet wat je wilt bij je 1e veulen.

Maar alsnog natuurlijk gefeliciteerd met dit schitterende veulentje! We duimen dat ze het gewoon gaat redden!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 13:45

Verschrikkelijk Sabbuh, hopelijk komt het veulen er weer bovenop!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:15

Het is goed en tegelijkertijd beangstigend als je nog moet om zulke verhalen te lezen. Dit wil je niet meemaken, aan de andere kant is het ook goed om een beetje er op voorbereid te zijn dat het kan gebeuren.
Hopelijk valt de schade bij het veulen toch mee. Hoe is de merrie nu? Heeft die het een beetje oké doorstaan?

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:41

Sanet schreef:
Het is goed en tegelijkertijd beangstigend als je nog moet om zulke verhalen te lezen. Dit wil je niet meemaken, aan de andere kant is het ook goed om een beetje er op voorbereid te zijn dat het kan gebeuren.
Hopelijk valt de schade bij het veulen toch mee. Hoe is de merrie nu? Heeft die het een beetje oké doorstaan?

Zeg dat wel ja. Dat is ook mijn grootste angst dat niet goed gaat. Het scheelt dat ze pas nog gescand is en ik weet dat het hoofdje goed ligt dus er is geen stuitligging maar toch.

Sabbath Dat is mega schrikken zeg. Voorzichtig gefeliciteerd dan en wel fijn dat het er voor nu goed uitziet. Ga duimen dat het goed blijft gaan zodat je straks lekker kan genieten ipv in de stress zitten.

Am_horses Wild thing die buik gaat steeds meer hangen. Maar blijkbaar heeft het veulen nog geen zin om op deze frisse aardbodem te komen ;-)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 14:43

sabbuh: heftig zeg, hopelijk is er geen hersenschade bij het veulen!

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 15:28

Sabbuh, wat heftig….. hopelijk komt dat vechtertje er goed doorheen, duim voor je! En voorzichtig gefeliciteerd!

Ik denk dat het veulenen altijd spannend blijft en dit wil je zeker bij je eerste maar ook bij je 10e veulen niet meemaken!

Ik heb ook de veilencursus van Iris v Gullik gedaan, ook daar komen echt wel heftige dingen in voor. Beangstigend, maar aan de andere kant ook realiteit. Het is helaas niet alleen maar rozengeur.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:12

jeetje wat gaan jullie hard! Sabbuh, wat heftig en zeker als je eerste veulen..... sterkte voor moeder en de kleine.

hier een merrie die vandaag niet lekker is, maar wat het is ........ ( 235 dagen drachtig nu )

het lijkt koliek met alleen kleine beetjes willen eten, vanmorgen paar keer gaan liggen ( niet rollen ), alleen mest ze wel goed met mooie ballen en glanzend. ook plast ze goed.
hebben colosan gegeven, ligt nu niet meer.
geen verhoging, geen verandering in de uier en geen uitvloeiing aan de achterkant.

blijft alleen wisselvalig eten naar mijn idee ( soms aan 1 stuk door en dan opeens stoppen en langs de muur gaan staan )

iemand hier bekend mee??

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:19

Ow sabbuh wat heftig zeg! Hoe gaat het nu met de kleine. Toch een voorzichtig proficiat.

Hier dag 292. Wij tikken bijna die 300 aan! Vorige keer is ze bevallen op dag 321 dus ik ben benieuwd of ze dit weer doet :+ ook eindelijk weer eens een droge dag! Dus konden ze eindelijk nog eens naar buiten maar die paddocks zijn een en al blubber.

Afbeelding

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:40

Dankjewel allemaal!

Hierbij even een goede foto van haar!
De kinderen hebben de naam mogen kiezen en omdat ze een merrie is is het Sterre geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu doen ze het beide echt goed.
Merrie word wel meerdere keren gespoeld en aan de antibiotica uit voorzorg.
Veulen heeft zoals op de foto te zien een dik oog en hoofd iets scheef.
Beide kan een teken van een dummy veulen zijn of een spieren kwestie door het verkeerd liggen met de persweeën.
Ze loopt wel goed rond en weer de melkbar zelf te vinden.

Zoals de dierenarts zelf al zei zat wat dat betreft alles tegen.
Geen dekdatum bekend, de hengst is niet bekend, problemen met de bevalling, nageboorte kwam er niet af.
Wat we konden doen hebben we gedaan en precies op de juiste momenten gebeld.
Nu is kleine Sterre aan zet om te laten zien wat voor een ongelofelijke vechter ze al is gebleken ❤️

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:50

nieky1993 schreef:
Jeetje sabbuh wat een heftige bevalling. Alsnog gefeliciteerd en hopelijk komt de kleine er gewoon door. Mocht je een ervaring willen met gelijkaardigs. Mijn eigen veulen vorig jaar zat ook vast en niet goed, ademde zelfs niet na de geboorte. Heeft toen ook ruim 3 min geduurd voor ik d'r aan de gang kreeg met ademen. En daar is alles perfect mee inorde gekomen. Hopelijk kun je dus na die 72u met een gerust hart genieten.

Dit is wel fijn om te weten, dankjewel

En natuurlijk fijn dat het zo goed afgelopen is!

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 18:54

Wat een opluchting voor je, Sabbuh, dat het nu goed met ze gaat. Hopelijk trekt het nog bij. Wat zul je geschrokken zijn :(:) Zoveel narigheid tegelijkertijd.

AnsoDM Dat wordt al spannend straks bij jou. Ik ben benieuwd of ze dit keer ook rond die dagen veulent.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:05

En natúúrlijk gefeliciteerd *\o/*

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:14

AnsoDM bij mij is het andersom. Hier begint het alweer te droog te worden. Als het heel lang droog blijft moet ik gaan sproeien anders wordt de bak te zwaar. Medicatie gehad en na een paar dagen begon ze gelukkig weer goed te eten. Maar de koorts is wel nog langer gebleven maar verder oogde ze goed.

Kimwiilliam ik heb in het najaar gehad alleen had mijn merrie wel koorts en wilde niet eten. Ze had een virusje opgelopen.

Sabbuh leuke naam gekozen en hopelijk komt alles goed! De kleine moet even goed zijn best doen zodat het baasje straks weer een beetje kan bijtanken.

Vandaag weer een foto van de onderkant gemaakt. Lijkt wel een skippybal

Afbeelding

Soms lijkt de uier al aardig wat

Afbeelding

Dat witte spul aan de benen.. komt dat uit de uier? Zie soms allemaal wit op de binnenkant zitten.

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:58

Wat een stress Sabbuh.
Hopelijk trekt het allemaal bij en komt het helemaal goed.
Voorzichtig gefeliciteerd!

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 19:59

Phileine83: hah ja vraag het me ook af.

Kiko: hier ook wel hoor eenmaal dat het bij ons opgedroogd is is het ook wel te droog. Maar liever droog dan zo een modderpoel. En al zeker met een veulen op komst. Daar zet ik dat kleintje toch niet in.
Dat witte kan melk zijn maar heb er ook niet veel verstand van. Hoe ver zit ze?

Sabbuh: fijn dat het goed gaat nu. Hele goeie naam voor dit kleintje! Dat ze maar grote Sterre mag worden. <<)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-24 20:03

AndoDM dat vermoeden had ik ook maar wil niet aan de uier zitten want dan stimuleer je het alleen maar dus blijf er vanaf.
Ze zit vandaag op 311 dagen dus nog 9 dagen tot veilig!!